Renault Clio 1.5 Dci Motor Piston Eritti. Fena battım !

ahmetsadik

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Tem 2014
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
[h=1]Merhaba arkadaşlar . 5 yıldır kullandığım 2005 model Renault Clio 1.5 dci arabam beni fena halde üzdü. Yokuş yukarı çıkarken bir anda gaz almadı , sağa çektim ve durdum. Arabayı tekrar çalıştırdığımda hızlı bir şekilde tak tak sesi gelmeye başladı.Hemen ustama götürdüm ( Ankara Kurtay Oto. Hamza Usta) . Kendisi bana aracın piston erittiğini , arızanın epey büyük olduğunu ve motor rektefiyesi yapılması gerektiğini söyledi.Maliyet olarak da 6 bin ila 9 bin arasında bir rakam çıkacağını da söyledi. Açıkçası uzun zamandır aldığım en kötü haberdi. Hayır , araba zaten maksimum 25 bin filan eder. Öylece kalakaldım ortada.


Ustama sordum , bunu benim önceden anlama imkanım var mıydı? Suç bende mi diye.. O da bana kendinde suç bulma , senin anlaman çok zor dedi.


Önceden rektefiye yaptıran arkadaşların fikirlerini almak isterim. Yaptırdıktan sonra nasıl değişimler gördüler. Ayrıca bu işlemi yaptırdıktan sonra aracın satışında nasıl bir fark yaratır ( olumlu -olumsuz )


Son olarak şunu sormak isterim ki bu rakamlar neden bu kadar yüksek. Gerçekten bu kadar maliyetli bir işlem mi ?
[/h]
 
rektefiyeden sonra iyi bir usta olmak kaydı ile araç ilk günkü gibi sorunsuz çalışır, yani çalışmalı. bu durum iyi usta ile alakalı bir durum. ikinci mesele satış esnasında bu bir problem olmaz. kazalı arba muamelesi görmez. aksine yeni ve sorunsuz motor diye bir avantj olarak alıcıya söylenebilir. üçüncü mesele dizel motorların rektefiyesi benzinlilere göre daha pahalı olur. kapalı kutu bir durum olduğu için usta açtıkça ne olduğunu görür ve fiyat buna göre değişir. burda usta faktörü tekrar devreye girer. sadece iyi usta olması yetmez aynı zamanda ahlaklı bir usta da olması gerekir. gereksiz değişimler ve işlemler. yapılmayan işlemi yapıldı deyip fiyat artırmalar. parçaçı ve rektefiyeci ile anlaşıp komisyon almalar falan. bunları iyi araştırıp tamir esnasında da mümkünse aracın başında olmak değilse şartları zorlamak çok önemli. her şey normal olsa dahi aracın başında olmak tamirsüresini kısaltır ve işe olan özeni artırır.
 
Öncelikle geçmiş olsun.
Rektefiye işçilik 700-1bin tl arası tutar
Parçalar min1700 max 2400₺
İşçilik 800-1200₺ arası değişmekte olan parçaları yazarmısınız.
İstanbula göre fiyat biraz farklı geldi
 
dün ustamla konuştum. maalesef motor bloğunda çatlaklar mevcutmuş. durum gittikçe kötüye gidiyor.
 
acaba sandık motor ücretleri ne kadar veya çıkma temiz motorlar daha uyguna gelebilir mi ? geçmiş olsun
 
Ostim den motor araştırın bence.
Komple çıkma motor.
 
1.5 dci çıkma motordan bol birşey yoktur. Alın motor ustanızı çıkmacılara bakın karpuz seçer gibi seçsin bitane seçebildiği kadar. 3 bine hallolur bence.
 
Geçmiş olsun
 
Geri
Üst