R9 Su Sesi ?

Önemli bir şey söyleyeyim aracın motoru yeni çalışmışken aç genleşme kabınınin kapağını. Kapalı sistem olduğu için motor sıcakken açarsan antifiriz & su kaynama yapabilir. Yine bu şekilde contana zarar verebilirsin.

peki araba soğukken kabın kapağını hafif gevşek bıraksam ya da üzerine naylon geçirip lastikle bağlasam ucunuda ince bişeyle 3-5 delsem. ve böyle kullansam para elime geçinceye kadar tabi .nasıl olur durum zararımız çoğalır mı. ha birde termostatı söktüm mecbur çünkü aşırı sıcakta şişme problemleri oluyor çünkü. araba geç ısınıyor ve dolayısıyla yakıtım lpg yani artıyor bunu biliyorum. önümüzde yaz tabii
 
Önemli bir şey söyleyeyim aracın motoru yeni çalışmışken aç genleşme kabınınin kapağını. Kapalı sistem olduğu için motor sıcakken açarsan antifiriz & su kaynama yapabilir. Yine bu şekilde contana zarar verebilirsin.

sabah hararet 60 ile 90 arasında iken daha fan hiç açmamısken kapagı actım karburatörün altından kendım gaz verdim hiç oyanama olmadı suda baloncuk kabarma falan yapmadı
 
aynı sorun bende de var. ilk zamanlar su sesi gelirdi. şimdide araç ısınıp termostatı açınca bilhassa radyatöre giden üst hortum(termostatın takıldığı hortum) balon gibi şişiyor. yedek su deposunun kapağını açınca su yukarıya çıkıyor neredeyse taşacak gibi oluyor. ayrıca arabayı çalıştırıp yedek su kabını açınca içinden hava kabarcıkları çıkıyor. kimileri conta yakmış diyor. conta yaksa yağ seviyesi artar ve yağın rengi tahin helvası gibi olur. nedendir bilmiyorum sürekli kontrol ediyorum

Kesinlikle motor yeni stop edildiyse sıcaksa genleşme kabının kapağını açmayın contanız zarar görür.
Conta Yanığı Belirtileri
* Aracınız ilk çalışmada traktör gibi çalışır tekler. 30 60 sn sonra normale döner. Bujileri tek tek söküp bakın ıslaklık varmı ?
* Aracınız su eksiltir. Su eksilttiğinden dolayı devirdaim yapılacak su kalmaz hava yapar, hararet tavan yapar ve gaz beynine sıcak su gitmez gaz beyni donar olduğunuz yerde kalırsınız.
* illaki hemen yağınız tahin gibi olacak değil. Conta son demlerine doğru suyu iyice yağa karıştırır.
* Genleşme kabında fokurtular meydana gelir. Gaz verdiğinizde gözle görülür bir şekilde kabarcık kabarcık hava gelir.
* Egzozdan çaydanlık buharı gibi buhar çıkar.
* Hiçbirşey bilmiyorsanız kaloriferinizi sonuna kadar sıcak açın içeriye ara ara sıcaklık veriyorsa conta gitmiştir.
* ve ilerleyen zamanlarda pistona su dolar. Marş motorunuz motoru çeviremez Tak diye takılı kalır.

Benim başıma gelenler bunlar daha varsa ekleyin.

yağ bende aynı ilk konduğu gibiyse mantıken devirdaim olabilir öyleyse. ama ne zaman termostat açıyor iste o zaman anormallikler başlıyor, yani hava ile şişmesi, madem devrdaim bozuk hararet hızla yükselmesi lazım değil mi. bende sastım valla.

Termostat açtığını nereden anlıyorsunuz ? Radyatör fanı çalışınca mı ? Bence sizin aracın devirdaim sisteminde hava var gibi havasını alın oda olmuyorsa termostatı sökün üzerine ince matkap ile 4 5 adet küçük delikler açın. sorun yine devam ederse hortum şişmesi moralinizi bozmak gibi olmasın contanız iyice gitmek üzere




peki araba soğukken kabın kapağını hafif gevşek bıraksam ya da üzerine naylon geçirip lastikle bağlasam ucunuda ince bişeyle 3-5 delsem. ve böyle kullansam para elime geçinceye kadar tabi .nasıl olur durum zararımız çoğalır mı. ha birde termostatı söktüm mecbur çünkü aşırı sıcakta şişme problemleri oluyor çünkü. araba geç ısınıyor ve dolayısıyla yakıtım lpg yani artıyor bunu biliyorum. önümüzde yaz tabii

Sistemin hiçbir yerden hava almaması gerek yoksa su kaynatır. Kaynayan su genleşme kabından dışarı akar. dolayısıyla hararete davetiye çıkartırsınız. Her yaptırdığınız hararet aracınızın conta ömrünü azaltır hele lpg ile kullanıyorsunuz aracın motoru dahada ısınmasına sebep.
 
şimdilik bir bidon su ile idare ediyoruz. sabahları 3 akşamlarıda 3 km yol yapyorum. her seferinde araç soğuk iken havasını aldırıp devam. ama ustalarla görüştüm. en uygun olarak 100 işçilik+50 tornacı+değişirse siboplar takım değişirse 60 tl contalar 50 kusur dediler
 
sorunum 365 tl ye halloldu. 150 işçilik+100 tornacı+115 malzemeler tuttu. conta her iki ucundan da yanmış. 1000 km yap tekrar gel dedi. subap ayarını yapalım dedi usta. inanmazsınız ama ışıklarda durunca araba stop etti sandım meğersem çalışıyormuş. bir zamanlar gelen su sesinden eser yok. kafam rahatladı şimdi arkadaşlar. artık görselliğe girişeceğim. tampon , yan çıta, dikiz aynası boyama mat siyaha.ayrıca vuruk olan yeri düzeltip macun ve üstüne güzel bir bayrak resmi. ardından çizikleri gidermek ve üstüne turtle wax cila atacağım. işler bitince foto atarım.
 
​Hayırlı olsun.:eyv
 
Hayırlı olsun.

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
eyvallah saolun arkadaşlar. biraz önce garajdan çıktım 1-2 yerinde küçük macun işlerini hallettim yorulmuşum. arabayı görseniz etrafı hep macunlu su zımpara sonrası. boya işinden önce benzinlikte bir güzel köpükle yıkarım sonra tampon vs boya işine girerim.
 
Gaz taktırdım Brs 700tl Montaj sonrası haliyle su eklenecekti. ben antifriz aldım 3 litre. hepsini koydum havası alındı. su sesi Ara Ara yapıyor. Eskidende ara ara yapıyordu suan sadece aralık cogaldı. Onun haricinde hiç bir sey yok ne sisme ne kabarcık ne hararet. havayı alırken kalorifer sıcakta ve 3. kademedeydi.
 
Gaz taktırdım Brs 700tl Montaj sonrası haliyle su eklenecekti. ben antifriz aldım 3 litre. hepsini koydum havası alındı. su sesi Ara Ara yapıyor. Eskidende ara ara yapıyordu suan sadece aralık cogaldı. Onun haricinde hiç bir sey yok ne sisme ne kabarcık ne hararet. havayı alırken kalorifer sıcakta ve 3. kademedeydi.
360 tl den onceki ayni belirtiler bendede var. aman havasini iyice aldir. ustaya git derim
 
Geri
Üst