R9 Su Sesi ?

Sıcak soğuk ayarı.

LT26i cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
İllaki oynuyorum onunla ki herkezde oynuyor. Her oynamada havamı yapar bu böyle
 
İbrahim bey ,

Aracınız tahminen 15-25 yaş arasında , radyatörleriniz , borularınız , sizin içeriden soğuk sıcak ayarı yaparken bu hamleleri kalorifer musluğuna aktaran telleriniz ilk günki kondisyonunda değiller.İllaki daralmalar, tıkanmalar , paslanmalar söz konusu.Siz sorununuzu söylediniz bizde diğer arkadaşlarla çözümünü anlattık ama bir türlü iyi seneryoya inanmak istemiyorsunuz.Bizler sadece nacizane fikirlerimizi size aktardık.Verdiğimiz cevaplar sizi tatmin etmedi ise lütfen ustanıza danışın.
 
yanlış anladınız kesinlikle uğur abi. estafurullah Ayıp ettin. Ben aklımı kurcaladı sordum. Çünki ilk defa başıma geliyor. bide işin contaya uzamasından korkuyorum ilk fırsatta dediklerni yapacagım. Çok sağolasın. ama dediğim gibi art niyetim yok
 
Son düzenleme:
aynı sorun bende de var. ilk zamanlar su sesi gelirdi. şimdide araç ısınıp termostatı açınca bilhassa radyatöre giden üst hortum(termostatın takıldığı hortum) balon gibi şişiyor. yedek su deposunun kapağını açınca su yukarıya çıkıyor neredeyse taşacak gibi oluyor. ayrıca arabayı çalıştırıp yedek su kabını açınca içinden hava kabarcıkları çıkıyor. kimileri conta yakmış diyor. conta yaksa yağ seviyesi artar ve yağın rengi tahin helvası gibi olur. nedendir bilmiyorum sürekli kontrol ediyorum
 
Hotumun sistemesi bildigim kadarıyla sistemde hava vardır, devir daim görevini yerine getirmiyordur. Yada conta.
2 adet r19 umdada hortum sisiyordu benim sıkıntı devirdaim devirdaim yapmıyordu.
Araba sıcakken o kapak açılmaz. o kapak basınclıdır kapagı sokunce basınc olmadıgı için içindeki buharın etkisiyle su yukarı gelir.

Çaydanlıkta kaynayan suyun çogalması misali.
 
Contadandır diyen abiler. Conta gitmişeskimiş olsa hararet yapmazmı allah korusun benımkı doksanı gecmiyor.
Hava yapsa hortumlara bakıyorum sismiyor.
sadece genleşme kabında su çogalıyor. normal seviyesinden yukarda.

Conta yandığı zaman illaki hararet yükseltecek diye bir şey yok aracın su eksiltir. soğuk havalarda egzozundan olduğundan fazla buhar çıkar. Aracını sabah ilk çalıştırdığında buji nemlenmesinden dolayı tekleyerek çalışır. Su devir daim hortumların şişer ve yolda giderken patlayabilir ( Su ani boşaldığı için bu contanın iyice yanmasına sebep olur ). Genleşme kabın aracın motoru yeni çalışmışken açıp bakarsın birisi araca gaz verir genleşme kabın daki su kabarcık kabarcık olursa yada farklı bir sesler yaparsa conta gitmiştir. Dahada ilerleyen zamanlarında pistonun içine su dolması ve marş motorunun motoru çevirememesi gibi sorunlarla karşı karşıya kalabilirsin.

Yapabileceğin tek şey devir daim sistemindeki havayı alman aracını 2 gün yada 3 gün aralıklarla suyunu kontrol etmen. Aracın su azaltıyorsa suyun üzerinde yağ tabakası varmı bir bak ve aracın yağına da bak. Yağ çoğalmış mı ? Yağın rengi değişmiş mi ?
 
Conta yandığı zaman illaki hararet yükseltecek diye bir şey yok aracın su eksiltir. soğuk havalarda egzozundan olduğundan fazla buhar çıkar. Aracını sabah ilk çalıştırdığında buji nemlenmesinden dolayı tekleyerek çalışır. Su devir daim hortumların şişer ve yolda giderken patlayabilir ( Su ani boşaldığı için bu contanın iyice yanmasına sebep olur ). Genleşme kabın aracın motoru yeni çalışmışken açıp bakarsın birisi araca gaz verir genleşme kabın daki su kabarcık kabarcık olursa yada farklı bir sesler yaparsa conta gitmiştir. Dahada ilerleyen zamanlarında pistonun içine su dolması ve marş motorunun motoru çevirememesi gibi sorunlarla karşı karşıya kalabilirsin.

Yapabileceğin tek şey devir daim sistemindeki havayı alman aracını 2 gün yada 3 gün aralıklarla suyunu kontrol etmen. Aracın su azaltıyorsa suyun üzerinde yağ tabakası varmı bir bak ve aracın yağına da bak. Yağ çoğalmış mı ? Yağın rengi değişmiş mi ?

Suyum eksilmiyor. Aksine araba ısındıkca cogalıyor. ( muhtemelen su kabının kapagını yeni değiştirdim heralde arzalı ki basınc yapmıyor. bundan dolayı yükseliyor) Hortumlarımdan hiç sisme yok çok şükür . genleşme kabımdaki su bildigimiz normal su antifirizsiz yane yağ olsa çok kolay fark edilir çok şükür oda yok. Aracın suyunu yağını hergün 2 3 kere kontrol ederim :)
Havamı alıp dediginiz kabarcık yöntemini deneyecegim. En kısa sürede. araba hava alacak kadar sıcaklıga ulasacak yola gittgimde hepsini yapacagım.
 
icinden çıkamadım

Hotumun sistemesi bildigim kadarıyla sistemde hava vardır, devir daim görevini yerine getirmiyordur. Yada conta.
2 adet r19 umdada hortum sisiyordu benim sıkıntı devirdaim devirdaim yapmıyordu.
Araba sıcakken o kapak açılmaz. o kapak basınclıdır kapagı sokunce basınc olmadıgı için içindeki buharın etkisiyle su yukarı gelir.

Çaydanlıkta kaynayan suyun çogalması misali.

yağ bende aynı ilk konduğu gibiyse mantıken devirdaim olabilir öyleyse. ama ne zaman termostat açıyor iste o zaman anormallikler başlıyor, yani hava ile şişmesi, madem devrdaim bozuk hararet hızla yükselmesi lazım değil mi. bende sastım valla.
 
Suyum eksilmiyor. Aksine araba ısındıkca cogalıyor. ( muhtemelen su kabının kapagını yeni değiştirdim heralde arzalı ki basınc yapmıyor. bundan dolayı yükseliyor) Hortumlarımdan hiç sisme yok çok şükür . genleşme kabımdaki su bildigimiz normal su antifirizsiz yane yağ olsa çok kolay fark edilir çok şükür oda yok. Aracın suyunu yağını hergün 2 3 kere kontrol ederim :)
Havamı alıp dediginiz kabarcık yöntemini deneyecegim. En kısa sürede. araba hava alacak kadar sıcaklıga ulasacak yola gittgimde hepsini yapacagım.

Önemli bir şey söyleyeyim aracın motoru yeni çalışmışken aç genleşme kabınınin kapağını. Kapalı sistem olduğu için motor sıcakken açarsan antifiriz & su kaynama yapabilir. Yine bu şekilde contana zarar verebilirsin.
 
Geri
Üst