R5 GTT, nedir bunun sırrı?

100 alanda var 300 alanda var
Turbonun yapısına büyüklüğüne flowuna bağlıdır
 
Motor modifiyesi yapıcaksan bunun bir çok yolu mevcut karbiratör memelerini büyütürsün; açık hava filtresi yaparsın; performans eksoz taktırırsın; port polish yaparsın; kapak taşlatırsın; çift tırnaklı bujiler takarsın; chip uygulaması yaptırırsın; turbo taktırırsın gibi gibi.. bunlar saymakla bitmez

haklısın da, yani R5 GT Turbo'daki motor... kabaca benimki ile aynı, turbo farkı var... modifiye yok R5 GT Turbo'da... ama 90 HP fark var yaw :D

sadce turboyla 90 hp güç alırsın ama sadece turbo takmak konusunu bildiğim kadarı ile biraz açayım turbo uygulamadan önce motor piston yatak gömlek hatta gerekirse blok güçlendirilir bunlarn yanı sıra gerekli hortumlar borular vs basınca dayanklı olanları ile değiştirilir turboyu besliyecek yakıt sistemi geliştirilir ve turbo uygulanır bunların hepsi sadece turbo takabilmek için yapılır aksi takdrde 2 ayda bir motor yenilemek zorunda kalırsın yani demem o ki gtt de turbonun yanısıra motor aynı olabilr ama yakt sistemi daha göçlüdür örnein, motr daha dayanıklıdır vs farklılıkları vardır mutlaka diye düşünüyorum

Hmm, belki dediklerin olabilir? :S Yani motor farklı olsa vs dicem motor farkllı bi kere... ama, motor C1J :) benimki C2J, kabaca aynı motor yani.... :S
Bilmeyenler için; Rakam karbüratördeki boğaz sayısını belirtir...

GT Turbo (1397 cc) turbo 8-subaplı I4; 160 bhp (118 kW); Toplam hız: 205 km/h Budnan lazım abi bundan :eyv

Aynen aynen :D

Evren gene darlanmışsın sen...:D

Darlandım abi ya, işten ayrıldım, evdeyim 1 aydır, iş arıyorum.. eee boşa kalınca insan internete sarıyor :D Sonra bir R5 GT Turbo görüyor bir bakıyor motor benim kızın motor ile aynı ama 90 HP var... eee insan haliyle darlanıyor be abi :D

100 alanda var 300 alanda var
Turbonun yapısına büyüklüğüne flowuna bağlıdır

haklısın.. ama turbo standart R5 GT Turbo motoru işte, fabrikasyon yani ne de olsa.....

Özetle;
Hakikaten çok merak ediyorum, ciddi olarak neler farklı? ama ZgNnin dediği gibi şanzuman farkı da olabilir :S

Araştırmaların devam ediyor hala ama... malum yurt dışında 1.4 kullanan pek yok.. haliyle araştırmalar srasında tıkanıyorum :D
 
sadece motorun senin aracındaki motora benzemesiyle bitmiyor iş. r5 gt turboda turbo var ama ona göre sağlam bir blok ve pistonlar. arkadaşlarında dediği gibi turbonun gücü ve boyutu herşeyi değiştirir tabi turbonun gücüne oranlada motorun dayanıklılığı ele alır. ona bakarsan artık biliyosunki şahinde turboluyorlar ;) turbolomak kolaytır yeterki paradan yana sıkıntın olmasın
 
R5GT den önce Renault 5 Turbo 2 vardı...Yani öncülüğü o yapmıştı Renault Sport motor sporları yarışlarına ilk başlarda Renault 5 Alpine Turboyla başladı,zamanla geliştirip Maxi Turboyu çıkartarak daha büyük çapta yarışlara girip 1980 ve 1985 yılları arasında büyük başarılara imza attı..Renault 5 GT adı verilen en son güncel kasada kendisinden önceki abilerinden ve amcalarından edinilen tecrübeyle ortaya çıktı...Ayrıca Renault Sportun yarışlara soktuğu Renault 5 Maxi Turbo 350 beygir gücündedir...Yani böyle bir araba altında olsun otobanda Ferrari sollarsın :)
 
Senin motorun : Şehir içi az yakması için üretilmiş .
R-5 GT TURBO : Renault Sport tarafından geliştirilmiş bir motor .

Sadece piston , yatak , kapak güçlendirmekle bitmez . Emme ve Egzoz manifoltları farklılık gösterir . Hem daha geniş hemde daha sağlamdır .

Eğer yaptıracaksan İzmir'de R-11 turbo var onlara danış...

Uzun lafın kısası bu işi yapmak için örnek bir araba şart :eyv

Extra olarak :
Orjinal sübab piston kapak ve blok ile turbolarsan kısa zaman içinde motor ister ve motor kırabilirsinde .
 
Son düzenleme:
Senin motorun : Şehir içi az yakması için üretilmiş .
R-5 GT TURBO : Renault Sport tarafından geliştirilmiş bir motor .

Sadece piston , yatak , kapak güçlendirmekle bitmez . Emme ve Egzoz manifoltları farklılık gösterir . Hem daha geniş hemde daha sağlamdır .

Eğer yaptıracaksan İzmir'de R-11 turbo var onlara danış...

Uzun lafın kısası bu işi yapmak için örnek bir araba şart :eyv

Extra olarak :
Orjinal sübab piston kapak ve blok ile turbolarsan kısa zaman içinde motor ister ve motor kırabilirsinde .

Mı Acabada? yani emme ve egsoz sübaplarının açıklık oranı farklı, onu buldum.. bizimkiler için 5,5-6,5 diye yazmışlar bi sitede, r5 gt turboya 6-6,5 diye yazmışlar... oraa bi farklılık var illaki, ama pistonlar vs vs vs.... farklı mı aynı? sadece motor kodunun sonu değişik ama işte sondaki rakamlar ne oluyor, bilen yok :S
R5 GT Turboda C1J-784-788 motor var. R19'da Türkiye de C2J-790 (790 Türkiye dışında yok :S ) dışarda ise bir sürü çeşit var... 700'lü rakamlar geziniyor etrafta...

yani şunu bi bulsam çözsem çok rahatlayacağım :) ama sanırım, (emin değilim) GT Turboda JB3 şanzuman var... bizde JB1... vites oranları farklı haliyle... ya motor içi?

anladığım kadarı ile, piston çapı motor içi vs vs vs her birşey aynı, ama piston aynı mı farklı mı bulamadım. (malzeme kalite vs olarak)

biraz daha darlanırsam gidicem Renault servisine :D dicem anlat bana uleyyynnnnn :D nedir bunun sırrı :D
 
Son düzenleme:
servistede çok bilen birinn olcağını sanmıyorum bazı servisler varki kendi aracımı görürnce bune ilk defa görüorum ben bu motoru dio bi haberler yani bu tarz arabalardan güya bide kurs tarzı bişi alıolar :)
 
servistede çok bilen birinn olcağını sanmıyorum bazı servisler varki kendi aracımı görürnce bune ilk defa görüorum ben bu motoru dio bi haberler yani bu tarz arabalardan güya bide kurs tarzı bişi alıolar :)

ustayı bulup ona sormak lazım zaten :D tabi doğru ustayı bulmak da şart :D
 
c tipi blok harici herşeyi farklı silindir kapağı ,karbütöratör ,ateşleme beyni
 
Geri
Üst