Otomatik vites şanzıman yağı değişimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan yonyule
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Özel bir otomatik servisi 250 TL istedi. Özel bir Renault servisi ise 350-400 civarı tutar dedi(araba sabahtan akşama serviste kalacakmış). Bunlar 2-3 ay önce Adapazarı'nda merak ederek öğrendiğim fiyatlardır.
 
Ben istanbul Şişli kurtuluşta değiştirttim 4 lt şanzıman yağı + işçilik toplam 200 tl tuttu.bir abimizin vasıtasıyla gittiğim için öncelik verdi yaklaşık 1 saat sürüyor.
 
peki üstad bir fark hissettinmi araçta? değiştiren tanıdıktı galiba değiştirmeyi önerdimi?
 
üstad peki hangi yağdan koydu g3 mü d3 mü
 
Çok fazla fark edilmiyor ama eskisine göre daha rahat geçişler D3 yağı doldurdu kırmızı renkte çıkan yağ toprak rengiydi.tanıdık bir tamirci abimize gittim aracı yeni aldım ve eski sahibi şanzıman yağını değiştirmediğini söyledim o da kurtuluşta iyi bir şanzımancı ustanın olduğunu söyledi bu vasıtayla gittim. Şanzımancı usta 60 binde bir değiştirirsen iyi olur dedi.
 
Yapılan işlemi açıklayabilirmisin? Çünkü yaşadığım yerdeki en büyük özel Renault servisi aracın yarım günden fazla kalması gerektiğini belirtti. İşlem özel bir makina ile sistemdeki tüm yağı boşaltarak yapılıyor demişlerdi. O dönem detayları anlatmışlardı ama şimdi hatırlamıyorum.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
yapılan çok fazla işlem yok aslında araç stop halinde biraz bekletildikten sonra yağı boşaltıldı araç altında tapası açılarak, daha sonra yağ pompası ile yeni yağ basıldı sonra test edildi. Özel serviste aracı bilgisayara bağlayıp daha detaylı görebilirler ondan dolayı yarım gün demiş olabilirler. Renault özel servisi yağ boşaltımı için mesela makine kullanıyormuş bunun gibi ekipmanlar kullanabilirler ama bu işlemlerin yarım gün süreceğini sanmıyorum bu tür ekipmanlar işi daha çok kolaylaştırır diye düşünüyorum yoğunluktan dolayı böyle söylemiş olabilir araç başında durup gözlemlemek lazım.
 
Benim araç manuel 59000km de iken geçen hafta değiştrdim. Çıkan yağın durumu iyiydi ancak boşaltmışken yenisini ekledik.
 
yapılan çok fazla işlem yok aslında araç stop halinde biraz bekletildikten sonra yağı boşaltıldı araç altında tapası açılarak, daha sonra yağ pompası ile yeni yağ basıldı sonra test edildi. Özel serviste aracı bilgisayara bağlayıp daha detaylı görebilirler ondan dolayı yarım gün demiş olabilirler. Renault özel servisi yağ boşaltımı için mesela makine kullanıyormuş bunun gibi ekipmanlar kullanabilirler ama bu işlemlerin yarım gün süreceğini sanmıyorum bu tür ekipmanlar işi daha çok kolaylaştırır diye düşünüyorum yoğunluktan dolayı böyle söylemiş olabilir araç başında durup gözlemlemek lazım.
Bana açıklandığı kadarı ile şanzıman yağını boşaltma işlemi için yağın öncelikle soğuk olması gerekiyormuş. Bu nedenle aracı mümkünse 1 gün önceden akşam bırakmamı istediler. Sonradan da yağı ısıtmaları gerekiyormuş. Bu konvertörde kalan yağıda boşaltmak için (sadece tapa açıldığında şanzımadaki yağ tamamen boşalmıyormuş) gerekliymiş. Tam detayları söylemedikleri için biraz kabaca yazdım. Tam emin olmamakla birlikte sanırım son yağı koymadan önce farklı bir yağ ile şanzımanı bir süre çallıştırıyorlardı. Bu işlemler için özel bir makina kullandıklarını özellikle belirtmişlerdi.
 
Merhaba, bende 2 litre motorlu scenic var. İngilizce ve fransızca metinlerde otomatik şanzıman yağının periyodik olarak değişmesi gerektiği, ancak otomatik vites "kuyruk grubu" ndaki yağın ömürboyu değişmeyeceğini yazıyor. Tercüme ederken yağ değişmez kelimesini hep öne almışlar. Ben değiştirttim, araba yakıt tüketimi azaldı, çekişi arttı, sesi bile değişti. Benim araba tork konvertörlü ama diğerlerinde ne olur bilmem. Daha önce accent ve elantra kullandım onların da oto vites yağı periyodik değişiyordu. Yağı değişmiyormuş diye kestirip atmayın daha derin araştırın derim. Özellikle ingilizce ve fransızca metinlerden :) Kazasız seyirler dilerim
 
Geri
Üst