EDC, DSG...vb. bunlar bildiğiniz gibi çift kavramalı şanzımanlar. Teknoloji olarak manuel şanzımanın otomatik hale getirilmiş şekli sadece vites atışları sizin yerinize bilgisayar yapıyor. Bu nedenle içlerinde tıpkı manuelde olduğu gibi baskı balata setleri var. Yalnız bunlarda 2 set halinde. Bir set 1-3-5.. için, diğer set 2-4-6..R Aynen manuelde olduğu gibi zamanla bu balatalar ömrünü dolduruyor ve yenilenmesi gerekiyor. Manuelde baskı balatanın 80bin km gibi ortalama ömrü var diye biliyorum, yanlışsam düzeltin. EDC de ise ortalama 110-120bin km gibi demişti servis. Kullanıma göre de değişir malum. 150bin km yapan da varmış. Zaten bu kmlerdeki araçları oldukça ucuza alabiliyoruz sıfıra kıyasla. Sıfırı ile aralarında dağlar kadar fiyat farkı oluyor. O balataları yenileyince zaten şanzıman yeniden sıfır gibi oluyor ve bir o kadar daha km yapabiliyorsunuz. Eh zamanı gelince bu masrafları yapacağız doğal olarak ve yaptığımız masraf yine sıfır araç almaya oranla çok daha karlı. Bununla birlikte çift kavrama şanzımanların sağladığı sürüş konforu ve yakıt ekonomisinden elde ettiğimiz kar da cabası.