Otomatik vites araçta 30 saniye gibi duraklamalarda vitesi N konumuna almak gerekir mi?

bayraktar35

Kayıtlı Üye
35-İzmir
Katılım
5 Ağu 2024
Mesajlar
14
Tepkime puanı
6
Puanları
3
Merhaba arkadaşlar,

Işıklarda veya dur kalk trafiğin yoğun olduğu zamanlarda aracı D konumundan N konumuna alıyorum, buna gerek var mı bilemedim aslında şöyle bir şey hissediyorum araç D konumunda ayağım frene sonuna kadar basılı vitesi N konumuna aldığımda araçta bir rahatlama oluyor diğer türlü araç sürekli yarım kavramada hissettiriyor.. bundan kaynaklı araç sürekli kavrama yapmaması için vitesi N konumuna alıyorum.
Şunu da düşünüyorum otomatik araç sonuçta bu tarz senaryolar düşünülmüştür o yüzden aracı sürekli dur kalk trafikte D-N N-D vites değişimini standart bir sürücünün yapmayacağını varsayıyorlardır diye düşünmekteyim.

Ama yine de araç aşırı dur kalk trafikte ve bekleme süreleri 5-10 saniye olduğunda vitesi sürekli istem dışı boşa atıyorum.
 
bende alıyorum N ye sürekli, bir ustamız tavsiye etmişti alın diye
 
  • Beğen
Tepkiler: bayraktar35
Merhaba arkadaşlar,

Işıklarda veya dur kalk trafiğin yoğun olduğu zamanlarda aracı D konumundan N konumuna alıyorum, buna gerek var mı bilemedim aslında şöyle bir şey hissediyorum araç D konumunda ayağım frene sonuna kadar basılı vitesi N konumuna aldığımda araçta bir rahatlama oluyor diğer türlü araç sürekli yarım kavramada hissettiriyor.. bundan kaynaklı araç sürekli kavrama yapmaması için vitesi N konumuna alıyorum.
Şunu da düşünüyorum otomatik araç sonuçta bu tarz senaryolar düşünülmüştür o yüzden aracı sürekli dur kalk trafikte D-N N-D vites değişimini standart bir sürücünün yapmayacağını varsayıyorlardır diye düşünmekteyim.

Ama yine de araç aşırı dur kalk trafikte ve bekleme süreleri 5-10 saniye olduğunda vitesi sürekli istem dışı boşa atıyorum.
Bende ışıklarda o şekilde yapıyorum ısınmasın diye, çok dur kalkta manuel 1 de kullanıyorum. Önceden cvt vardı onlar şehir içi kullanımda yokuşta dur kalklarda çok pratikti fakat keyfi yok işte 😊
 
  • Beğen
Tepkiler: bayraktar35
Bende ışıklarda o şekilde yapıyorum ısınmasın diye, çok dur kalkta manuel 1 de kullanıyorum. Önceden cvt vardı onlar şehir içi kullanımda yokuşta dur kalklarda çok pratikti fakat keyfi yok işte 😊
X-tronic şanzıman cvt aslında yazılım olarak vites efekti vermişler.. zaten tork kısılmış hacimde yok o yüzden amaç aracı bir yerden bir yere gitmek için hiç keyif vermiyor😁
1.6multijet 6 ileri dtc egea kullandım geçişleri hissediliyor kararsız kalabiliyor.. Zoe kullanmdım bir de keşke menzil sorunu olmasa🤷‍♂️
 
X-tronic şanzıman cvt aslında yazılım olarak vites efekti vermişler.. zaten tork kısılmış hacimde yok o yüzden amaç aracı bir yerden bir yere gitmek için hiç keyif vermiyor😁
1.6multijet 6 ileri dtc egea kullandım geçişleri hissediliyor kararsız kalabiliyor.. Zoe kullanmdım bir de keşke menzil sorunu olmasa🤷‍♂️
Ben cvt yi k13 micrada kullandım vites geçiş efekti falan olmuyor uzun yolda zulüm 😂
 
  • Beğen
Tepkiler: bayraktar35
Ben cvt yi k13 micrada kullandım vites geçiş efekti falan olmuyor uzun yolda zulüm 😂
bilirim hocam gaza oturunca devri 6 bin civarına sabitleyip elektrik süpürgesi gibi hızlanıyor :)
bundaki biraz farklı çalışma şekli aynı ama örneğin 100km hızla 1.750dd çeviriyor 130km sabit hız klima açık 2.200devir felan gidiyo düz yolda tabi eğim arttıkça devirde artıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emir34
Aracınızda Auto Hold özelliği olmadığı için uzun beklemelerde vitesi N konumuna almakta fayda var...
 
50 saniye 1 dakika ve daha uzun beklemelerde N ye almak şanzımanın ömrünü uzatır
 
Edc iyi güzel şanzıman, fakat bir Dsg değil. Dsg yi arıyorum.
 
EDC nin hangi modelinden bahsediyorsunuz; 6 ileri kuru mu? 6 ileri yağlı mı? 7 ileri yağlı mı?
 
Geri
Üst