Motor Sağırlığı?

muhsin_cepelli

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 May 2016
Mesajlar
198
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Arkadaşlar hep duyduğumuz bir tabir olan motor sağırlığı (anlatılana göre) benim arabamda var.

Bende 2015 Fluence Edc touch105.000 km de
Babamda 2015 Fluence Edc Touch plus 135.000 km de iki arabamız var. Babamın araba benimkinden hissedilir derece de seri.
Bakımlar ikimizin de yeni. Lastikler aynı model ve aynı zamanda alındı lastik havaları aynı. Mazot bile aynı benzinlik hatta aynı pompadan. Benim araba yokuşta titreme yapıyor babamda yok bir ihtimal baskı balata olabilir gibime geliyor. Bu kadar farkettirir mi yoksa sağırlık denilen başta açılmamış bi motorum mu var.

Bu arabalarda baskı balata nasıl değişiyor maliyeti ne ve değiştirmek gerekir mi bu km de?

SM-A505F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Araç güçleri aynı değil mi ?
 
Çok nadir benimki de titreme gibi yapıyor sanki 2. Viteste kalkmaya çalışıyor gibi biraz gaz veriyorum fazladan hemen toparlıyor kendini çok sıkıntılık bir durum değil ama yapıyor işte.
 
Kalkista titreme olsa ve bunu baskidan yapsa net şekilde hissedersiniz. Bahsettiğiniz titreme devirlenme sırasında olan hafif titreme ise bu normal. Ama ilk kalkis esnasinda kavramadan kurtulamadigi için titreme yapabilir. Taa ki 2. Vitese gecene kadar ondan aonra yine normal dusen titremesis ilerler vitesler. Benim edc titremesi yoğun trafikte olabiliyor bazen fakat yol acilip bir kaç kere vites yukseltip dusurunce normale donuyor.

Diğer yandan başka balata yetkili serviste çok pahalı 10-12.000 liralari bulabiliyor. Dışarıda 3-5.000 arası yaptirabilirsiniz ama eğer araç çok hor kullanilmadiysa normal kullanım için konusuyorum baski balata 200.000 i çok rahat deviriyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Kalkista titreme olsa ve bunu baskidan yapsa net şekilde hissedersiniz. Bahsettiğiniz titreme devirlenme sırasında olan hafif titreme ise bu normal. Ama ilk kalkis esnasinda kavramadan kurtulamadigi için titreme yapabilir. Taa ki 2. Vitese gecene kadar ondan aonra yine normal dusen titremesis ilerler vitesler. Benim edc titremesi yoğun trafikte olabiliyor bazen fakat yol acilip bir kaç kere vites yukseltip dusurunce normale donuyor.

Diğer yandan başka balata yetkili serviste çok pahalı 10-12.000 liralari bulabiliyor. Dışarıda 3-5.000 arası yaptirabilirsiniz ama eğer araç çok hor kullanilmadiysa normal kullanım için konusuyorum baski balata 200.000 i çok rahat deviriyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Aşırı veya kalkışta olan bi titreme değil yokuşta 1 den 2 ye veya 2 den 3 e geçtikten sonra yapıyor titremeyi ama babamın arabasinda olmuyor bu titreme. Baskı balata sorun vermedikçe değiştirmem zaten yani ama bu iki araba arasındaki ivmelenme ve ataklık farkı bundan mı kaynaklanır merak ettim veya ben hep sakin kullanırım ondan araba atik olmayı mı unuttu kurum bağlar hep düşük devir kullanılan arabalar onun için kurumları temizleyici maddeler kullan sonra arada yüksek devirlere çık dedi birileri.

SM-A505F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Aşırı veya kalkışta olan bi titreme değil yokuşta 1 den 2 ye veya 2 den 3 e geçtikten sonra yapıyor titremeyi ama babamın arabasinda olmuyor bu titreme. Baskı balata sorun vermedikçe değiştirmem zaten yani ama bu iki araba arasındaki ivmelenme ve ataklık farkı bundan mı kaynaklanır merak ettim veya ben hep sakin kullanırım ondan araba atik olmayı mı unuttu kurum bağlar hep düşük devir kullanılan arabalar onun için kurumları temizleyici maddeler kullan sonra arada yüksek devirlere çık dedi birileri.

SM-A505F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Söyle söyleyeyim ben benim aracı çok sakin kullanirim öyle ki nerdeyse 3 yıldır maks 110-120 ( çok nadir 140-150 ) araliginda kullanıyorum ama bastigim zaman da normal bir şekilde 180 üzerine kadar çıkıyor. Araca guvenmedigimden son hız denemedim. Ayrıca bu 120 diye bahsettiğim hiza bile belki haftalarca cikmadigi oluyor benim aracı kullandigim yol evden ise işten eve toplam 9-9 18 km o arada bazen yine haftalarca 40-70 km arası hizlari goruyor ki bu durumda bile hizlanmada yüksek hizlara cikmasinda sorun yaşamadım.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Söyle söyleyeyim ben benim aracı çok sakin kullanirim öyle ki nerdeyse 3 yıldır maks 110-120 ( çok nadir 140-150 ) araliginda kullanıyorum ama bastigim zaman da normal bir şekilde 180 üzerine kadar çıkıyor. Araca guvenmedigimden son hız denemedim. Ayrıca bu 120 diye bahsettiğim hiza bile belki haftalarca cikmadigi oluyor benim aracı kullandigim yol evden ise işten eve toplam 9-9 18 km o arada bazen yine haftalarca 40-70 km arası hizlari goruyor ki bu durumda bile hizlanmada yüksek hizlara cikmasinda sorun yaşamadım.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Benim arabamın maksimum hızında veya hızlanmasında sorun yok ama babamınkine binince benimki ondan daha hantal geldi yoksa benim araç 190 da gördü basınca köpek gibi kaçıyor

SM-A505F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
konuyla ne kadar ilgili bilemiyeceğim ama edc hiç bir zaman dsg ayarını tutturamadı.
edc 1 ve 2 .viteslerdeki gecikme ve kararsızlık bu sistemi dsg nin gerisine düşürüyor.dsgyi övdüğümden değil ama ikisinide kullandığım için dsg 1 tık önde gibi.
bu arada ben bva(dpo) var.

yağı yakıtı lastikleri bir yana bırakırsak araçdaki hantallık geçmiş kullanım ve bakım periyodlarına kadar iner.
kurum temizliği enjektör ayarları turbo durumu ayrı ayrı etken.
 
konuyla ne kadar ilgili bilemiyeceğim ama edc hiç bir zaman dsg ayarını tutturamadı.
edc 1 ve 2 .viteslerdeki gecikme ve kararsızlık bu sistemi dsg nin gerisine düşürüyor.dsgyi övdüğümden değil ama ikisinide kullandığım için dsg 1 tık önde gibi.
bu arada ben bva(dpo) var.

yağı yakıtı lastikleri bir yana bırakırsak araçdaki hantallık geçmiş kullanım ve bakım periyodlarına kadar iner.
kurum temizliği enjektör ayarları turbo durumu ayrı ayrı etken.
Çok doğru +1
 
Geri
Üst