motor hasar riski-esc kontrol ettirin-yokuş kalkış desteğini kontrol ettirin

bugün götürdüm. enjektörleri değişcem diyor. düzelmesse de paranı almıcam diyor. aracı haftaya kadar kendisi kullancak.
burda yazılanları ve kendi araştırdıklarımı söyledim ama sanırım yine de değiştirecek enjektörleri.
hayırlısı ne diyeyim.

burdan da yeni araç alacaklara şu tavsiye çıkıyor. experler belli bir yere kadar tespit ediyor. araç alırken illaki servise de götürmek şart artık. ki götürdüğüm expertiz tarcanlar. youtube da falan videoları var. onun bile tespit edemediği lanet bir arıza ile karşı karşıyayım.
exper yapılırken hatalar çıkmamış olabilir. yani o an alınan hata arabanın çalışmasını bozmamış olabilir bu yüzden eksper de hatayı görmemiş olabilir. bırakın o ustaya arabanızı, bir hafta binsin. aldığın hata devam ederse işçilik vermezsin, diğer çözümlere yönelirsin. sorun çözülürse rahatlarsın. yani kaybedecek bir şeyin yok. denemekten zarar gelmez.
 
haklısın ben de aynısını düşünüyorum. araçlar artık çok fazla elektronik olduğu için 2.el benim için git gide cazip olmaktan çıkıyor. ben prensip olarak elektronik olan hiçbirşeyin 2.elini almam. telefon bilgisayar vs. ama işte araba aldık başımıza bu geldi. ben bu araca 150 bin lira verdim ve aldığım günden beri dert sahibi oldum , işimden gücümden kaldım. aracı satan bu sorunu bile bile satmış bana , geri iade alırım diyor ama bu saatten sonra iade etmek de çözüm değil. gitsen mahkemeye versen ,masrafları kazanırsın belki ama kazanana kadar birsürü dert kazandıktan sonra bunu bana satan sahtekarın ne yapacağı belli olmaz.

geriye dua etmekten başka bir şey kalmıyor. işallah çözülür.
 
Merhaba, öncelikle geçmiş olsun. araba manuel mi otomatik mi? Otomatik ise ilk başta kesinlikle buradaki arkadaşların dediği gibi 70+ amperlik aküyle denemeniz. Bir de arabanız çalışırken siyah duman atma, sesinde farklılık veya tekleme gibi bir şeylerle karşılaşıyor musunuz? Eğer böyle bir durum yoksa enjektör olayını en sona bırakmanızı tavsiye ederim.

Bir de hata kodlarınızla ilgili P0002

c0074


p1525 -----> Burada konusu var P1525


Ön bilgi olması açısından bunlara da bakabilirsiniz.

Yani olay enjektöre gelinceye kadar en azından daha ucuz parçaların tespitiyle giderilebilir.
 
Son düzenleme:
teşekkürler , araç otomatik, şu an ustada , gelişmeleri buradan paylaşacağım.
Araçta bu ışıklardan sonra motorda tekleme , yığılma , çekmeme yok. Ama yokuş kalkış iptal oluyor esp iptal oluyor. Ta ki ekrandan uyarı gidene kadar. Bazen kontağı açıp kapatıp 2 km gittikten sonra sönüyor bazen gideceğim yere kadar sönmüyor. İlk kırmızı motor hasar riski,2. olarak esc kontrol ettirin. 3 . yokuş kalkış sistemi kontrol ettirin. Geçen gideceğim yere kadar yaktı. sabah çalıştırdım tertemiz. baya yol gittim. yoğun ve açık trafikte vermedi. ama bazen de zırt bırt veriyor. Şunu yaptığımda kesin veriyor diye elimde bir veri olsa çözümü biraz daha kolay ama yok yani. yine bir gün çağlayan adliyesinden zincirlikuyuya 1 saat dur kalk yaparak gittim yakmadı , köprüyü geçtim hızım 60 civarı yine yaktı.
Aracın tek kazası yok, trameri ,boyası hatası yok 2015 model 109.000 'de araç....
Cuma günü ak... kara ... çıkacak işallah ne diyeyim ya.
 
İlk başta aküyü değiştirin. Ben şu an Varta 74Ah E11 12V Aküyü kullanıyorum. 650 tl civarı illa bu marka almak zorunda değilsiniz ama bence ilk akü değişimi yapın. Daha sonra adım adım hani arızaları verecek görebilirsiniz. illa neden akü değiştir diyorsanız yurt dışındaki araçlarda 74 amperlik akü kullanılırken bizim araçlarda yanlış hatırlamıyorsam fabrika çıkışı ya 60 ya da 65. Bu aküler zayıflayınca da işte start stop aktif değil vb. arızaları yakabiliyor o da akü zayıf olduğundan. Bence ilk olarak arabayı aldığınız kişiye akünün kaç senelik olduğunu sorun, 3 seneyi doldurmuşsa zaten değiştirirsiniz.
 
ustaya bir kaç defa akü deneyelim dedim ama enjektörleri değiştirmiş 3-4 gün kendi kullancak , 15 20 gün ben kullancam. sorun çözülürse ödeme yapacam. çözülmesse , burdaki herkesin dediği gibi aküden deyip kendi enjektörlerini takıp aküyü değiştiririz diyor. ben defalarca ölçtüm diyor aküyü.
Pazartesi alacam arabayı. 15 20 gün kullancam, zaten 1 kere köprü trafiğine girdimi illaki veriyor arızayı.
gelişmeleri yazacağım.
 
Sorununuz çözülsün yeter ki. Takipteyim.
 
herkese teşekkürler. bugün aldım aracı. usta ile hesaplaşmadık. enjektörün bobinleri ve bir iki parçası değişmiş sanırım. yani enjektörün kendisi değil de üzerindeki bir iki parçası değişmiş 4'ününde. kartal sanayiden çağlayan adliyesine kadar 1 bucuk saatten fazla yoğun trafikte kullandım çok şükür ki bir şey yok. 1-2 hafta kullanacam eğer bir daha olmazsa hesabı o zaman görecez. işallah olmaz da şu dert biter artık.
yine buradan yazacağım en son sonucu.
 
Sorun çözüldü arkadaşlar. aracı yaklaşık 1 aydır kullanıyorum ve hiç olmadı. çok yğun trafikte , açık trafikte denedim bir daha olmadı. uzun yolda , yani 100 km ve üzeri yolda hiç denemedim. kartal oto sanayide merkez oto , hamit usta ilgilendi araçla. kısaca sorun kesin olarak enjektör. Ustamın dediğine göre 4 enjektörün de tüm parçaları değişmiş. bana maliyeti 4800 tl civarı oldu. ilgilenen herkese tekrar teşekkürler.
 
2015 1.2 tce otomatik capturla yüksek devir bir rampaya girdim araba gayet güzel hızlanıyordu 200metre sonra titreme akabinde motorda güç kaybı başladı kenara çektim
Esc kontrol ettirin ve yokuşta kalkma yardımı kontrol ettirin uyarısı verdi, araba titreyerek çalışıyor, gaz yemiyor zorla eve attım kendimi önerisi olan var mı
Aküde bakınca yeşil renk görünüyor
 
Geri
Üst