Megane ST 1.6 dCi teknik yardım

Ama ne hikmetse bu parça ışık yakmıyor en azından benim aracımda yakmadı. Zaten turbo havada basmıyor. Aracın çekişide inanılmaz düşüyor. Ancak elektro vana arada kesiklik yapıyordu. Kesiklik yapınca yol düzse araç devirlenmiyor. Sonra elektro vana eğer açarsa devirleniyor. Benim ilk başıma kesiklik yaparak geldi. Sonra yolda bıraktı. Yokuşları 1 ve 2 vitese çıkabilirim. Ama dediğim gibi bozulmasına rağmen ışık yanmadı. Yolda kaldığımdada vanayı aradan çıkarıp direk turbo ya başlamıştım. Turbo Lag yaptı arada ama en azından gideceğim yere kadar gitmiştim.
 
Ama ne hikmetse bu parça ışık yakmıyor en azından benim aracımda yakmadı. Zaten turbo havada basmıyor. Aracın çekişide inanılmaz düşüyor. Ancak elektro vana arada kesiklik yapıyordu. Kesiklik yapınca yol düzse araç devirlenmiyor. Sonra elektro vana eğer açarsa devirleniyor. Benim ilk başıma kesiklik yaparak geldi. Sonra yolda bıraktı. Yokuşları 1 ve 2 vitese çıkabilirim. Ama dediğim gibi bozulmasına rağmen ışık yanmadı. Yolda kaldığımdada vanayı aradan çıkarıp direk turbo ya başlamıştım. Turbo Lag yaptı arada ama en azından gideceğim yere kadar gitmiştim.

değiştireceğim elektrovanayı fakat garibime giden nissanda 1.6 dci motorda böyle bir sorun yok eğer aynı ise nissandan orjinalini alıp değiştireceğim. ;)
 
Merhabalar.
Bende 2011 megane HB 1.5 dci 105 bg var. Araç altı vitesli ama 6. viteste 2000 devirde 104 km gibi bir hızda gidebiliyor. Çalıştığımda yerde kiralık 2014 symbol 1.5 Dciler var.Onlar da ölçütüğümde ise ortalama olarak 5.viteste 115 km civarı bir hız yapıyor.
Anlatmak istediğim benim model aracın vites oranları çok kısa ve can sıkıcı sürekli vites değiştiriyorum ve yüksek süratte daha fazla devir yapmam gerekiyor, buda daha fazla yakıt demek oluyor.
130 bg olan sizin araçlar da acaba 2000 devirde 6.viteste kaç km hız yapıyor. Benimki ile aynı şanzıman mı acaba?
 
110 hp euro 5 ve 130 hp euro 5 motorların 6. Vites şanzuman dişli oranları yüksek diye biliyorum. Bendede var 106 lık. Açıkçası 110 lukların 6. Vites dişlisinin olacağını bilsem bende değiştirmek isterim açıkçası
 
110 hp euro 5 ve 130 hp euro 5 motorların 6. Vites şanzuman dişli oranları yüksek diye biliyorum. Bendede var 106 lık. Açıkçası 110 lukların 6. Vites dişlisinin olacağını bilsem bende değiştirmek isterim açıkçası

Valla bende fazla tutamayacağın bilsem değiştiririm [emoji3] gerçekten düşük değil mi
Diğer araçları kullanınca farkı daha iyi anlıyorum

D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Komple şanzuman değiştirmek bize gelmez. Çünkü motor gücü az da olsa yüksek euro 5 motorda. Dolayısı ile vites aralıklarını uzatmak bizim aracımızda çekmeme sorunlarını doğurabilir. O yüzden en mantıklısı sadece 6. Vites dişlisini değiştirmek. Bir forumda okumuştum bunu biri jetta aracına yaptırmış. Çokda iyi oldu diyordu. Tabi son vites dişlisi ile birlikte geri vites dişlisini de değiştirmek zorunda kalmış. Küçük şehirde olmasam işi araştıracağım ama buralar ufak bu işlerden anlayan yok. Euro 5 110 luk motor yalnış hatırlamıyorsam bizim motor ile aynı sadece dpf vs farkı var. Şanzumanın aynı olma ihtimali yüksek.
 
Fiyat olarak ise işçilik parça vs 700 ü geçeceğini sanmıyorum
 
değiştireceğim elektrovanayı fakat garibime giden nissanda 1.6 dci motorda böyle bir sorun yok eğer aynı ise nissandan orjinalini alıp değiştireceğim. ;)

arkadaşlar parça arıza ışığı vermediği halde en son izmirde general turboya gittim

aracı sıkı bir test ettiler cihaza bağladılar ve en son turbo elektrovana basınçını ölçtüler ve %99 elektrovana dendi

bende araştırdım ve parçayı buldum sipariş ettim geçen hafta montajı yapıldı ve sorunum çözüldü.

arabamda seyir halinde iken gaz alıp vermesi (dalgalanması) kesildi.

herkese iyi forumlar.
 
110 hp euro 5 ve 130 hp euro 5 motorların 6. Vites şanzuman dişli oranları yüksek diye biliyorum. Bendede var 106 lık. Açıkçası 110 lukların 6. Vites dişlisinin olacağını bilsem bende değiştirmek isterim açıkçası
105 lik kangoo 2 de 6.vitesde 3000 devir 150 yapıyor 4000 gibi 190 bence yeterli
 
Sevindim. Gözünüz aydın.
 
Geri
Üst