Megane IV'ümü teslim aldım ve ufak bir maruzatım var.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Flashock
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Araç uygun şartlarda ise durduğunuzda stop eder. Lakin eğimli bir yerde iseniz frene basılı tutmanız gerekmekte. Bu özelliği konsolda tuştan kapatabilirsiniz lakin araç her yeni çalıştığında devreye girecektir. Tamamen devre dışı bırakmak mümkün değil.

Yokuş kalkış için yeterli eğim sonrasında frene bir kaç kez pompaladığınızda fren şişer.

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Kardeş senin gibi düşünüyordum taki renault bana ayıplı mal satana kadar. o 20 bini verip kafan rahat olması vardı ki şu an onu seçmediğim için pişmanım. Mahkeme ile uğraşıyorum. Yokuş kalkış desteği ve start stop anlattığın gibi benimde hoşuma gitmiyor. araç boşta iken yokuş kalkış desteği aktif olmuyor, frene basılı durmak zorundasın. 1. vitese atıp kalkarken aktif oluyor. Aşağı doğru eğimlerde ise aktif olmuyor. start stopta çalıştığında dediğin gibi bendede gürültü ve titreme oluyor. ama çok rahatsız eden bir durum değil. Megane 4 alan ve 1500 km yapan biri olarak müşteri memnuniyeti sıfır, hizmet kalitesi sıfır, araç donanımı dokuz. Sonuç= 20 bin verip golf almadığım için pişmanım. En azından ayıplı malı satarken ayıpları bunlar fiyatıda bu diyorlar.

Merhaba ayıplı mal derken araçta ne gibi bir sorun yaşadınız ve neden mahkemeye verdiğinizi öğrenebilir miyim?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
bu araç abartıldığı gibi olmamış.
 
hayırlı olsun
 
bu araç abartıldığı gibi olmamış.
Profiline baktığımda bugüne kadar 6 mesaj yazmışsın
*bozuk yolda giderken araba dağılacak izlenimi veriyor. çatur çutur
*bu araç abartıldığı gibi olmamış.
*megane 4 hb sahibi biri olarak bu araçtan uzak durmanızı tavsiye ederim.
*ben de yakıt değerlerinin normal, ancak renault'un abarttığının çok üstünde olduğunu düşünüyorum.....
*merhaba, benim arabada da güneşliklerin takılı olduğu tavan döşemesinden, tavan döşemesinin ön camla birleştiği yerden çok rahatsız edici tıkırtılar geliyor. ayrıca orası dokunduğumda düşecekmiş...
*dizel arabaların normal durumudur. kalkışta biraz hantaldır. ama hızlanınca şahlanırlar. diyerek (araya bir adet manidar bişey sıkıştırmışsın.)

Körkütük renault aşığı değiliz ama ortalama 100bin liralara alınan araçlarımıza da böylesine çamur atılmasına gönlümüz razı gelmiyor.FOREVER RENAULT
 
Renault'un trim sesi olayı malum. Bugün sıfır da alsanız ikinci el de alsanız kaçınılmaz durum. Öyle zamanlar geliyor ki lanet ediyorsunuz arabayı parçalamak istiyorsunuz evet orası da öyle. İşçilik ve malzeme kalitesi kısmı gerçekten Renault'un ciddi olarak kendini geliştirmesi gerektiği bir nokta. Ama bahsettiğiniz araç megane yıllardır satışta olan ve ciddi rakamlara ulaşmış bir araç. Araclarin ayıplarını veya eksiklerini konuşurken sunu bilmekte fayda var özellikle marka kıyaslaması yaparken. Vw Toyota Mazda Fiat Renault marka önemli değil. Önemli olan nokta satılan araç adedi be bunun arızalı olan veya hatalı olan araçlara oranı. Örneğin vw 100.000 araç sattı bunun 10.000 adedi arıza sebebi ile servis gördü. Ama Renault 20.000 araç 10.000 araç icin servis gördü. Bu noktada rakamı değil oranı baz almak gerekir. Yorumları buna göre yapmak gerekir. Bu arada tablo örnektir tamamen.

Araba ısı elektronik gibi bence tamamen şans. Her ne kadar nokta kontrolü de yapsanız gözden kaçan veya sonradan meydana gelen arıza olabiliyor. Arıza durumunda yapılması gereken en önemli şey bir tek servise bagimli kalmamak. Gerekirse 5-10 sorun çözülemez kadar servis ile uğraşmanız gerekir. Bu arada garantiden yapılan işlemlerden servis para kazanmıyor o yüzden ilgilenmiyor gibi bir algı var. Bu tamamen yanlış. Renault işlemi yapan servise işçilik ücretine kadar ödeme yapıyor. Dolayısı ile ayni parayı yine kazanıyor servis.

Araç konusuna gelince kalitesizliği kesinlikle trim seslerinden kaynaklanıyor ve eğer Renault bu olayı cozer ise golf gibi sınıfının lider aracına hem fiyat hem donanım hem kalite olarak ciddi şekilde kafa tutar.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Renault'un trim sesi olayı malum. Bugün sıfır da alsanız ikinci el de alsanız kaçınılmaz durum. Öyle zamanlar geliyor ki lanet ediyorsunuz arabayı parçalamak istiyorsunuz evet orası da öyle. İşçilik ve malzeme kalitesi kısmı gerçekten Renault'un ciddi olarak kendini geliştirmesi gerektiği bir nokta. Ama bahsettiğiniz araç megane yıllardır satışta olan ve ciddi rakamlara ulaşmış bir araç. Araclarin ayıplarını veya eksiklerini konuşurken sunu bilmekte fayda var özellikle marka kıyaslaması yaparken. Vw Toyota Mazda Fiat Renault marka önemli değil. Önemli olan nokta satılan araç adedi be bunun arızalı olan veya hatalı olan araçlara oranı. Örneğin vw 100.000 araç sattı bunun 10.000 adedi arıza sebebi ile servis gördü. Ama Renault 20.000 araç 10.000 araç icin servis gördü. Bu noktada rakamı değil oranı baz almak gerekir. Yorumları buna göre yapmak gerekir. Bu arada tablo örnektir tamamen.

Araba ısı elektronik gibi bence tamamen şans. Her ne kadar nokta kontrolü de yapsanız gözden kaçan veya sonradan meydana gelen arıza olabiliyor. Arıza durumunda yapılması gereken en önemli şey bir tek servise bagimli kalmamak. Gerekirse 5-10 sorun çözülemez kadar servis ile uğraşmanız gerekir. Bu arada garantiden yapılan işlemlerden servis para kazanmıyor o yüzden ilgilenmiyor gibi bir algı var. Bu tamamen yanlış. Renault işlemi yapan servise işçilik ücretine kadar ödeme yapıyor. Dolayısı ile ayni parayı yine kazanıyor servis.

Araç konusuna gelince kalitesizliği kesinlikle trim seslerinden kaynaklanıyor ve eğer Renault bu olayı cozer ise golf gibi sınıfının lider aracına hem fiyat hem donanım hem kalite olarak ciddi şekilde kafa tutar.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Size katılıyorum, fakat benim aklıma yatmayan iki noktanız arıza oranlamanız ve trim sesi.

İşim dolayısıyka hemen hemen tüm markaları kullanmış birisi olarak ; aslında bu iş biraz da aracınıza nasıl baktığınızla alakalı.Megane 4 sedan aracım 3.500km oldu ve hiçbir yerinden ses gelmiyor.Dediğiniz gibi bu iş şans işi fakat alınan sonuçlara bakmak lazım.Satış rakamınn %50'si arıza oranı olan bir araç ,en çok satılan marka ise bu kadar insanın bir bildiği var demektir.4 sene boyunca 2.araç olarak 1.2 clio 3 hb kullandım ve inanın amortisör patlağı hariç, bakım dışında tek bir arıza için servise gitmedim.

Bir de şu açıdan bakmak lazım.Bir vw servisinden kaça çıkarsınız birde renault servisinden kaça çıkarsınız.Garantisi bitmiş bir renoyu servise giderken görebilirsiniz ama vw göremezsiniz ,sebebi de açık.Tamamen duygusal.Servis ağı anlamında olsun fiyat bakımından olsun renault açık ara önde.Jettam varken servisin önünden geçerken bile gaza basıyordum aman servisin önünde arıza vermesinde servise götürmek zorunda kalmayım diye.Çünkü servis ücreti o kadar pahalı ki.2012 yılında sıfır jettamla köpeğe çarptım radyatörde ,kaputta vs. hiçbirşey yok.Ön taraf değişecek , anlayacağınız tampon vs.15.000tl hasar kaydı ne demek.Üstelik sol dikiz aynamında camını kırdılar ve getirdiğinizde böyleydi deyip 150 tl ayna parası ittirdiler.

En önemliside bulunduğunuz bölgede servis ağına bakmalısınız.Yetkili servisi olmayan bir markayla uğraşmak gerçekten zor.Benim yeni taşındığım şehirde bir tek vw servisi yok,en yakın 1 saat uzaklıktaki çorlu ilçesinde.Vw almazmıyım tabiki alırım ama o anın şartları işime gelirse tabi.Marka fanlığı yapmaya gerek yok.

Fakat bugünkü şartlarda yeni kasa olması, ele ayağa düşmemiş olması, tok kapı sesi takıntımın olmaması (ki bu ses meganede de var ) nedeniyle ,her ne kadar içimden geçen talissman olsada,bu özelliklerde olup ve cebime uyan tek sıfır araç megane olduğu için gücümün yettiği 1.5.edc touch versiyonunu tercih ettim.Bu demek değildir ki satıp vw-kia-seat almam.İşime ve keyfime-cebime hangisi uygun gelirse onu alırım.Sevgiler.
 
Son düzenleme:
ben 10 sene clio hb kullanmış biri olarak renault'ya yöneldim. Arabama kendim kadar iyi bakan biriyim. Tavandan gelen sesler konusunda sözümün arkasındayım. umarım diğerlerinin başına gelmez. çok sinir bozucu. ha, belki hava ısınınca düzelecek. onu da süreç gösterecek.
bu sesler dışında gerçekten çok güzel bir araba.
 
trim sesi vw hariç çoğu c sınıflarında var en azından benim bindiklerimde farklı yerlerden de olsa her modelin kronik trim sesleri oluyor mesela o çok övülen sözde almanım diye böbürlenen opel in astra j lerinin kalorifer ızgaraları özellikle kışın soğuklarda kalorifer açıldığında çıt çıt ses yapar ve bu en az 15-20 dakika devam eder bindiğim bütün astra j lerde gördüm auris lerinde kapılardan özellikle yokuş iniş ve çıkışlarda eğer viraj dönüyorsa sanki araba kasıyor gibi ses geliyor 2 auris e bindim çok dikkatimi çekti focus larda direksiyon gıcırtısı gelir açın forumları araştırın bu konuda en iyi firma vw ndir.Özellikle malzemelerin birbirine oturtulması , tokluk , yumuşak plastik oranı en iyi firmadır her nekadar tasarımları çok sıradan ve bana itici gelsede bu konuda vw ni tek geçerim.
 
Merhabalar hocam. aracınız hayırlı uğurlu olsun. kazasız belasız sürüşler.

1- Yokuş kalkış desteği belli derecedeki eğimden sonra devreye girer. ESP ile bütünleşik çalışır.
2- Start&Stop olay araç dizel olduğu için bu şekilde sarsıntı yapıyor olabilir. Start&Stop olan başka bir dizel araç ile kıyaslama yapmak lazım.
 
Geri
Üst