Renault'un trim sesi olayı malum. Bugün sıfır da alsanız ikinci el de alsanız kaçınılmaz durum. Öyle zamanlar geliyor ki lanet ediyorsunuz arabayı parçalamak istiyorsunuz evet orası da öyle. İşçilik ve malzeme kalitesi kısmı gerçekten Renault'un ciddi olarak kendini geliştirmesi gerektiği bir nokta. Ama bahsettiğiniz araç megane yıllardır satışta olan ve ciddi rakamlara ulaşmış bir araç. Araclarin ayıplarını veya eksiklerini konuşurken sunu bilmekte fayda var özellikle marka kıyaslaması yaparken. Vw Toyota Mazda Fiat Renault marka önemli değil. Önemli olan nokta satılan araç adedi be bunun arızalı olan veya hatalı olan araçlara oranı. Örneğin vw 100.000 araç sattı bunun 10.000 adedi arıza sebebi ile servis gördü. Ama Renault 20.000 araç 10.000 araç icin servis gördü. Bu noktada rakamı değil oranı baz almak gerekir. Yorumları buna göre yapmak gerekir. Bu arada tablo örnektir tamamen.
Araba ısı elektronik gibi bence tamamen şans. Her ne kadar nokta kontrolü de yapsanız gözden kaçan veya sonradan meydana gelen arıza olabiliyor. Arıza durumunda yapılması gereken en önemli şey bir tek servise bagimli kalmamak. Gerekirse 5-10 sorun çözülemez kadar servis ile uğraşmanız gerekir. Bu arada garantiden yapılan işlemlerden servis para kazanmıyor o yüzden ilgilenmiyor gibi bir algı var. Bu tamamen yanlış. Renault işlemi yapan servise işçilik ücretine kadar ödeme yapıyor. Dolayısı ile ayni parayı yine kazanıyor servis.
Araç konusuna gelince kalitesizliği kesinlikle trim seslerinden kaynaklanıyor ve eğer Renault bu olayı cozer ise golf gibi sınıfının lider aracına hem fiyat hem donanım hem kalite olarak ciddi şekilde kafa tutar.
Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Size katılıyorum, fakat benim aklıma yatmayan iki noktanız arıza oranlamanız ve trim sesi.
İşim dolayısıyka hemen hemen tüm markaları kullanmış birisi olarak ; aslında bu iş biraz da aracınıza nasıl baktığınızla alakalı.Megane 4 sedan aracım 3.500km oldu ve hiçbir yerinden ses gelmiyor.Dediğiniz gibi bu iş şans işi fakat alınan sonuçlara bakmak lazım.Satış rakamınn %50'si arıza oranı olan bir araç ,en çok satılan marka ise bu kadar insanın bir bildiği var demektir.4 sene boyunca 2.araç olarak 1.2 clio 3 hb kullandım ve inanın amortisör patlağı hariç, bakım dışında tek bir arıza için servise gitmedim.
Bir de şu açıdan bakmak lazım.Bir vw servisinden kaça çıkarsınız birde renault servisinden kaça çıkarsınız.Garantisi bitmiş bir renoyu servise giderken görebilirsiniz ama vw göremezsiniz ,sebebi de açık.Tamamen duygusal.Servis ağı anlamında olsun fiyat bakımından olsun renault açık ara önde.Jettam varken servisin önünden geçerken bile gaza basıyordum aman servisin önünde arıza vermesinde servise götürmek zorunda kalmayım diye.Çünkü servis ücreti o kadar pahalı ki.2012 yılında sıfır jettamla köpeğe çarptım radyatörde ,kaputta vs. hiçbirşey yok.Ön taraf değişecek , anlayacağınız tampon vs.15.000tl hasar kaydı ne demek.Üstelik sol dikiz aynamında camını kırdılar ve getirdiğinizde böyleydi deyip 150 tl ayna parası ittirdiler.
En önemliside bulunduğunuz bölgede servis ağına bakmalısınız.Yetkili servisi olmayan bir markayla uğraşmak gerçekten zor.Benim yeni taşındığım şehirde bir tek vw servisi yok,en yakın 1 saat uzaklıktaki çorlu ilçesinde.Vw almazmıyım tabiki alırım ama o anın şartları işime gelirse tabi.Marka fanlığı yapmaya gerek yok.
Fakat bugünkü şartlarda yeni kasa olması, ele ayağa düşmemiş olması, tok kapı sesi takıntımın olmaması (ki bu ses meganede de var ) nedeniyle ,her ne kadar içimden geçen talissman olsada,bu özelliklerde olup ve cebime uyan tek sıfır araç megane olduğu için gücümün yettiği 1.5.edc touch versiyonunu tercih ettim.Bu demek değildir ki satıp vw-kia-seat almam.İşime ve keyfime-cebime hangisi uygun gelirse onu alırım.Sevgiler.