Megane III 1.6 CVT teknik bilgileri

Benzinli aracın kalbi diyebiliriz boğaz kelebeğine 20-30 bin km de bir temizletmek gerekir.
 
benim aracım 2014 model
130binde
sizce şanzıman yağı değişimi için çok geç mi kaldım?
biliyorsunuz servis ömürlük diyor, ömürlükten kasıtları motor ömrü imiş.
şanzıman yağını değiştirirseniz yeni yağda balata tozları falan olmayacağı için kaçırma, kavramama olabilir dedi.
ne yapsam şaşırdım, genel olarak bir sikayetim yok şanzımandan, sadece sanki bir tık eskiye göre daha geç D ve R ye geçiyor gibi.
 
benim aracım 2014 model
130binde
sizce şanzıman yağı değişimi için çok geç mi kaldım?
biliyorsunuz servis ömürlük diyor, ömürlükten kasıtları motor ömrü imiş.
şanzıman yağını değiştirirseniz yeni yağda balata tozları falan olmayacağı için kaçırma, kavramama olabilir dedi.
ne yapsam şaşırdım, genel olarak bir sikayetim yok şanzımandan, sadece sanki bir tık eskiye göre daha geç D ve R ye geçiyor gibi.


Biraz geç kalmışsınız ancak vakit kaybetmeden değişmenizi öneririm.
 
sevgili arkadaşlar sizler nerede değiştirdiniz cvt yağını?
İstanbul'da olan, ben şu ustaya değiştirdim memnun kaldım sıkıntı yaşamıyorum diyen var mıdır? cvt den anlayan adam bulmak gerçekten çile. malzemeleri bir şekilde toplarız onlar içinde tavsiye alabilirim.
 
sevgili arkadaşlar sizler nerede değiştirdiniz cvt yağını?
İstanbul'da olan, ben şu ustaya değiştirdim memnun kaldım sıkıntı yaşamıyorum diyen var mıdır? cvt den anlayan adam bulmak gerçekten çile. malzemeleri bir şekilde toplarız onlar içinde tavsiye alabilirim.

Bursa’da olanlar veya Bursa’ya gelebilecek olanlara yardımcı olurum değiştirme yeri konusunda. Parçalar içinde filtreyi ben hep hemapar firmasının Bostancı şubesinden alıyorum. Whatsapdan sipariş veriyorum havale yapıyorum onlar kargoluyor. Asıl mesele orjinal yağ bulmakta.
Bu arada bir filtre bir yağ yetiyor. Conta filan gerek yok. Ama arabası 150 bin yukarısı olanlar için bir şey diyemem.
 
Merhabalar. Benim de 2013 model megane 3 cvt otomatik aracım var aracım 60 bin km de. 20-30 arası hızlarda aynı şekilde düz yolda ayağımı gazdan cektiğim zaman silkeleme problemini aynı şekilde bende zaman zaman yaşıyorum. Birden fazla yerde okuduğum kadarı ile bogaz kelebeği temizliği ve adaptasyonu ile bu sorunu halledenlerin olduğunu okudum. Bugun birkac usta ile konustum bu konuyu fakat genel olarak kimse bogaz kelebeğine dokunmaya fazla yanaşmıyor. Bugun en son gittiğim usta ise hiç böyle bir sorun duymadıgından bahsetti yani bogaz kelebegi ile alakalı. Açıkcası ustalar böyle konustuktan sonra bende yanaşmadım bogaz kelebeği adaptasyonu vs yani ustaların da pek bilgisi ve tecrübesi olmadığından dolayı konu ile alakalı. Açıkçası yaşadığım sorun tam da bu forumda tarif edilen gibi. Düşük hızlarda ara ara düz yolda silkeleme.Bazı ustalar direk buji ve bobin değişimi diyor çözüm olarak. Bunun ile alakalı görüşleri merak ediyorum. İstanbul anadolu yakasında veya kocaeli bölgesinde konu ile alakalı tecrübeli usta önerebilecek olan var mıdır acaba ?
 
Merhabalar. Benim de 2013 model megane 3 cvt otomatik aracım var aracım 60 bin km de. 20-30 arası hızlarda aynı şekilde düz yolda ayağımı gazdan cektiğim zaman silkeleme problemini aynı şekilde bende zaman zaman yaşıyorum. Birden fazla yerde okuduğum kadarı ile bogaz kelebeği temizliği ve adaptasyonu ile bu sorunu halledenlerin olduğunu okudum. Bugun birkac usta ile konustum bu konuyu fakat genel olarak kimse bogaz kelebeğine dokunmaya fazla yanaşmıyor. Bugun en son gittiğim usta ise hiç böyle bir sorun duymadıgından bahsetti yani bogaz kelebegi ile alakalı. Açıkcası ustalar böyle konustuktan sonra bende yanaşmadım bogaz kelebeği adaptasyonu vs yani ustaların da pek bilgisi ve tecrübesi olmadığından dolayı konu ile alakalı. Açıkçası yaşadığım sorun tam da bu forumda tarif edilen gibi. Düşük hızlarda ara ara düz yolda silkeleme.Bazı ustalar direk buji ve bobin değişimi diyor çözüm olarak. Bunun ile alakalı görüşleri merak ediyorum. İstanbul anadolu yakasında veya kocaeli bölgesinde konu ile alakalı tecrübeli usta önerebilecek olan var mıdır acaba ?

bujide aynı sorunu yapar çıkarıp bakmak lazım benim 2 bujim kırık çıktı, kalkışta silkeleme vites aralarında silkeleme vardı ayağımı gazdan çekince. kelebek boğazı için Halkalı da usta onerebilirim. öyle aman aman büyük bir sorun değil silkeleme arabadan soğutan bir olay çünkü.. sprey ile temizleyip kapatıp bilgisayardan yeniden tanıtımını yapıyor. buji için herhangi bir Bosch car service önerebilirim.

kelebek boğazından sonra yeni bir sıkıntım başladı benim ama onla bağdaştırmak ne kadar doğru olur bilmiyorum. motor freni esnasında devir hafif dalgalanıyor. manuelde motor freni yapıyorum sıkıntı kesiliyor. çokta büyük bir sorun değil ama. silkeleme olmasında..
 
Merhaba, aşağıda linki verilen sayfada H4M kodlu 1.6 CVT şanzıman Nissan-Renault yapımı motorların 2 kronik sorunundan bahsediliyor. 2 sorun da bende mevcut. Muhtemelen ateşleme sistemindeki sorun sizde öyle bir reaksiyon yaratabilir.

Benim yaşadığım 2 sorun da burada sorun olarak ifade ediliyor. PROBLEMS AND MALFUNCTIONS(SORUNLAR VE ARIZALAR) kısmında yazıyor. Aracın şu anda hızı 120 nin üstüne çıkınca özellikle 130 dan sonra bir ıslık sesi geliyor. Muhtemelen V kayışı ile ilgili sorun. İkinci olarak araç bazen ilk çalıştırmada dalgalanıp stop ediyor. Muhtemelen kronik bir sorun bu. Açıkçası ateşleme ünitesinin komple değiştirilmesi masraflı bir şey. Ben bu durumunun çok önemli olduğunu düşünmüyorum. Durum bu şekilde. Siz ne dersiniz??

https://www.engine-specs.net/nissan/hr16de-h4m.html

SORUNLAR VE ARIZALAR

Nissan HR16DE güvenilir ve dayanıklıdır. Bu motorda bazen alternatör(V) kayışı ile ilgili sorunlar olabilir (ıslık sesi). Eski kayışı sıkması veya yenisiyle değiştirmesi gerekiyor. Bazen motor kapanabilir. Sorun ateşleme ünitesinin rölesinde. Nissan, bu sorunla ilgili bir grup aracı resmi olarak geri çağırdı. Bu sorun, ateşleme ünitesinin komple değiştirilmesiyle giderilir.

Ayrıca, HR16DE-H4M motorun soğuk havalarda (5 F (-15 C) altında) çalıştırılması zordur. Bunu kolaylaştırmak için bujileri değiştirebilir ve açık gazla başlayabilirsiniz, bu durumu iyileştirebilir.

Motorun bir zamanlama zinciri var, hizmet ömrü yaklaşık 150.000 mil (200.000-250.000 km). Valf açıklığının her 60.000 mil (90.000 km) kilometrede bir ayarlanması gerekir. HR16DE motor ömrü beklentisi 200.000 mil (300.000 km) veya daha fazladır.




Merhabalar. Benim de 2013 model megane 3 cvt otomatik aracım var aracım 60 bin km de. 20-30 arası hızlarda aynı şekilde düz yolda ayağımı gazdan cektiğim zaman silkeleme problemini aynı şekilde bende zaman zaman yaşıyorum. Birden fazla yerde okuduğum kadarı ile bogaz kelebeği temizliği ve adaptasyonu ile bu sorunu halledenlerin olduğunu okudum. Bugun birkac usta ile konustum bu konuyu fakat genel olarak kimse bogaz kelebeğine dokunmaya fazla yanaşmıyor. Bugun en son gittiğim usta ise hiç böyle bir sorun duymadıgından bahsetti yani bogaz kelebegi ile alakalı. Açıkcası ustalar böyle konustuktan sonra bende yanaşmadım bogaz kelebeği adaptasyonu vs yani ustaların da pek bilgisi ve tecrübesi olmadığından dolayı konu ile alakalı. Açıkçası yaşadığım sorun tam da bu forumda tarif edilen gibi. Düşük hızlarda ara ara düz yolda silkeleme.Bazı ustalar direk buji ve bobin değişimi diyor çözüm olarak. Bunun ile alakalı görüşleri merak ediyorum. İstanbul anadolu yakasında veya kocaeli bölgesinde konu ile alakalı tecrübeli usta önerebilecek olan var mıdır acaba ?
 
Arkadaşlar merhaba aracım 2000 kilometre'de 100 mililitre yağ eksiltiyor yani bir diş normalmidir? 65 binde
Yağ eksiltmesi normal. PDF rehberi okudunuz mu, orada yazıyor.
Merhabalar. 2015 model 1.6 touch plus cvt benzin & lpg li aracım var. Prins Lpg 2016'da 20 binde takıldı. Araç şu an 81 binde. Harekete geçtiğimde araç soğukken 30-40 km hızla giderken ayağımı gazdan hafif çekince silkeleme yapıyor. Kırmızı ışıkta durunca frene basarken pedalda vuruntu hissi var. Bu sorun motor sıcakken de yapıyor. Motor vuruntulu çalışıyor. Serviste bilgisayara bağladıklarında 1. silindir yanma bozukluğu hatası verdi. Bu sorunlardan dolayı LPG yi tamamen devre dışı bıraktık. 81binde normal bakımı yapıldı. Bujiler orijinaliyle değiştirildi. Bilgisayarda artık hiç bir arıza vermedi. Ama sorun gene de değişmedi. Hala durunca vuruntu devam ediyor. Hareket halindeyken, vites geçişlerinde hiçbir sorun yok. Servisteki ustalar lpgden dolayı subap yuvaları çökmüş, sıkı olabilir dediler. Bu motorda subap ayarı yapılamıyormuş.
Bu konuda fikri olup bana yol gösterebilecek arkadaş var mı?
Motor sıcak iken ve ayak frendeyken vuruntu hissi yaşıyorsanız PDF rehberde "rolanti" diye aratınız.
bu mesaja ek olarak benim şöyle bir sıkıntım var fotoğraf atayım. ön camdaki plastik parça çok deforme olmuş, sizce değişmeli mi? su buradan güvenli bir şekilde gidiyordur herhalde. uzun süredir böyle ama bilemedim.
Görsellik haricinde o parçanın o halinin hiçbir zararı bulunmuyor, kendi aracımda da böyle.

Arkadaşlar bu ns-3 uyumlu elfmatic cvt şanzıman yağını nereden bulacağız ya. Hem bulunmuyor hem fiyatlar ateş pahası. Nissan da 800-850 TL diyor 5 litre yağa.
En güzeli Nissan servisinden edinmeniz. Onun haricinde ELF/Total ana bayilerine ulaşırsanız onlar da temin ediyorlar.
benim aracım 2014 model
130binde
sizce şanzıman yağı değişimi için çok geç mi kaldım?
biliyorsunuz servis ömürlük diyor, ömürlükten kasıtları motor ömrü imiş.
şanzıman yağını değiştirirseniz yeni yağda balata tozları falan olmayacağı için kaçırma, kavramama olabilir dedi.
ne yapsam şaşırdım, genel olarak bir sikayetim yok şanzımandan, sadece sanki bir tık eskiye göre daha geç D ve R ye geçiyor gibi.
Çok geç kalmışsınız. Size balata tozu vs. diyen arkadaş tamamen yanlış biliyor. Aracınızda balata vs. bulunmamaktadır, tamamen yağ ile tahrik olmakta. Burada önemli olan yağ değişiminin yanında MUTLAKA filtreleri de değiştirmeniz.
sevgili arkadaşlar sizler nerede değiştirdiniz cvt yağını?
İstanbul'da olan, ben şu ustaya değiştirdim memnun kaldım sıkıntı yaşamıyorum diyen var mıdır? cvt den anlayan adam bulmak gerçekten çile. malzemeleri bir şekilde toplarız onlar içinde tavsiye alabilirim.
Herhangi bir motorcu ile bile değiştirebilirsiniz, yutupda ve Megane klasöründe(mesajın sonunda link var) bir çok kayıt var. Basit ve kısa bir işlem. Ancak dediğim gibi sadece yağı değil MUTLAKA filtreleri de değiştiriniz.

Moderatör arkadaş aslında ilk mesajıdaki tüm içeriği silip de sadece şu linki eklese çok güzel olacak.


PDF rehber:
Kod:
https://drive.google.com/file/d/1g8CRaYjSk_GJ8ONpU23sh8WOGyQ17kaz/
Megane_III-Fluence_H4M-HR16DE_CVT ana klasör:
Kod:
https://drive.google.com/drive/folders/0BzpyJWgdYdclejNXZzd6R0RYREE?resourcekey=0--_w-i02-rWS2AX_0TgcmQQ&usp=sharing
 
Son düzenleme:
Geri
Üst