Megane III 1.6 CVT teknik bilgileri

Merhaba, arkadaşlar aranıza yeni katıldım. Bu kadar bilinçli kullanıcının yorumlarını gördükçe okudukça çok sevindim. 2013 model 1.6 16 v Cvt Megan Touch Benzin Otomatik araca sahibim. Aracı 104.000 km de aldım. LPG Li bir araç. Şimdi bakım yaptırmak istiyorum. Bakım listesinden yararlanıcam. Fakat bir çok arkadaş ile aynı soruna sahibim sanırım. Hatta bakıma götüreceğim zaman arabayı kurcalatacaktım. Sorun aynen şu; araba sabah ilk çalıştırıldığında daha, motor soğukken çok küçük hızlarda ayağımı gazdan kesince bir iki sefer silkeleme yapıyor. Sanki tekleyecek. Ama sonrasında hemen düzeliyor ve gün içinde artık yapmıyor. Bunu tamamen çözen arkadaş var mı, yoksa Megan Cvt şanzıman için kabul edeceğimiz bir şey mi. İnternete dalınca; bobin, enjektör, buji, silindir kapak contası vb bir sürü şey diyen var. Bu konuda yardım rica ediyorum.
 
Merhaba, arkadaşlar aranıza yeni katıldım. Bu kadar bilinçli kullanıcının yorumlarını gördükçe okudukça çok sevindim. 2013 model 1.6 16 v Cvt Megan Touch Benzin Otomatik araca sahibim. Aracı 104.000 km de aldım. LPG Li bir araç. Şimdi bakım yaptırmak istiyorum. Bakım listesinden yararlanıcam. Fakat bir çok arkadaş ile aynı soruna sahibim sanırım. Hatta bakıma götüreceğim zaman arabayı kurcalatacaktım. Sorun aynen şu; araba sabah ilk çalıştırıldığında daha, motor soğukken çok küçük hızlarda ayağımı gazdan kesince bir iki sefer silkeleme yapıyor. Sanki tekleyecek. Ama sonrasında hemen düzeliyor ve gün içinde artık yapmıyor. Bunu tamamen çözen arkadaş var mı, yoksa Megan Cvt şanzıman için kabul edeceğimiz bir şey mi. İnternete dalınca; bobin, enjektör, buji, silindir kapak contası vb bir sürü şey diyen var. Bu konuda yardım rica ediyorum.

hocam sorununuz kelebek boğazı olabilir bir önceki mesajda anlattım, aynı sorun bendede vardı. soğuk sıcak farketmeksizin ağır trafikte yavaş giderken araba sacmaliyordu silkeliyordu kendisini 1 de mi kalsam 2 ye mi geçsem. şanzımandan düşünüyordum. kelebek boğazını temizletip adaptasyonu/tanıtımı yapıldıktan sonra sıkıntım kalmadı.



bu mesaja ek olarak benim şöyle bir sıkıntım var fotoğraf atayım. ön camdaki plastik parça çok deforme olmuş, sizce değişmeli mi? su buradan güvenli bir şekilde gidiyordur herhalde. uzun süredir böyle ama bilemedim.

WwAkJzYM.webp
 
Son düzenleme:
hocam sorununuz kelebek boğazı olabilir bir önceki mesajda anlattım, aynı sorun bendede vardı. soğuk sıcak farketmeksizin ağır trafikte yavaş giderken araba sacmaliyordu silkeliyordu kendisini 1 de mi kalsam 2 ye mi geçsem. şanzımandan düşünüyordum. kelebek boğazını temizletip adaptasyonu/tanıtımı yapıldıktan sonra sıkıntım kalmadı.



bu mesaja ek olarak benim şöyle bir sıkıntım var fotoğraf atayım. ön camdaki plastik parça çok deforme olmuş, sizce değişmeli mi? su buradan güvenli bir şekilde gidiyordur herhalde. uzun süredir böyle ama bilemedim.

WwAkJzYM.webp

Hocam n11 de orası için özel fitil satılıyor. Deforme olan kısmı kesiyorsunuz o fitili takıyorsunuz. Diğer türlü o parçanın sıfırı çok pahalı.

Ürün linki bırakıyorum : https://m.n11.com/on-cam-dis-panel-muhur-fitili-arac-on-kaput-su-engelleyici-fitil-P410054404
 
bu deforme şekliyle kullanıp sıkıntı yasayan var mı? yoksa hiç uğraşmak istemiyor kesip biçmekle, teşekkürler link için
 
Sanırım dediğiniz gibi benimde kelebek boğazı temizliği yapmam gerekiyor. Bir de mab sensörünü de temizletmem gerekiyor. Siz acaba hangi şehirde hangi semte yaptırdınız bu temizlik ve sisteme tanıtımını yardımcı olur musunuz bu konuda.
 
İstanbul Halkalı isterseniz özelden iletirim ustanın numarasını falan, ama çok basit bir işlem bu her yerde yapılabilir, komplike bir işlem yapılmadı öyle, sprey ile kelebek boğazı temizlendi, tabletten tanıtıldı hepsi bu, sorun bitti ondan sonra.
 
Özelden yazarsanız sevinirim, bir de başka birşey sormak istiyorum size. 2013 Model 1.6 Touch Model Otomatik Cvt Benzinli bir araç. Yokuş kalkış desteği bizim araçlarda aktif edilebiliyor mu? Sizin aracın modeli tam olarak neydi
 
benim 2014 1.6 touch Fluence yokuş kalkış yok ama eksikliğini hissetmedim, çok aşırı dik rampada el freni kullanıp kalkıyorum
 
Merhabalar, Aracında yağ eksiltme yaşayan varmı ve bunun oranı ne şekilde acaba?
 
hocam yağ eksiltme bendede var, çok eskilerden 5w30 kullanıyordum ilk yağ eksiltmeyi 12500 km de yaptı bakımdan sonra. araç o zaman 30bin km ye yakındı. o zamanlar bilmiyordum yağ hakkında detaylı bilgi, tamirci 5w40 koymaya başladı birazcık düzeldi gibi oldu sonralardan 6bin 5bin derken 3bin km lere kadar geldi yağ eksiltmesi. yani en son 3binde 1lt yağ eksiltiyordu. sonra canıma tak etti bi tane yağ eksiltmeye karşı onarıcı katkı maddesi attım. ustam dedi zaten aracın sürekli yağ eksiltiyor sende üzerine sürekli yağ koyuyorsun içerideki yağ temiz, ucuz yağ koyalım, iyi tmm dedim. şimdi yağ eksiltme bitmedi ama aşırı azaldı en son bakım yaptırdığımdan beri 3500km yaptım, dijital gostergemde yağ su an • • • • _ _ şekilde . 2 diş boş 4 diş dolu. bu 6 diş 1lt demek Fluence de. şu haliyle memnunum. bakıma kadar yağ koymadan götürüyor beni. sonuç: aracın 3bin km'de 1lt yağ atması 10bin de 1lt eksiltmesine tekabül etti tekrardan ki bu yeterli bakımdan bakıma götürmesi. tedbiren bagajda yağ taşıyorum. aracım Fluence şu an 127bin km ve LPG li 70binden beri. LPG nin de etkisi var yandığında daha fazla ısı çıkardığı için motor bloğuna. su an her şey iyi ama çok şükür. o ucuz dediğim yağdan sadece 1kez koydum bu arada, geri hep Castrol falan iyi markalar kullandım

not: ben yetkili servisi çok erken bıraktım, o yüzden garanti peşine düşmedim, Nissan'ın bu motorlarında kronik olduğunu öğrendim internette çok muzdarip var bu konudan. o yüzden başa gelen çekilir. 10w40 koy diyenler var daha kalın yağa geçmek istemiyorum. bu şekilde gittiği yere kadar gideceğim. son çare 10w40 düşünüyorum. ondan sonrada rektefiye sıfır yaptırırım.. devam.
 
Geri
Üst