Megane 4, Yeni Aküde, Start Stop, ABS, Yokuş Kalkış Devre Dışı Sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ertangun
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ertangun

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2019
Mesajlar
355
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Merhaba Arkadaşlar,

Biraz ailevi sağlık durumu da var çok uğraşamıyorum. Nokta atışı çözdürmem lazım sorunu. Aracım 2017 Mart çıkışlı 35binde, 1,2 TCE.
Tam 3 ay önce marj zorlanarak bastı sonra basmadı. Akü bitti değiştirdim. İnci Akü 72lik EFB akü, aynı özellikte taktırdım.
Takan Servis komşum, tanıdık.

Son 5 gündür neredeyse her çalıştırmada çok kolay çalışıyor ama start stop devre dışı, Abs, Yokuş Kalkış vb. uyarısı geliyor.
Aküde sorun var mı diye baktım. Araç iyi şarj ediyor. Şarjı da iyi dediler. Aküyle iligli sorun çıksa son 1 haftası bile olsa garantide değiştireceklerini söylediler.

Oradaki usta uyku moduna bazen araçların geçmediğini, bir sistemin buna neden olduğunu söyledi. İnternette baktığım yerlerde ve bu forumda el freni beynine kadar işlem yapıldığını gördüm.

Yetkili Servis az çok tanıdık, Özel Servis de bu şekilde. Aslında bende ODB bağlantısı da var oradan da hata mesajına bakarım ama araç başında hiç zamanım yok aracı da sağlık için sadece kullanıyorum şu sıra.

Aracım ICON, Buyuk ekran var, RLink v8'de. Anahtarsız giriş çıkışı iptal edip çift kilitleyerek süper kilit gibi mi denesem.

Bir biglisi olup yönlendiren olursa çok sevinirim.
 
Merhaba. Akü kutup başlarını sökün ve araca 5 dk sonra tekrar takın. Kutup başlarının tozunu alın. Aracı kitlemeyin sökerken. Daha sonra tekrar takın ve sabit hızda 80km hızla 10 dk sürün kendiliğinden silinecektir.
 
Teşekkürler. Zaten bazı çalıştırmalarda uyarılar gelmiyor. Amacım sorunu bulup çözmek. O işlemi yapsam da sorunu bulamazsam arada geleceğini düşünüyorum

Merhaba. Akü kutup başlarını sökün ve araca 5 dk sonra tekrar takın. Kutup başlarının tozunu alın. Aracı kitlemeyin sökerken. Daha sonra tekrar takın ve sabit hızda 80km hızla 10 dk sürün kendiliğinden silinecektir.
 
Aracı çalıştırdım. Hata vermedi. Sabah kesin verecek.
OBDII 'ye bağlayıp Toque FULL uygulamasıyla baktım. Hata mesajı yok.
Yetkili servis bilgisayarı belki tüm kayıtları görebilir.
Fakat bir şey dikkatimi çekti Torque'da 102 derece gösteriyor. Kadranda hararet tam ortada yani 95 Derecedir en çok.
5 dk rölantide durunca otoparkta zaten motor ısındı.
Motoru kapattım araçtan çıktım radyatör fanı kapanmadı. 9 dk bekledikten sonra kapandı.
Tüm servis kayıtlarına baktım Hiç radyatör sıvısı değişmemiş. Bu garip geldi.
 
Aracı çalıştırdım. Hata vermedi. Sabah kesin verecek.
OBDII 'ye bağlayıp Toque FULL uygulamasıyla baktım. Hata mesajı yok.
Yetkili servis bilgisayarı belki tüm kayıtları görebilir.
Fakat bir şey dikkatimi çekti Torque'da 102 derece gösteriyor. Kadranda hararet tam ortada yani 95 Derecedir en çok.
5 dk rölantide durunca otoparkta zaten motor ısındı.
Motoru kapattım araçtan çıktım radyatör fanı kapanmadı. 9 dk bekledikten sonra kapandı.
Tüm servis kayıtlarına baktım Hiç radyatör sıvısı değişmemiş. Bu garip geldi.

Siz hiç bu süreçte tekeri söktünüzmü? jant veya lastik değişimi yaptınız mı? Galiba tekerin orada abs kablosu gevşemiş olabilir 4 lastiğide kontrol edin. eski aracımda bu sorun olmuştu. Freb Disklerin hemen orda abs kablosu var çıkarıp tekrar takın hepsini.
 
Siz hiç bu süreçte tekeri söktünüzmü? jant veya lastik değişimi yaptınız mı? Galiba tekerin orada abs kablosu gevşemiş olabilir 4 lastiğide kontrol edin. eski aracımda bu sorun olmuştu. Freb Disklerin hemen orda abs kablosu var çıkarıp tekrar takın hepsini.

Yok söktürmemiştim.
Dün 4 lastik kışa geçtim ama bu sorun 1 haftadır var.

Ben baktırayım buna. Fakat bu durumda sadece ABS uyarısı vermez mi?
Genelde çok beklediğinde Start Stop, Yokuş Kalkış, ABS tüm uyarıları aynı anda veriyor
 
Yok söktürmemiştim.
Dün 4 lastik kışa geçtim ama bu sorun 1 haftadır var.

Ben baktırayım buna. Fakat bu durumda sadece ABS uyarısı vermez mi?
Genelde çok beklediğinde Start Stop, Yokuş Kalkış, ABS tüm uyarıları aynı anda veriyor
Yokuş kalkış ve start stop çok önemli arızalar değil içiniz ferah olsun ama tabiki abs çok önemli kablolara bir bakın yinede. Abs deneyin mutlaka. belki abs aktif olabilir start stop akü kaynaklı arıza olabilir beyin şaşırıyor bazen bu gibi akü sorunlarında.
 
Son gelişmeleri yazayım. Yurtdışı forumlardan da baktığım kadarıyla çok kişi yaşamış bunu. Start Stop ve diğer elektronik sistemlerden ~3,5 senede akü bitiyor ama yeni akü de olsa sorun yaşayanlar var.


Her sabah Start Stop, ABS, Yokuş Kalkış hatası veriyordu.


Benim aküyü aldığım servise gittim, her şeyine baktılar, sorun yok dediler. Yetkili servise bir gösterin. Zaten adam bir şekilde tanıdık sorun aküden çıksın istediğin gibi değiştiririz dedi.
Bende OBDII vardı, Torque'yla baktım hata kodu göstermiyor.
Yetkili servis de tanıdık. Babamın hastane dönüşü onla gittim. Çok ilgilendiler. 1 saatten fazla incelediler.
3 ay önceki hata mesajları duruyordu. Yeni hata mesajı yoktu. Bir ihtimal bundan dolayı dediler ve sildiler.
Genel baktılar, tekerleklerde ABS kablosunu sordum kapılarda sarı etiket olanlarda oluyor gibi bir şey deyip içimin rahat olmasını söylediler.
Aküyü farklı testlere soktular sorun yok.
Şarj etme kısımlarında sorun yok.

Şimdi gelelim bana mantıksız gelen kısımlara

Akü şarjı orada %77'de görünüyordu.
%80 olunca start stop açıyor.
Yetkili servis ustası yeni akü de olsa şarjı full de olsa %89'u göremedim dedi.


Burada bende kafamda sorun başlıyor. 15-20 km git gelle bile yeterli şarj edemiyorsa iyi değil. Sonuçta motoru stop edip 15 dk müzik dinlemiyorum. Gidiyorum otoparka parkediyorum. Çalıştırıp dönüyorum.
.
Keşke yetkili servisteki Akü durumunu % gösteren alanı ODBII'yla görebilsek. Bunu araştırcam.
Bu arada ben aküyü aldıktan sonra da İnci Akünün yeni EFB aküsü çıkmış. Çok da iyiymiş onu da araştırıyorum.
 
İnşallah kısa sürede çözülür probleminiz. Benim de önceki aracım 1.5dci 90bg S&S versiyon olan clioydu. 2013 martta sıfır almıştım aküsü 6. yılının içinde 2018de değişti üzerinden çıkan akü varta idi yüksek ihtimalle 60lık veya belki 72likti tam hatırlamıyorum ama değiştirdiğimde bariz bir sorunu da yoktu. Sadece sanki daha az devreye giriyor gibi hissettiğim ve artık yılı geldiği için değiştirdim. Yerine üzeriden çıkandan bir tık fazla amper değeri olan Mutlu akü aldım onda da sıkıntı yaşamadım ama kısa süre sonra satıp şimdiki megane ı aldığım için ömrü hakkında fikrim yok ama dediğim gibi kullandığım sürede gayet orjinal varta gibiydi. Şu anki megane da hangi marka var bilmiyorum ama o da 2016 model ve sıkıntı yok aklıma geldiğinde aracın yanındayken meraktan bakacağım bunda hangi aküden var diye. Clioya aldığım akü şuydu sanırım ve AGM olmasına dikkat etmiştim diye hatırlıyorum alırken.

https://www.mutlu.com.tr/urunler/starter/binek-ve-hafif-ticari-arac-akuleri/agm-start-stop/8
 
İnşallah kısa sürede çözülür probleminiz. Benim de önceki aracım 1.5dci 90bg S&S versiyon olan clioydu. 2013 martta sıfır almıştım aküsü 6. yılının içinde 2018de değişti üzerinden çıkan akü varta idi yüksek ihtimalle 60lık veya belki 72likti tam hatırlamıyorum ama değiştirdiğimde bariz bir sorunu da yoktu. Sadece sanki daha az devreye giriyor gibi hissettiğim ve artık yılı geldiği için değiştirdim. Yerine üzeriden çıkandan bir tık fazla amper değeri olan Mutlu akü aldım onda da sıkıntı yaşamadım ama kısa süre sonra satıp şimdiki megane ı aldığım için ömrü hakkında fikrim yok ama dediğim gibi kullandığım sürede gayet orjinal varta gibiydi. Şu anki megane da hangi marka var bilmiyorum ama o da 2016 model ve sıkıntı yok aklıma geldiğinde aracın yanındayken meraktan bakacağım bunda hangi aküden var diye. Clioya aldığım akü şuydu sanırım ve AGM olmasına dikkat etmiştim diye hatırlıyorum alırken.

https://www.mutlu.com.tr/urunler/starter/binek-ve-hafif-ticari-arac-akuleri/agm-start-stop/8

Teşekkürler detaylı tecrübe paylaşımınız için...
Dizellerde AGM oluyor, benzinlilerde EFB.
İşin ilginç yanı çok fazla arabam oldu benim de bir ara kullandığım Grande Punto'da 6 senelik Varta akü vardı.
Tabi şimdiki arabaların start stop, aydınlatma elektronik aksam aküleri çok yoruyor.
Akülerde şimdi uluslararası sınıflandırma oluyormuş. İnci Akü'deki 2 EFB arasındaki farkları güzel açıklamışlar.
 
Geri
Üst