Megane 4 HB Sol alt sigorta kutusundan gelen çıt çıt sesi.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan onurg57
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Çok zaman geçmiş üzerinden ama aracımız alalı 2 ay oldu. 3000 km ye yeni geldim. Bende de ilk defa hafta sonu gezmesinde oldu. Gaz pedalına dokununca çıt diye ses geliyor. Bırakınca çıt diye ses geliyor. Sizden farklı olarak yokuş aşağı inerken motor hatasi ekranda çıktı. Start stop devre dışı yazısı ekranda belirdi. 10 sn. Sonra söndü. Çıt sesi gelmeye başladı. Aynı yolu dönerken yine yokuş aşağı aynı hata yaşandı ve çıt sesi kayboldu. Bir daha gelmedi. Umarım bir daha yapmaz. Ancak geçen sürede çözüm bulundumu merak ettim arkadaşlar.
 
Öncelikle aracınız hayırlı olsun.Kazasız güzel günlerde kullanmanız dileğiyle.
Servise gitmelisiniz diye düşünüyorum.Elektronik hata varsa cihaza bağlayıp giderebilirler.Sonuçtan bizide bilgilendirirseniz seviniriz.
 
Teşekkür ederim. Servise gittiğimde sonuç çıkarsa mutlaka bilgi vereceğim
 
Bu konuya daha önce yazdığım mesajda aracımı satacağımı ancak takipte olduğumu belirtmiştim. Farklı sebeplerden (en önemlisi de OYAK kampanyasıyla alınan araçlar nedeniyle ikinci el fiyatlarının düşük seyretmesinden) ötürü aracımı satamadım. Şu an 11000 km'yi geçtik ve sorun hala devam ediyor. Bu süre zarfında 2 farklı servis ve 1 defa da malum şikayet sitesi üzerinden girişimde bulundum ancak sonuç hep aynı. Hakkını teslim etmek lazım, servisler her seferinde uğraşıyor ancak en son noktada merkeze soruluyor, merkez aynı gün içinde normal diyor, dosya kapanıyor. En kötüsü de durumun normal olduğuna dair resmî, yazılı bir belge talep ettiğimde bunu da alamıyorum. Servis "bizlik bir durum yok, cevabı merkez verdi" diyor (haklı) ancak şirket kuralları gereği son kullanıcılar olarak merkeze doğrudan ulaşma şansımız da yok. Aracı satmaya çalışsam bu sesi duyup da "bu nedir kardeşim" diyen birine hesap veremem kısacası.

Bundan sonrası için elimde 2 seçenek kalıyor:
1-Başka birinin aynı problemi yaşayıp çözmesi ya da Renault'nun olayın farkına varıp bir çözüm üretmesi.
2-Sanayide DPF iptali yaptırıp garantiyi delmek.

1.şık için bir süre daha bekleyip sonuç çıkmazsa 2.şıktan devam edeceğim gibi.
 
benim arac 4500 de hic bahsi gecen sesi duymadım hızım o hılzara anlık cıkar 2 dk en fazla uzun yol yapmadıgım için olabilir..

dizeli nereden alıyorsunuz

https://www.youtube.com/watch?v=Olv9BRzw09Y

sunları denermisiniz?
 
Arkadaşlar. Renault Megane 4 yeni üretilen bir araç olduğu için servistekiler aracı tanımıyor ve tamamen müşteriyi başından savma amaçlı normal diye gönderiyor.Dümenden bide bilgisayara bağlıyor bi anormallik yok diyerek güya bizi rahatlatıp savuşturma peşindeler. Benim aracımda da gaz yememe sorunu var. Belkide sizin anlattığınız sorunla bağlantılı bir sorun olabilir.Ben bu sorunu her türlü sosyal paylaşım sitelerinde ve şikayet sitelerinde sürekli olarak dile getiriyorum. bu sayede Konu ile ilgili Renault genel müdürlükle muhattap oluyorum. .Size tavsiyem bu tür durumları şikayet sitelerine ve sosyal paylaşım sitelerine hatta şikayetleri basına yansıtabilecek varsa iletsin.önemli olan daha çok kitleye sesimizi duyurmak.Bakın bakalım ne oluyor ondan sonra.Kazasız Günler
 
Şikayet sitesinden yaptığım girişim sonucunda bugün Genel Müdürlük tarafından arandım. Maalesef ilk mesajımda da belirttiğim gibi DPF rejenerasyonu için gereken akımın arka cam rezistansı tesisatından alınması nedeniyle bu sesin olması normalmiş. Özetle bu durum bir arıza değil, aracın sinir bozucu bir özelliği sadece. Aynı durum Kadjar'da da varmış. İstediğim resmi cevabı da servis aracılığıyla iletmeyi kabul ettiler, aldığım zaman paylaşacağım.

Yine de teyit etmek için yazıyı almaya servise gittiğimde aracı bilgisayara bağlatıp geçici olarak DPF rejenerasyonunu devre dışı bıraktırıp (böyle bir kabiliyet vardır umarım) bir test etmeyi düşünüyorum. O zaman da ses yaparsa en başa döneriz, yapmazsa açıklama doğrudur.

Bu durumda yapılabilecek maalesef hiçbir şey yok. DPF rejenerasyon sıklığı aracın sürüş tarzı, yakıt kalitesi, yol ve iklim şartları gibi bir sürü değişkene bağlı olduğu için hiçbir zaman yeterince sayıda şikayet alıp da tasarım değişikliğine gitmeyeceklerdir. DPF iptali tek çözüm gibi görünüyor.
 
touch versiyon aracım bende de o ses mevcut 90-110 km arası yapıyor.
 
Merhaba arkadaşlar aracımda 3000 km ye kadar kesinlikle bende böyle bir ses duymuyordum. 3000 km sonra bu ses bendede yüksek hızlarda yapmaya başladı. Gerçekten rahatsız edici bir ses.
 
Merhaba arkadaşlar aracımda 3000 km ye kadar kesinlikle bende böyle bir ses duymuyordum. 3000 km sonra bu ses bendede yüksek hızlarda yapmaya başladı. Gerçekten rahatsız edici bir ses.

DPF TEMİZLİĞİ 3.000 km den sonra kurum dolduğu için çalışmaya başlar .o yüzden uzun yolculukta 70 km hızla 4. Viteste 10 dakika gidince kurum temizliği yaparsanız .dpf devamlı çalışmaz o çıt sesini duymazsınız . Akabinde yine 2-3.000 km de bir kurum temizliği için yine o hızlarda kullanmanız gerekecek Yeni nesil motorlar böyle. .
 
Son düzenleme:
Geri
Üst