Megane 4 1.2 TCE EDC Icon Tecrübeler Sorular

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ertangun
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Yakit düşündürdü... Ağırlıktan cok etkilendi Istanbul Izmir full otoban 120-130 ortalama 100kmh hiz. Aracta 4 yetiskin bagaj dolu 8lt/100km yakti. Ayni hiz ortalamasında Ankara Istanbul full otoban tek kisi bagak az dolu 6.2 yakmisti. Benzinlide cekis gucu az oldugundan agirliktan cok etkileniyor diye düşündüm. Bakimdan sonra 6bin km 9 ay gecmis. Bu o kadar etkilemez. Soğuk ve kış lastiği de biraz etkiler...
 
İlk mesajı düzenleme hakkı olmadığından buradan yazıyorum. Belki başka arayanlar olur.

1. Pure Vision farlar çok kısa aydınlatıyor. Bunun diğer modellerde olduğu gibi konsolda ayarı yok. Youtube'da bir videosunu gördüm. Kaputu açarak farların üstünde ayar kısmı var sola doğru çevirdiğinizde orada artı yönü daha ileri aydınlatmanızı sağlayabiliyorsunuz.

2. Araçta giderken belli sürede bir bip sesi geliyordu. Forumda başka konuda gördüm NAvigasyon uyarılarını kapadım. Hız uyarısı olabilir. Kesildiğini düşünüyorum.

3. Lastik basınç ayarını ekrana vermek kadrana vermek çok güzel. Bar Psi farketmiyor. İyi de çalışıyor. Lastikler soğukta önler 2.3 psi arkalar 2.2 psi oluyor. sonra yavaş yavaş artıyor. önler 2.5 arkalar 2.3'te sabitleniyor. İki tarafında dengeli arması bunu göstermesi faydalı. İlerde bir sibop gibi küçük bir kaçağı farketmek çok kolay ayrı ayrı lastikleri gösterdiğinden.
 
İlk mesajı düzenleme hakkı olmadığından buradan yazıyorum. Belki başka arayanlar olur.

1. Pure Vision farlar çok kısa aydınlatıyor. Bunun diğer modellerde olduğu gibi konsolda ayarı yok. Youtube'da bir videosunu gördüm. Kaputu açarak farların üstünde ayar kısmı var sola doğru çevirdiğinizde orada artı yönü daha ileri aydınlatmanızı sağlayabiliyorsunuz.

2. Araçta giderken belli sürede bir bip sesi geliyordu. Forumda başka konuda gördüm NAvigasyon uyarılarını kapadım. Hız uyarısı olabilir. Kesildiğini düşünüyorum.

3. Lastik basınç ayarını ekrana vermek kadrana vermek çok güzel. Bar Psi farketmiyor. İyi de çalışıyor. Lastikler soğukta önler 2.3 psi arkalar 2.2 psi oluyor. sonra yavaş yavaş artıyor. önler 2.5 arkalar 2.3'te sabitleniyor. İki tarafında dengeli arması bunu göstermesi faydalı. İlerde bir sibop gibi küçük bir kaçağı farketmek çok kolay ayrı ayrı lastikleri gösterdiğinden.

1-Kaput içi farkarın üstündeki düğmeyi saga sola çevirerek farları ortalayabilirsin.
2-Gelen bip sesi ekrandan kapatılıyor
3-Lastik basınçları eger hata verirse veya lastik basıncı düşük şekilnde sapıtırsa ekrandan lastik basınçlarına gelip sıfırlayınca düzeliyor bilginiz olsun
 
1 ve 2'yi çözmüştüm. 3 için teşekkürler. Artık tek sorun beklediğimden biraz çok yakıt tüketmesi

Ankara İstanbul araba boş . 120'yle giderek. Ortalama hız 100kms. Ortalama 6.2 yaktı.
İstanbul İzmir full yeni otoyol. Arabada 4 yetişkin bagaj dolu 120'yle giderek. Ortalama hız 100kms. 7.9 yaktı.
Hava biraz soğuk bu etkiler. Bakımından itibaren 7bin km geçmiş.


Özet olarak benzinli olduğundan araç yükünden etkileniyor. Dizel olsa en çok 0.7 farkederdi, şu andaki gibi 1.7lt farketmezdi. Dizel tecrübem çok


Megane 4 de biraz ağır araba. Beklentiye göre bundan dolayı da çok yakıyor.


İzmir Çeşme Otoyolda da denemeler yaptım. 90 sabit gitsem bile 5.9 lt yaktı. 70 sabit 5.3 yaktı. Biraz soğun da etkisi olabilir genelde 6-7 derece hava.


Keşke daha hafif bir araba olsaydı.
 
1 ve 2'yi çözmüştüm. 3 için teşekkürler. Artık tek sorun beklediğimden biraz çok yakıt tüketmesi

Ankara İstanbul araba boş . 120'yle giderek. Ortalama hız 100kms. Ortalama 6.2 yaktı.
İstanbul İzmir full yeni otoyol. Arabada 4 yetişkin bagaj dolu 120'yle giderek. Ortalama hız 100kms. 7.9 yaktı.
Hava biraz soğuk bu etkiler. Bakımından itibaren 7bin km geçmiş.


Özet olarak benzinli olduğundan araç yükünden etkileniyor. Dizel olsa en çok 0.7 farkederdi, şu andaki gibi 1.7lt farketmezdi. Dizel tecrübem çok


Megane 4 de biraz ağır araba. Beklentiye göre bundan dolayı da çok yakıyor.


İzmir Çeşme Otoyolda da denemeler yaptım. 90 sabit gitsem bile 5.9 lt yaktı. 70 sabit 5.3 yaktı. Biraz soğun da etkisi olabilir genelde 6-7 derece hava.


Keşke daha hafif bir araba olsaydı.

Benim aracım 90km sabit gidersem 3.2 yakıyor dizel :)
 
Dizeller yakıtını yazmasın bence :)

Bir sorum var arkadaşlar.
Arabayı alalı 2 hafta oldu. Bir de İstanbul - İzmir git gel yaptım.
130km yüksek hızda arabada 3-4 kişi varken biraz vuruntu/sarsıntı gibi oluyor. Yani hafif bir titreşim hissettiriyor.
Sorun olmayabilir de belki 1.2 TCE zorlanıyor, belki kış lastiğinden, belki hep yağmur hafif rüzgarda sürdüğümden, belki Renault'ya alışmam lazım

Rot Balans sorunu da olabilir ama sanmıyorum.
Buji, ateşlemeyle ilgili olabilir mi? Giderken de gelirken de ben hafiften hissettim

6 Ocak'ta RLink güncellemesi için servise gideceğim orada da sorabilirim. EDC, Ateşleme vs. güncellemeleri de varsa yaptırırım
 
Dizeller yakıtını yazmasın bence :)

Bir sorum var arkadaşlar.
Arabayı alalı 2 hafta oldu. Bir de İstanbul - İzmir git gel yaptım.
130km yüksek hızda arabada 3-4 kişi varken biraz vuruntu/sarsıntı gibi oluyor. Yani hafif bir titreşim hissettiriyor.
Sorun olmayabilir de belki 1.2 TCE zorlanıyor, belki kış lastiğinden, belki hep yağmur hafif rüzgarda sürdüğümden, belki Renault'ya alışmam lazım

Rot Balans sorunu da olabilir ama sanmıyorum.
Buji, ateşlemeyle ilgili olabilir mi? Giderken de gelirken de ben hafiften hissettim

6 Ocak'ta RLink güncellemesi için servise gideceğim orada da sorabilirim. EDC, Ateşleme vs. güncellemeleri de varsa yaptırırım

Ne kadar benzer bir durum bilemiyorum ama ben kendi aracimda (Fluence) 0 dan araliksiz 140-150 km gibi hızlara çıktığımda 100-110 km arası çok hafif bir titreme olusuyor bu aracı aldığımdan beri var nerdeyse ama ben devirlenme araliginda olduğundan üzerinde durmadim. Rot balans sorunu varsa eğer bunu direksiyondan çok net bir şekilde hissederseniz. Bahsettiğiniz titreme için normal diyebilirim aslında ama direksiyonda da bariz hiseediliyorsa rot veya balans olabilir.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Arkadaşlar ilgili konularda biraz detay verdim ama 1.2 TCE, Icon, Long Screen gibi konulara bakanlar için burada özetliyeyim.

1.2 TCE motoru ilk kullanışım. Zorlanma gibi hissettiğimden; Yetkili servis sorun yok dedi ama ateşleme sistemi hiç güncellenmediğinden bunu güncelledi. Bence zaten sorun kış lastiği ve yağmurla alakalı. Yağmurda araç hep zorlanır, yavaş gider, çok yakar. Benzinli araba torku az daha çok zorlanır.

EDC konusunda daha önceki 2 EDC aracım şirketim aracımdı. Daha hassastı onlardan sonra da DSG ve STronic kullandığımdan herhalde EDC biraz daha sarsıntılı geliyor. Servis sorun yok dedi ama kalibrasyon yaptı. Benim hissiyatım fark yok gibi. Fakat garanti bitimine kadar başka EDC'lerde deneyeceğim eğer daha sarsıntısızsa Yetkili serviste ne gerekiyorsa yaptırırım.

Yakıt konusunu yağmursuz bir zamanda kış lastik ve yaz lastiğine geçtiğimde bir daha deneyeceğim. Yazarım aslında benim şu anda kullandığım tüm arabaların bu şekilde tüketim değerleri var elimde.

Gelelim ana işlemi aracı almadan R-Link'i araştırmıştım. Biraz merakla Long Screen aldım. Bütçeme göre de temiz bir araç baktığımdan 2017 Android Auto desteksiz modelini alabildim. Bundan sonraki yazdıklarımı tavsiye ederim. Fakat risk kendinize aittir. Güzelce araştırıp yapabilirsiniz birine yaptırabilirsiniz. Risk her zaman var ama unutmayın.
Burada bazı arkadaşların yaptığı gibi yetkili servisi ikna edip versiyon 7 geçişini yaptım.
Sonra kendim versiyon 8 geçişini yaptım.
Google Telefon kullanıcısıyım. Android Auto yeterliydi bana. Versiyon 8'de Android Auto gerçekten mükemmel. İzmir'de bir de bende yeni kasa 3008 var. 3008'in biliyorsunuzdur multimedya yönünden çok güçlü. Fakat oradaki Android Auto bu kadar işlevsel değil. Örnek veriyorum Android Auto'yu onda açmak için bir tuşa basıp sonra ekrandan Android Auto seçmek lazım. Sonra klimaya döndünüz diyelim aynı şey yapıyorsunuz. Bazı yerlerde kopuyor. Long Screen'de ( 7" 'te tecrübem pek yok diye Long Screen olarak konuşuyorum) Menülere girsek başka bir işlem yapsak ekrandaki Android Auto'ya basıyorum dönüyor. Bu çalışma mantığı gerçekten mükemmel. Fazla yere dokunmadan en kısa şekilde işlem yapılıyor. Aynı şekilde beni uğraştıran klima / havalandırma için alt taraf dokun açılsın bas geri dön.
Şu anda 3 tane Ana sayfa hazırladım. Bir tanesi Android Auto ve Klima Widget'ı. Her şeyimi hallediyorum. Megane 4 birden benim için çok pratik çok sevimli hale geldi.
Bunun dışında motor sesi özelliğini de açtım. Motorsporlarıyla ilgilendiğim eskiden bu tip konulara çok itiraz eden daha çok mekanik arabalar kullanan biriyim. Fakat çağ değişti başarılı yapmışlar. Keyif veriyor.

Foruma teşekkür ederim.
 
Merhaba,

Son gelişmeleri söyleyeyim belki faydası olan olur.

Yakıt konusu biraz daha içime sinmeye başladı. Sakin kullanınca az trafikte sorun yok. Tabi araba böyle kullanılmaz ama araba yüklü olursa biraz gaza basacağım derseniz yakıyor tabiiki.
Motor çekişi konusu artık sorun yok gibi hissediyorum.

RLink 2: Son gelişmelerle (v8) kullanım çok rahat. Bence bu fiyat aralığındaki araçlarda en iyi ekran ve multimedya diyebilirim.

Ddt4All ve Gizli Özellik : Üsttekilerin üstüne virajda sis farı açılmasını açtım. Kadranda psi'a çevirmeyi yaptım ama olmadı. Bir daha deneyeceğim. Bunun dışında benim için önemli Android Auto, hareket halinde medya kullanımı, Psi bar çevrimi,etc.

EDC: Eski EDC kullanımım sonrası uzun süre STronic ve EAT6 kullandım. Bu EDC'de biraz sarsıyor gibi geliyor. Normal de deniyor. Küçük viteslerde soğuk viteste daha çok gibi. Tam olarak bir tespit edip size danışacağım. Sonra da servise sorarım.

Trim ve Araç Sesleri: Çok nadir kemer ve koltuk. Bazen de alt takım, kavramadan ses geliyor. Tertemiz aslında sorun yok ama Renault'nun genelinde normal gibi düşünüyorum.


Aklımdaki işler. Forumda gördüklerimden. Kronik bir sorunu varsa yetkili serviste yaptırmayı düşünüyorum garantiye 1.5 ay kaldı.

B sütunu fitilleri kontrol edeceğim. kasma içe dönme varsa servise iletirim.
Arka spoyler kasma, bagaj kapağı sürtme olabiliyormuş. Kontrol edeceğim.

Sizin de aklınıza geliyorsa HB için onlara bakarım
 
Merhaba,

Son gelişmeleri söyleyeyim belki faydası olan olur.

Yakıt konusu biraz daha içime sinmeye başladı. Sakin kullanınca az trafikte sorun yok. Tabi araba böyle kullanılmaz ama araba yüklü olursa biraz gaza basacağım derseniz yakıyor tabiiki.
Motor çekişi konusu artık sorun yok gibi hissediyorum.

RLink 2: Son gelişmelerle (v8) kullanım çok rahat. Bence bu fiyat aralığındaki araçlarda en iyi ekran ve multimedya diyebilirim.

Ddt4All ve Gizli Özellik : Üsttekilerin üstüne virajda sis farı açılmasını açtım. Kadranda psi'a çevirmeyi yaptım ama olmadı. Bir daha deneyeceğim. Bunun dışında benim için önemli Android Auto, hareket halinde medya kullanımı, Psi bar çevrimi,etc.

EDC: Eski EDC kullanımım sonrası uzun süre STronic ve EAT6 kullandım. Bu EDC'de biraz sarsıyor gibi geliyor. Normal de deniyor. Küçük viteslerde soğuk viteste daha çok gibi. Tam olarak bir tespit edip size danışacağım. Sonra da servise sorarım.

Trim ve Araç Sesleri: Çok nadir kemer ve koltuk. Bazen de alt takım, kavramadan ses geliyor. Tertemiz aslında sorun yok ama Renault'nun genelinde normal gibi düşünüyorum.


Aklımdaki işler. Forumda gördüklerimden. Kronik bir sorunu varsa yetkili serviste yaptırmayı düşünüyorum garantiye 1.5 ay kaldı.

B sütunu fitilleri kontrol edeceğim. kasma içe dönme varsa servise iletirim.
Arka spoyler kasma, bagaj kapağı sürtme olabiliyormuş. Kontrol edeceğim.

Sizin de aklınıza geliyorsa HB için onlara bakarım

Arka spoilerin kasmasını hiç kimse engelleyemez. Bugün olmazsa yarın olacak. Düz durmuyor. B sütun fitillerini değiştirt yinede.. Bagaj kapagıda tampona temas ediyor etmesede edecek. Onunda bir çözümü yok. Düzeltiyorlar yine salıyor kendini.
 
Geri
Üst