- Katılım
- 22 Kas 2016
- Mesajlar
- 72
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 43
Severek aldığım Megane 2'nin arızalarından yakamı kurtaramadım. En son motor arızası ile aracı ölü fiyatına sattım. Allah başka dert vermesin. Sağlık olsun dedik, Renault macerasına bu vesileyle son verdim. Tekrar Renault alırsam sıfır km'de bayiden kendim çıkartmadıkça almam. Büyük konuşmayı sevmem ama Megane 2 beni canımdan bezdirdi.
5-6 Ay önce Ön takımı sıfırdan yaptırdım. Arabayı öyle nazik kullanırım ki, arkamdan takip eden araç sürücüsü fitil olur. Çukurda tümsekte yavaşlarım. Bazen abarttığım bile olur. Fakat gel gör ki 5-6 Aylık sıfır yapılmış ön takım bu kadar kısa sürede eski haline geldi. Takozlara varana kadar yeni. Z rotları traversi ıvırı zıvırına 800 lira verdiğim ön takımın en azından 1 yıl bile idare etmedi. En ufak bir çakıl taşının üstünden geçince bile ses yapmaya başladı. Ön takımı yapan usta çok titizdir. En az 15-16 yıldır tanırım ve aldığım her arabaya o bakar. Buna rağmen başında bekler izlerim. 5-6 Ay önce ön takım yapıldığında araba ok gibi olmuştu. Ne ses ne tıkırtı. Dedim ki dünya varmış. 2 Ay sonra sesler başladı ve satmaya yakın artık tahammül edemiyordum seslere. Ustaya götürdüm bu sefer ön takım masrafına 400 lira civarında olan direksiyon kutusuda ilave oldu.
İlk zamanlarda forumdan takip edenler varsa bilirler, soğutma suyuna yağ kaçırıyordu. Motordamı birşey var diye şüphelenirken termostat yuvasında buldum sorunu. Contasını değiştirdik kesildi. Ama 1 ay önce soğutma suyu kabına bir baktım ne göreyim çamur gibi mırık dolmuş yine. Ustaya götürdüm. Termostat yuvasını komple değiştirdi. 300 Lira verdim. Yağı kesti ama benim içime sinmedi. Yine yapacak diye düşünürken... Olanlar oldu.
Motor yağı seviye çubuğunu bi çektim, Megane 2 Motoru duman saçıyor. Gözlerime inanamadım. Doğruca motor bloğu tamir eden ustaya gittim. Bak dedim bu nedir? Hemen kompresyon testine soktu. Sekmanlar kaçırıyor dedi. Yarı rektefe demek dedi. Arabayı aldım tamircime götürdüm. Sökelim bakalım dedi. Arabayı bıraktım 3 gün sora usta aradı gel konuşalım dedi. Gittim ki ne göreyim.
Motor leş gibi önümde, bu motor daha önce rektefe edilmiş dedi. Alt blokta kaynak yerlerini gösterdi. Bu motor adam olmaz honlama yapılmış dedi. Sekman bunu kurtarmaz dedi. Ne olacak dedim? Çıkma motor bakacaz dedi. Yada sandık motor alacaksın transfer edeceğiz dedi. Kaça malolur dedim, bir rakam vermem mümkün değil ama çıkacak rakam 10.000 lirayı bulur dedi. Dedim usta sen bunu topla. 1000 lira ustaya verdim. Motoru toplattım. Bi piyasa araştırması yaptım arabayı bu haliyle alan var mı diye.
Sanayide çıkma parça satan bi hurdacıyla tanıştım. Bilirsiniz hurdacının imajı düzgün değildir. Bana açık konuştu. Bunu ben yaparsam 5-6 bine halleder satarım dedi. Ama piyasası 35 ben sana 23 veririm dedi. Bende 25 ver al dedim. Çünkü edeceğim masraf o civarda. En azından stresinden kurtulayım dedim. Çıkmacı 24 verdi bende al hayrını gör dedim. Arabayı ona sattım.
Buradan araç sahiplerine küçük bir mesajım var, lütfen arabalarınıza düzgün bakın. Bakımlarını ihmal etmeyin. Milli servet, yazık günah elin ecnebisi bizim kötü kullanmamıza parça satıyor resmen haraca bağlıyor. Bu arada kıt kanaat birikmişimiz buharlaşıyor. Allah'a şükürler olsun kaza bela olmadan kurtulduk.
Sonradan öğrendim ki bu sorun Renault grubu Clio ve Megane 2 'lerde sık sık karşılaşılan bir durummuş. Yani conta yakma, yağa su, suya yağ verme. Hararet sıkıntısından motor rektefesine giden ve ne hikmetse aynı yerden blok çatlatan motorlar çoğu Clio ve Megane 2 'lere aitmiş. Usta göstermese inanmayacaktım. Ama maalesef gerçek arkadaşlar. Hele ön takım arızası ve direksiyon kutusu arızası kronik. Elektronik arızada da Airbag ve enjektör arızası maalesef. Ettiğim masrafı şöyle bir hesapladım. Yaklaşık 7,500 TL masraf etmişim arabaya. Parça parça gidince insan anlamıyor. Faturaları bi topladım, Bizim Megane 2 beni resmen haraca bağlamış, sağmal gibi sağıyor.
Neyse Allah'ım başka dert vermesin.
24.000 lirayı peşinata verip sıfır km Duster alayım diyorum. Nasibimizde ne varsa artık. Okuduğunuz için teşekkürler.
NOT : Megane 2 alacaklara tavsiyem "Arabayı almadan önce mutlaka kompresyon testi yaptırın" benim ağzım yandı. Gerisi sizin kararınız.
5-6 Ay önce Ön takımı sıfırdan yaptırdım. Arabayı öyle nazik kullanırım ki, arkamdan takip eden araç sürücüsü fitil olur. Çukurda tümsekte yavaşlarım. Bazen abarttığım bile olur. Fakat gel gör ki 5-6 Aylık sıfır yapılmış ön takım bu kadar kısa sürede eski haline geldi. Takozlara varana kadar yeni. Z rotları traversi ıvırı zıvırına 800 lira verdiğim ön takımın en azından 1 yıl bile idare etmedi. En ufak bir çakıl taşının üstünden geçince bile ses yapmaya başladı. Ön takımı yapan usta çok titizdir. En az 15-16 yıldır tanırım ve aldığım her arabaya o bakar. Buna rağmen başında bekler izlerim. 5-6 Ay önce ön takım yapıldığında araba ok gibi olmuştu. Ne ses ne tıkırtı. Dedim ki dünya varmış. 2 Ay sonra sesler başladı ve satmaya yakın artık tahammül edemiyordum seslere. Ustaya götürdüm bu sefer ön takım masrafına 400 lira civarında olan direksiyon kutusuda ilave oldu.
İlk zamanlarda forumdan takip edenler varsa bilirler, soğutma suyuna yağ kaçırıyordu. Motordamı birşey var diye şüphelenirken termostat yuvasında buldum sorunu. Contasını değiştirdik kesildi. Ama 1 ay önce soğutma suyu kabına bir baktım ne göreyim çamur gibi mırık dolmuş yine. Ustaya götürdüm. Termostat yuvasını komple değiştirdi. 300 Lira verdim. Yağı kesti ama benim içime sinmedi. Yine yapacak diye düşünürken... Olanlar oldu.
Motor yağı seviye çubuğunu bi çektim, Megane 2 Motoru duman saçıyor. Gözlerime inanamadım. Doğruca motor bloğu tamir eden ustaya gittim. Bak dedim bu nedir? Hemen kompresyon testine soktu. Sekmanlar kaçırıyor dedi. Yarı rektefe demek dedi. Arabayı aldım tamircime götürdüm. Sökelim bakalım dedi. Arabayı bıraktım 3 gün sora usta aradı gel konuşalım dedi. Gittim ki ne göreyim.
Motor leş gibi önümde, bu motor daha önce rektefe edilmiş dedi. Alt blokta kaynak yerlerini gösterdi. Bu motor adam olmaz honlama yapılmış dedi. Sekman bunu kurtarmaz dedi. Ne olacak dedim? Çıkma motor bakacaz dedi. Yada sandık motor alacaksın transfer edeceğiz dedi. Kaça malolur dedim, bir rakam vermem mümkün değil ama çıkacak rakam 10.000 lirayı bulur dedi. Dedim usta sen bunu topla. 1000 lira ustaya verdim. Motoru toplattım. Bi piyasa araştırması yaptım arabayı bu haliyle alan var mı diye.
Sanayide çıkma parça satan bi hurdacıyla tanıştım. Bilirsiniz hurdacının imajı düzgün değildir. Bana açık konuştu. Bunu ben yaparsam 5-6 bine halleder satarım dedi. Ama piyasası 35 ben sana 23 veririm dedi. Bende 25 ver al dedim. Çünkü edeceğim masraf o civarda. En azından stresinden kurtulayım dedim. Çıkmacı 24 verdi bende al hayrını gör dedim. Arabayı ona sattım.
Buradan araç sahiplerine küçük bir mesajım var, lütfen arabalarınıza düzgün bakın. Bakımlarını ihmal etmeyin. Milli servet, yazık günah elin ecnebisi bizim kötü kullanmamıza parça satıyor resmen haraca bağlıyor. Bu arada kıt kanaat birikmişimiz buharlaşıyor. Allah'a şükürler olsun kaza bela olmadan kurtulduk.
Sonradan öğrendim ki bu sorun Renault grubu Clio ve Megane 2 'lerde sık sık karşılaşılan bir durummuş. Yani conta yakma, yağa su, suya yağ verme. Hararet sıkıntısından motor rektefesine giden ve ne hikmetse aynı yerden blok çatlatan motorlar çoğu Clio ve Megane 2 'lere aitmiş. Usta göstermese inanmayacaktım. Ama maalesef gerçek arkadaşlar. Hele ön takım arızası ve direksiyon kutusu arızası kronik. Elektronik arızada da Airbag ve enjektör arızası maalesef. Ettiğim masrafı şöyle bir hesapladım. Yaklaşık 7,500 TL masraf etmişim arabaya. Parça parça gidince insan anlamıyor. Faturaları bi topladım, Bizim Megane 2 beni resmen haraca bağlamış, sağmal gibi sağıyor.
Neyse Allah'ım başka dert vermesin.

NOT : Megane 2 alacaklara tavsiyem "Arabayı almadan önce mutlaka kompresyon testi yaptırın" benim ağzım yandı. Gerisi sizin kararınız.