Megane 2 - Motoru bitmiş.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan suavi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Moralini bozmak gibi olmasın ama benim araçtada şu sıkıntılar vardı :

1. Rolantide kararsızlık. (800-900 devir arasında dalgalanma)
2. Rolantide vuruntu, motor silkeleme.
3. Motor yağı doldurma kapağından hafif buhar. Yağ sıçratma normal.
4. Motor yağı seviye ölçme çubuğu deliğinden hava atma ve duman çıkışı.
5. Motor yağında benzin kokusu.
6. İlk çalıştırmada ve dur kalklarda (gaza basınca) yanmamış benzin kokusu (egzozdan)
7. Egzozda aşırı terleme
8. 3,4 ve 5. viteslerde 4000 devire kadar sanki 1.3 motor gibi bas bas bağırma 4500 devirde 3.000cc lik motor gibi aniden şahlanma 5.000 devirde motor yokmuş hissiyatı.
9. Yedek su deposu genleşme tankında (sağ ön amortisör üstündeki kap) yağlanma!
10. Motor yağının cıvıması
11. Durup dururken benzin kesme ve arıza ışığı yakması
12. Yarım gün park halinde bekledikten sonra ilk çalıştırmada zorluk. Genellikle 2 ve 3 marşta motoru çalıştırma (akü yeni)
13. Klimayı açınca arabanın üstüne 3 ton yük atmış gibi gitmemesi.
14. Ani hızlanma ihtiyacımda 4'ten 3'e aldığımda bile motora yük bindirmemesi (Genelde motorun bağırması lazım)
15. Ateşleme bobinlerinin çevresinde yağlanma
16. Üst kapakta yağ terlemesi

Aklıma gelenler bunlar. Ve bu olayların akabinde işin garip tarafı yetkili servis pc bağlantısında bile ne enjektör nede oksijen sensörü yada krank pozisyoner hatası vermemesi. Fakaaat gel gelelim sonuçta motor mekanik bir aksam. Bujileri söküp kompresyona girince basınç kaybı gün ışığı gibi çıktı ortaya. Birde benzinin motor yağına karışması tuzu biberi oldu.

Bunun anlamı nedir? Kısaca açıklamak istiyorum : Şayet benzin motor yağına karışıyorsa sekmanlar aşınmış demektir. Yani değişmesi gerek. En iyi koşullarda (2017 ye göre) 2000-2500 TL arası sadece sekman ve belki su boruları. Bazı ustalar enjektördende yapar diyor ama fiziki olarak bu pekte mümkün değil. Zaten enjektörler yakıtı yanma hücresine püskürtüyor. Arada sekmanlar var. Sekman aşınmışsa benzin ve egzoz gazı kartere iner. Bunun tehlikesi de benzin karışan motor yağının parlama riski var. Yaptığım araştırmalarda Elf motor yağlarının yaklaşık 120 ila 140 derece arasında benzinle birlikte parlama yani yangın riski varki Allah kimseciklere yaşatmasın.

arkadaşlar bende megan2 hp 2bin motor 16 valf var gecen araç rolantide çalışırken vurma sesi geldi ben subaplardan olur diye ustaya getirdim ses kendiliğinden kesti usta bunun fincanlardan oldugunu söyledi böyle sürsen bişey olmaz ama istersen yağını değişelim dedi elf5*40 yağ kullanıyorum.. kapağı söktürüp fincanlarımı değişğiyim yoksa yağ değiştirip devammı edeyim?
 
Moralini bozmak gibi olmasın ama benim araçtada şu sıkıntılar vardı :

1. Rolantide kararsızlık. (800-900 devir arasında dalgalanma)
2. Rolantide vuruntu, motor silkeleme.
3. Motor yağı doldurma kapağından hafif buhar. Yağ sıçratma normal.
4. Motor yağı seviye ölçme çubuğu deliğinden hava atma ve duman çıkışı.
5. Motor yağında benzin kokusu.
6. İlk çalıştırmada ve dur kalklarda (gaza basınca) yanmamış benzin kokusu (egzozdan)
7. Egzozda aşırı terleme
8. 3,4 ve 5. viteslerde 4000 devire kadar sanki 1.3 motor gibi bas bas bağırma 4500 devirde 3.000cc lik motor gibi aniden şahlanma 5.000 devirde motor yokmuş hissiyatı.
9. Yedek su deposu genleşme tankında (sağ ön amortisör üstündeki kap) yağlanma!
10. Motor yağının cıvıması
11. Durup dururken benzin kesme ve arıza ışığı yakması
12. Yarım gün park halinde bekledikten sonra ilk çalıştırmada zorluk. Genellikle 2 ve 3 marşta motoru çalıştırma (akü yeni)
13. Klimayı açınca arabanın üstüne 3 ton yük atmış gibi gitmemesi.
14. Ani hızlanma ihtiyacımda 4'ten 3'e aldığımda bile motora yük bindirmemesi (Genelde motorun bağırması lazım)
15. Ateşleme bobinlerinin çevresinde yağlanma
16. Üst kapakta yağ terlemesi

Aklıma gelenler bunlar. Ve bu olayların akabinde işin garip tarafı yetkili servis pc bağlantısında bile ne enjektör nede oksijen sensörü yada krank pozisyoner hatası vermemesi. Fakaaat gel gelelim sonuçta motor mekanik bir aksam. Bujileri söküp kompresyona girince basınç kaybı gün ışığı gibi çıktı ortaya. Birde benzinin motor yağına karışması tuzu biberi oldu.

Bunun anlamı nedir? Kısaca açıklamak istiyorum : Şayet benzin motor yağına karışıyorsa sekmanlar aşınmış demektir. Yani değişmesi gerek. En iyi koşullarda (2017 ye göre) 2000-2500 TL arası sadece sekman ve belki su boruları. Bazı ustalar enjektördende yapar diyor ama fiziki olarak bu pekte mümkün değil. Zaten enjektörler yakıtı yanma hücresine püskürtüyor. Arada sekmanlar var. Sekman aşınmışsa benzin ve egzoz gazı kartere iner. Bunun tehlikesi de benzin karışan motor yağının parlama riski var. Yaptığım araştırmalarda Elf motor yağlarının yaklaşık 120 ila 140 derece arasında benzinle birlikte parlama yani yangın riski varki Allah kimseciklere yaşatmasın.

saydıkalrınla ilğili hiç birşey yok bende sadece bazen tık tık diye rontide ses yapıyor bu araç içine gelen bi ses değil fincanlarda onlan bi sesmiş usta yağını değişirsek düzelir dedi ne yapmam gerek tiğini anlamadım..
 
Moralini bozmak gibi olmasın ama benim araçtada şu sıkıntılar vardı :

1. Rolantide kararsızlık. (800-900 devir arasında dalgalanma)
2. Rolantide vuruntu, motor silkeleme.
3. Motor yağı doldurma kapağından hafif buhar. Yağ sıçratma normal.
4. Motor yağı seviye ölçme çubuğu deliğinden hava atma ve duman çıkışı.
5. Motor yağında benzin kokusu.
6. İlk çalıştırmada ve dur kalklarda (gaza basınca) yanmamış benzin kokusu (egzozdan)
7. Egzozda aşırı terleme
8. 3,4 ve 5. viteslerde 4000 devire kadar sanki 1.3 motor gibi bas bas bağırma 4500 devirde 3.000cc lik motor gibi aniden şahlanma 5.000 devirde motor yokmuş hissiyatı.
9. Yedek su deposu genleşme tankında (sağ ön amortisör üstündeki kap) yağlanma!
10. Motor yağının cıvıması
11. Durup dururken benzin kesme ve arıza ışığı yakması
12. Yarım gün park halinde bekledikten sonra ilk çalıştırmada zorluk. Genellikle 2 ve 3 marşta motoru çalıştırma (akü yeni)
13. Klimayı açınca arabanın üstüne 3 ton yük atmış gibi gitmemesi.
14. Ani hızlanma ihtiyacımda 4'ten 3'e aldığımda bile motora yük bindirmemesi (Genelde motorun bağırması lazım)
15. Ateşleme bobinlerinin çevresinde yağlanma
16. Üst kapakta yağ terlemesi

Aklıma gelenler bunlar. Ve bu olayların akabinde işin garip tarafı yetkili servis pc bağlantısında bile ne enjektör nede oksijen sensörü yada krank pozisyoner hatası vermemesi. Fakaaat gel gelelim sonuçta motor mekanik bir aksam. Bujileri söküp kompresyona girince basınç kaybı gün ışığı gibi çıktı ortaya. Birde benzinin motor yağına karışması tuzu biberi oldu.

Bunun anlamı nedir? Kısaca açıklamak istiyorum : Şayet benzin motor yağına karışıyorsa sekmanlar aşınmış demektir. Yani değişmesi gerek. En iyi koşullarda (2017 ye göre) 2000-2500 TL arası sadece sekman ve belki su boruları. Bazı ustalar enjektördende yapar diyor ama fiziki olarak bu pekte mümkün değil. Zaten enjektörler yakıtı yanma hücresine püskürtüyor. Arada sekmanlar var. Sekman aşınmışsa benzin ve egzoz gazı kartere iner. Bunun tehlikesi de benzin karışan motor yağının parlama riski var. Yaptığım araştırmalarda Elf motor yağlarının yaklaşık 120 ila 140 derece arasında benzinle birlikte parlama yani yangın riski varki Allah kimseciklere yaşatmasın.
Bu saydığınız arızalar motorun sekman yediğini gösterir .Usta bu durumdaki aracı tamir etmeli araç sahibi onay vermez yada zaman isterse aracı ne şekilde kullanmalı yada kullanmalı mı belirtmeli dürüst esnaf böyle olmalı
 
Sadece sekman değil hocam. Alt blokta kaynak varmış eskiden kalma. Alt blokta çatlak olmuş kaynak atmışlar. alt blokta honlama kurtarmaz dedi zaten. Daha önce motor rektefe edilmiş. Yeni sekman atsak bile kısa süre sonra yeniden kaçırır dedi. Bu yüzden yeni alt blok lazım. Buda motorun yenilenmesi anlamına geliyor. Astarı yüzünden pahalıya geliyor. O yüzden çıkmacıya sattım aracı. Kimsenin vebaline giremem.

Bu saydığınız arızalar motorun sekman yediğini gösterir .Usta bu durumdaki aracı tamir etmeli araç sahibi onay vermez yada zaman isterse aracı ne şekilde kullanmalı yada kullanmalı mı belirtmeli dürüst esnaf böyle olmalı
 
Sadece sekman değil hocam. Alt blokta kaynak varmış eskiden kalma. Alt blokta çatlak olmuş kaynak atmışlar. alt blokta honlama kurtarmaz dedi zaten. Daha önce motor rektefe edilmiş. Yeni sekman atsak bile kısa süre sonra yeniden kaçırır dedi. Bu yüzden yeni alt blok lazım. Buda motorun yenilenmesi anlamına geliyor. Astarı yüzünden pahalıya geliyor. O yüzden çıkmacıya sattım aracı. Kimsenin vebaline giremem.
Motor o şekilde iken aracı satmak etik değildi doğru olanı yapmış sınız . İnşallah bundan sonra alacağınız aracı sorunsuz keyifle kullanırsınız
 
Geçmiş olsun 2. el araç işi biraz da şans işi.

Alacağınız araçta hayırlısı olsun şimdiden :eyv
 
ustam bendede megane 2 var 10.01.2008 trafik çıkışlı 25.06.2009 da satın aldım aldıgımda 60.000 kmdeydi ben araca 8,5 yıldır kullanıyorum sizin dediğiniz gibi ön düzen problemi yaşamadım ayrıca aracım suan 203000 kmde ve yağını 15.000 de bir değiştiriyorum ve gram yağ eksiltme yakma yok isterseniz gelip görebilirsiniz aracım 100 hp olan expression paketi dizel otomatik ayrıca
 
Buradan araç sahiplerine küçük bir mesajım var, lütfen arabalarınıza düzgün bakın. Bakımlarını ihmal etmeyin. Milli servet, yazık günah elin ecnebisi bizim kötü kullanmamıza parça satıyor resmen haraca bağlıyor. Bu arada kıt kanaat birikmişimiz buharlaşıyor.

Kimsenin vebaline giremem

çok geçmiş olsun arkadaşım. zarar etmenize üzüldüm. yukarıda yazanlar mesajlarınızda dikkatimi çeken yerler

milli servet oldukları konusunda tamamen haklısınız

başkalarının vebalini almakta kul hakkına girer. yeni alıcısına tüm kusurları söyleyerek ve düşük fiyatına satarak iyi niyetinizi gösterdiniz. bundan sonrası yeni sahibinin vicdanıyla ilgili, umarım sayıları az olan dürüst esnaflardan biridir


Allah daha iyilerini, gönlünüzden geçeni nasip etsin

 
Buradan araç sahiplerine küçük bir mesajım var, lütfen arabalarınıza düzgün bakın. Bakımlarını ihmal etmeyin. Milli servet, yazık günah elin ecnebisi bizim kötü kullanmamıza parça satıyor resmen haraca bağlıyor. Bu arada kıt kanaat birikmişimiz buharlaşıyor.

Kimsenin vebaline giremem

çok geçmiş olsun arkadaşım. zarar etmenize üzüldüm. yukarıda yazanlar mesajlarınızda dikkatimi çeken yerler

milli servet oldukları konusunda tamamen haklısınız

başkalarının vebalini almakta kul hakkına girer. yeni alıcısına tüm kusurları söyleyerek ve düşük fiyatına satarak iyi niyetinizi gösterdiniz. bundan sonrası yeni sahibinin vicdanıyla ilgili, umarım sayıları az olan dürüst esnaflardan biridir


Allah daha iyilerini, gönlünüzden geçeni nasip etsin


ecnebiyle ne alakası var..

renault yedek parça ne güne duruyo...hurdacılar...vs..vs.. bunlar da mı ecnebi))


ecnebi satmaz ki kazalı arabaları...ecnebi bunlara satar...bunlar bize )))


eğer sıfır arabanın kazalı olduğunu anlarsa ecnebi alır o arabayı..
bunlar gibi çakallık yapmaz..

ecnebinin adı ecnebi...ecnebileri , gavurları severim ben..))
 
ecnebiyle ne alakası var..

renault yedek parça ne güne duruyo...hurdacılar...vs..vs.. bunlar da mı ecnebi))


ecnebi satmaz ki kazalı arabaları...ecnebi bunlara satar...bunlar bize )))


eğer sıfır arabanın kazalı olduğunu anlarsa ecnebi alır o arabayı..
bunlar gibi çakallık yapmaz..

ecnebinin adı ecnebi...ecnebileri , gavurları severim ben..))

ecnebiden kastımız, ithal mallara ve patent nedeniyle yurt dışına ödediğimiz paralara üzülüyoruz

maşallah yerli fırsatçılarımızda gırla gidiyor orası ayrı konu:)
 
Geri
Üst