- Konuyu Başlatan
- #11
- Katılım
- 22 Kas 2016
- Mesajlar
- 72
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 43
Moralini bozmak gibi olmasın ama benim araçtada şu sıkıntılar vardı :
1. Rolantide kararsızlık. (800-900 devir arasında dalgalanma)
2. Rolantide vuruntu, motor silkeleme.
3. Motor yağı doldurma kapağından hafif buhar. Yağ sıçratma normal.
4. Motor yağı seviye ölçme çubuğu deliğinden hava atma ve duman çıkışı.
5. Motor yağında benzin kokusu.
6. İlk çalıştırmada ve dur kalklarda (gaza basınca) yanmamış benzin kokusu (egzozdan)
7. Egzozda aşırı terleme
8. 3,4 ve 5. viteslerde 4000 devire kadar sanki 1.3 motor gibi bas bas bağırma 4500 devirde 3.000cc lik motor gibi aniden şahlanma 5.000 devirde motor yokmuş hissiyatı.
9. Yedek su deposu genleşme tankında (sağ ön amortisör üstündeki kap) yağlanma!
10. Motor yağının cıvıması
11. Durup dururken benzin kesme ve arıza ışığı yakması
12. Yarım gün park halinde bekledikten sonra ilk çalıştırmada zorluk. Genellikle 2 ve 3 marşta motoru çalıştırma (akü yeni)
13. Klimayı açınca arabanın üstüne 3 ton yük atmış gibi gitmemesi.
14. Ani hızlanma ihtiyacımda 4'ten 3'e aldığımda bile motora yük bindirmemesi (Genelde motorun bağırması lazım)
15. Ateşleme bobinlerinin çevresinde yağlanma
16. Üst kapakta yağ terlemesi
Aklıma gelenler bunlar. Ve bu olayların akabinde işin garip tarafı yetkili servis pc bağlantısında bile ne enjektör nede oksijen sensörü yada krank pozisyoner hatası vermemesi. Fakaaat gel gelelim sonuçta motor mekanik bir aksam. Bujileri söküp kompresyona girince basınç kaybı gün ışığı gibi çıktı ortaya. Birde benzinin motor yağına karışması tuzu biberi oldu.
Bunun anlamı nedir? Kısaca açıklamak istiyorum : Şayet benzin motor yağına karışıyorsa sekmanlar aşınmış demektir. Yani değişmesi gerek. En iyi koşullarda (2017 ye göre) 2000-2500 TL arası sadece sekman ve belki su boruları. Bazı ustalar enjektördende yapar diyor ama fiziki olarak bu pekte mümkün değil. Zaten enjektörler yakıtı yanma hücresine püskürtüyor. Arada sekmanlar var. Sekman aşınmışsa benzin ve egzoz gazı kartere iner. Bunun tehlikesi de benzin karışan motor yağının parlama riski var. Yaptığım araştırmalarda Elf motor yağlarının yaklaşık 120 ila 140 derece arasında benzinle birlikte parlama yani yangın riski varki Allah kimseciklere yaşatmasın.
1. Rolantide kararsızlık. (800-900 devir arasında dalgalanma)
2. Rolantide vuruntu, motor silkeleme.
3. Motor yağı doldurma kapağından hafif buhar. Yağ sıçratma normal.
4. Motor yağı seviye ölçme çubuğu deliğinden hava atma ve duman çıkışı.
5. Motor yağında benzin kokusu.
6. İlk çalıştırmada ve dur kalklarda (gaza basınca) yanmamış benzin kokusu (egzozdan)
7. Egzozda aşırı terleme
8. 3,4 ve 5. viteslerde 4000 devire kadar sanki 1.3 motor gibi bas bas bağırma 4500 devirde 3.000cc lik motor gibi aniden şahlanma 5.000 devirde motor yokmuş hissiyatı.
9. Yedek su deposu genleşme tankında (sağ ön amortisör üstündeki kap) yağlanma!
10. Motor yağının cıvıması
11. Durup dururken benzin kesme ve arıza ışığı yakması
12. Yarım gün park halinde bekledikten sonra ilk çalıştırmada zorluk. Genellikle 2 ve 3 marşta motoru çalıştırma (akü yeni)
13. Klimayı açınca arabanın üstüne 3 ton yük atmış gibi gitmemesi.
14. Ani hızlanma ihtiyacımda 4'ten 3'e aldığımda bile motora yük bindirmemesi (Genelde motorun bağırması lazım)
15. Ateşleme bobinlerinin çevresinde yağlanma
16. Üst kapakta yağ terlemesi
Aklıma gelenler bunlar. Ve bu olayların akabinde işin garip tarafı yetkili servis pc bağlantısında bile ne enjektör nede oksijen sensörü yada krank pozisyoner hatası vermemesi. Fakaaat gel gelelim sonuçta motor mekanik bir aksam. Bujileri söküp kompresyona girince basınç kaybı gün ışığı gibi çıktı ortaya. Birde benzinin motor yağına karışması tuzu biberi oldu.
Bunun anlamı nedir? Kısaca açıklamak istiyorum : Şayet benzin motor yağına karışıyorsa sekmanlar aşınmış demektir. Yani değişmesi gerek. En iyi koşullarda (2017 ye göre) 2000-2500 TL arası sadece sekman ve belki su boruları. Bazı ustalar enjektördende yapar diyor ama fiziki olarak bu pekte mümkün değil. Zaten enjektörler yakıtı yanma hücresine püskürtüyor. Arada sekmanlar var. Sekman aşınmışsa benzin ve egzoz gazı kartere iner. Bunun tehlikesi de benzin karışan motor yağının parlama riski var. Yaptığım araştırmalarda Elf motor yağlarının yaklaşık 120 ila 140 derece arasında benzinle birlikte parlama yani yangın riski varki Allah kimseciklere yaşatmasın.
arkadaşlar bende megan2 hp 2bin motor 16 valf var gecen araç rolantide çalışırken vurma sesi geldi ben subaplardan olur diye ustaya getirdim ses kendiliğinden kesti usta bunun fincanlardan oldugunu söyledi böyle sürsen bişey olmaz ama istersen yağını değişelim dedi elf5*40 yağ kullanıyorum.. kapağı söktürüp fincanlarımı değişğiyim yoksa yağ değiştirip devammı edeyim?