Megane 2 hız sabitleyeci ve sunroof sorunu

bugün bu siteden mesaj gelince bir bakayım dedim ne olup bitiyor :) yazılanları okuyunca anılarım depreşti başıma gelenleri yazayım dedim biraz uzun olacak ama sabırla okursanız sevinirim ayrıca sorunlarınıza belki çarede bulursunuz çünkü aldığım araba beni usta yaptı :)

2016 yılında 2006 model renault senic almıştım esasen ben elektronik donanımı daha az olan eski kasasını alacaktım hani şu tavanı çift sunroof olanları ama ne hikmetse hatunun aklına uydum ve 2006 model olan bir üst kasasını aldım arabayı görmeye işim yoğun olduğu için ustamı gönderdim ustam (kardeşim bu arabaya girme bunun elektronik aksamı çok bir önceki kasasını al ama bunu alma) dediği halde hanımın bitmek tükenmek bilmeyen dırdırları sonucu lanet olsun alıyorum dedim ve arabayı aldım
arabanın sahibinin asker kökenli olması da bende olumlu bir izlenim bıraktı hani temiz bakmıştır filan diye ama alakası yok adam satıcam psikolojisi ile arabanın ekmeğini yemiş posasını bize bırakmıştı

arabayı ilk aldığım gün açıkçası bende iyiki hanımı dinledim filan diye düşündüm eski arabam renault fairwaydi onuda 20 yıl kullanmış olan ilk sahibinden satın almıştım efsane denecek şekilde temizdi hanım ehliyetide yeni aldığı için ben bu arabayı kullanmam filan baskı yaptı yoksa satılacak araba değildi dedik ya hanımın aklına uyduk o tertemiz arabayı satıp bu senice bulaştık lanetlendik adeta :)

fairwaydan inip buna binince birde yüksekte araba kullanmanın verdiği duygu başta bende olumlu etkiler yarattı arabada her şey otomatik farlar otomatik yanıyor üstelik beyaz mercek farlar silecekler otomatik çalışıyor el freni otomatik çekiliyor hız sabitleyici var arabade hem kasetçalar var hemde sürücü koltuğu altında 6 lı cd çalar var ayak tabanlarında gizli saklama bölmeleri orta konsol otomatik ileri geri hareket ediyor dedim ne bu böyle nasıl bir konfor araba değil uzay mekiği filan üstte cam tavan etraf aydınlık istersen açılıyorda oh miss filan her şey çok güzel yani :) tabi başlarda
neyse arabayı aldım iş yerine geldim kapalı otoparka girdim bir baktım farlar otomatik yandı fakat tam aydınlık değil ortam sanki biraz karanlık gibi acaba neden diye düşünürken otoparkın içindeki manevra aynasına gözüm takıldı ve tek farın yanmadığını gördüm dakika 1 gol 1 neyse aradım eski sahibini bana ampulün patlak olduğunu söyledi değiştirecektim ama vaktim yoktu filan ayağı yaptı neyse bir ampul kaç para olabilirki dedim içimden nazarlık olsun filan bu arada muayenesine de 3 ay filan vardı yanılmıyorsam yani 3 ay içinde o ampulu yaptırmam lazım yoksa muayeneden geçmicek araba
neyse hafta sonu oldu gittik sanayiye 2 tane ampul aldım hani değişmişken öbürüde değişşsin diye
1 ampul için koskoca ön tamponu söktüler sanayide çünkü motor bölmesi ve aksamları o kadar dar ki ön tamponu sökmeden ampul takılamıyor ve 1 ampul içinde bu zahmete kimse girmiyor neyse hatır gönül birini bulduk tamponu söktük tabi o esnada araba ön sağdan hafif darbe almış herhalde tamponun tırnakları yok silikonla yapıştırmışlar neyse tampon söküldü ampul takıldı bir baktık ampul yine yanmıyor anaaaaa neden olabilir filan ampulün bile beyni varmış yani o otomatik yanıyor ya ampul karanlığa girince filan işte bunun bile bir beyni var yani beyne baktık sağlam sorun nereden kaynaklı filan bakarken zenon far ateşleyicisi diye bir parçadan sorunun kaynaklandığını tespit ettik
ilgili parça kibrit kutusu kadar bir parça ve sanayide bulmanıza imkan yok çıkmacılarda da yok hatta adama söylüyorsun o ne diyor :)
eee napıcaz yetkili servise bakılacak neyse gittik baktık serviste var parça fiyatı ne dedim 890 TL demez mi :)
kafamdan aşağı kaynar sular döküldü
neyse parçayı almadım çıktım istanbuldaki çıkmacılara bakarım filan diye düşündüm geldim eve hanım dedi ne oldu bende dedim ebeninki oldu:) bir hır gür kıyamet koptu
senin yüzünden bulaştım buna filan neyse fazla detaya girmiyim ama küfürün bini bir para yani
akşam yatıyorum sabah kalkıyorum hep kafamda ampul var bu arada tampon takıldı kırık tırnaklı yer yeniden silikonlandı filan öyle kullanıyorum arabayı tek far
sonra aklıma internet geldi biraz araştırma yaptım yabancı parça satan sitelerde ancak benzer bir şeyler bulabildim fakat her marka için ayrı parça mevcut şekil ve tipleri aynı fakat üzerindeki seri noları filan farklı acaba uyarmı filan diye düşünüyorum o esnada bir siteye gözüm takıldı ve şansıma slovakyada ilgili parçayı buldum üstelik kargo dahil 260 TL fiyatı var hemen sipariş verdim ve 3 günde geldi parça sonra yeniden sanayiye gittim tamponu adam yeniden söktü silikonlu yer iyi yapışmış bıçakla kestik filan parçayı taktık far yandı ve ben derin bir ohhhhh çektim
bu başıma gelen ilk sorundu sonra muayeneye filan girdik hiçbir sorun yaşamadım bu esnada
kabus dolu günler geride kalmıştı artık benim için nede olsa sorun bir şekilde çözülmüş muayeneden geçmiştik başladık Hayallar kurmaya
işte kampa gidicez ben gece arka koltuklar tam katlanıyor filan arka koltukları katlicam arkasını yatak gibi yapıp gece cam tavandan yıldızlara bakarak uyicam filan hayalleri kuruyorum J))))))
böyle hayalleri kurarken birden klima bozuldu klimasıda otomatik bu meretin yazın ortasında klima yok hay Allah ne oldu buna derken filan klima rezistansının arıza yaptığını tespit ettik (bu arada eski fairwayı satmamızın sebeplerinden biride aracın klimasının olmayışıydı dedim ya canım arabayı sattık lanetlendik diye J)
neyse gittik sanayiye tabi yapacak usta yok esasen varda işçiliği zahmetli kimse yanaşmıyor yapmaya
bu rezistans denen şey orta konsolun oradaki vites kolunun altında taaaa arkalarda kalıyor buna ulaşak içinde arabanın konsolunun bir kısmını sökmeniz gerekiyor buna vites kolunun oradaki konsol uzantısıda dahil
neyse sökecek usta bulamayınca internetten araştırdım bu torpido nasıl sökülür diye bizim türk siteleri tırt kardeşim bunu anladım yabancı youtube kanallarından söküm işlemiyle ilgili videoya ulaştım bizim türk youtube siteleri anca magazin yayınlasın
neyse videoyu izledim sanayiye gittim aldım elime tornavidayı filan videoyu izleye izleye torpidoyu söktüm sonra klimacıya gittim adam bunu senmi yaptın dedi evet dedim bravo filan neyse rezistansa baktı megerse bu rezistans daha öncede bozulmuş üzerine lehim filan atmışlar e ne olacak lehimlendiği için işe yaramazz yani 2.kez tamir olmaz napıcaz yenisini alıcaz ne kadar Allahtan fiyatı ucuz 150 TL neyse güzel getirdik taktı yerine lehimlerini attı işçilik nedir 200 TL dedim iyiki torpidoyu ben söktüm sen söksen her halde 500 TL isterdin gidip parçayıda ben aldım çırağını bile göndermedi pezevenk neyse kavga dövüş 100 TL ye indirdik verdim parayı parçaları geriye ben monte ettim 2 tanede vida arttı adam bunu görünce bak şimdi usta oldun iyi usta malzemeden artıran ustadır deyip birde taşak geçti benimle bu başıma gelen 2. Olaydı
3.olaya gelince triger seti değiştik 600 TL verip çünkü değişmesi gerekiyordu KM si gelmişti bu işlemden sonra istanbula giderken araba hararet uyarısı vermeye başladı herek civarında ustamı aradım ya arabayı orada bırak yada havalandırmayı sıcağa çevir öyle devam et dedi Herekenin ortasında ne yapılabilirki mecbur ağustosun ortasında sıcağı açtık cam tavanı camları açıp avcılara kadar gittik hararet sıcak havalandırmayı açınca aşağı düşüyordu Allah’tan
Normalde geri dönecektim ama Avcılar’da düğün vardı mecburen gittik bu arada yatsı okundu düğün arası camiye gittim avcılar malum karışık yer namaz çıkışı benim cepten arabanın kartlı anahtarını ve şirket telefonunu çalmışlar tabi dellendik gitti namazın sevapları o esnada hemen arabanın yanına gittim baktım araba yerinde gerçi çalsalar çok iyi olacaktı ama bulaşmak istemediler herhalde J
Neyse yedek anahtar hanımdaydı açtık kapıları onunda pili bitmiş zar zor açıldı götürdük otoparka koyduk ne olur ne olmaz diye oradanda otopark parası kitlendi düğün dönüşü ise yine sanayi yolları bize göründü hararet sorunu var malum müşir arıza yapmış ne kadar 200 TL verdik müşir değişti sorun giderildi yani araba hararet yapmıyormuş müşir bozulmuş avcılara kadar o ağustos sıcağında boşuna sıcak havalandırmayı açarak gitmişiz meğerse
Düğün kıyafetlerimizde terden su gibi olmuştu zaten düğündede ayrı bir rezillik yaşadık yani J
Bittimi hayırrr devam J
4.olay yine bir kadir gecesi zamanı camiye gittik hava yağmurluydu neyse arabaya bindim bir yıldırım çaktı bir gök gürledi arabadan ses geldi dııııııt uyarı sesi haydaaaaa lan bu ne fren hidrolik uyarı lambası ve ve uyarı sesi frene bastıkça dıııt dııııt ötüyor onunda sensörü arıza yapmış gittik değiştik 200 TL

5.olay en bombasıydı
Hanım ile eskişehire gidiyoruz gezmeye neyse hava acayip yağışlı hiç sorun yok eskişehire vardık gezdik 1 gece konakladık ertesi gün Konya yoluna çıktık Sakarya başı denilen yere gittik Sakarya nehrinin doğduğu yerdir merak ederdim hep gittik gezdik filan (bu arada yolunuz düşerse sakaryabaşı denilen yerde yemek yemeyin acayip kazık) neyse artık dönüşe geçiyoruz radyoda erik dalı çalıyor ben bir el direksiyonda bir el havada göbek atmaya çalışıyorum keyifler yerinde yani J eşimde videomu çekiyor hatta facebooka filan koyacak J
Lan nolduysa araba birden küttt diye bir ses geldi arabadan araba tekledi dedim köpeğe flanmı çarptık filan neyse baktım bişey yok neyse bindik arabaya gidiyoruz ben tahmin ediyorum bi şey çıkacak bi şeyler gircek bize ama ne kadar girecek acaba onu düşünüyorum keyif filan kaçtı bende acaba eve kadar gidebilecekmiyim onun derdindeyim hanım hiç oralı değil halen erik dalı dinliyor J
Neyse Bilecik civarına kadar bir şekilde geldik sonrasında araba vites düşürmemesi gerekli olan yerde kendi kendine vites düşürdü ve bağırmaya başladı neden bilemiyorum arabayı manuel moda alıyorum bir üst vitese geçiricem geçmiyor (renoların otomatik şanzımanları 4 ileri şeklindedir) bende hızımı düşürdüm araba bağırmasın diye 40-50 Km adapazarına kadar geldim adapazarında şanzıman düzeldi kendi kendine sonra yine bozuldu sonra yeniden düzeldi bu şekilde Kocaeline kadar geldim
Tabi artık tecrübeliyim eve geldim internete baktım renolarda şanzıman arızası verince vites kutusu kendini korumaya alıyor 3.vitesten yukarı kendini almıyormuş yani sizi yolda bırakmıyor ama yavaş yavaş bi şekilde bir yerlere kadar gidiyorsunuz
Arıza büyük şanzıman arızası dedim şimdi bittik hanıma buraya kadar 100-200 bi şekilde geldik ama bu sefer bu rakamlara bu işi kurtaramicaz
Götürdük sanayiye arabayı önüne gelen bilgisayara takıyor fiyat veriyor biri dedi 5000 TL yetkili servis dedi 7000 TL filan tabi bende tad tuz kalmadı
Allah’tan eniştemiz var sanayici bana aynen şunu dedi (BİR DOKTORA BAKIP HASTAYI AMELİYATA YATIRMAYA GEREK YOK BU İŞİN ÜSTADLARI BOSTANCI OTO SANAYİSİNDE GÖTÜRÜP ORAYA BAKTIRALIM DEDİ) tanıdığı bir şanzımancıya gittim
Adam arabayı dükkana aldı ne bilgisayar ne bişey açtı kaputu önce aküyü söktü altında beyin varmış bunda sorun çıkara iş pahalıya malolur dedi neyse kontrol etti sorun çıkmadı daha sonra beyni söktü altında yine ufak bir kutu ve bu kutuya bağlı bir kablo parçanın adı vites konum şalteriymiş arıza bu parçada çıktı
İlgili parca ufak bir kutu üzerinde vidalı bir kapak var ve bu kapağın arasında bir plastik conta var bu conta yılların yorgunluğuyla artık su geçirmez özelliğini yitirmiş o gün yağmurlu havada eskişehire giderken içine su dolmuş ve kısa devre yapmış parçanın içerisinde hareket eden bir küçük devre var ve bu devre sağa sola hareket ediyor biz içerden vites kolunu P R N D den herhangi bir konuma aldığımızda bu hareketli devre ilgili bölgeye gidip beyine komut veriyor ve şanzıman o komuta göre kendini ayarlıyor
Parça contadan su alınca içi çamur olmuş kol hareket edemez duruma gelmiş
Adam dediki temizleyip takarsam 50 TL ye iş biter yenisini alırsan 200 TL ye iş biter dedim 2.000 TL olmasın
Yok dedi 200 TL dünyalar o an benim oldu hemen yenisini takalım dedim J
Parçanın yenisini aldık taktık aynı parçanın opel için olanı bu arada 600 TL idi demekki markadan markaya parça aynı olsada fiyatı değişebiliyor demekki
6. olay olarakta sizlerin başına gelen olay benim başıma geldi hız sabitleyici bozuldu – ye basıyorum hız artıyor + ye basıyorum hız düşüyor düzeltmek için 300 TL istediler bu şekilde kullanmaya karar verdim ve satana kadarda bu şekilde kullandım

7.olay aldığım esnada radyatörünün delik olduğunu öğrendim araba aldığımdan beri devamlı su eksiltiyordu LPG li olduğu için eksiltebileceğini düşündüm devamlı su ekliyorum arabaya bir gün dedimki hep su koyuyorum bunun antifirizi düşmüştür biraz antifiriz ekliyim antifirizi koyduktan sonraki gün araba alttan su akıtmaya başladı meğerse bana satan adamın eşi arabayı önden hafif çarpmış bu çarpma neticesinde radyatör delinmiş ama zamanlada bu delik pas vb materyallerden kapanmış ben antifirizi koyunca bu delik açılmış ve araba alttan su akıtmaya başlayınca bizde radyatörün delik olduğunu bu sayede anlamış olduk e haliyle o zamanın parası ile 400 TL yeni radyatör aldık
8.olay arabayı ilk aldığım zamanki ampul yeniden yanmamaya başladı arabayı elektirikçiye götürdüm yine tampon filan söküldü bir dünya iş fakat bu seferki usta iyi çıktıda sorunu hemen sorunu kavradı yoksa ben yine slovakyadan zenon far ateşleyicisi almak için uğraşacaktım
radyatörü takan usta farın kablosunu sıyırtmış oda kısa devre yapmış bir elektrik bantı ile olayı çözdük neyse ki
9.olay bunların motorlarında bobin ateşleyicisi diye bir parça var o arıza yaptı araba vuruntulu şekilde çalışıyordu daha önce platin ateşlemeli spring kullandığım için motorun vuruntu tepkisinden silindirlerden birinin ateşleme yapmadığını anladım 250 TL de ona verdim normalde takım halinde değişiyormuş ama ben birini değiştim çünkü artık sıkılmıştım arabayı satmaya karar vermiştim

bunca olaydan sonra şunu anladım elektronik donanımı fazla olan bir arabadan uzak duracaksın hele bu Fransız arabası ise 2 kere uzak duracaksın en önemlisi hatunun dırdırıyla araba almaya kalkmayacaksın
bu tip arabaları paran varsa 0 KM alıp 3 bilemedin 5 sene kullanıp satacaksın benim gibi 10 yaşında elektronik ile dolu bir Avrupa arabası alırsan hele ki eski sahibide arabaya hiç bakmadıysa allayıp pullayıp sana sattıysa vay haline
ben sattığımda en son arabanın ön tekerleinden tur sonunda tık tık ses geliyordu
direksiyon milinin değişmesi gerekiyormuş ben bu halde bu arabayı eksiklerinide söyleyerek 28000 TL ye sattım oysaki 32000 TL ye almıştım
işte sevgili arkadaşlar buraya kadar okudunuzmu bilmiyorum ama benim Renault ile maceram bu şekilde sona erdi
şimdi otomatik klima katlanır ayna filan mümkünse her türlü elektronik donanımdan uzak duruyoruz
 
bugün bu siteden mesaj gelince bir bakayım dedim ne olup bitiyor :) yazılanları okuyunca anılarım depreşti başıma gelenleri yazayım dedim biraz uzun olacak ama sabırla okursanız sevinirim ayrıca sorunlarınıza belki çarede bulursunuz çünkü aldığım araba beni usta yaptı :)

2016 yılında 2006 model renault senic almıştım esasen ben elektronik donanımı daha az olan eski kasasını alacaktım hani şu tavanı çift sunroof olanları ama ne hikmetse hatunun aklına uydum ve 2006 model olan bir üst kasasını aldım arabayı görmeye işim yoğun olduğu için ustamı gönderdim ustam (kardeşim bu arabaya girme bunun elektronik aksamı çok bir önceki kasasını al ama bunu alma) dediği halde hanımın bitmek tükenmek bilmeyen dırdırları sonucu lanet olsun alıyorum dedim ve arabayı aldım
arabanın sahibinin asker kökenli olması da bende olumlu bir izlenim bıraktı hani temiz bakmıştır filan diye ama alakası yok adam satıcam psikolojisi ile arabanın ekmeğini yemiş posasını bize bırakmıştı

arabayı ilk aldığım gün açıkçası bende iyiki hanımı dinledim filan diye düşündüm eski arabam renault fairwaydi onuda 20 yıl kullanmış olan ilk sahibinden satın almıştım efsane denecek şekilde temizdi hanım ehliyetide yeni aldığı için ben bu arabayı kullanmam filan baskı yaptı yoksa satılacak araba değildi dedik ya hanımın aklına uyduk o tertemiz arabayı satıp bu senice bulaştık lanetlendik adeta :)

fairwaydan inip buna binince birde yüksekte araba kullanmanın verdiği duygu başta bende olumlu etkiler yarattı arabada her şey otomatik farlar otomatik yanıyor üstelik beyaz mercek farlar silecekler otomatik çalışıyor el freni otomatik çekiliyor hız sabitleyici var arabade hem kasetçalar var hemde sürücü koltuğu altında 6 lı cd çalar var ayak tabanlarında gizli saklama bölmeleri orta konsol otomatik ileri geri hareket ediyor dedim ne bu böyle nasıl bir konfor araba değil uzay mekiği filan üstte cam tavan etraf aydınlık istersen açılıyorda oh miss filan her şey çok güzel yani :) tabi başlarda
neyse arabayı aldım iş yerine geldim kapalı otoparka girdim bir baktım farlar otomatik yandı fakat tam aydınlık değil ortam sanki biraz karanlık gibi acaba neden diye düşünürken otoparkın içindeki manevra aynasına gözüm takıldı ve tek farın yanmadığını gördüm dakika 1 gol 1 neyse aradım eski sahibini bana ampulün patlak olduğunu söyledi değiştirecektim ama vaktim yoktu filan ayağı yaptı neyse bir ampul kaç para olabilirki dedim içimden nazarlık olsun filan bu arada muayenesine de 3 ay filan vardı yanılmıyorsam yani 3 ay içinde o ampulu yaptırmam lazım yoksa muayeneden geçmicek araba
neyse hafta sonu oldu gittik sanayiye 2 tane ampul aldım hani değişmişken öbürüde değişşsin diye
1 ampul için koskoca ön tamponu söktüler sanayide çünkü motor bölmesi ve aksamları o kadar dar ki ön tamponu sökmeden ampul takılamıyor ve 1 ampul içinde bu zahmete kimse girmiyor neyse hatır gönül birini bulduk tamponu söktük tabi o esnada araba ön sağdan hafif darbe almış herhalde tamponun tırnakları yok silikonla yapıştırmışlar neyse tampon söküldü ampul takıldı bir baktık ampul yine yanmıyor anaaaaa neden olabilir filan ampulün bile beyni varmış yani o otomatik yanıyor ya ampul karanlığa girince filan işte bunun bile bir beyni var yani beyne baktık sağlam sorun nereden kaynaklı filan bakarken zenon far ateşleyicisi diye bir parçadan sorunun kaynaklandığını tespit ettik
ilgili parça kibrit kutusu kadar bir parça ve sanayide bulmanıza imkan yok çıkmacılarda da yok hatta adama söylüyorsun o ne diyor :)
eee napıcaz yetkili servise bakılacak neyse gittik baktık serviste var parça fiyatı ne dedim 890 TL demez mi :)
kafamdan aşağı kaynar sular döküldü
neyse parçayı almadım çıktım istanbuldaki çıkmacılara bakarım filan diye düşündüm geldim eve hanım dedi ne oldu bende dedim ebeninki oldu:) bir hır gür kıyamet koptu
senin yüzünden bulaştım buna filan neyse fazla detaya girmiyim ama küfürün bini bir para yani
akşam yatıyorum sabah kalkıyorum hep kafamda ampul var bu arada tampon takıldı kırık tırnaklı yer yeniden silikonlandı filan öyle kullanıyorum arabayı tek far
sonra aklıma internet geldi biraz araştırma yaptım yabancı parça satan sitelerde ancak benzer bir şeyler bulabildim fakat her marka için ayrı parça mevcut şekil ve tipleri aynı fakat üzerindeki seri noları filan farklı acaba uyarmı filan diye düşünüyorum o esnada bir siteye gözüm takıldı ve şansıma slovakyada ilgili parçayı buldum üstelik kargo dahil 260 TL fiyatı var hemen sipariş verdim ve 3 günde geldi parça sonra yeniden sanayiye gittim tamponu adam yeniden söktü silikonlu yer iyi yapışmış bıçakla kestik filan parçayı taktık far yandı ve ben derin bir ohhhhh çektim
bu başıma gelen ilk sorundu sonra muayeneye filan girdik hiçbir sorun yaşamadım bu esnada
kabus dolu günler geride kalmıştı artık benim için nede olsa sorun bir şekilde çözülmüş muayeneden geçmiştik başladık Hayallar kurmaya
işte kampa gidicez ben gece arka koltuklar tam katlanıyor filan arka koltukları katlicam arkasını yatak gibi yapıp gece cam tavandan yıldızlara bakarak uyicam filan hayalleri kuruyorum J))))))
böyle hayalleri kurarken birden klima bozuldu klimasıda otomatik bu meretin yazın ortasında klima yok hay Allah ne oldu buna derken filan klima rezistansının arıza yaptığını tespit ettik (bu arada eski fairwayı satmamızın sebeplerinden biride aracın klimasının olmayışıydı dedim ya canım arabayı sattık lanetlendik diye J)
neyse gittik sanayiye tabi yapacak usta yok esasen varda işçiliği zahmetli kimse yanaşmıyor yapmaya
bu rezistans denen şey orta konsolun oradaki vites kolunun altında taaaa arkalarda kalıyor buna ulaşak içinde arabanın konsolunun bir kısmını sökmeniz gerekiyor buna vites kolunun oradaki konsol uzantısıda dahil
neyse sökecek usta bulamayınca internetten araştırdım bu torpido nasıl sökülür diye bizim türk siteleri tırt kardeşim bunu anladım yabancı youtube kanallarından söküm işlemiyle ilgili videoya ulaştım bizim türk youtube siteleri anca magazin yayınlasın
neyse videoyu izledim sanayiye gittim aldım elime tornavidayı filan videoyu izleye izleye torpidoyu söktüm sonra klimacıya gittim adam bunu senmi yaptın dedi evet dedim bravo filan neyse rezistansa baktı megerse bu rezistans daha öncede bozulmuş üzerine lehim filan atmışlar e ne olacak lehimlendiği için işe yaramazz yani 2.kez tamir olmaz napıcaz yenisini alıcaz ne kadar Allahtan fiyatı ucuz 150 TL neyse güzel getirdik taktı yerine lehimlerini attı işçilik nedir 200 TL dedim iyiki torpidoyu ben söktüm sen söksen her halde 500 TL isterdin gidip parçayıda ben aldım çırağını bile göndermedi pezevenk neyse kavga dövüş 100 TL ye indirdik verdim parayı parçaları geriye ben monte ettim 2 tanede vida arttı adam bunu görünce bak şimdi usta oldun iyi usta malzemeden artıran ustadır deyip birde taşak geçti benimle bu başıma gelen 2. Olaydı
3.olaya gelince triger seti değiştik 600 TL verip çünkü değişmesi gerekiyordu KM si gelmişti bu işlemden sonra istanbula giderken araba hararet uyarısı vermeye başladı herek civarında ustamı aradım ya arabayı orada bırak yada havalandırmayı sıcağa çevir öyle devam et dedi Herekenin ortasında ne yapılabilirki mecbur ağustosun ortasında sıcağı açtık cam tavanı camları açıp avcılara kadar gittik hararet sıcak havalandırmayı açınca aşağı düşüyordu Allah’tan
Normalde geri dönecektim ama Avcılar’da düğün vardı mecburen gittik bu arada yatsı okundu düğün arası camiye gittim avcılar malum karışık yer namaz çıkışı benim cepten arabanın kartlı anahtarını ve şirket telefonunu çalmışlar tabi dellendik gitti namazın sevapları o esnada hemen arabanın yanına gittim baktım araba yerinde gerçi çalsalar çok iyi olacaktı ama bulaşmak istemediler herhalde J
Neyse yedek anahtar hanımdaydı açtık kapıları onunda pili bitmiş zar zor açıldı götürdük otoparka koyduk ne olur ne olmaz diye oradanda otopark parası kitlendi düğün dönüşü ise yine sanayi yolları bize göründü hararet sorunu var malum müşir arıza yapmış ne kadar 200 TL verdik müşir değişti sorun giderildi yani araba hararet yapmıyormuş müşir bozulmuş avcılara kadar o ağustos sıcağında boşuna sıcak havalandırmayı açarak gitmişiz meğerse
Düğün kıyafetlerimizde terden su gibi olmuştu zaten düğündede ayrı bir rezillik yaşadık yani J
Bittimi hayırrr devam J
4.olay yine bir kadir gecesi zamanı camiye gittik hava yağmurluydu neyse arabaya bindim bir yıldırım çaktı bir gök gürledi arabadan ses geldi dııııııt uyarı sesi haydaaaaa lan bu ne fren hidrolik uyarı lambası ve ve uyarı sesi frene bastıkça dıııt dııııt ötüyor onunda sensörü arıza yapmış gittik değiştik 200 TL

5.olay en bombasıydı
Hanım ile eskişehire gidiyoruz gezmeye neyse hava acayip yağışlı hiç sorun yok eskişehire vardık gezdik 1 gece konakladık ertesi gün Konya yoluna çıktık Sakarya başı denilen yere gittik Sakarya nehrinin doğduğu yerdir merak ederdim hep gittik gezdik filan (bu arada yolunuz düşerse sakaryabaşı denilen yerde yemek yemeyin acayip kazık) neyse artık dönüşe geçiyoruz radyoda erik dalı çalıyor ben bir el direksiyonda bir el havada göbek atmaya çalışıyorum keyifler yerinde yani J eşimde videomu çekiyor hatta facebooka filan koyacak J
Lan nolduysa araba birden küttt diye bir ses geldi arabadan araba tekledi dedim köpeğe flanmı çarptık filan neyse baktım bişey yok neyse bindik arabaya gidiyoruz ben tahmin ediyorum bi şey çıkacak bi şeyler gircek bize ama ne kadar girecek acaba onu düşünüyorum keyif filan kaçtı bende acaba eve kadar gidebilecekmiyim onun derdindeyim hanım hiç oralı değil halen erik dalı dinliyor J
Neyse Bilecik civarına kadar bir şekilde geldik sonrasında araba vites düşürmemesi gerekli olan yerde kendi kendine vites düşürdü ve bağırmaya başladı neden bilemiyorum arabayı manuel moda alıyorum bir üst vitese geçiricem geçmiyor (renoların otomatik şanzımanları 4 ileri şeklindedir) bende hızımı düşürdüm araba bağırmasın diye 40-50 Km adapazarına kadar geldim adapazarında şanzıman düzeldi kendi kendine sonra yine bozuldu sonra yeniden düzeldi bu şekilde Kocaeline kadar geldim
Tabi artık tecrübeliyim eve geldim internete baktım renolarda şanzıman arızası verince vites kutusu kendini korumaya alıyor 3.vitesten yukarı kendini almıyormuş yani sizi yolda bırakmıyor ama yavaş yavaş bi şekilde bir yerlere kadar gidiyorsunuz
Arıza büyük şanzıman arızası dedim şimdi bittik hanıma buraya kadar 100-200 bi şekilde geldik ama bu sefer bu rakamlara bu işi kurtaramicaz
Götürdük sanayiye arabayı önüne gelen bilgisayara takıyor fiyat veriyor biri dedi 5000 TL yetkili servis dedi 7000 TL filan tabi bende tad tuz kalmadı
Allah’tan eniştemiz var sanayici bana aynen şunu dedi (BİR DOKTORA BAKIP HASTAYI AMELİYATA YATIRMAYA GEREK YOK BU İŞİN ÜSTADLARI BOSTANCI OTO SANAYİSİNDE GÖTÜRÜP ORAYA BAKTIRALIM DEDİ) tanıdığı bir şanzımancıya gittim
Adam arabayı dükkana aldı ne bilgisayar ne bişey açtı kaputu önce aküyü söktü altında beyin varmış bunda sorun çıkara iş pahalıya malolur dedi neyse kontrol etti sorun çıkmadı daha sonra beyni söktü altında yine ufak bir kutu ve bu kutuya bağlı bir kablo parçanın adı vites konum şalteriymiş arıza bu parçada çıktı
İlgili parca ufak bir kutu üzerinde vidalı bir kapak var ve bu kapağın arasında bir plastik conta var bu conta yılların yorgunluğuyla artık su geçirmez özelliğini yitirmiş o gün yağmurlu havada eskişehire giderken içine su dolmuş ve kısa devre yapmış parçanın içerisinde hareket eden bir küçük devre var ve bu devre sağa sola hareket ediyor biz içerden vites kolunu P R N D den herhangi bir konuma aldığımızda bu hareketli devre ilgili bölgeye gidip beyine komut veriyor ve şanzıman o komuta göre kendini ayarlıyor
Parça contadan su alınca içi çamur olmuş kol hareket edemez duruma gelmiş
Adam dediki temizleyip takarsam 50 TL ye iş biter yenisini alırsan 200 TL ye iş biter dedim 2.000 TL olmasın
Yok dedi 200 TL dünyalar o an benim oldu hemen yenisini takalım dedim J
Parçanın yenisini aldık taktık aynı parçanın opel için olanı bu arada 600 TL idi demekki markadan markaya parça aynı olsada fiyatı değişebiliyor demekki
6. olay olarakta sizlerin başına gelen olay benim başıma geldi hız sabitleyici bozuldu – ye basıyorum hız artıyor + ye basıyorum hız düşüyor düzeltmek için 300 TL istediler bu şekilde kullanmaya karar verdim ve satana kadarda bu şekilde kullandım

7.olay aldığım esnada radyatörünün delik olduğunu öğrendim araba aldığımdan beri devamlı su eksiltiyordu LPG li olduğu için eksiltebileceğini düşündüm devamlı su ekliyorum arabaya bir gün dedimki hep su koyuyorum bunun antifirizi düşmüştür biraz antifiriz ekliyim antifirizi koyduktan sonraki gün araba alttan su akıtmaya başladı meğerse bana satan adamın eşi arabayı önden hafif çarpmış bu çarpma neticesinde radyatör delinmiş ama zamanlada bu delik pas vb materyallerden kapanmış ben antifirizi koyunca bu delik açılmış ve araba alttan su akıtmaya başlayınca bizde radyatörün delik olduğunu bu sayede anlamış olduk e haliyle o zamanın parası ile 400 TL yeni radyatör aldık
8.olay arabayı ilk aldığım zamanki ampul yeniden yanmamaya başladı arabayı elektirikçiye götürdüm yine tampon filan söküldü bir dünya iş fakat bu seferki usta iyi çıktıda sorunu hemen sorunu kavradı yoksa ben yine slovakyadan zenon far ateşleyicisi almak için uğraşacaktım
radyatörü takan usta farın kablosunu sıyırtmış oda kısa devre yapmış bir elektrik bantı ile olayı çözdük neyse ki
9.olay bunların motorlarında bobin ateşleyicisi diye bir parça var o arıza yaptı araba vuruntulu şekilde çalışıyordu daha önce platin ateşlemeli spring kullandığım için motorun vuruntu tepkisinden silindirlerden birinin ateşleme yapmadığını anladım 250 TL de ona verdim normalde takım halinde değişiyormuş ama ben birini değiştim çünkü artık sıkılmıştım arabayı satmaya karar vermiştim

bunca olaydan sonra şunu anladım elektronik donanımı fazla olan bir arabadan uzak duracaksın hele bu Fransız arabası ise 2 kere uzak duracaksın en önemlisi hatunun dırdırıyla araba almaya kalkmayacaksın
bu tip arabaları paran varsa 0 KM alıp 3 bilemedin 5 sene kullanıp satacaksın benim gibi 10 yaşında elektronik ile dolu bir Avrupa arabası alırsan hele ki eski sahibide arabaya hiç bakmadıysa allayıp pullayıp sana sattıysa vay haline
ben sattığımda en son arabanın ön tekerleinden tur sonunda tık tık ses geliyordu
direksiyon milinin değişmesi gerekiyormuş ben bu halde bu arabayı eksiklerinide söyleyerek 28000 TL ye sattım oysaki 32000 TL ye almıştım
işte sevgili arkadaşlar buraya kadar okudunuzmu bilmiyorum ama benim Renault ile maceram bu şekilde sona erdi
şimdi otomatik klima katlanır ayna filan mümkünse her türlü elektronik donanımdan uzak duruyoruz

Valla ne diyim sonuna kadar okudum ve buyuk gecmis olsun. Gunumuz araclarinda elektronikten kacis yok malesef. Elektroniksiz olsun derseniz eski araclara mahkumuz. Ya buna alisacagiz yada alisacagiz başka yolu yok. Zaten elektrikli araclara gecildiginde elektronikten başka bi donanim olamyacak. Benim arac 2014 fluence en bosu olmasina ragmen bir dunya beyin var. Ama 39.000 de aldım ve bugune kadar elle tutulur kendi hatam disinda bir sorun yasamadim. Arabayi kendim kullaniyorum ve oldukca da iyi bakarim. Arac ve elektronik sans isi ama bakmazsan hor kullanirsan da hayir bekleme :) gecmis olsun tekrar.


“Hızlı yanıt alabilmek için alıntı yaparak cevaplayın”

İnstagram: @flu_e_nce
Twitter : @tanseler
İmessage : tanseler@me.com
 
Merhaba,
plastik ayakları starklips de satıyorlar yanlış hatırlamıyorsam bayilerini arayıp sorabilirsiniz.
25 tl gibi bir tutar görmüştüm yanlış hatırlamıyorsam
 
bugün bu siteden mesaj gelince bir bakayım dedim ne olup bitiyor :) yazılanları okuyunca anılarım depreşti başıma gelenleri yazayım dedim biraz uzun olacak ama sabırla okursanız sevinirim ayrıca sorunlarınıza belki çarede bulursunuz çünkü aldığım araba beni usta yaptı :)

2016 yılında 2006 model renault senic almıştım esasen ben elektronik donanımı daha az olan eski kasasını alacaktım hani şu tavanı çift sunroof olanları ama ne hikmetse hatunun aklına uydum ve 2006 model olan bir üst kasasını aldım arabayı görmeye işim yoğun olduğu için ustamı gönderdim ustam (kardeşim bu arabaya girme bunun elektronik aksamı çok bir önceki kasasını al ama bunu alma) dediği halde hanımın bitmek tükenmek bilmeyen dırdırları sonucu lanet olsun alıyorum dedim ve arabayı aldım
arabanın sahibinin asker kökenli olması da bende olumlu bir izlenim bıraktı hani temiz bakmıştır filan diye ama alakası yok adam satıcam psikolojisi ile arabanın ekmeğini yemiş posasını bize bırakmıştı

arabayı ilk aldığım gün açıkçası bende iyiki hanımı dinledim filan diye düşündüm eski arabam renault fairwaydi onuda 20 yıl kullanmış olan ilk sahibinden satın almıştım efsane denecek şekilde temizdi hanım ehliyetide yeni aldığı için ben bu arabayı kullanmam filan baskı yaptı yoksa satılacak araba değildi dedik ya hanımın aklına uyduk o tertemiz arabayı satıp bu senice bulaştık lanetlendik adeta :)

fairwaydan inip buna binince birde yüksekte araba kullanmanın verdiği duygu başta bende olumlu etkiler yarattı arabada her şey otomatik farlar otomatik yanıyor üstelik beyaz mercek farlar silecekler otomatik çalışıyor el freni otomatik çekiliyor hız sabitleyici var arabade hem kasetçalar var hemde sürücü koltuğu altında 6 lı cd çalar var ayak tabanlarında gizli saklama bölmeleri orta konsol otomatik ileri geri hareket ediyor dedim ne bu böyle nasıl bir konfor araba değil uzay mekiği filan üstte cam tavan etraf aydınlık istersen açılıyorda oh miss filan her şey çok güzel yani :) tabi başlarda
neyse arabayı aldım iş yerine geldim kapalı otoparka girdim bir baktım farlar otomatik yandı fakat tam aydınlık değil ortam sanki biraz karanlık gibi acaba neden diye düşünürken otoparkın içindeki manevra aynasına gözüm takıldı ve tek farın yanmadığını gördüm dakika 1 gol 1 neyse aradım eski sahibini bana ampulün patlak olduğunu söyledi değiştirecektim ama vaktim yoktu filan ayağı yaptı neyse bir ampul kaç para olabilirki dedim içimden nazarlık olsun filan bu arada muayenesine de 3 ay filan vardı yanılmıyorsam yani 3 ay içinde o ampulu yaptırmam lazım yoksa muayeneden geçmicek araba
neyse hafta sonu oldu gittik sanayiye 2 tane ampul aldım hani değişmişken öbürüde değişşsin diye
1 ampul için koskoca ön tamponu söktüler sanayide çünkü motor bölmesi ve aksamları o kadar dar ki ön tamponu sökmeden ampul takılamıyor ve 1 ampul içinde bu zahmete kimse girmiyor neyse hatır gönül birini bulduk tamponu söktük tabi o esnada araba ön sağdan hafif darbe almış herhalde tamponun tırnakları yok silikonla yapıştırmışlar neyse tampon söküldü ampul takıldı bir baktık ampul yine yanmıyor anaaaaa neden olabilir filan ampulün bile beyni varmış yani o otomatik yanıyor ya ampul karanlığa girince filan işte bunun bile bir beyni var yani beyne baktık sağlam sorun nereden kaynaklı filan bakarken zenon far ateşleyicisi diye bir parçadan sorunun kaynaklandığını tespit ettik
ilgili parça kibrit kutusu kadar bir parça ve sanayide bulmanıza imkan yok çıkmacılarda da yok hatta adama söylüyorsun o ne diyor :)
eee napıcaz yetkili servise bakılacak neyse gittik baktık serviste var parça fiyatı ne dedim 890 TL demez mi :)
kafamdan aşağı kaynar sular döküldü
neyse parçayı almadım çıktım istanbuldaki çıkmacılara bakarım filan diye düşündüm geldim eve hanım dedi ne oldu bende dedim ebeninki oldu:) bir hır gür kıyamet koptu
senin yüzünden bulaştım buna filan neyse fazla detaya girmiyim ama küfürün bini bir para yani
akşam yatıyorum sabah kalkıyorum hep kafamda ampul var bu arada tampon takıldı kırık tırnaklı yer yeniden silikonlandı filan öyle kullanıyorum arabayı tek far
sonra aklıma internet geldi biraz araştırma yaptım yabancı parça satan sitelerde ancak benzer bir şeyler bulabildim fakat her marka için ayrı parça mevcut şekil ve tipleri aynı fakat üzerindeki seri noları filan farklı acaba uyarmı filan diye düşünüyorum o esnada bir siteye gözüm takıldı ve şansıma slovakyada ilgili parçayı buldum üstelik kargo dahil 260 TL fiyatı var hemen sipariş verdim ve 3 günde geldi parça sonra yeniden sanayiye gittim tamponu adam yeniden söktü silikonlu yer iyi yapışmış bıçakla kestik filan parçayı taktık far yandı ve ben derin bir ohhhhh çektim
bu başıma gelen ilk sorundu sonra muayeneye filan girdik hiçbir sorun yaşamadım bu esnada
kabus dolu günler geride kalmıştı artık benim için nede olsa sorun bir şekilde çözülmüş muayeneden geçmiştik başladık Hayallar kurmaya
işte kampa gidicez ben gece arka koltuklar tam katlanıyor filan arka koltukları katlicam arkasını yatak gibi yapıp gece cam tavandan yıldızlara bakarak uyicam filan hayalleri kuruyorum J))))))
böyle hayalleri kurarken birden klima bozuldu klimasıda otomatik bu meretin yazın ortasında klima yok hay Allah ne oldu buna derken filan klima rezistansının arıza yaptığını tespit ettik (bu arada eski fairwayı satmamızın sebeplerinden biride aracın klimasının olmayışıydı dedim ya canım arabayı sattık lanetlendik diye J)
neyse gittik sanayiye tabi yapacak usta yok esasen varda işçiliği zahmetli kimse yanaşmıyor yapmaya
bu rezistans denen şey orta konsolun oradaki vites kolunun altında taaaa arkalarda kalıyor buna ulaşak içinde arabanın konsolunun bir kısmını sökmeniz gerekiyor buna vites kolunun oradaki konsol uzantısıda dahil
neyse sökecek usta bulamayınca internetten araştırdım bu torpido nasıl sökülür diye bizim türk siteleri tırt kardeşim bunu anladım yabancı youtube kanallarından söküm işlemiyle ilgili videoya ulaştım bizim türk youtube siteleri anca magazin yayınlasın
neyse videoyu izledim sanayiye gittim aldım elime tornavidayı filan videoyu izleye izleye torpidoyu söktüm sonra klimacıya gittim adam bunu senmi yaptın dedi evet dedim bravo filan neyse rezistansa baktı megerse bu rezistans daha öncede bozulmuş üzerine lehim filan atmışlar e ne olacak lehimlendiği için işe yaramazz yani 2.kez tamir olmaz napıcaz yenisini alıcaz ne kadar Allahtan fiyatı ucuz 150 TL neyse güzel getirdik taktı yerine lehimlerini attı işçilik nedir 200 TL dedim iyiki torpidoyu ben söktüm sen söksen her halde 500 TL isterdin gidip parçayıda ben aldım çırağını bile göndermedi pezevenk neyse kavga dövüş 100 TL ye indirdik verdim parayı parçaları geriye ben monte ettim 2 tanede vida arttı adam bunu görünce bak şimdi usta oldun iyi usta malzemeden artıran ustadır deyip birde taşak geçti benimle bu başıma gelen 2. Olaydı
3.olaya gelince triger seti değiştik 600 TL verip çünkü değişmesi gerekiyordu KM si gelmişti bu işlemden sonra istanbula giderken araba hararet uyarısı vermeye başladı herek civarında ustamı aradım ya arabayı orada bırak yada havalandırmayı sıcağa çevir öyle devam et dedi Herekenin ortasında ne yapılabilirki mecbur ağustosun ortasında sıcağı açtık cam tavanı camları açıp avcılara kadar gittik hararet sıcak havalandırmayı açınca aşağı düşüyordu Allah’tan
Normalde geri dönecektim ama Avcılar’da düğün vardı mecburen gittik bu arada yatsı okundu düğün arası camiye gittim avcılar malum karışık yer namaz çıkışı benim cepten arabanın kartlı anahtarını ve şirket telefonunu çalmışlar tabi dellendik gitti namazın sevapları o esnada hemen arabanın yanına gittim baktım araba yerinde gerçi çalsalar çok iyi olacaktı ama bulaşmak istemediler herhalde J
Neyse yedek anahtar hanımdaydı açtık kapıları onunda pili bitmiş zar zor açıldı götürdük otoparka koyduk ne olur ne olmaz diye oradanda otopark parası kitlendi düğün dönüşü ise yine sanayi yolları bize göründü hararet sorunu var malum müşir arıza yapmış ne kadar 200 TL verdik müşir değişti sorun giderildi yani araba hararet yapmıyormuş müşir bozulmuş avcılara kadar o ağustos sıcağında boşuna sıcak havalandırmayı açarak gitmişiz meğerse
Düğün kıyafetlerimizde terden su gibi olmuştu zaten düğündede ayrı bir rezillik yaşadık yani J
Bittimi hayırrr devam J
4.olay yine bir kadir gecesi zamanı camiye gittik hava yağmurluydu neyse arabaya bindim bir yıldırım çaktı bir gök gürledi arabadan ses geldi dııııııt uyarı sesi haydaaaaa lan bu ne fren hidrolik uyarı lambası ve ve uyarı sesi frene bastıkça dıııt dııııt ötüyor onunda sensörü arıza yapmış gittik değiştik 200 TL

5.olay en bombasıydı
Hanım ile eskişehire gidiyoruz gezmeye neyse hava acayip yağışlı hiç sorun yok eskişehire vardık gezdik 1 gece konakladık ertesi gün Konya yoluna çıktık Sakarya başı denilen yere gittik Sakarya nehrinin doğduğu yerdir merak ederdim hep gittik gezdik filan (bu arada yolunuz düşerse sakaryabaşı denilen yerde yemek yemeyin acayip kazık) neyse artık dönüşe geçiyoruz radyoda erik dalı çalıyor ben bir el direksiyonda bir el havada göbek atmaya çalışıyorum keyifler yerinde yani J eşimde videomu çekiyor hatta facebooka filan koyacak J
Lan nolduysa araba birden küttt diye bir ses geldi arabadan araba tekledi dedim köpeğe flanmı çarptık filan neyse baktım bişey yok neyse bindik arabaya gidiyoruz ben tahmin ediyorum bi şey çıkacak bi şeyler gircek bize ama ne kadar girecek acaba onu düşünüyorum keyif filan kaçtı bende acaba eve kadar gidebilecekmiyim onun derdindeyim hanım hiç oralı değil halen erik dalı dinliyor J
Neyse Bilecik civarına kadar bir şekilde geldik sonrasında araba vites düşürmemesi gerekli olan yerde kendi kendine vites düşürdü ve bağırmaya başladı neden bilemiyorum arabayı manuel moda alıyorum bir üst vitese geçiricem geçmiyor (renoların otomatik şanzımanları 4 ileri şeklindedir) bende hızımı düşürdüm araba bağırmasın diye 40-50 Km adapazarına kadar geldim adapazarında şanzıman düzeldi kendi kendine sonra yine bozuldu sonra yeniden düzeldi bu şekilde Kocaeline kadar geldim
Tabi artık tecrübeliyim eve geldim internete baktım renolarda şanzıman arızası verince vites kutusu kendini korumaya alıyor 3.vitesten yukarı kendini almıyormuş yani sizi yolda bırakmıyor ama yavaş yavaş bi şekilde bir yerlere kadar gidiyorsunuz
Arıza büyük şanzıman arızası dedim şimdi bittik hanıma buraya kadar 100-200 bi şekilde geldik ama bu sefer bu rakamlara bu işi kurtaramicaz
Götürdük sanayiye arabayı önüne gelen bilgisayara takıyor fiyat veriyor biri dedi 5000 TL yetkili servis dedi 7000 TL filan tabi bende tad tuz kalmadı
Allah’tan eniştemiz var sanayici bana aynen şunu dedi (BİR DOKTORA BAKIP HASTAYI AMELİYATA YATIRMAYA GEREK YOK BU İŞİN ÜSTADLARI BOSTANCI OTO SANAYİSİNDE GÖTÜRÜP ORAYA BAKTIRALIM DEDİ) tanıdığı bir şanzımancıya gittim
Adam arabayı dükkana aldı ne bilgisayar ne bişey açtı kaputu önce aküyü söktü altında beyin varmış bunda sorun çıkara iş pahalıya malolur dedi neyse kontrol etti sorun çıkmadı daha sonra beyni söktü altında yine ufak bir kutu ve bu kutuya bağlı bir kablo parçanın adı vites konum şalteriymiş arıza bu parçada çıktı
İlgili parca ufak bir kutu üzerinde vidalı bir kapak var ve bu kapağın arasında bir plastik conta var bu conta yılların yorgunluğuyla artık su geçirmez özelliğini yitirmiş o gün yağmurlu havada eskişehire giderken içine su dolmuş ve kısa devre yapmış parçanın içerisinde hareket eden bir küçük devre var ve bu devre sağa sola hareket ediyor biz içerden vites kolunu P R N D den herhangi bir konuma aldığımızda bu hareketli devre ilgili bölgeye gidip beyine komut veriyor ve şanzıman o komuta göre kendini ayarlıyor
Parça contadan su alınca içi çamur olmuş kol hareket edemez duruma gelmiş
Adam dediki temizleyip takarsam 50 TL ye iş biter yenisini alırsan 200 TL ye iş biter dedim 2.000 TL olmasın
Yok dedi 200 TL dünyalar o an benim oldu hemen yenisini takalım dedim J
Parçanın yenisini aldık taktık aynı parçanın opel için olanı bu arada 600 TL idi demekki markadan markaya parça aynı olsada fiyatı değişebiliyor demekki
6. olay olarakta sizlerin başına gelen olay benim başıma geldi hız sabitleyici bozuldu – ye basıyorum hız artıyor + ye basıyorum hız düşüyor düzeltmek için 300 TL istediler bu şekilde kullanmaya karar verdim ve satana kadarda bu şekilde kullandım

7.olay aldığım esnada radyatörünün delik olduğunu öğrendim araba aldığımdan beri devamlı su eksiltiyordu LPG li olduğu için eksiltebileceğini düşündüm devamlı su ekliyorum arabaya bir gün dedimki hep su koyuyorum bunun antifirizi düşmüştür biraz antifiriz ekliyim antifirizi koyduktan sonraki gün araba alttan su akıtmaya başladı meğerse bana satan adamın eşi arabayı önden hafif çarpmış bu çarpma neticesinde radyatör delinmiş ama zamanlada bu delik pas vb materyallerden kapanmış ben antifirizi koyunca bu delik açılmış ve araba alttan su akıtmaya başlayınca bizde radyatörün delik olduğunu bu sayede anlamış olduk e haliyle o zamanın parası ile 400 TL yeni radyatör aldık
8.olay arabayı ilk aldığım zamanki ampul yeniden yanmamaya başladı arabayı elektirikçiye götürdüm yine tampon filan söküldü bir dünya iş fakat bu seferki usta iyi çıktıda sorunu hemen sorunu kavradı yoksa ben yine slovakyadan zenon far ateşleyicisi almak için uğraşacaktım
radyatörü takan usta farın kablosunu sıyırtmış oda kısa devre yapmış bir elektrik bantı ile olayı çözdük neyse ki
9.olay bunların motorlarında bobin ateşleyicisi diye bir parça var o arıza yaptı araba vuruntulu şekilde çalışıyordu daha önce platin ateşlemeli spring kullandığım için motorun vuruntu tepkisinden silindirlerden birinin ateşleme yapmadığını anladım 250 TL de ona verdim normalde takım halinde değişiyormuş ama ben birini değiştim çünkü artık sıkılmıştım arabayı satmaya karar vermiştim

bunca olaydan sonra şunu anladım elektronik donanımı fazla olan bir arabadan uzak duracaksın hele bu Fransız arabası ise 2 kere uzak duracaksın en önemlisi hatunun dırdırıyla araba almaya kalkmayacaksın
bu tip arabaları paran varsa 0 KM alıp 3 bilemedin 5 sene kullanıp satacaksın benim gibi 10 yaşında elektronik ile dolu bir Avrupa arabası alırsan hele ki eski sahibide arabaya hiç bakmadıysa allayıp pullayıp sana sattıysa vay haline
ben sattığımda en son arabanın ön tekerleinden tur sonunda tık tık ses geliyordu
direksiyon milinin değişmesi gerekiyormuş ben bu halde bu arabayı eksiklerinide söyleyerek 28000 TL ye sattım oysaki 32000 TL ye almıştım
işte sevgili arkadaşlar buraya kadar okudunuzmu bilmiyorum ama benim Renault ile maceram bu şekilde sona erdi
şimdi otomatik klima katlanır ayna filan mümkünse her türlü elektronik donanımdan uzak duruyoruz


Gülümseyerek okudum yer yer... hikaye tarzında anlatım için teşekkür ederiz...
Benim de megane 2 hb vardı benzinli başıma gelmeyen kalmadı sayesinde usta oldum, forumda dolaşırken arkadaşlar yaşadıkları sorunları yazdıklarında aaa bu benim başıma gelmişti şöyle düzeliyor deyip cevap veriyorum.. bir yerde deneyim oldu. Ancak megane bir tutku bende :D eski megane baya havalıydı sunroof full+full araçtı satıp megane 3 aldık :D megane 5 çıksın megane 4 alacağım sanırım...
 
Hız sabitleyici düğmeden açılıyor ancak hız arttırma eksiltme aktif olmuyor neden olabilir birkaç yer direksiyondaki sargı değişmesi gerekir dedi doğrumudur
 
Hız sabitleyici düğmeden açılıyor ancak hız arttırma eksiltme aktif olmuyor neden olabilir birkaç yer direksiyondaki sargı değişmesi gerekir dedi doğrumudur
Sargı da kopuk olabilir direksiyon un sağ tarafında ki tuşlar çalışıyor mu
 
Geri
Üst