Megane 2 akü şarj uyarı ışığı

xcyclopex

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2012
Mesajlar
52
Tepkime puanı
0
Puanları
0
iyi
akşamlar.
Arkadaşlar 2007 megane II aut. 1.4 16v sedan lpgli(atiker) aracım
var. Araç 20-30 km civarı yol yapınca akü ikaz lambası yanıyor ve stop yazısı
beliriyor. Durup tekrar çalıştırırsam sorun kayboluyor. Durmazsam da herhangi
bir sorun olmuyor 200km civarı yol yapıyorum ne elektriklerinde nede başka
yerinde sorun olmuyor sadece yol bilgisayarından ikaz geldiği için
anlık yakıt vs göremiyordum. Bugün bir şey dikkatimi çekti farlar açıkken cam
resistanslarını açarsam (buğu önleyicileri) farlarda çok hafif bir kısılma
oluyor. Aracın 2. sahibiyim çorlu reno yetkili servisi(ilk sahibinde başlamış
bir sorun) çözememiş sorunu (eksper raporu ile aldım aracı). Şarj dinomosu mu
sorunludur yada böyle bir sorun neden olur, ne kadar masraf açar. ; 2. sorum
arac ısınmadan 1200-1300 devir rolantide çalışıyor; ısındıktan sonra 700 devir
civarı normalmidir. Karma 25-26 krş lpg yakıyor kilometrede bu değer iyimidir.
3. sorum araç 80.000 km'de debriyaj baskı balataları biraz bitmiş gibime
geliyor. değiştirmeye kalksam maliyeti ne olur.(çok sorunlu değil gerçi çok
nadiren sanki debriyaj kaçırıyomuş gibime geliyor yada benim acemiliğimden.) 4.
sorum ise bazen çok yavaş seyrederken 2. vitese takınca toplamıyor silkeleme
yapıyor(motor soğukken ve çok çok düşük hızda(5 km gibi) motorun 1,4 olması
sebebi ile mi toplamıyordur yoksa herhangi bir sorunumu vardır.)5. sorum aracım
için en iyi hangi park sensörünü tavsiye edersiniz 8 li sensör olarak
düşünüyorum ama markaların hangisi kalitelidir bilgim yok. 6. ve son sorum
edirne merkezde tavsiye edebileceğiniz reno ustası ve elektrikçi varmıdır.

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
 
şarjı ölçtürün. 14 altında çıkarsa sorun vardır. muhtemelen şarjınız gidicidir. yada kayış bakımı yaptırmadıysanız yakında kopabilir.
 
2nci vites olayına gelince normal. 1.4 arabada 2nci vites 5 km gibi hızla gidersen silkeler ayrıca şanzımanı bozarsın o şekilde kullanarak. bu zaten acemilik belirtisidir. bunu yapmayınız.

motor soğukken devir yükselip ısınınca düzelmeside normal. özellikle kış aylarında bu çok görülür bir arıza sayılmaz.

25 26 kuruş yakıyor diyorsunuz. neye göre hesapladınız bilmiyorum ama doğru hesapladıysanız çok iyi. çünkü lpg olmuş 2.75. millet lpg 2 lirayken bile 25 kuruş yakıyordu.

baskı balatanın gidik olup olmadığını debriyaja azıcık bastığınızda bile kavrıyorsa gidicidir. normalde biraz bastıktan sonra kavraması lazım. çok tepede kavrıyorsa yolda bırakabilir demektir.
 
çok sağol; 127 tl lik gazla 502 km yol yaptım 0,25 küsür denk geliyo 2,78 den almıştım gazı; debriyaj yukarda kavramıyor o açıdan demek bitik değil; bu akü şarjının da en kısa sürede baktırayım tavsiyelerin için tekrar teşekkürler.
 
ha birde şarj dinomosu kaça patlar bana özel serviste (tahmini olarak)
 
sökme takma 50 60 alırlar. dinamocuda 80 100 tl alabilir. tabi dinamodansa. aküde bozulmuş olabilir. ama akü bozulduysada zaten aküyü dinamo bozar. ayrıca kayış bakımları ne durumda? 2nci el araç alındığında v kayış kiti ve triger seti mutlaka yenilenmeli. eski sahibine güvenerek motoru riske atarsınız.
 
66 binde değiştirilmiş triger seti servis bakımlı ilk sahibinden aldım tek son yağ değişimi özel serviste yapılmış; 9 aylık aküsü daha 1 yıl kadar garantisi mevcut; Çorlu buharide expertizi yapıldı. Sorun yok dediler. Sen ne yapmamı tavsiye edersin (bu arada bu sorun dışında herhnagi bir sorunla karşılaşmadım yaklaşık 1200 km yol yaptım aldığımdan beri
 
Bu arada araç ilk arabam yetkili servise soksam çok kalın bi fatura çıkartırlarmı yoksa özel servismi tercih etmeliyim.
 
yetkili şarj tamiri yapmaz yeniside çok pahalıdır 500 600den fazla fatura çıkarmaları muhtemeldir.
 
hımm. walla bayılcaz herhal o kadar. En güzeli pazartesi bırakayım ben yetkili servise aracı kafam rahat olsun o mu bu mu diye düşüneceğime ... çok sağol tekrar
 
Geri
Üst