Öncelikle şunu söylemeliyim ki aracı çalıştırırken ve stop ederken sallanmasına fazla takılmayın bütün Dizel Megane II lerde bu var. Tabi sizde fazla olması üst sağdaki görünen takoz ve alt orta şanzuman takozunun yıpranmış olması veya yan sanayi olmasıdır. Bunları orjinal getirtip değiştirirseniz bu sarsıntıyı en alt seviyeye indirmiş olursunuz.
Şimdi sizin asıl sorununuza gelelim siz başta anlattığınızda ben bunu sürekli arabayı sallayan bir titreme olarak anladım. Şuan anlattığınıza göre tatlı titreşimler hafif ilkinmeler yapıyor aracınız. Bunu yapmasındaki sebep yakıt donanımı ile alakalı gibi görünüyor. Sistemde hava kalmış olabilir ondanda yapabilir. Enjektörden olma ihtimalide yüksek ucuna pislik gelmiş olabilir meme ucu arızalı olabilir bunlarda dediğiniz sorunu yapabilir. İsterseniz şu enjektörleri sağlam güvenilir bir ponpacıya söktürüp cihaza bağlatın arıza varmı yokmu baksınlar aynı zamanda temizlenmiş olur.
Arabayı görsem kullansam hemen çözerizde Buradan bu kadar yardımcı olabiliyorum hatamız olursa kusura bakmayın.
Saygılar...
Bugünkü tecrübelerimi de aktarayim... Kesinlikle devamli olan bir sıkıntı degil sadece ilk çalistirma aninda olan birsey...
Bugun evden cikmadan aracimi 2 dakika isittim...Sonrasinda normal bir sekilde harekete baslarken yine o titreme ve silkelenmeyi yapti yaklasik 10 dakika sehirici trafiginde surus yaptim emlakcima geldim stop ettim...Tabi bu sirada her durdugumda kalkarken bunu yapti...
Yaklasik 30-35 dakika disarida bekledi... Sonra calistirip yola devam ederken hicbir titreme silkelenme olmadan yoluna devam ettim.. Gun icinde araci belli araliklarla (1 saat-2 saat) 4-5 kez calistirip stop ettim aracta hicbir titresim tekleme silkelenme olmadi.. Ama eminim ki yarin ilk calistirma ve yola cikma sirasinda yine titreme ve silkeleme yapacak... Bunu her gun ilk calistirmada yapiyor.. Böyle bir sorun...
Nedret bey hatirlarsaniz gecen gunlerde hidroligim azaldigi icin fren arizasi verdigini yine foruma yazmistim.. Siz bana bir parcayi soylemistiniz... Oradan kaciriyor olabilir demistiniz.. Ben 2 -3 gun baktim ancak o parcada kacak gorememistim... Acaba diyorum , meganelarin debriyaji hidrolikle calisiyor , baski balatanin oldugu yerde sızınti olabilir mi? Ben debriyajla dur kalk yaptikca balata ısınıyor ve sızıntı buharlasiyor ve gün boyu ben araci ara ara kullandikca sızıntı bana rahatsizlik vermiyor ancak ben aksam eve gelip arac 14 saat beklediginde tekrar hidrolikle balata yağlaniyor olabilir mi ?
Bu yasadiklarimdan sonra aklima boyle birsey geldi tabi sacma olabilir ama... Nedense bu sorunun sadece günün ilk calistirma aninda yada arabayi 8-10 saat calistirmadigimda yasamam bunu dusunmeye itti..
Enjektörleride mutlaka kontrol ettirecegim Nedret bey aklimda .Ancak bircok sebepten, is yogunlugum ,araci yeni almam, birde gecenlerde mazot pompasi sensorunun degisimi sirasinda cok para gitmesinden dolayi maddi olarakda su ara rahat olmadigindan pek sanayiye gitmek istemiyorum.. Nefes aldigim an ilk olarak enjektorleri kontrol ettirecegim bende rahat bir nefes almak istiyorum o konuda...
Bu arada sizinle tanışmayı sizin gibi bu aracı en ince ayrintısına kadar bilen biriyle konusmayi cok isterdim.. Ancak ne yazik ki Denizli'de oturuyorum.
Saygılarimla...