Megane 2 1.5 dci Kalkışta titreme silkeleme

cibirlover1

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2017
Mesajlar
73
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Meganen sorunlari bitmek bilmiyordu yeni bir sorunla tekrar sizlerleyim... Arkadaslar Megane 2 1.5 dci 82 hp aracim var. Arac kalkis sirasinda özellikle sabahlari ilk zamanlarinda kalkis sirasinda titreme yapiyor ama her zamanda degil..
Özellikle 1. Viteste kalkis sirasinda ve 2. Vites ayagimi debriyajdan cekerken... Çok gaz verirsem bir nebze azaliyor ama hala devam ediyor.. Ustam araci kullandi ve baski balatasinda bir sorun olmadigin soyledi..
Bu sorunu sanirim megane kullanicilari ve renault kullanicilari cok yasiyor sanirim... Bircok ornegini gordum internette.. Ancak hicbirinde cozum yada sorunun ne oldugu yazilmamis... Bazilari yogun trafikte yasadigini soylemis ancak benimki baski balatayi kullandikca yada arabayi stop edip tekrar calistirdiktan sonra geciyor..
Sorunu bilen cozen var mi acaba ?
 
Meganen sorunlari bitmek bilmiyordu yeni bir sorunla tekrar sizlerleyim... Arkadaslar Megane 2 1.5 dci 82 hp aracim var. Arac kalkis sirasinda özellikle sabahlari ilk zamanlarinda kalkis sirasinda titreme yapiyor ama her zamanda degil..
Özellikle 1. Viteste kalkis sirasinda ve 2. Vites ayagimi debriyajdan cekerken... Çok gaz verirsem bir nebze azaliyor ama hala devam ediyor.. Ustam araci kullandi ve baski balatasinda bir sorun olmadigin soyledi..
Bu sorunu sanirim megane kullanicilari ve renault kullanicilari cok yasiyor sanirim... Bircok ornegini gordum internette.. Ancak hicbirinde cozum yada sorunun ne oldugu yazilmamis... Bazilari yogun trafikte yasadigini soylemis ancak benimki baski balatayi kullandikca yada arabayi stop edip tekrar calistirdiktan sonra geciyor..
Sorunu bilen cozen var mi acaba ?

Merhabalar. Bu sıkıntıyı yapmasının üç yerle alakası olabilir.

1- Travers (Beşik Burcu) Burçları bitikse yapar.
2- Şanzuman alt orta takozu ölüysede yapar yansanayi takılmışsada.
3- Baskı Balata (Debriyaj Balatası) zayıflamışsa.

Birkaç sorum olacak sorununuzla ilgili.

Aracınızla tümsekten yada çukurdan geçtiğinizde veya bozuk yolda giderken sanki alttakım boştaymış gibi bir ses geliyormu? Ayağınıza direksiyona vurma yapıyormu?
Aracınızla kalkış yaparken lak şeklinde bir ses geliyormu az yada çok? Ve normal seyir halinde giderken ayağınızı anlık gaz pedalından çektiğinizde veya tekrar geri bastığınızda ilkinme tarzında bir hareket yapıyormu? Yada lak luk şeklinde bir ses çıkıyormu?
Aracınızla dik rampalarda giderken sanki çok cansız ve isteksiz olduğunu hissediyormusunuz?

Son olarak aracınız şuan kaç kilometrede ve bu aracın baskı balatası değiştimi? Değiştiyse kaç kilometrede iken değişti?

Saygılar...
 
Merhabalar. Bu sıkıntıyı yapmasının üç yerle alakası olabilir.

1- Travers (Beşik Burcu) Burçları bitikse yapar.
2- Şanzuman alt orta takozu ölüysede yapar yansanayi takılmışsada.
3- Baskı Balata (Debriyaj Balatası) zayıflamışsa.

Birkaç sorum olacak sorununuzla ilgili.

Aracınızla tümsekten yada çukurdan geçtiğinizde veya bozuk yolda giderken sanki alttakım boştaymış gibi bir ses geliyormu? Ayağınıza direksiyona vurma yapıyormu?
Aracınızla kalkış yaparken lak şeklinde bir ses geliyormu az yada çok? Ve normal seyir halinde giderken ayağınızı anlık gaz pedalından çektiğinizde veya tekrar geri bastığınızda ilkinme tarzında bir hareket yapıyormu? Yada lak luk şeklinde bir ses çıkıyormu?
Aracınızla dik rampalarda giderken sanki çok cansız ve isteksiz olduğunu hissediyormusunuz?

Son olarak aracınız şuan kaç kilometrede ve bu aracın baskı balatası değiştimi? Değiştiyse kaç kilometrede iken değişti?

Saygılar...

Nedret bey öncelikle açtigim her konuda hic usenmeden yardim etmeye , yol gostermeye , aciklamaya calistiginiz icin cok tesekkur ederim.. Sayenizde aracimin tum sıkıntılarını sanayiiye gitmeden ön bilgi sahibi oluyorum... Bilgi ve tecrübelerinize gerçekten hayranım...

Sorularınızı hemen yanıtlamaya çalışayım...Öncelikle aracımı 4 hafta önce ikinci el olarak aldım 148 bin km de... Bu sebeple baskı balatasının ne zaman değiştiği konusunda bilgim ne yazik ki yok... Aracımın yokus performansı konusunda açıkcası bir sorun yok gibi.. 1500 devirde iken dahi yokuşlarda çekişten düşme yapmıyor yada vites istemiyor... Ancak tabi ki de 2000 devir altı çok canlı değil 2000 üzerinde ise anlık tepki veriyor araç..

Seyir halinde iken ayağımı gazdan çektiğimde yada gaza bastığımda bir irkilme olmuyor..Aracı çok sakin kullanan biriyimdir ani hareketlerden kaçınırım bu sebeple ani hareketlerde birsey yapar mı bilemiyorum. Ancak sabahları ilk çalıştırmada bir iki dakika bekleyip yola çıktığım zaman , 20-30km/h ile ikinci viteste seyir halinde çok hissedilmeyen ancak benim gaz pedalındaki titresimden ve motorun sesinden duyabildiğim titreşimler ve irkilmeleri sürücü olarak ben hissedebiliyorum.. Normal çalışma ısısında bu durum ortadan kalkıyor..

Bozuk yolda yada başka bir durumda direksiyona yada pedala gelen bir sarsıntı yok diyebilirim.. Ama tabiki yoldan kaynaklı minimal titresimleri direksiyon yada gaz pedalında hissedebiliyorum...

Size titreşimle ilgili sunu diyebilirim... Stop etmek için tuşa bastığımda aşırı bir titreşim oluyor. Hatta abartısız araba sallanıyor ve vites topuzunun titreşimini dahi gözümle görüyorum.. Bu durumu ustalarıma sordugumda motoru taşıyan takozların (görünürdeki solda olanın ) yan sanayii takıldıgını ve sert geldiğini ondan yaptıgını söyledi.. Bana rahatsız edicek boyuta gelince gel değiştirelim demişti.. Sizinde dediğiniz gibi şanzuman takozundan da olabilir mi ? Onun durumunu bilmiyorum .

Ama bu silkeleme durumunu her zaman yapmıyor gun içerisinde ilk çalıştırmada ve arada yapıyor..Şanzuman takozu olsaydı bunu her zaman yapması gerekmez miydi??

Çok teşekkürler yardımlarınız için..
 
Araba ısındığında sıkıntı olmuyor demesen, yani bu sarsıntı sürekli var desen, kesinlikle motor takozları(motor kulakları) diyeceğim. Ama motor takozu eskidiyse sarsıntı sürekli olur. Şanzıman takozunda bi problem olsa gaza yüklenip gazdan ayağını çektiğin zaman vites kolu ileri gider gelir, sende böyle vir durum yok anlaşılan. Bence sen iyi bir ustaya motor takozlarını bi kontrol ettir.
 
Nedret bey öncelikle açtigim her konuda hic usenmeden yardim etmeye , yol gostermeye , aciklamaya calistiginiz icin cok tesekkur ederim.. Sayenizde aracimin tum sıkıntılarını sanayiiye gitmeden ön bilgi sahibi oluyorum... Bilgi ve tecrübelerinize gerçekten hayranım...

Sorularınızı hemen yanıtlamaya çalışayım...Öncelikle aracımı 4 hafta önce ikinci el olarak aldım 148 bin km de... Bu sebeple baskı balatasının ne zaman değiştiği konusunda bilgim ne yazik ki yok... Aracımın yokus performansı konusunda açıkcası bir sorun yok gibi.. 1500 devirde iken dahi yokuşlarda çekişten düşme yapmıyor yada vites istemiyor... Ancak tabi ki de 2000 devir altı çok canlı değil 2000 üzerinde ise anlık tepki veriyor araç..

Seyir halinde iken ayağımı gazdan çektiğimde yada gaza bastığımda bir irkilme olmuyor..Aracı çok sakin kullanan biriyimdir ani hareketlerden kaçınırım bu sebeple ani hareketlerde birsey yapar mı bilemiyorum. Ancak sabahları ilk çalıştırmada bir iki dakika bekleyip yola çıktığım zaman , 20-30km/h ile ikinci viteste seyir halinde çok hissedilmeyen ancak benim gaz pedalındaki titresimden ve motorun sesinden duyabildiğim titreşimler ve irkilmeleri sürücü olarak ben hissedebiliyorum.. Normal çalışma ısısında bu durum ortadan kalkıyor..

Bozuk yolda yada başka bir durumda direksiyona yada pedala gelen bir sarsıntı yok diyebilirim.. Ama tabiki yoldan kaynaklı minimal titresimleri direksiyon yada gaz pedalında hissedebiliyorum...

Size titreşimle ilgili sunu diyebilirim... Stop etmek için tuşa bastığımda aşırı bir titreşim oluyor. Hatta abartısız araba sallanıyor ve vites topuzunun titreşimini dahi gözümle görüyorum.. Bu durumu ustalarıma sordugumda motoru taşıyan takozların (görünürdeki solda olanın ) yan sanayii takıldıgını ve sert geldiğini ondan yaptıgını söyledi.. Bana rahatsız edicek boyuta gelince gel değiştirelim demişti.. Sizinde dediğiniz gibi şanzuman takozundan da olabilir mi ? Onun durumunu bilmiyorum .

Ama bu silkeleme durumunu her zaman yapmıyor gun içerisinde ilk çalıştırmada ve arada yapıyor..Şanzuman takozu olsaydı bunu her zaman yapması gerekmez miydi??

Çok teşekkürler yardımlarınız için..

Öncelikle şunu söylemeliyim ki aracı çalıştırırken ve stop ederken sallanmasına fazla takılmayın bütün Dizel Megane II lerde bu var. Tabi sizde fazla olması üst sağdaki görünen takoz ve alt orta şanzuman takozunun yıpranmış olması veya yan sanayi olmasıdır. Bunları orjinal getirtip değiştirirseniz bu sarsıntıyı en alt seviyeye indirmiş olursunuz.

Şimdi sizin asıl sorununuza gelelim siz başta anlattığınızda ben bunu sürekli arabayı sallayan bir titreme olarak anladım. Şuan anlattığınıza göre tatlı titreşimler hafif ilkinmeler yapıyor aracınız. Bunu yapmasındaki sebep yakıt donanımı ile alakalı gibi görünüyor. Sistemde hava kalmış olabilir ondanda yapabilir. Enjektörden olma ihtimalide yüksek ucuna pislik gelmiş olabilir meme ucu arızalı olabilir bunlarda dediğiniz sorunu yapabilir. İsterseniz şu enjektörleri sağlam güvenilir bir ponpacıya söktürüp cihaza bağlatın arıza varmı yokmu baksınlar aynı zamanda temizlenmiş olur.

Arabayı görsem kullansam hemen çözerizde Buradan bu kadar yardımcı olabiliyorum hatamız olursa kusura bakmayın.

Saygılar...
 
Öncelikle şunu söylemeliyim ki aracı çalıştırırken ve stop ederken sallanmasına fazla takılmayın bütün Dizel Megane II lerde bu var. Tabi sizde fazla olması üst sağdaki görünen takoz ve alt orta şanzuman takozunun yıpranmış olması veya yan sanayi olmasıdır. Bunları orjinal getirtip değiştirirseniz bu sarsıntıyı en alt seviyeye indirmiş olursunuz.

Şimdi sizin asıl sorununuza gelelim siz başta anlattığınızda ben bunu sürekli arabayı sallayan bir titreme olarak anladım. Şuan anlattığınıza göre tatlı titreşimler hafif ilkinmeler yapıyor aracınız. Bunu yapmasındaki sebep yakıt donanımı ile alakalı gibi görünüyor. Sistemde hava kalmış olabilir ondanda yapabilir. Enjektörden olma ihtimalide yüksek ucuna pislik gelmiş olabilir meme ucu arızalı olabilir bunlarda dediğiniz sorunu yapabilir. İsterseniz şu enjektörleri sağlam güvenilir bir ponpacıya söktürüp cihaza bağlatın arıza varmı yokmu baksınlar aynı zamanda temizlenmiş olur.

Arabayı görsem kullansam hemen çözerizde Buradan bu kadar yardımcı olabiliyorum hatamız olursa kusura bakmayın.

Saygılar...

Bugünkü tecrübelerimi de aktarayim... Kesinlikle devamli olan bir sıkıntı degil sadece ilk çalistirma aninda olan birsey...

Bugun evden cikmadan aracimi 2 dakika isittim...Sonrasinda normal bir sekilde harekete baslarken yine o titreme ve silkelenmeyi yapti yaklasik 10 dakika sehirici trafiginde surus yaptim emlakcima geldim stop ettim...Tabi bu sirada her durdugumda kalkarken bunu yapti...
Yaklasik 30-35 dakika disarida bekledi... Sonra calistirip yola devam ederken hicbir titreme silkelenme olmadan yoluna devam ettim.. Gun icinde araci belli araliklarla (1 saat-2 saat) 4-5 kez calistirip stop ettim aracta hicbir titresim tekleme silkelenme olmadi.. Ama eminim ki yarin ilk calistirma ve yola cikma sirasinda yine titreme ve silkeleme yapacak... Bunu her gun ilk calistirmada yapiyor.. Böyle bir sorun...

Nedret bey hatirlarsaniz gecen gunlerde hidroligim azaldigi icin fren arizasi verdigini yine foruma yazmistim.. Siz bana bir parcayi soylemistiniz... Oradan kaciriyor olabilir demistiniz.. Ben 2 -3 gun baktim ancak o parcada kacak gorememistim... Acaba diyorum , meganelarin debriyaji hidrolikle calisiyor , baski balatanin oldugu yerde sızınti olabilir mi? Ben debriyajla dur kalk yaptikca balata ısınıyor ve sızıntı buharlasiyor ve gün boyu ben araci ara ara kullandikca sızıntı bana rahatsizlik vermiyor ancak ben aksam eve gelip arac 14 saat beklediginde tekrar hidrolikle balata yağlaniyor olabilir mi ?

Bu yasadiklarimdan sonra aklima boyle birsey geldi tabi sacma olabilir ama... Nedense bu sorunun sadece günün ilk calistirma aninda yada arabayi 8-10 saat calistirmadigimda yasamam bunu dusunmeye itti..

Enjektörleride mutlaka kontrol ettirecegim Nedret bey aklimda .Ancak bircok sebepten, is yogunlugum ,araci yeni almam, birde gecenlerde mazot pompasi sensorunun degisimi sirasinda cok para gitmesinden dolayi maddi olarakda su ara rahat olmadigindan pek sanayiye gitmek istemiyorum.. Nefes aldigim an ilk olarak enjektorleri kontrol ettirecegim bende rahat bir nefes almak istiyorum o konuda...

Bu arada sizinle tanışmayı sizin gibi bu aracı en ince ayrintısına kadar bilen biriyle konusmayi cok isterdim.. Ancak ne yazik ki Denizli'de oturuyorum.

Saygılarimla...
 
Bugünkü tecrübelerimi de aktarayim... Kesinlikle devamli olan bir sıkıntı degil sadece ilk çalistirma aninda olan birsey...

Bugun evden cikmadan aracimi 2 dakika isittim...Sonrasinda normal bir sekilde harekete baslarken yine o titreme ve silkelenmeyi yapti yaklasik 10 dakika sehirici trafiginde surus yaptim emlakcima geldim stop ettim...Tabi bu sirada her durdugumda kalkarken bunu yapti...
Yaklasik 30-35 dakika disarida bekledi... Sonra calistirip yola devam ederken hicbir titreme silkelenme olmadan yoluna devam ettim.. Gun icinde araci belli araliklarla (1 saat-2 saat) 4-5 kez calistirip stop ettim aracta hicbir titresim tekleme silkelenme olmadi.. Ama eminim ki yarin ilk calistirma ve yola cikma sirasinda yine titreme ve silkeleme yapacak... Bunu her gun ilk calistirmada yapiyor.. Böyle bir sorun...

Nedret bey hatirlarsaniz gecen gunlerde hidroligim azaldigi icin fren arizasi verdigini yine foruma yazmistim.. Siz bana bir parcayi soylemistiniz... Oradan kaciriyor olabilir demistiniz.. Ben 2 -3 gun baktim ancak o parcada kacak gorememistim... Acaba diyorum , meganelarin debriyaji hidrolikle calisiyor , baski balatanin oldugu yerde sızınti olabilir mi? Ben debriyajla dur kalk yaptikca balata ısınıyor ve sızıntı buharlasiyor ve gün boyu ben araci ara ara kullandikca sızıntı bana rahatsizlik vermiyor ancak ben aksam eve gelip arac 14 saat beklediginde tekrar hidrolikle balata yağlaniyor olabilir mi ?

Bu yasadiklarimdan sonra aklima boyle birsey geldi tabi sacma olabilir ama... Nedense bu sorunun sadece günün ilk calistirma aninda yada arabayi 8-10 saat calistirmadigimda yasamam bunu dusunmeye itti..

Enjektörleride mutlaka kontrol ettirecegim Nedret bey aklimda .Ancak bircok sebepten, is yogunlugum ,araci yeni almam, birde gecenlerde mazot pompasi sensorunun degisimi sirasinda cok para gitmesinden dolayi maddi olarakda su ara rahat olmadigindan pek sanayiye gitmek istemiyorum.. Nefes aldigim an ilk olarak enjektorleri kontrol ettirecegim bende rahat bir nefes almak istiyorum o konuda...

Bu arada sizinle tanışmayı sizin gibi bu aracı en ince ayrintısına kadar bilen biriyle konusmayi cok isterdim.. Ancak ne yazik ki Denizli'de oturuyorum.

Saygılarimla...

Enjektörlerde yada yakıt sisteminde küçük sıkıntılar olduğu zaman motor soğukken daha çok belli eder. Motor ısındığında yapmayabilir bunu.
Anlattığınıza göre yakıt sistemine bağlı bir sorun gibi görünüyor. Mazot filtresi ile pompadaki sensör değiştikten sonra havasını iyice aldılarmı bu aracın. Eğer aldılarsa sistemde hava yoksa ve anlattığınız olay enjektörlere çıkıyor. Ama siz yinede geçenlerde söylediğim gibi aracınızı 2 ila 3 gün 3000 devir altında kullanmayın azcık sıkıştırın toplamda en 50 km sıkıştırın biraz sonra sabah bidaha deneyin belki kesebilir bu olayı.
Fren arızası olayına gelirsek bu aracın debriyaj balatası hiç değişmemiştir muhtemelen. Hidrolik debriyaj bilyası balatadan önce bozulabilirmi evet bozulma ihtimali yüksek. Yalnız o bilyada yağ kaçağı olsa bile baskı balatanızı yağlama ihtimali çok çok düşük bir ihtimal. En fazla fren hidroliği eksiltir. Size anlattığım hortum şanzumana gelir ve içerdeki debriyaj bilyasına bağlanır eğer o boruda kaçak olmadığına eminseniz. ikinci ihtimal bu bilyadan yağ kaçağı olabilir. Aracın altını kontrol edin kaçak varsa mutlaka şanzumanın altına yağ akmıştır. Bunu bu şekilde çözebilirsiniz.

Bu arada iyi düşünceleriniz için çok teşekkür ederim. Keşke aynı şehirde olsak ben elimden gelen yardımı yapardım. Burdan yaza yaza değil aracı kullanıp test ederek çözerdik sorunları. Ben çok geldim denizli ye az çok biliyorum oraları. İnşallah bigün yolum düşerse oralara uğrarım yanınıza.

Saygılar...
 
Enjektörlerde yada yakıt sisteminde küçük sıkıntılar olduğu zaman motor soğukken daha çok belli eder. Motor ısındığında yapmayabilir bunu.
Anlattığınıza göre yakıt sistemine bağlı bir sorun gibi görünüyor. Mazot filtresi ile pompadaki sensör değiştikten sonra havasını iyice aldılarmı bu aracın. Eğer aldılarsa sistemde hava yoksa ve anlattığınız olay enjektörlere çıkıyor. Ama siz yinede geçenlerde söylediğim gibi aracınızı 2 ila 3 gün 3000 devir altında kullanmayın azcık sıkıştırın toplamda en 50 km sıkıştırın biraz sonra sabah bidaha deneyin belki kesebilir bu olayı.
Fren arızası olayına gelirsek bu aracın debriyaj balatası hiç değişmemiştir muhtemelen. Hidrolik debriyaj bilyası balatadan önce bozulabilirmi evet bozulma ihtimali yüksek. Yalnız o bilyada yağ kaçağı olsa bile baskı balatanızı yağlama ihtimali çok çok düşük bir ihtimal. En fazla fren hidroliği eksiltir. Size anlattığım hortum şanzumana gelir ve içerdeki debriyaj bilyasına bağlanır eğer o boruda kaçak olmadığına eminseniz. ikinci ihtimal bu bilyadan yağ kaçağı olabilir. Aracın altını kontrol edin kaçak varsa mutlaka şanzumanın altına yağ akmıştır. Bunu bu şekilde çözebilirsiniz.

Bu arada iyi düşünceleriniz için çok teşekkür ederim. Keşke aynı şehirde olsak ben elimden gelen yardımı yapardım. Burdan yaza yaza değil aracı kullanıp test ederek çözerdik sorunları. Ben çok geldim denizli ye az çok biliyorum oraları. İnşallah bigün yolum düşerse oralara uğrarım yanınıza.

Saygılar...

Insallah yolunuz duserse , her zaman icin beklerim Nedret Bey.

Mazot filtresi ile sensor degistikten sonra motor uzerindeki emzik ile havasini aldiklarina eminim gozumle gordum bu islemi uygularlarken... Dediginiz sekilde araci biraz devirli kullanayim surekli sabit hizda giderken 1600-1700 devirde ve vites yukseltirkende maksimum 2400 devire cikmam sebebiyle belki kurum vs yapmis olabilir...

Bugunde ayni sekilde ilk calistirma aninda kalkista titreme ve silkelemeyi yapti . Ama 4 -5 km sonrasinda git gide azalarak bunu yapmayi kesti... Artik eminim ki gunun ilk calistirma ve hareketi aninda bunu yapiyor.. Sonrasinda gun icerisinde bunu tekrarlamiyor...

Bir ara yolum sanayiyeye duserse kontrol ettirecegim... Bana biraz baski balata ve sanzuman sisteminden gibi geliyor ama mutlaka sizin dediginiz gibi bir enjektorlere de baktiracagim umarim buyuk bir sorun degildir..

Tekrar tesekkur ederim yardimlariniz icin...

Sorunun cozumunu ogrendigimde tekrar buradan paylasarim ama bunu yasamis ve cozmus arkadaslarimiz olursa buradan yazarlarsa ayrica sevinirim...

Saygilarimla...
 
Insallah yolunuz duserse , her zaman icin beklerim Nedret Bey.

Mazot filtresi ile sensor degistikten sonra motor uzerindeki emzik ile havasini aldiklarina eminim gozumle gordum bu islemi uygularlarken... Dediginiz sekilde araci biraz devirli kullanayim surekli sabit hizda giderken 1600-1700 devirde ve vites yukseltirkende maksimum 2400 devire cikmam sebebiyle belki kurum vs yapmis olabilir...

Bugunde ayni sekilde ilk calistirma aninda kalkista titreme ve silkelemeyi yapti . Ama 4 -5 km sonrasinda git gide azalarak bunu yapmayi kesti... Artik eminim ki gunun ilk calistirma ve hareketi aninda bunu yapiyor.. Sonrasinda gun icerisinde bunu tekrarlamiyor...

Bir ara yolum sanayiyeye duserse kontrol ettirecegim... Bana biraz baski balata ve sanzuman sisteminden gibi geliyor ama mutlaka sizin dediginiz gibi bir enjektorlere de baktiracagim umarim buyuk bir sorun degildir..

Tekrar tesekkur ederim yardimlariniz icin...

Sorunun cozumunu ogrendigimde tekrar buradan paylasarim ama bunu yasamis ve cozmus arkadaslarimiz olursa buradan yazarlarsa ayrica sevinirim...

Saygilarimla...

Merhaba. 3 gündür siteye giremedim istanbula gitmiştim aracımı abim satın aldı onu bırakıp geldim.

Aracınız bu titremeyi silkelemeyi rölantide yani durduğu yerdede yapıyor mu?
Birde acaba sizin ayağınız debriyaja hala alışamamış olabilirmi? Kalkarken çokmu düşük devir kullanıyorsunuz? Yada vites yükseltirken?
İnanın arabayı görsem kullansam nokta atışı çözecem sorunu ama tarif yoluyla çok zor oluyor.
Şimdi şunu söylemeliyim ki baskı balatadan yapsa bunu her zaman yapması lazım. Ama siz yinede şu baskı balatayı bir kontrol edin en azından içimiz rahat etsin bu konuda. Aracınız düz bir zeminde olsun çalıştırın aracınızı el frenini indirin vitesi 1 e takın sağ ayağınızın topuk kısmını frene uç kısmınıda gaz pedalına denk gelecek şekilde ayarlayın. Topuğunuz ile fren pedalına tam basın ve normal bir şekilde sanki kalkıp gidecekmiş gibi ayağınızı yavaşça debriyaj pedalından çekerken aynı zamanda gaz pedalında basın orantılı bir şekilde. Fren pedalından topuğunuzu hiç kaldırmayın. Aynı uygulamayı 2. viteste de deneyin. Eğer araç gitmeye gayret gösterip stop ederse sorun yok. Fakat stop etmez uğultu sesine benzer bir ses çıkarırsa ve araba kalkıp gitmeye isteksiz davranırsa balata ömrünü tamamlamıştır.
 
Merhaba. 3 gündür siteye giremedim istanbula gitmiştim aracımı abim satın aldı onu bırakıp geldim.

Aracınız bu titremeyi silkelemeyi rölantide yani durduğu yerdede yapıyor mu?
Birde acaba sizin ayağınız debriyaja hala alışamamış olabilirmi? Kalkarken çokmu düşük devir kullanıyorsunuz? Yada vites yükseltirken?
İnanın arabayı görsem kullansam nokta atışı çözecem sorunu ama tarif yoluyla çok zor oluyor.
Şimdi şunu söylemeliyim ki baskı balatadan yapsa bunu her zaman yapması lazım. Ama siz yinede şu baskı balatayı bir kontrol edin en azından içimiz rahat etsin bu konuda. Aracınız düz bir zeminde olsun çalıştırın aracınızı el frenini indirin vitesi 1 e takın sağ ayağınızın topuk kısmını frene uç kısmınıda gaz pedalına denk gelecek şekilde ayarlayın. Topuğunuz ile fren pedalına tam basın ve normal bir şekilde sanki kalkıp gidecekmiş gibi ayağınızı yavaşça debriyaj pedalından çekerken aynı zamanda gaz pedalında basın orantılı bir şekilde. Fren pedalından topuğunuzu hiç kaldırmayın. Aynı uygulamayı 2. viteste de deneyin. Eğer araç gitmeye gayret gösterip stop ederse sorun yok. Fakat stop etmez uğultu sesine benzer bir ses çıkarırsa ve araba kalkıp gitmeye isteksiz davranırsa balata ömrünü tamamlamıştır.

Nedret bey öncelikle hayırlı olsun ama aracınızı satmanıza dostane olarak biraz üzüldüm , umarım bizleri unutarak değerli bilgi ve tecrübelerinizden biz megane 2 kullanıcılarını mahrum etmezsiniz :) Şimdiden yeni aracınız da hayırlı olsun...

Kendi sorunuma gelirsem , rölantide herhangibir titreme vs yok Nedret bey... Sadece sogukken motor sesi değişiyor ki buda normaldir her araçta bu durum var...

Baskı balatanın da bitmiş olacağına şu sebeplerle düşünmüyorum , bu sorunum havaların soğumasıyla ortaya çıktı.. Yazın böyle bir sorunum mevcut değildi ve aracı 5-6 km kullandıktan sonra bu sorunum ortadan kalkıyor...Sürekli yapıyor olsa evet baskı balatadan kaynaklanacağını bende düşünürdüm ama sadece günün ilk çalıştırma anında yapıyor ve sonrasında gün içerisinde bunu hiç tekrar etmiyor...Ta ki ertesi gün ilk çalıştırmaya kadar...
Aracı 1000 kmdir kullanıyorum debriyaja alışamama gibi bir durum olmadığının düşüncesindeyim sebebi ise aracı 5-6 km trafikte kullandıktan sonra gayet güzel bir şekilde araç herhangi bir titreme silkeleme olmadan kalkıyor...Ama bu günün ilk çalıştırma anında ki 5-6 km ne yaptıysam araç silkeleme yapmadan kalkmıyor... Aracı 2000 devirde de kaldırsam bu silkelemeyi yapıyor..Hele birde dik yokuşta kaldıracaksam yandık.. Yani düşük devirde kaldırdığım için bu silkelemeyi yapmıyor... Ki aracı ilk aldığımda araca acemiliğimin olduğu zamanda dahi bu şekilde yapmıyordu...

İnternetten ne kadar araştırsamda buna benzer bir sorunu olanı görmedim.. Genelde benim sorunumun tam tersi sıkışık trafiğe girdiği zaman araçlarda titreme silkeleme oluyormus.. Benimkinde ise aracım ısınmıssa ne kadar sıkışık trafikte olsa bu silkelemeyi yapmıyor...

Ama yinede balata durumunu öğrenmek için dediğinizi uygulayıp buradan size yazacağım...
 
Geri
Üst