- Katılım
- 17 Eki 2014
- Mesajlar
- 1,142
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
- Yaş
- 47
arkadaşlar
1) turbolu araçların tamamında benzinli veya dizel farketmezsizin beklemeniz şart olmasada daha sağlıklıdır, bu süre 20sn-30sn yeterlidir.
bunun temel sebebi şu şekildedir:
A) motor soğuken yağın geneli karterdedir, motor çalıştırır çalıştırmaz yürümek demek henüz turboya ulaşmamış yağ ile turboyu anlıkta olsa yağsız sürmek demektir buda turbonun ömründe negatif bir etkidir.
20-30sn içersinde yağ çoktan motoru dolaşmış,turboya ulaşmış ve azda olsa basınç üretmiş olur,incelmiş olur
B) eve döndüğünüzde kişiden kişiye değişecek bir konu olsada az evel basmış bir şekilde eve giriş yapar yada uzun süre kullandıktan sonra giriş yapar çat diye söndürürsenizde bu sefer turbonun içindeki turbonun sıkıştırılmasından dolayı aşırı ısınmış yağı içersinden çıkartmadan söndürmüş olursunuz buda yine onun ömründe negatif etkidir.
normalde 20sn beklerseniz turbodan sağlıklı ve istenilen seviyede soğutulmuş yağ geçer döner ve üzerine binen ısıyı emer absorbe eder turboyu korur.
2) yeni nesil motorların %90 eski motorlar gibi sıcaklık seviyesinde/göstergesinde ısındı 90 derece ye gelene kadar ısınmadan yürür ise sorun olmaz eski nesil motorların aksine yeni nesil motorların çok daha keskin ve milimetrik toleranslarla üretilmektedir.
aksine motoru çalıştırıp 20sn bekleyip turboyu koruduktan hemen sonra yürümeniz en faydalı seçim olacaktır çünkü geçen her bir saniye boş yere yakıt tüketmektir ve ısınmamış motorda ne kadar vakit geçerse okadar süre boyunca karbon/kurum üretmek demektir çünkü radyatörü devreye girene /motor ısınanana kadar motorlar beyin tarafından zengin karışım ile çalışmaktadır buda eşittir kurum.
3) yine özellikle dizel araçlarda dizel partiküler filtresi mevcuttur (dpf) bundada yapabileceğiniz en kötü adım motor ısınmış bile olsa yol kenarında boş boş beklemektir kaldıki soğuk motor ile düşünemiyorum bile bu durumda motor hızla kurum bağlar ileride dpf arızası yaşamanız çok yüksektir yapmamanızı tavsiye ederim.
4) motorlarımızda eğer youtubede 1.5dci clio4lerin videolarınada bakarsanız çok önemli ve özel bir sistem mevcuttur buda motorun ısınana kadar hiçbir şekilde radyatörden,su pompasından yararlanmayacak özel bir sisteminin bulunmasıdır, hatta su pompamız sabit ayarlı sistemin aksine aşırı nadir bulunan ayarlı sistemlidir ve motordaki ısı durumuna hassas bir şekilde hareket eder.
bu sistem ile donatıldığı için normal araçların aksine bizim araçlarımızda rezistans ile kaloriferi ısıtan bir sistem bulunmaktadir yani araç ısınana kadar ile birkaç dkyı bu rezistans üstlenmektedir.
özetle aracınızı çalışıtırıp kaloriferi açmanızda hiçbir negatif yan yoktur (o rezistanstan aman aman performans beklemeyin okadar )
5) aracımızda kullanılan ECO modu kaçınız gerçek koşullarda test etti bilmiyorum ama açıkcası sabit 90dada denedim, 120dede denedim ve çok keskin bir eminlik ile sabit hızda gram etkisi olmadığını çok net ifade edebilirim.
yine şehir içindede test ettiğimde gaz tepkilerimi çok ciddi şekilde yavaşlatığını gördüm ve karşılığında vere vere ancak 0.2-0.3 lt fark verdiğini oysa ECO mod kapalı konumda standart konumda kendi ayağıma hakim olup basıp abanmasam o farkın fazlasını bile alabildiğimi yada en fazlası eşit olduğunu gördüm.
özetle sizdekini sizden çalmaktan öte birşey değil kalkıp 2000tl fazlasını verip 75hp yerine 90hp dizel alıyorsunuz sonra bile bile gaz tepkisini azaltan bir aygıtı kullanıyorsanız pek mantıklı bulmuyorum.
kaldıki o tepkisizlik seri olmayı gerektiren yerde tehlikeli bile olabiliyor ben şahsen 0.2lt için hiç değmez der 90hpim her bir birimini kullanmayı isterim sizi bilmem
1) turbolu araçların tamamında benzinli veya dizel farketmezsizin beklemeniz şart olmasada daha sağlıklıdır, bu süre 20sn-30sn yeterlidir.
bunun temel sebebi şu şekildedir:
A) motor soğuken yağın geneli karterdedir, motor çalıştırır çalıştırmaz yürümek demek henüz turboya ulaşmamış yağ ile turboyu anlıkta olsa yağsız sürmek demektir buda turbonun ömründe negatif bir etkidir.
20-30sn içersinde yağ çoktan motoru dolaşmış,turboya ulaşmış ve azda olsa basınç üretmiş olur,incelmiş olur
B) eve döndüğünüzde kişiden kişiye değişecek bir konu olsada az evel basmış bir şekilde eve giriş yapar yada uzun süre kullandıktan sonra giriş yapar çat diye söndürürsenizde bu sefer turbonun içindeki turbonun sıkıştırılmasından dolayı aşırı ısınmış yağı içersinden çıkartmadan söndürmüş olursunuz buda yine onun ömründe negatif etkidir.
normalde 20sn beklerseniz turbodan sağlıklı ve istenilen seviyede soğutulmuş yağ geçer döner ve üzerine binen ısıyı emer absorbe eder turboyu korur.
2) yeni nesil motorların %90 eski motorlar gibi sıcaklık seviyesinde/göstergesinde ısındı 90 derece ye gelene kadar ısınmadan yürür ise sorun olmaz eski nesil motorların aksine yeni nesil motorların çok daha keskin ve milimetrik toleranslarla üretilmektedir.
aksine motoru çalıştırıp 20sn bekleyip turboyu koruduktan hemen sonra yürümeniz en faydalı seçim olacaktır çünkü geçen her bir saniye boş yere yakıt tüketmektir ve ısınmamış motorda ne kadar vakit geçerse okadar süre boyunca karbon/kurum üretmek demektir çünkü radyatörü devreye girene /motor ısınanana kadar motorlar beyin tarafından zengin karışım ile çalışmaktadır buda eşittir kurum.
3) yine özellikle dizel araçlarda dizel partiküler filtresi mevcuttur (dpf) bundada yapabileceğiniz en kötü adım motor ısınmış bile olsa yol kenarında boş boş beklemektir kaldıki soğuk motor ile düşünemiyorum bile bu durumda motor hızla kurum bağlar ileride dpf arızası yaşamanız çok yüksektir yapmamanızı tavsiye ederim.
4) motorlarımızda eğer youtubede 1.5dci clio4lerin videolarınada bakarsanız çok önemli ve özel bir sistem mevcuttur buda motorun ısınana kadar hiçbir şekilde radyatörden,su pompasından yararlanmayacak özel bir sisteminin bulunmasıdır, hatta su pompamız sabit ayarlı sistemin aksine aşırı nadir bulunan ayarlı sistemlidir ve motordaki ısı durumuna hassas bir şekilde hareket eder.
bu sistem ile donatıldığı için normal araçların aksine bizim araçlarımızda rezistans ile kaloriferi ısıtan bir sistem bulunmaktadir yani araç ısınana kadar ile birkaç dkyı bu rezistans üstlenmektedir.
özetle aracınızı çalışıtırıp kaloriferi açmanızda hiçbir negatif yan yoktur (o rezistanstan aman aman performans beklemeyin okadar )
5) aracımızda kullanılan ECO modu kaçınız gerçek koşullarda test etti bilmiyorum ama açıkcası sabit 90dada denedim, 120dede denedim ve çok keskin bir eminlik ile sabit hızda gram etkisi olmadığını çok net ifade edebilirim.
yine şehir içindede test ettiğimde gaz tepkilerimi çok ciddi şekilde yavaşlatığını gördüm ve karşılığında vere vere ancak 0.2-0.3 lt fark verdiğini oysa ECO mod kapalı konumda standart konumda kendi ayağıma hakim olup basıp abanmasam o farkın fazlasını bile alabildiğimi yada en fazlası eşit olduğunu gördüm.
özetle sizdekini sizden çalmaktan öte birşey değil kalkıp 2000tl fazlasını verip 75hp yerine 90hp dizel alıyorsunuz sonra bile bile gaz tepkisini azaltan bir aygıtı kullanıyorsanız pek mantıklı bulmuyorum.
kaldıki o tepkisizlik seri olmayı gerektiren yerde tehlikeli bile olabiliyor ben şahsen 0.2lt için hiç değmez der 90hpim her bir birimini kullanmayı isterim sizi bilmem