Mavi antifiriz

renaultun orjınal antıfırızı yedek parca kısmında satılıyor 1lt sı 25 tl felan.ben aldım kendım ekledım.servıs genelde su eklıyor her eksılmesınde.baska forumlarda da okumustum farklı renk antıfırızlerı karıstırmamak lazım dıyordu.her rengın maddesı ozellıgı farklıymıs.servıse guven konusunda ben guvenmıyorum kesınlıkle.her defasında aracımı mutlaka gozetlıyorum ne yapılıyor dıye.elın oglu hıc acımıyor valla nerde calısırsa calıssın.
 
Arkadaşlar aracın 2013 model antifirizi olcturdum -25 derece çıktı, usta bu antifirizi kimseye elletme dedi, böyle dursun 10 sene boyunca hiç bisey olmaz dedi. Seni tanıdığım için söylüyorum dedi hiç başka bisey koyma içine dedi. Ne derece doğru bilemedi.
 
sonunda gittim antifirizi boşaltıp yeniden TOTAL GRACELF AUTO SUPRA turuncu antifiriz koydurdum. inşallah sorun çıkarmaz
 
Teşekkür ederim yardımlarınız için
 
sonunda gittim antifirizi boşaltıp yeniden TOTAL GRACELF AUTO SUPRA turuncu antifiriz koydurdum. inşallah sorun çıkarmaz
Geçmiş olsun, turuncu antifriz organik asit bazlıdır ve 4-5 yıldan önce değiştirmeniz gereksizdir, tabi herhangi bir sorun yaşamadığınız sürece. Bu arada aklınızda olsun; antifrizi tek başına motora koymayın, ideal oran % 50 su ile karışımıdır, ancak yaşanılan yere göre antifriz oranı düşürülebilir ama kesinlikle arttırılmamalıdır, özellikle % 60'ın üzerine çıkılmamalıdır, hele saf olarak kesinlikle antifriz konulmamalıdır, keza sadece -8C'ye kadar koruma sağlar saf antifriz. İleride ola ki soğutma sıvısı seviyesinde bir azalma olursa az miktarlar için saf (distile) su (kesinlikle çeşme suyu değil) ilavesi yeterlidir, ancak fazla miktarlarda ilave gerekirse % 50 saf su ve % 50 antifriz karışımı ilave etmenizi öneririm, elbette organik asit bazlı olmak şartıyla.
 
Arkadaşlar aracın 2013 model antifirizi olcturdum -25 derece çıktı, usta bu antifirizi kimseye elletme dedi, böyle dursun 10 sene boyunca hiç bisey olmaz dedi. Seni tanıdığım için söylüyorum dedi hiç başka bisey koyma içine dedi. Ne derece doğru bilemedi.
10 yıl abartı olmuş, eğer organik asit katkılı antifriz kullanıyorsanız en fazla 5 yılda bir değiştirilmelidir, keza korozyona karşı koruyucu etkisi zamanla kaybolmaktadır. Klasik mavi-yeşil antifrizlerde ise değişim 2 yılda bir yapılmalıdır. Donma noktası ise eğer bulunduğunuz yerde sıcaklıklar -25 C'lere düşmüyorsa sorun yaratmaz. Bu sıcaklık değerine göre kabaca sistemde %35-40 antifriz bulunuyor olmalı.
 
Son düzenleme:
servisteki yetkili üstüne basa basa antifirizin organiği falan farketmez diyor. teknik bilgi hiç yok yada benmi titizim anlamadımki
 
Antifriz Ne Zaman Kullanılır?
Antifrizin özelliği su molekülleriyle birleşerek onların belli bir düzene girip donmasını önlemektir. Bütün otomobil ve ticari vasıtalar motorlarında donma, aşırı hararet ve korozyona karşı konsantre antifrizler belirli oranlarda su ile karıştırılarak kullanılmaktadır.Genellikle halk arasında sadece kış aylarında otomobillerimizin koruyucusu olarak bilinen antifriz aslında sadece kış mevsiminde değil yılın 12 ayı kullanılmalıdır. Üstelik yüksek çalışma sıcaklıklarına ulaşan günümüz motorlarında, özellikle yaz döneminde de antifriz kullanımı giderek önemini arttırmaktadır. Sıcak yaz aylarında karışımındaki antifriz oranının öngörülen den daha düşük olması durumunda ise motor soğutma sıvısının kaynama sıcaklığı da düşük olacağından motorun hararet yapma ihtimali yükselir.
Antifriz hangi oranda kullanılmalıdır?

Konsantre antifriz tek başına araçlarda kullanılmaz, zira konsantre antifrizlerin tek başlarına kullanılmaları durumunda donma sıcakları sadece -12°C derecedir. Bundan dolayı antifrizler belirli oranlarda su ile karıştırılarak kullanılmaktadır.
Hangi tip antifriz kullanılmalıdır (Organik /İnorganik)? Antifriz rengi önemli midir?

Araçlarda kullanılan antifrizin hangi tip olduğunu anlayabilmek kolay değildir. Bu noktada antifrizin rengi kesinlikle yardımcı olmamaktadır. Amerikan menşeli araçlarda genellikle yeşil veya turuncu, Avrupa ve Uzak doğu menşeli araçlarda mavi veya kırmızı,Japonya menşeli araçlarda ise genellikle kırmızı renkte antifriz bulunmaktadır. Ayrıca antifrizin su ile karışım miktarı da nihai karışımın rengini etkilemektedir. Bundan dolayı renk üzerinden yorum yapmak sağlıklı değildir. Burada şunu belirtmekte fayda var: Pembe renkli antifriz (B12) yeşil renkli antifrizlere göre ısıyı daha iyi taşırlar. Bir diğer farkı fosfat içermediği için yeni nesil alüminyum motor kapaklarını korozyon ile aşındırmaz ve de en güzeli sistemde hafif bir sızıntı olduğunda hava ile temas ederek o noktada kurur ve gözle tespit edilmesini sağlar. Üreticilerde antifriz çeşitlerinin inorganik yapıda yeşil, organik yapılı/arda kırmızı renkli ayrımı yapılmıştır
Organik ve İnorganik Yapılı Antifrizler Arasındaki Farklar Nelerdir ? Antifrizler ne sıklıkla değiştirilmelidir?
Organik asit teknolojisi (OAT) ile üretilen yapısında borat, nitrit ve silikat içermeyen doğada çözünebilir uzun ömürlü organik antifrizler inorganik yapıda olanlara kıyasla doğaya daha az zarar verirler ve özellikle yeni nesil araçlarda kullanılan alüminyum aksamlı radyatörler için organik yapılı antifrizler uygundur. İnorganik yapılı antifrizler yılda bir değiştirilmesi gerekirken uzun ömürlü organik antifrizlerde süre minimum iki yıldır.
Antifriz eklerken nelere dikkat edilmelidir?
Antifriz eklerken dikkat edilmesi gereken en önemli nokta üretici firmanın önerdiği antifrizin kullanılmasıdır. Bununla birlikte yeni antifriz eklenmeden evvel sistemden eski antifrizli karışımın tamamen boşaltılması, eski ve yeni antifriz katkılarının birbirine karışarak koruyucu etkilerinin ortadan kalkmaması için önemlidir. Organik ve inorganik antifrizlerin karışmaması da katık uyuşmazlığı yönünden önemli bir parametredir.
Antifrizde refraktometrik ölçüm nasıl yapılmalıdır?
Refraktometre Nedir?

Antifrizde donmaya karşı koruma derecesini saptamada kullanılan hassas optik cihazlardır. Soğutucu olarak etilen glikol ya da propilen glikol bazlı soğutma sıvıları kullanan otomobil, kamyon, traktör, çekici gemiler gibi taşıtlarda ve endüstriyel soğutma kazanlarında donmaya karşı koruma performansını saptamak için kullanılır.
Refraktometrenin Kullanılışı:

2014829102720267.webpRefraktometreyi uç kısmında bulunan numunenin dam/atıldığı eğik prizmanın bulunduğu taraf ışığa bakacak şekilde gövdeden tutarak elinize alınız ve kapak kapalı konumda iken cihazın dürbün bölümünü gözünüze konumlandırıp gördüğünüz ölçüm tablosundaki değeri kullandığınız soğutucu yapısına göre okumaya çalışız. Görmüş olduğunuz değerler net değil ise dürbünün hemen üzerindeki ayar halkasını çevirerek ölçüm tablosunu sağa sola çevirip netlik ayarı yapabilirsiniz. Tabloda açık-koyu iki faz olacak şekilde kesite denk gelen değer koruma derecesini size verecektir.201482910292532.webpMotorun ısınmasının Önlenmesi, yaz aylarındaki sıcaklıkta soğutma sistemindeki yalnızca suyun sirkülasyonu ile sağlanamaz çünkü Motorda Yanma Olayı çok yüksek ısıları meydana getirir; Yakıt motorun içinde yandıkça bir enerji açığa çıkar. Bu enerjinin bir kısmı hareket enerjisine bir kısmı ise ısı enerjisine dönüşür. Burada ortaya çıkan sıcaklık motorların 1600 °C kadar ısınmalarına sebep olabilir. Fakat bu yüksek sıcaklıklar motorların çalışması için elverişli değildirler. Aşırı ısınma sonucu motorun içindeki yağ tabakası işlevini yitirir ve görev yapamaz hale gelir. Bu da motor parçalarının hasar görmesi demektir. İşte bu yüzden motorların aşırı ısınmalarını önlemek için soğutma sistemleri geliştirilmiştir. Antifriz kullanımı kışın soğutma sistemini donmaya karşı koruduğu gibi yazın da sıcaklığın yüksek olduğu bölgelerde aracın su kaynatmasını, hararet yapmasını önlemede çok büyük önem taşır.
Yaz mevsiminde antifriz kullanmak hangi yönden önemlidir?
Dünyada en uygun fiyatlı en iyi soğutucu sıvı olan su, maalesef en fazla da pas yapma ve sonrasında korozyon yapma problemine neden olabilir. Bu nedenle yazın soğutma sistemlerine sadece su eklenen araçların soğutma sist emlerinin metal aksamları pas ve korozyon tehlikesine maruz kalırlar. Sistemin, yaz-kış pas ve korozyona karşı korunması isteniliyorsa her zaman miktarı farklı olmak üzere antifriz ihtiva etmelidir. Çünkü antifriz sıvısı, donmaya karşı etkili özel bir hammadde ve pas ve korozyon önleyici katık sisteminin kombinasyonundan oluşur. Yazın eklenen antifriz miktarı kış aylarına oranla sistemi sadece pas ve korozyona karşı korusun ve suyun kaynamasını önlesin diye ortam sıcaklığına göre düşük seviyede tutulabilir. Soğutma sisteminde oluşan pas, ve korozyona neden olursa soğutma sisteminin incelmesi yada delinmesi ve soğutma sistemindeki sıvının fark edilmeden sistemdeki çatlaklardan ayrılması ve sonrasında ısının yükselmesiyle motor arızalarına neden olabileceğinden 4 mevsim soğutma sistemine antifriz eklenmelidir.
 

Ekli dosyalar

  • 2014829102720267.webp
    2014829102720267.webp
    35.1 KB · Görüntüleme: 1
Bilgiler çok güzel derlenmiş ve yerinde olmuş, teşekkürler, ancak bir düzeltme yapma ihtiyacı duydum, naçizane. O da doğaya daha az zarar verme konusunda olacak, keza organik katkılı (OAT) antifrizler de doğaya zarar verebilir, önemli olan kullanılan baz maddedir; etilen glikol doğaya zararlı bir madde iken propilen glikol doğaya zarar vermez. Organik asit katkısı ise her iki baz maddeye da katılabiliyor, doğaya en az zarar verme açısından önemli olan organik asit katkılı propilen glikol esaslı antifriz yazan ürünleri kullanmaktır, yoksa organik asit katkılı etilen glikol bazlı antifrizler doğaya zarar vermektedir.
 
Geri
Üst