LPG Tavsiyesi-Atiker sorun çıkarır mı?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hlx
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ben Atiker kullanıyorum ve ısı sensörü haricinde en ufak bir sorunum olmadı çok şükür . ( Isı sensörü benzinden LPG ye geçtiren parça )
Atikerden çok memnunum en ufak bir şikayetim yok ve arabamız az yakıyor güzel gidiyor ama

Atiker kalitesiz ve ucuz malzeme kullanır. ( Yani Sıralamaya soksam Aldesa - Brc - Atiker )
Lavato ile arasında hiç fark yok gibidir .

Kısaca Kalite arıyorsanız ALDESA takın .


__________________________________________________________________________
LPG Montajından ayrı olarak
LPG Takıldığında marşa basmadan!!!!

- 4 adet yeni buji takılacak .
- Gaz kelebek boğazı temizlenecek
- Bobinler kontrol edilecek ( Arızalı olan değişecek )
- Hava Filtresi yenilenecek


Lacivert ile yazdığım kısım yapıldığında araba LPG ye çabucak alışır . Az yakar . Yapılan ayar doğru olur .
Bunları yapılmadığı taktirde kesinlikle verimli sonuç alamazsınız . Sürekli siz kaybedersiniz .
 
peki Atikerde en kötü ne olur. yani hangi sıkıntılar yaşanır ve ne kadar zamanda kaç paraya en kötü ihtimalle normale dönerim.
 
peki Atikerde en kötü ne olur. yani hangi sıkıntılar yaşanır ve ne kadar zamanda kaç paraya en kötü ihtimalle normale dönerim.
İlk 2 sene garantili olacağı için teknik arızalarda ( Değişebilir parçalarda Isı sensörü gibi )
ücretsiz değişimi yapacaklar .

Hocam 1.6 16V motorda Atiker sağlıklı çalışıyor . Bizim arabada 1.6 16V Megane çok güzel çalışıyor . Allah nazarlardan saklasın hiç arıza yapmadı ve yakıtı çok az .
 
Markadan ziyade yapan ustada önemlidir bu konuda
 
Markadan ziyade yapan ustada önemlidir bu konuda

ehil ustayı nasıl anlayacağız. nevşehir ve civarında (kayseri-niğde-aksaray vs) usta tavsiye edecek ver mı?
 
İlk 2 sene garantili olacağı için teknik arızalarda ( Değişebilir parçalarda Isı sensörü gibi )
ücretsiz değişimi yapacaklar .

Hocam 1.6 16V motorda Atiker sağlıklı çalışıyor . Bizim arabada 1.6 16V Megane çok güzel çalışıyor . Allah nazarlardan saklasın hiç arıza yapmadı ve yakıtı çok az .
o zaman atikere yöneliyorum var mı itirazı olan arkadaşlar.
 
atiker taktır Alparslan abi :D K4M motorda atiker multifast sistem sorunsuz. Taktırmadan önce araştırmanı iyi yap sadece ve en iyi yerde taktırmaya çalış. bulunduğun ilde tavsiye alacağın bir yer yoksa atikerin sitesinden bak, sana en yakın yetkili servise gidip taktır. Ankara'ya gelme şansın varsa bizde yardımcı oluruz.

Kullanırken senin dikkat edeceğin iki şey var. Biri gazı iyi yerden almak olacak, diğeri filtrelerini periyodik olarak zamanında değiştirmek olacak. Uyduruk istasyonların gazı yağlı oluyor ve enjektörleri tıkıyor. Bu yüzden shell en iyisi.

Ben 3,5 yıldır atiker kullanıyorum aracımda (aynı motor var seninkiyle). Ne kışın -20 derecede, ne de yazın +48 derecede en ufak bir sorun yaşamadım. gazdan benzine geçerken tekleme, performans kaybı, rolanti bozukluğu, stop etme gibi problemler asla yok. yerli malı uyduruk olur düşüncesini bence atiker tamamen çürütüyor. bu arada, benim gibi kupesinde atiker kullanan yine forumdan epey arkadaş var, onlarda en ufak sorun yaşamadılar. ayrıca, bugün TR'nin en ücra köşesine de gitsen sanayisinde atikerin ustasını-programını-yedek parçasını bulursun.

not: marea konusunda benimde epey geçmişim var. Hatta ikinci marea'mızla (exclusive) 5. yılımızı bitirdik. Onda da omvl sistem var. atikere kesinlikle değişmem, o kadar söylüyorum.
 
LPG Montajından ayrı olarak
LPG Takıldığında marşa basmadan!!!!

- 4 adet yeni buji takılacak .
- Gaz kelebek boğazı temizlenecek
- Bobinler kontrol edilecek ( Arızalı olan değişecek )
- Hava Filtresi yenilenecek


Lacivert ile yazdığım kısım yapıldığında araba LPG ye çabucak alışır . Az yakar . Yapılan ayar doğru olur .
Bunları yapılmadığı taktirde kesinlikle verimli sonuç alamazsınız . Sürekli siz kaybedersiniz .

Bu arada, Kadir dikkat edilmesi gereken bir diğer konuyu da gayet güzel açıklamış. Ateşleme sistemini kontrol ettirmeniz gerekiyor. Ateşleme sisteminde olan problemler benzinle kullanımda kendini göstermiyor. LPG'nin çalışma sistemi daha hassas olduğu için en ufak problem kendini gösterir.

+ olarak; emme manifoldu ve kelebek contası olmak üzere toplam 6 contanın da değişmesi gerekecek. bu da en az ateşleme sistemi kadar önemli.

bu problemler kronikleşmiştir artık. lpg'ye geçmeden önce bunların hepsini peşin peşin değiştirin sonra 5 sene kafa kuş gezin :)
 
Aracınızın bakımları yapılıp düzgün montajdan sonra arıza yapmaz tad kaçırmaz :)
 
Geri
Üst