arkadaşlar :
1) asla kapılarda yazılı olan değerlerden farklı basınçlar basmayın
2) her daim yatmış , beklemiş ve soğumuş aracı soğuk havadayken hava basın,
bugün adana'da gündüz şirkete geldikten sonra petrolde hava bassam lastik sıcak,hava sıcak gidip öne 33,arkaya 30 bassam sabah yatmış haliyle ölçtüğümde gerçek değerler 29a-26 çıkıyor.
lastiklere bulunduğunuz mevsime göre en soğuk anda (geçe geç,sabah çok erken) vede araç minimum 4-5 saat yatmışken hava basılır yoksa farklılıklar kaçınılmaz.
lastiğinizin düşük basınçta hiç fark yaratmıyor lan ne abartıyorsunuz diyenleriniz,hatta düşük basınçla daha konforlu lan ztn (eskiden şahsen ben
) diyenlerinizi duyuyor gibiyim ama doğru basınçta ile doğru olmayan basınçtaki 2 lastiğin en kritik farkı yaratığı anlar ani duruş vede aquaplanning yani su birikintisi anında karşınıza çıkıyor ve ciddi/sağlam farklara sebeb oluyor.
bir ara 28psi bastığım ön lastiklerimle bir kızakladım tekrar kasti olarak zorlayıp denediğimde yeniden kızakladı,aynı lastiği aradan 5dk geçerek 33psi bastım çok daha rahat ve kızaklamadan fren yaptı ha kalkıp mt ölçmedim ama fark hissedilir derecedeydi.