Lastiklere ne kadar hava basıyorsunuz?

evet enteresan bilgi.dün buraya yazdıktan sonra kullanma klavuzuna baktım belki bir bilgi vardır diye orada da bu şekilde yazıyordu.sıcakken havayı düşürmeyiniz diye
Sıcak lastiğin basıncı düşürülmezmiş bilgi bilgidir. Birşey daha öğrendik. Teşekkürler.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
önlere 33 arkalara 31 basıyorum. şöyle bir durum var bizim arabalarda en konforlu(şehiriçi) seyahat için önlere 32 arkalara 30 basmak lazım(tabi lastikler soğukken). fakat benzinliklerdeki pompa ile hava basıldıktan sonra pompa ucunu siboptan ayırırken 1 psi lik bir hava kaçağı oluşuyor. bundan dolayı 33-31 şeklinde basarsanız tam değeri yakalamış olursunuz.. ;)
 
Kis lastiklerime akuyu aldigim yerde nitrojen ile hava bastirdim..32 basti sanirim usta.. memnunum..nitrojen tavsiye ederim
 
İsinan hava genlesir.fazla gosterir.
Az hava konforu artirir yol tutusu azaltir lastik kenarlari asinir
Cok hava ekonomi saglar orta kisim asinir.sekme cogalir.
Orjinal ebat dısı lastik yolbilgisayari ve tuketim degerlerini degistirir.
Kucuk cap lastikde hizlanma cabuk olur son hiz duser

Buyuk capda hizlanma az son hiz yuksek olur.
Aluminyum alasim jant daha hafifdir celige gore egilmez ama kirilabilir.paslanmaz
Sac cant yani celik olan agirdir pasa karsi hassastir
Petrollerdeki hava saatleri sagliksizdir.cok guvenmeyin
Genis taban kuru zeminde yol tutusu ve yakiti arttirir motoru yorar karda azaltir .ince taban karda iyidir.
Dusuk yanak yoltutusu artirir konforu dusurur yanak kisimi hassastir yuksek yanak tam tersidir
Kis lastigi yazin kullanilmaz deforme olur yol tutus kotudur
 
İsinan hava genlesir.fazla gosterir.
Az hava konforu artirir yol tutusu azaltir lastik kenarlari asinir
Cok hava ekonomi saglar orta kisim asinir.sekme cogalir.
Orjinal ebat dısı lastik yolbilgisayari ve tuketim degerlerini degistirir.
Kucuk cap lastikde hizlanma cabuk olur son hiz duser

Buyuk capda hizlanma az son hiz yuksek olur.
Aluminyum alasim jant daha hafifdir celige gore egilmez ama kirilabilir.paslanmaz
Sac cant yani celik olan agirdir pasa karsi hassastir
Petrollerdeki hava saatleri sagliksizdir.cok guvenmeyin
Genis taban kuru zeminde yol tutusu ve yakiti arttirir motoru yorar karda azaltir .ince taban karda iyidir.
Dusuk yanak yoltutusu artirir konforu dusurur yanak kisimi hassastir yuksek yanak tam tersidir
Kis lastigi yazin kullanilmaz deforme olur yol tutus kotudur
Aynen ustadimin dedikleri gibidir..Orjinal ebat orjinal hava iyidir..
 
nitrojenin ne gibi artısı oluyor? biraz bilgilendirir misiniz

Kis lastiklerime akuyu aldigim yerde nitrojen ile hava bastirdim..32 basti sanirim usta.. memnunum..nitrojen tavsiye ederim
 
orjinal değeri önler 32 arka ise 29 psi
önlere 33 arkalara 31 basıyorum. şöyle bir durum var bizim arabalarda en konforlu(şehiriçi) seyahat için önlere 32 arkalara 30 basmak lazım(tabi lastikler soğukken). fakat benzinliklerdeki pompa ile hava basıldıktan sonra pompa ucunu siboptan ayırırken 1 psi lik bir hava kaçağı oluşuyor. bundan dolayı 33-31 şeklinde basarsanız tam değeri yakalamış olursunuz.. ;)
 
205-55-r16 için 35 psi basıyorum , lastiğin üzerinde max 50 psi yazıyor ayrıca aracın lastik basınç sensörü 38-39 psi 'ye kadar müsade ediyor, mesela 39 basınca uyarı veriyor. Sıklıkla şehir içinde kullandığım için yolların durumuda malum çok çukurlu ve girinti çıkıntılar mevcut 35 psi'inin hem yakıt tasarrufu hemde jant yamulmasını en aza indireceğini düşünerek iyi bir değer olduğuna kanaat getirdim. Sonuçta az veya çok basılırsa sensör uyarı veriyor, uyarı vermediğine göre 33-34-35 psi gibi değerler sınırlar dahilinde diye düşünüyorum.

MX4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
nitrojenin ne gibi artısı oluyor? biraz bilgilendirir misiniz

havaya göre ısınması daha geç ve az olur.bundan dolayı basınç değerleri değişmez
içinde su molekülü yoktur.hava içindeki su zamanla lastiğe ve janta zarar verir.patlak olmadığı halde jant kenarından hava kaçar az miktarda.
bence nitrojen günlük kullanan bizler için çok gerekli değildir.
ama performans lastiği ile yüksek süratlere çıkıp uzun süre gidiyorsanız emniyet için olabilir.yarış arabalarında bu yüzden kullanılır.
ayrıca lastik ısınınca yol tutmaya başlar.nitrojen geciktirdiği için soğukken yol tutuşlarda zayıflama olabilir.
 

Benzer Konular

Geri
Üst