Lastik satın alınırken dikkat edilmesi gereken hususlar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cebilas
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

cebilas

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2018
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Arkadaşlar merhaba ,

Bu konuyu açma nedenim araçlarınıza lastik alırken bilinçli alışveriş yapmanızı sağlamak ve Otomobil lastikleri konusunda teknik bilgi paylaşımında bulunmaktır. Hepinize iyi forumlar.

Lastik satın alırken dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır ama önce bir kaç önemli noktadan başlayalım.
Öncelikle lastiğimin ölçüsü nedir? Bu bilgi lastik yanağında yer alır ve yandaki şekilde görüldüğü gibi lastiğiniz üzerinde bulabilirsiniz. 205/55R16 91V Bu ölçü açılımı ise şu şekildedir ;
Genişlik : 205 / bu numara , lastik genişliğini milimetre olarak gösterir. Bu lastik 205 mm genişliğe sahiptir.
En - Boy oranı : 55 bu numara lastik yanağının oranını gösterir. Bu lastik yanak yüksekli sırt genişliğinin %55 idir.
Cinsi : R bu harf size lastiğinizin nasıl yapıldığını gösterir. R harfi radyal anlamına gelmektedir.
Jant Çapı : 16 Bu numara size lastik çapını inç cinsinden gösterir. Bu lastik , 16 inç'lik janta uyumludur.
Yük endeksi : 91 Bu kod, lastiğin taşıyabileceği maksimum ağırlığı gösterir. ''91'' kodu bulastiğin 615 kg'ye kadar yük taşıyabileceği anlamına gelir.
Hız endeksi : V Bu hız endeksi sembolü, lastiğin yükünü taşıyabileceği maksimum hızı gösterir.'' V '' hız sembolü 240 km/h anlamına gelir.

Lastik satın alacağınız zaman mümkün oldukça araç üretici firmanın tavsiye ettiği orjinal ebat lastik almaya özen göstermenizi tavsiye ederim. Lastik konusunda merak ettiğiniz soruları bu konu altında sorabilirsiniz.
 
-pahalı lastik iyi lastik değildir.
-orjinal ebattan çıkınca +/- leri hesaplayın.
-lastik bayatlar
-kış ve yaz lastiklari arasında dağlar kadar fark vardır.
-aracı lastik değil içindeki hava taşır havalara dikkat edin.
 
-pahalı lastik iyi lastik değildir.
-orjinal ebattan çıkınca +/- leri hesaplayın.
-lastik bayatlar
-kış ve yaz lastiklari arasında dağlar kadar fark vardır.
-aracı lastik değil içindeki hava taşır havalara dikkat edin.

2011fluence lastik bayatlar yazmışsınız biraz açabilirmisiniz ?
 
2011fluence lastik bayatlar yazmışsınız biraz açabilirmisiniz ?

Yil itibari ile o yorumu yaomis sanirim arkadas. Bilindigi uzere kullanilmayan ( stepne ) lastigin omru 5 yildir.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
2011FLUENCE in özetlemiş olduğu konu şudur;

Lastikte kullanılan hammadde zamanla özelliğini yitirir, bu nedenledirki 3.4. seneden sonra ilk yıllarda verdiği performansı lastikten alamazsınız.
Üretim yılı ve haftası satın alma zamanına yakın olan lastiğin tercih edilmesi bu yüzden önemlidir.
Kullanım klavuzlarındaki önerilen hava basınçları lastiklerin soğuk anındaki hava basınçlarıdır. Isınan lastiklerde basınç artar. Lastik havaları aracın boş ve dolu olmasına göre değiştirilmelidir. Aracın dolu veya boş olacak şekilde lastik basınçları aynı gidiyorsanız lastiğinizin ömrünü azaltıyorsunuz demektir.
Kullanım kılavuzlarında yazılıdır. Örneğin aracınız yüksüz hareket ederken ön arka 32psi iken, yük dağılımına göre yüklü hareket ederken ön 36 arka 34 psi olabilir gibi...
 
Continental ın sitesinden alıntıdır. Yeni lastik üretiminde %65 oranda eski lastiğinde kullanıldığı yazıyor.
LifeCycle lastikleri Continental’in kapsamlı ve standart kalite kontrollerine tabi karkasların kaplanmasından elde edilen sert bir kauçuk lastiktir. Yapılan kontrollerin ardından sırt karkastan ayrılır ve yeni lastiklerin üretiminde kullanılana benzer bir kauçuk karışımı ile tamamen yenilenir. Mevcut lastiklerin yüzde 65’inin yeniden kullanıldığı bu yöntemle yalnızca yüzde 35 oranında yeni malzeme kullanılır. ContiLifeCycle üretim sürecinin diğer tüm aşamaları diğer Continental yeni sağlam kauçuk lastik üretim süreçlerinin aynıdır. Modern test ve kalite kontrol yöntemleri, etkin ve çevre dostu lastik üretimi sayesinde Alman ürünleri daha düşük fiyatlara sahiptir.
 
2011FLUENCE in özetlemiş olduğu konu şudur;

Lastikte kullanılan hammadde zamanla özelliğini yitirir, bu nedenledirki 3.4. seneden sonra ilk yıllarda verdiği performansı lastikten alamazsınız.
Üretim yılı ve haftası satın alma zamanına yakın olan lastiğin tercih edilmesi bu yüzden önemlidir.
Kullanım klavuzlarındaki önerilen hava basınçları lastiklerin soğuk anındaki hava basınçlarıdır. Isınan lastiklerde basınç artar. Lastik havaları aracın boş ve dolu olmasına göre değiştirilmelidir. Aracın dolu veya boş olacak şekilde lastik basınçları aynı gidiyorsanız lastiğinizin ömrünü azaltıyorsunuz demektir.
Kullanım kılavuzlarında yazılıdır. Örneğin aracınız yüksüz hareket ederken ön arka 32psi iken, yük dağılımına göre yüklü hareket ederken ön 36 arka 34 psi olabilir gibi...

Bir lastiğin ömrünün 3 yıl olduğu bilgisi doğru fakat bu araç altı ömrüdür. Uygun saklama koşullarında yeni bir lastiğin raf ömrü 10 yıl dır. Güvenilir bir bayiden alınan lastik üretim tarihi eski bile olsa sorunsuz kullanılabilir. Ayrıca lastiklerde fabrika garantisi 2 yıldır ve bu lastiğin üretim tarihi değil araç altına takıldığında kesilen fatura tarihinden itibaren geçerlidir. Öyle söylendiği gibi lastik durduğu yerde kauçuk özelliğini yitiriyor olsa hiç bir fabrika üretim tarihinden itibaren takip eden 2 yıl sonunda hiç bir lastiği garanti kapsamına sokmaz. Lastik havası insan vucudundaki kan gibi önemlidir. Mevsim geçişlerinde ve lastik ısındıktan sonra genleşmeden kaynaklı basınç artabilir. Bunun önüne geçmek için Normal hava yerine Nitrojen gazı bastırmak lastiğinizin ömrünü uzattığı gibi basınçlarıda sabit tutar.
 
Continental ın sitesinden alıntıdır. Yeni lastik üretiminde %65 oranda eski lastiğinde kullanıldığı yazıyor.
LifeCycle lastikleri Continental’in kapsamlı ve standart kalite kontrollerine tabi karkasların kaplanmasından elde edilen sert bir kauçuk lastiktir. Yapılan kontrollerin ardından sırt karkastan ayrılır ve yeni lastiklerin üretiminde kullanılana benzer bir kauçuk karışımı ile tamamen yenilenir. Mevcut lastiklerin yüzde 65’inin yeniden kullanıldığı bu yöntemle yalnızca yüzde 35 oranında yeni malzeme kullanılır. ContiLifeCycle üretim sürecinin diğer tüm aşamaları diğer Continental yeni sağlam kauçuk lastik üretim süreçlerinin aynıdır. Modern test ve kalite kontrol yöntemleri, etkin ve çevre dostu lastik üretimi sayesinde Alman ürünleri daha düşük fiyatlara sahiptir.

şuan piyasada pahalı 2 marka varsa biri contidir.bende yazlıklarda conti kışlık starmaxx kullanıyorum.
 
raf ömrü ile kullanım ömrü farklıdır.
soğuk sıcak nem yağmur malzemeyi eskitir.
 
nitrojen gazının faydaları kağıt üzerinde var gözüküyor.
ama uygulama ve fiyat performansda ne yazıkki bence sınıfda kalıyor.
 
Geri
Üst