- Katılım
- 10 Eki 2010
- Mesajlar
- 4,000
- Tepkime puanı
- 419
- Puanları
- 83
- Yaş
- 49
Ülkemizde kış aylarında, özellikle Doğu, Güneydoğu ve İç Anadolu bölgeleri başta olmak üzere hava sıcaklıklarında ciddi düşüşler meydana gelmektedir.
Soğuk hava koşullarında, dizel araçlarda yakıt donması ve yakıt filtresinin şişmesi gibi sorunlara rastlanmaktadır.
Bu konuda rahat ve sorunsuz bir kullanım amacıyla dizel yakıt kullanan araç sürücülerinin dikkatini çekmek istediğimiz birkaç konu bulunmaktadır.
1. Araçlarınızda sadece EN590 (Euro Diesel) veya eşdeğer yakıtlar kullanınız.
2. Yakıt depolarınızı mümkün olduğunca maksimum seviyede tutmaya çalışınız.
3. Eğer mümkünse araçlarınızı kapalı yerlere park ediniz.
4. Gün içinde araçlarınızı bir defadan fazla çalıştırmaya dikkat ediniz.
5. Araçlarınız bir gün veya daha fazla süre kullanılmayacaksa bir kişinin aracı çalıştırmasını sağlayınız.
6. Eğer periyodik bakımınızı yaptırmadıysanız aracın bakım kilometresini geçirmeden araç bakımınızı yaptırtınız.
Genel bir hatırlatma olarak kış aylarında araç sürüşü ile ilgili dikkat edilmesi gereken diğer koşulları da aşağıdaki gibi sizler ile paylaşmak isteriz.
Soğuk hava koşullarında, dizel araçlarda yakıt donması ve yakıt filtresinin şişmesi gibi sorunlara rastlanmaktadır.
Bu konuda rahat ve sorunsuz bir kullanım amacıyla dizel yakıt kullanan araç sürücülerinin dikkatini çekmek istediğimiz birkaç konu bulunmaktadır.
1. Araçlarınızda sadece EN590 (Euro Diesel) veya eşdeğer yakıtlar kullanınız.
2. Yakıt depolarınızı mümkün olduğunca maksimum seviyede tutmaya çalışınız.
3. Eğer mümkünse araçlarınızı kapalı yerlere park ediniz.
4. Gün içinde araçlarınızı bir defadan fazla çalıştırmaya dikkat ediniz.
5. Araçlarınız bir gün veya daha fazla süre kullanılmayacaksa bir kişinin aracı çalıştırmasını sağlayınız.
6. Eğer periyodik bakımınızı yaptırmadıysanız aracın bakım kilometresini geçirmeden araç bakımınızı yaptırtınız.
Genel bir hatırlatma olarak kış aylarında araç sürüşü ile ilgili dikkat edilmesi gereken diğer koşulları da aşağıdaki gibi sizler ile paylaşmak isteriz.
- Dizel araçlarda kızdırma lambası sönmeden kesinlikle aracınızı çalıştırmayınız.
- Sabah ilk hareketten önce yaklaşık 2 ila 3 dakika gibi bir süre aracınızı rölantide ve gaza basmadan çalıştırınız.
- Eğer araç üzerinde kar var ise seyir halinde görüşü kısıtlamaması için mutlaka temizleyerek hareket ediniz. (Tavanda anten var ise temizleme esnasında dikkat edilmeli.)
- Hareket etmeden önce aracınızın camlarında buğulanma varsa, klimayı faal duruma getirip dış sirkülasyon ve cam konumunu kullanarak kısa süre içinde buğuyu giderdikten sonra hareket ediniz.
- Hava sıcaklığının 0 °C’nin altına düşmesi beklenen durumlarda aracınızı park ederken; direksiyonu kaldırım yönüne çevirip, aracı viteste bırakınız. Kesinlikle el frenini devreye sokmayınız.
- Soğuk havalarda aracın silecek lastiklerinin cama yapışıp yırtılmaması için park esnasında silecek kollarını kaldırınız veya gazete kâğıdı koymak suretiyle sileceklerin cam ile temaslarını kesiniz. Kış aylarında aracı çalıştırdıktan sonra hemen sileceklerinizi kullanmayınız. Camdaki buzlanmanın çözülmesini bekleyiniz.
- Karlı havalarda lastik hava basıncının normal değerden 1 veya 2 PSI yüksek olmasına dikkat ediniz.
- Karlı yolda mümkün olduğu kadar aracınızı düşük devirde kullanınız.
- Karlı yollarda dik inişlerde en düşük viteste ve gaz vermeden (rölantide) inmeye dikkat ediniz.
- Otomatik şanzımanlı araçlarda karlı yolda dik inişlerde inişin meyline göre D1 veya D2 konumunu tercih ediniz.
- Kar veya yağmur sebebi ile kaygan zeminli yolda ABS’li araçlarda fren yapmaktan çekinmeyiniz.
- Soğuk havalarda silecek fıskiyelerinin su atmaması durumunda cam su deposu, bağlantı hortumları veya fıskiye memeleri içinde bulunan su donmuş anlamına gelebilir. Eğer ısrarla fıskiyeye basarsanız cam su motorunun yanmasına sebep olabilirsiniz.
- Zincir takılması gereken durumlarda, zincirin montajını tam ve eksiksiz yaparak sıkılığının kontrol edilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde ABS sensoru veya fren hortumları ve çamurluk hasar görebilir.