- Katılım
- 19 May 2019
- Mesajlar
- 5
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 39
Arkadaşlar forumdaki diğer konulara da baktım ancak bendeki gibi bir soruna rastlamadım. Koleos ve Latitude da aynı motoru kullanıyor, Laguna ve Koleos un şanzımanları da bir kısmında aynı.
Benim aracımdaki sorun ilk olarak tatile giderken 300 km sonra araç harareti yüksek seyretmeye başladı, çubuk dik değil biraz sağa yatıktı. Toplamda tatil sürecinde 1500 km civarında yol yaptım, dönüş yolunda araç yokuşlarda hararet baya yükselmeye başladı bende bekleyerek harareti düşmesi sonrası yoluma devam ettim. İstanbul'a servise geldim araç conta yakmış, piston basıncu soğutma sistemine geçtiği için hava yapıp pompanın devirdaim yapmasına mani olup harareti yükseltiyordu. Tabi sisteme sıcak egzost gazı da kaçtığından bu da hararet artışına etkendi. Hararet artış hızı km yaptıkça artarak devam etti, allahtan yolu bitirip eve sorunsuz varmıştık.
Servista Conta değişti, açmışken triger değişti, sebebiyle çok ilgilenmeden subap ve lastiklerini de değiştirdik. Bununla beraber soğutma sistemi elemanlarından termostat, devirdaim pompası da değişti. Servisten beni aradıklarında aracımın motorunun sorunsuz olduğu ancak hararet sorunun devam ettiğini, bu sorunun şanzıman yağ soğutucusundan olduğunu söylediler. Bu kanıya da şöyle varmışlar, soğutma sistem hortumlarını kontrol ettiklerini, şanzıman yağ soğutucusuna giden hortumların soğuk olduğunu söylediler.
Aracı servisten alıp şanzımancıya gittim, Ş.Yağ soğutucusuna giden hortumlara baktık ikisi de sıcaktı. Usta dedi değiştir dersen sen dedin diye değiştiririm ama sen bana sorunum var deyip gelsen ben bu parçayı değiştirmem.
Sonradan araçta şöyle bir durum farkettim, aracı sıkıştırmadan sürersem motor soğukken 20-25 km klima kapalı yol alıyor, sıkıştırırsam 8-10 km yol gidiyor sonra hararet yükselmeye başlıyor, ama bu 8-10 km yol boyunca hararet 90 a geliyor ve istediğim kadar aracı sıkıştırayım 140-150 hız da yapsam hararet sabit kalıyor.
Bugün sorun için ikinci bir servise gideceğim, bakalım onlar ne diyecek. Benzer sorun yaşan arkadaşlar var ise onların da tecrübelerinden faydalanmak isterim.
Benim aracımdaki sorun ilk olarak tatile giderken 300 km sonra araç harareti yüksek seyretmeye başladı, çubuk dik değil biraz sağa yatıktı. Toplamda tatil sürecinde 1500 km civarında yol yaptım, dönüş yolunda araç yokuşlarda hararet baya yükselmeye başladı bende bekleyerek harareti düşmesi sonrası yoluma devam ettim. İstanbul'a servise geldim araç conta yakmış, piston basıncu soğutma sistemine geçtiği için hava yapıp pompanın devirdaim yapmasına mani olup harareti yükseltiyordu. Tabi sisteme sıcak egzost gazı da kaçtığından bu da hararet artışına etkendi. Hararet artış hızı km yaptıkça artarak devam etti, allahtan yolu bitirip eve sorunsuz varmıştık.
Servista Conta değişti, açmışken triger değişti, sebebiyle çok ilgilenmeden subap ve lastiklerini de değiştirdik. Bununla beraber soğutma sistemi elemanlarından termostat, devirdaim pompası da değişti. Servisten beni aradıklarında aracımın motorunun sorunsuz olduğu ancak hararet sorunun devam ettiğini, bu sorunun şanzıman yağ soğutucusundan olduğunu söylediler. Bu kanıya da şöyle varmışlar, soğutma sistem hortumlarını kontrol ettiklerini, şanzıman yağ soğutucusuna giden hortumların soğuk olduğunu söylediler.
Aracı servisten alıp şanzımancıya gittim, Ş.Yağ soğutucusuna giden hortumlara baktık ikisi de sıcaktı. Usta dedi değiştir dersen sen dedin diye değiştiririm ama sen bana sorunum var deyip gelsen ben bu parçayı değiştirmem.
Sonradan araçta şöyle bir durum farkettim, aracı sıkıştırmadan sürersem motor soğukken 20-25 km klima kapalı yol alıyor, sıkıştırırsam 8-10 km yol gidiyor sonra hararet yükselmeye başlıyor, ama bu 8-10 km yol boyunca hararet 90 a geliyor ve istediğim kadar aracı sıkıştırayım 140-150 hız da yapsam hararet sabit kalıyor.
Bugün sorun için ikinci bir servise gideceğim, bakalım onlar ne diyecek. Benzer sorun yaşan arkadaşlar var ise onların da tecrübelerinden faydalanmak isterim.