2001 Megane Coupé Otomatik Vites Hikayem

merhabalar aracınızla ilgili yazınızı keyifle okudum böyle aracına bağlı titiz insanları görmek ne güzel :) aracınızı çok güzel toparlamışsınız çiçek gibi olmuş :) umarız bir gün bir buluşmada vs tanışma fırsatımız olur tüm coupeciler olarak :)

Çok teşekkür ederim eksik olmayın, tabii ki eğer öyle bir organizasyon düzenlenir ise mutlaka sizlerle tanışmak isterim :)
 
Yazıyı bekliyoruz o zaman :eyv Tavan folyo kaplaması ne kadar tuttu? Bende aracımı boyatmak istiyorum ama tavanıda boyatmayı düşünüyorum güneş yanığı var sunroof olduğu için onuda sökmek gerekiyormuş sanırım. Bizim araçların sunroof camı dışa doğru açıldığı için kolayca çıkar diye düşünüyorum sizin tavsiyeniz nedir acaba?

Merhabalar, şimdi folyo uygulamasını iki şekilde yapan usta var :
1- Sunroofu sökerek ki siz de kolayca sökersiniz aracın içine oturun sunroofun 4 köşesinde de alyen uçlu 4 vida göreceksiniz onları sökerseniz sunroofu yukarı ittirerek sökersiniz. Takması daha da kolay vidalar tık diye oturuyor.
2- Bazı ustalar ise dediğiniz mantıkla sunroofu aç kapa mantığıyla folyoyu araya sıkıştırıyor. İki yöntemde kolay ve güvenli. Nasıl isterseniz öyle yaptırtabilirsiniz.
bir de anten çıkması gerekiyor onu da tavandaki sunroof düğmesiyle ışıklandırmaları sökerek kolayca civatasını söküp üstten anteni çekerek halledebilirsiniz .
Saygılar.
 
Sunroofu sökmesi bahsettiğiniz gibiyse en iyisi sökmek olacak bilgi için teşekkür ederim. Araç boyaya gireceği zaman zaten hertarafı sökülecek sunroof ve anten gibi kısımları kendim halledebilirim o zaman.
 
Sunroofu sökmesi bahsettiğiniz gibiyse en iyisi sökmek olacak bilgi için teşekkür ederim. Araç boyaya gireceği zaman zaten hertarafı sökülecek sunroof ve anten gibi kısımları kendim halledebilirim o zaman.

Aynen öyle siz çok kolayca halledebilirsiniz hemde bazı ustalar gibi aceleyle değil nazik ve zarar vermeden yaparsınız.
Not : Ayrıca yukarıda sunroof düğmesi demişim ama sunroof düğmesi kalacak aklınızı karıştırmayayım. Kilit ışığının bağlı olduğu plastik parça ileri yani cama doğru kaydırılarak açılıyordu sanırım. Ya o plastiğin içinde ya da iki işıklandırma panelinin içinde kalması gerekiyor anten civatası. Zaten hepsi kolayca çıkıyor tek tek bakıp gerekeni yaparsınız diye düşünüyorum :)
 
Maşallah kazasız belasız günlerde kullanın. Ya ben de tavan ampüllerini değiştirmek istiyorum. Ampül tipi ve o bölümün nasıl söküleceğini açıklar mısınız? Elimde kalmasından korkuyorum :(
 
Maşallah kazasız belasız günlerde kullanın. Ya ben de tavan ampüllerini değiştirmek istiyorum. Ampül tipi ve o bölümün nasıl söküleceğini açıklar mısınız? Elimde kalmasından korkuyorum :(

Tabii ki sizler için yarın aydınlıkta resim çekip foruma koyayim :)
 
Selam hocam , bende epeydir megane coupe peşindeydim, sonunda 2 hafta önce seninkinin hemen hemen aynısını aldım otomatik 173 binde. Ön takım yakın zamanda yenilenmiş ve motor oldukça iyi durumda. İçinde ve dışında kozmetik problemler adım adım halledicem onlarıda. Motora öncelikle sağlam bir bakım yaptırdım .

Şimdi hocam ben izninle sana şunu sormak istiyorum zira sende otomatik kullanıyorsun; Araç genel olarak problemsiz ancak vites geçişlerinde bazen geç yükseltiyor, bazen de 1 den 2 ye yada 2 den 3 e geçerken hafif bir öne atıyor. Bazende gaza bassam da hemen hızlanmıyor. Sende bu tür durumlar varmı yada şanzıman bakımı yaptırmışmıydın. 160 binde falan bu şanzımanların elden geçmesi lazım demişti ilk gösterdiğim usta, o zaman daha bu durumları keşfedememiştim. Yıllardır manuel araç kullandığım için o tadı alamıyorum anlayacağın. Trafikteki rahatlığı tabii çok güzel ama vites geçişlerinin insanın kendi kontrolünde olması daha güzel.

Diğer arkadaşlarda yorumlarını esirgemezlerse sevinirim.
 
Selam hocam , bende epeydir megane coupe peşindeydim, sonunda 2 hafta önce seninkinin hemen hemen aynısını aldım otomatik 173 binde. Ön takım yakın zamanda yenilenmiş ve motor oldukça iyi durumda. İçinde ve dışında kozmetik problemler adım adım halledicem onlarıda. Motora öncelikle sağlam bir bakım yaptırdım .

Şimdi hocam ben izninle sana şunu sormak istiyorum zira sende otomatik kullanıyorsun; Araç genel olarak problemsiz ancak vites geçişlerinde bazen geç yükseltiyor, bazen de 1 den 2 ye yada 2 den 3 e geçerken hafif bir öne atıyor. Bazende gaza bassam da hemen hızlanmıyor. Sende bu tür durumlar varmı yada şanzıman bakımı yaptırmışmıydın. 160 binde falan bu şanzımanların elden geçmesi lazım demişti ilk gösterdiğim usta, o zaman daha bu durumları keşfedememiştim. Yıllardır manuel araç kullandığım için o tadı alamıyorum anlayacağın. Trafikteki rahatlığı tabii çok güzel ama vites geçişlerinin insanın kendi kontrolünde olması daha güzel.

Diğer arkadaşlarda yorumlarını esirgemezlerse sevinirim.

Merhabalar Erdinç bey, öncelikle bu şanzumanların yağı filtresi selenoid valfleri zamanında orjinal yedek parçalarıyla sıvılarıyla değişirse bırakın 160.000'i 300.000 dayanır en az.(En azından benim kullanımımla.) Vites aralıkları geniş olduğu için o an eğer seri kullanmak istiyorsam vites geçmeden önce deviri yükseltip hızlanıyorum.Bir üst vitese geçtiğinde de zaten o deviri hızı aldığından manuel tadı veriyor.3 yıllık kullanımımla şu an aracı manuel tadında vites geçirmeye adapte ettim diyebilirim.(adapte oldum daha doğrusu). Vites geçis anında o anı hissedip ayağınızı manuel gibi gazdan çekerseniz çok akıcı ve temiz geçişler elde edersiniz. Ayrıca yokuşlarda vites atmasını istediğinizde vitesin ana değiştirme düğmesinin altındakine basarsanız araç bir üst vitese geçer.
 
Geri
Üst