yazmıym yazmıyım dedim ama kat iptali yani de-cat dediğimiz işlem güç vermez mantığı yanlıştır. her araca göre farklı şekillerde uygulanırsa performans verir.
örneğin 85 hp dizel bir araca decat uygulamasını 76 lık bir down pipe ile uygularsanız o araç güç almak yerine ölü gibi alt devirleri olur. Peki neden? çünkü yumruğum kadar turboya sahip bir araca 76 gibi baca borusu diye tabir edilen kalınlıkta bir uygulama yapılırsa geri tepme hiç kalmaz alt devirleri kaybedersiniz. çok değil ama düşüş olur.
her araç için aynı olmasada örnek olarak 85 100 hp arası turbo dizel araçlara yapılmasını önerdiğim decat uygulaması(orjinal turbosu ile) maximum 60 lık decat ile yapılmalı. orta susturucu free flow olmalı son susturucu ise orjinal kullanılması benim tavsiyemdir. testlerim izlenimlerim bu yönde. alt devirleriniz ölmez. chip uygulaması ilede hem dumansız hemde tatminkar bir sonuç alır. uzun yıllar aracınıza çok daha güçlü binersiniz.
gelelim mesela 200hp atmosferik bir aracı yüklediğimizi var sayalım. manifoldundan kelebeğine port polishine olan bir araca 70lik boru free flow 70lik küçük orta ve kaliteli 70 lik bir son susturucu ile çok bağartmadan güzel güç alınır.
150 hp ye kadar atmosferik araçlar yükleme yapılmayacaksa 51lik borular kullanmalarını decat yapıldıysa son susturucunun kaliteli olmasını tavsiye ederim. fazla yüklenicekse de 60mm max ölçüdür.
aracını 200+ hp turbo bir araç ise benzinli dizel fark etmez. üstüne birde chip tuning v.b uygulamalar var ise en az 70mm downpipe + orta düz boru + free flow son susturucu iyidir. 76 da olabilir hatta iyi gelir
güçlü turbolu araçlarda ne kadar free flow çıkış olursa o kadar EGT exhaust gas temp. düşecektir. dolayısı ile motor kırma riskiniz azalıcaktır. güçlü araçların turboları yüklemelerden sonra çok ısınmaktadır. hatta gazlama sırasında orayı görebiliyor olsanız gazlamaya korkarsınız. turbonun egzos tarafı bildiğiniz kıp kırmızı oluyor. o an çubuk soksanız erir içine girer.
(şahsi fikirlerim ve tecrübelerimdir. %100 doğru olacak diye birşey yok her görüşe saygı duyarım)