Kat iptalı sanıldığı gibi güç artırmıyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ZgN
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
iptal etmek yerine sıfır katalitik takılsada aynı iyilerşmeleri alabilirsin abi sıkıntı şu kat gaz çıkısını engellemeye başladıgı zman (doldugunda) araçta performans kayıpları oluyo iptal edildiğinde ise eski performansına geri dönüyo uzun vadede kaybedilen performansın hissedilmesi imkansızdır ama bir anda geri kazanıldıgı için hissetmek dogaldır
 
iptal etmek yerine sıfır katalitik takılsada aynı iyilerşmeleri alabilirsin abi sıkıntı şu kat gaz çıkısını engellemeye başladıgı zman (doldugunda) araçta performans kayıpları oluyo iptal edildiğinde ise eski performansına geri dönüyo uzun vadede kaybedilen performansın hissedilmesi imkansızdır ama bir anda geri kazanıldıgı için hissetmek dogaldır


sanmıyorum aynı performansı alacağını öyle olsaydı sport kat.lar olmazdı sonuçta yolunun üzerinden bir engel kalkıyor olmadığından ve gaz çıkışı rahatlyor her bir parça engeldir..
 
Birkaç hp alacağız diye havayı kirletmeyi inanın doğru bulmuyorum.
 
iptal etmek yerine sıfır katalitik takılsada aynı iyilerşmeleri alabilirsin abi sıkıntı şu kat gaz çıkısını engellemeye başladıgı zman (doldugunda) araçta performans kayıpları oluyo iptal edildiğinde ise eski performansına geri dönüyo uzun vadede kaybedilen performansın hissedilmesi imkansızdır ama bir anda geri kazanıldıgı için hissetmek dogaldır
Benim şu an katalizör evde duruyor. Söküldüğünde özellikle baktırdım, egzozcu "abi bu katalizörle daha çok km yaparsın diyordu" bene içine baktığımda oldukça temiz gözüküyordu. Muayeneler için saklıyorum..Sıkıntı yok :)
 
Birkaç hp alacağız diye havayı kirletmeyi inanın doğru bulmuyorum.

yaptığın tüm performansa yönelik modifikasyonlar birbirlerini tamamlayan unusurlardır o yüzden 3-5 hp gibi görmemek lazım totalde iyi değerler kazanılıyor.
 
Birkaç hp alacağız diye havayı kirletmeyi inanın doğru bulmuyorum.
Bence çok haklısın. Ancak sağolsun hem meşguliyetimden hemde benzin artışlarından 10 günde bir kullanabiliyorum arabamı, varsın olsun az da kirletsin...
 
yaptığın tüm performansa yönelik modifikasyonlar birbirlerini tamamlayan unusurlardır o yüzden 3-5 hp gibi görmemek lazım totalde iyi değerler kazanılıyor.

Modifiyenin en baş elemanıdır kat iptali filtre diye biliyorum. Olmazsa olmaz derler bu 2 eleman için.Ancak ben öğretmenim çocuklara havayı , çevreyi temiz tutalım derken burda kat iptali yapalım işe yarar demem hiç doğru olmaz.Ben doğru bulmuyorum.Ben konuya bu açıdan bakıyorum.Zaten motor modifiyesi hiç düşünmedim o yuzden aracı değiştirip LPG li araç aldım.
Sizede bu mesajı vermek isterim.
 
katalizörlü ve katalizörsüz araçların hava kirliligine etkileri arasında öyle sanıldıgı gibi rakamlar yok katalizör var havayı kirletmiyo diyemyz sadece karmobn monoksit ve matn gazlarınn salınımnda %20 ve %12 bir azalma söz konusu ki katalitik konvektörü olmayan bir aracın 1 ayda kirlettiği hava miktarı kadar havayı eski nesil trbosuz dizeller 1 günde kirletiyo aman aman bi miktar değil bunun yanı sıra araçlarla kirltiliyor hava, anacak evde kullandıgınız kızrtma yağlarını ne yapıyorsunz onların dogaya karışmasını saglk daha zararlı ni tekim verilerine göre 1 ltre yag ise katalitik konvektörü olan bir aracın 1 yıllık kirletim oranını karşılıyor bu çevre olayını sadece araçlara yüklemek dogru değil tabiki bide araçların kirletmesi dogru demiyorum ancak daha etkili önlemler almak mümkün :eyv
 
yazmıym yazmıyım dedim ama kat iptali yani de-cat dediğimiz işlem güç vermez mantığı yanlıştır. her araca göre farklı şekillerde uygulanırsa performans verir.

örneğin 85 hp dizel bir araca decat uygulamasını 76 lık bir down pipe ile uygularsanız o araç güç almak yerine ölü gibi alt devirleri olur. Peki neden? çünkü yumruğum kadar turboya sahip bir araca 76 gibi baca borusu diye tabir edilen kalınlıkta bir uygulama yapılırsa geri tepme hiç kalmaz alt devirleri kaybedersiniz. çok değil ama düşüş olur.

her araç için aynı olmasada örnek olarak 85 100 hp arası turbo dizel araçlara yapılmasını önerdiğim decat uygulaması(orjinal turbosu ile) maximum 60 lık decat ile yapılmalı. orta susturucu free flow olmalı son susturucu ise orjinal kullanılması benim tavsiyemdir. testlerim izlenimlerim bu yönde. alt devirleriniz ölmez. chip uygulaması ilede hem dumansız hemde tatminkar bir sonuç alır. uzun yıllar aracınıza çok daha güçlü binersiniz.

gelelim mesela 200hp atmosferik bir aracı yüklediğimizi var sayalım. manifoldundan kelebeğine port polishine olan bir araca 70lik boru free flow 70lik küçük orta ve kaliteli 70 lik bir son susturucu ile çok bağartmadan güzel güç alınır.

150 hp ye kadar atmosferik araçlar yükleme yapılmayacaksa 51lik borular kullanmalarını decat yapıldıysa son susturucunun kaliteli olmasını tavsiye ederim. fazla yüklenicekse de 60mm max ölçüdür.

aracını 200+ hp turbo bir araç ise benzinli dizel fark etmez. üstüne birde chip tuning v.b uygulamalar var ise en az 70mm downpipe + orta düz boru + free flow son susturucu iyidir. 76 da olabilir hatta iyi gelir :) güçlü turbolu araçlarda ne kadar free flow çıkış olursa o kadar EGT exhaust gas temp. düşecektir. dolayısı ile motor kırma riskiniz azalıcaktır. güçlü araçların turboları yüklemelerden sonra çok ısınmaktadır. hatta gazlama sırasında orayı görebiliyor olsanız gazlamaya korkarsınız. turbonun egzos tarafı bildiğiniz kıp kırmızı oluyor. o an çubuk soksanız erir içine girer.


(şahsi fikirlerim ve tecrübelerimdir. %100 doğru olacak diye birşey yok her görüşe saygı duyarım)
 
bence gereksiz
 
Geri
Üst