Kadjar 1.5 dci edc vites titreme sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan october
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

october

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Haz 2015
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Arkadaşlar merhaba
Dün 2015 model 1.5 dci edc Kadjar aracımı 2. yıl bakımı için (23500 km) servise bıraktım.
Bakımın yanı sıra Forumda da bir çok kişinin şikayet ettiği, bende de olan bazı sorunları bildirdim.
Kaput altı hava kanalı trim sesi, geri görüş kamerası titreme sorunu , sürücü koltuğundan gelen ses,
düşük devirde 2 .viteste yaşanılan titreme v.s gibi. Servis titreme sorununun baskı balata kaynaklı olduğunu,
kullanıcı kaynaklı olup garantiye girmeyeceğini, fabrikaya yazılacağını söyledi, bugün aradıklarında fabrika 7800 TL baskı balata
bedelinin % 40 nı ödemem gerektiğini bildirmiş, aracı gayet sakin kullanmakta olduğumu otomatik vitesli bir araçta kullanıcı hatasını
nasıl tesbit ettiklerini sordum, fabrikanın görüşü biz bilmiyoruz dediler, forumda aynı şikayeti olan arkadaşlar garantiden değiştirmişlerdi
diye hatırlıyorum ne önerirsiniz nasıl bir yol takip etmeliyim,
Şimdiden teşekkürler
 
23.500km arabada kullanıcı kaynaklı baskı balata sorunu nasıl oluyormuş? Çok uğraşmak lazım bunun için. Bu arada 4. ve 6. viteslerde sorun var mı? Bu 3 vites (çift rakamlılar) aynı şaft üzerinde aynı balata ile çalışır. Baskı balata sorunu ise 4 ve 6 da da sıkıntı olmalı diye düşünüyorum. İsterseniz başka bir servisle daha görüşün. Teşhis yanlış olabilir.
 
Teşekkürler cevabınız için,
Arabanın normal seyrinde hiç bir sıkıntı yok, hızlanma geçişler sorunsuz
tek sorun diyelim ki bir kasisten geçerken yavaşladınız hız 14 15 lere düştü vites 2 de kasisi geçip tekrar hızlandığımda
2 den 3 e geçerken sanki stop edecekmiş gibi araba titreyerek vites geçiyor sonrası normal. vites otomatik olarak 1 e düşse
hiç bir sıkıntı yok, bazen manuel e alıp 1 e düşürüyorum hiç bir sıkıntı olmuyor.Zaten test esnasında ben tarif edip uyarmasam usta hiç bir sorun farketmedi.
yazılımsal bir sıkıntı gibi duruyor ama son güncelleme zaten yapıldı diyorlar, bakalım müşteri hizmetleri genel müdürlükle yazışarak
bir çözüm bulmaya çaılşacak bekleyip göreceğiz
 
Hayırlısı olsun. Kilometre henüz çok az. EDC baskı balata setleri ömrü kullanım durumuna göre (şehir içi-dışı sıklığı) 80 ila 150 bin km arası değişebiliyor. Bu bilgiyi servislerden almıştım. Ben olsam bir servisle daha görüşürdüm ve eğer sorun gerçekten buysa asla katkı bedeli filan kabul etmezdim. Araç garantili ve daha 23.000km de. İnsaf derim. Sonuçlardan haberdar ederseniz sevinirim. Geçmiş olsun.
 
Titreme benim aractada var ama takmiyorum artik.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Arkadaşlar merhaba
Dün 2015 model 1.5 dci edc Kadjar aracımı 2. yıl bakımı için (23500 km) servise bıraktım.
Bakımın yanı sıra Forumda da bir çok kişinin şikayet ettiği, bende de olan bazı sorunları bildirdim.
Kaput altı hava kanalı trim sesi, geri görüş kamerası titreme sorunu , sürücü koltuğundan gelen ses,
düşük devirde 2 .viteste yaşanılan titreme v.s gibi. Servis titreme sorununun baskı balata kaynaklı olduğunu,
kullanıcı kaynaklı olup garantiye girmeyeceğini, fabrikaya yazılacağını söyledi, bugün aradıklarında fabrika 7800 TL baskı balata
bedelinin % 40 nı ödemem gerektiğini bildirmiş, aracı gayet sakin kullanmakta olduğumu otomatik vitesli bir araçta kullanıcı hatasını
nasıl tesbit ettiklerini sordum, fabrikanın görüşü biz bilmiyoruz dediler, forumda aynı şikayeti olan arkadaşlar garantiden değiştirmişlerdi
diye hatırlıyorum ne önerirsiniz nasıl bir yol takip etmeliyim,
Şimdiden teşekkürler

2015 model aracın garantisi devam ediyor olmalı neden ücret talep ettiler ki sizden?


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
anladığım kadarıyla araç o hıza inince 2 den 1 e gecse sorun olmayacak. yani yazılımsal gibi görünüyor. yazılım güncellemesi yapıldığından emin olun banada serviste yapıldı denmişti (navigasyon için) aracta hiç bi düzelme olmadı. navigasyon iki kere tekrar ediyor dönüşleri vs.
bu arada benim araç manuel. kasislerde falan hız 14-15 lere düşer (hatta 18-20 civarında bile) ben 1 e almaz 2 viteste devam etmek istersem araç aynı senin tarif ettiğin gibi titreyip stop edecekmiş gibi oluyor. bende mecbur 1 e alıyorum, (zaten dizel arabalarda doğrusuda bu özellikle mazot pompasının korunması için vites düşmekten üşenmemek lazım). buradaki asıl nokta aracın hızıyla beraber devir de cok düşüyor ve vites düşmek şart oluyor. ben deneme amaçlı gaza yüklenip debriyajla beraber deviri arttırırsam titreme olmuyor. yani benim bu ayakla yaptığımı senin aracın kendi yapması lazım. otomatik arabalarda yazılımlar ise bunu yapmaya değil vites düşmeye yönelir, yani sorun yazılımsal olabilir zaten 4 ve 6 viteslerde titremem olmaması hatta ilk kalkışlarda titreme olmaması baskı balatanın kötü olmadığını gösterir. titreme esnasında devir göstergende durum ne, 1000-1200 bandında olması lazım, bende öyle oluyor en azından eko modu aç ve öyle dene biraz. eko modda araç daha alt devirde vites değiştirme eğiliminde olur. kasislerde 1 e düşer muhtemelen. inşaallah çözülür durumun.
 
Guzel ozetlemissiniz fakat bu titreme bende ilk aldigim zamanlar yoktu, son 1 senede basladi. Araci alali 2 bucuk sene oldu. Basta hersey guzeldi. Yazilimlada bisey duzelmedi.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Arkadaşlar dün servisten arandım.Genel müdürlük parça parasını ödemeyi kabul etmiş
Serviste 700 tl işçilik parasını 300 tl ye indirdi bende elimde bir ödeme belgesi olsun diye
kabul ettim.İlgilenen ve yorum yapan herkese teşekkürler.Benzer durumda olan arkadaşlara
emsal olur umarım.
 
Hayırlı olsun [emoji106]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Geri
Üst