Hangi Megane 2 Sizce ?



Ancak 25-30 kuruşu uzun yolda sakin kullanımda görürsünüz şehir içinde megan sedan ile 25-30 kuruş yakmak hayal olur bence şehir içi 35-38kuruş arası rahatlıkla yakacaktır ve agresif kullanımda rahatlıkla 40-45 kuruş yakacaktır. Lakin ben megan 2 dizel sedan aracımla uzun yolda 4.0 şehir içi 5.2 yakıt tüketiyorum bunuda çarptıgımız taktirde yarı yarıya fark edecek demektir.

Yani alan arkadaş senelik 30 bin kullanıcaksa eğer benzin de karma tüketim de ortalama 10.000 liraya yakın yakıt yakacak
Alan arkadaş dizel alıp 30 bin kullanırsa eğer karma tüketimde 5.500-6000 liraya rahatlıkla gezer arada 4 milyar fark olacak yakıtta hadi diyelim 500 lira 3 bakımda fazla ödese 3.500 milyar rahatlıkla fark eder 5 sene kullansa 17.500 lira yapar yakıt farkı sadece 2.500 de boşverelim diyelim 15.000 lira fark edecek sizce de çok değilmi ?



Ben dizelin daha fazla yaktığını iddia etmiyorum sanırım yanlış anladınız benim demek istediğim senelik 20-30000 km yapacak birinin dizel e girmesi hiç mantıklı değil. hem alırken verilen motor farkınida eklemediniz. Valla ben rahatligina senede 2 3 bin farka raziyim. Ha bide tup varsa nerdeyse ayni hesaba geldi fakat ozamanda motor omrude ayni seviyeye iner Nese bunlar benim şahsi fikrim tabiki sonuçta herkes kendi durumu bütçesine göre hesap yapıp hareket eder.
 
Ben dizelin daha fazla yaktığını iddia etmiyorum sanırım yanlış anladınız benim demek istediğim senelik 20-30000 km yapacak birinin dizel e girmesi hiç mantıklı değil. hem alırken verilen motor farkınida eklemediniz. Valla ben rahatligina senede 2 3 bin farka raziyim. Ha bide tup varsa nerdeyse ayni hesaba geldi fakat ozamanda motor omrude ayni seviyeye iner Nese bunlar benim şahsi fikrim tabiki sonuçta herkes kendi durumu bütçesine göre hesap yapıp hareket eder.

Bana kalırsa senede 8 bin km üstü yol yapılmıyorsa benzinli binilebilir , 8 bin km üstü yol yapılıyorsa dizel . Ama senede 20bin km ciddi bir rakam dizel derim . Herkes bakımları vs ağır diyor ama rutin bakımları benzinli neyse dizelinde o . Önceki aracımız benzinliydi onunda yağ değişimi aynı dizelinde . onunda yağ filtresi 15 lira bununda 15 lira . Hava filtreleride aynı . Baskı balata desen dizel ile benzinli aynı kasaya ait 20 30 lira farkediyor , triger desen 10 lira farkediyor bence dizelin bakımını büyütmeye gerek yok . Ben komple motor indirtip toplattım revizyona girdim 1000tl buldu anca dizel araçta
 
Bana kalırsa senede 8 bin km üstü yol yapılmıyorsa benzinli binilebilir , 8 bin km üstü yol yapılıyorsa dizel . Ama senede 20bin km ciddi bir rakam dizel derim . Herkes bakımları vs ağır diyor ama rutin bakımları benzinli neyse dizelinde o . Önceki aracımız benzinliydi onunda yağ değişimi aynı dizelinde . onunda yağ filtresi 15 lira bununda 15 lira . Hava filtreleride aynı . Baskı balata desen dizel ile benzinli aynı kasaya ait 20 30 lira farkediyor , triger desen 10 lira farkediyor bence dizelin bakımını büyütmeye gerek yok . Ben komple motor indirtip toplattım revizyona girdim 1000tl buldu anca dizel araçta
Eğer tamirci çok yakınının ise bilemiycem ama o paraya o motoru sadece söküp takarlar. Ben Temmuz ayında 1.2 Fiat Albea ya motor toplattim 3000 e yakin para verdik hatta motor kapağı da rektifiye edildi değişmedi. Neyse ne adaşlar zevkler ve renkler tartışılmaz. Ben yardımcı olmak istedim hepsi bu karar senin arkadaşım. Sana göre dizel bana göre benzin kokisina kurban olayim :)
 
Eğer tamirci çok yakınının ise bilemiycem ama o paraya o motoru sadece söküp takarlar. Ben Temmuz ayında 1.2 Fiat Albea ya motor toplattim 3000 e yakin para verdik hatta motor kapağı da rektifiye edildi değişmedi. Neyse ne adaşlar zevkler ve renkler tartışılmaz. Ben yardımcı olmak istedim hepsi bu karar senin arkadaşım. Sana göre dizel bana göre benzin kokisina kurban olayim :)
Tabi abi haklısın dediğim gibi ben aracı izmitten aldım ilk sahibi amcam triger hiç değişmemişti dedi kopar felan değiştir bilmediğim ustaya değiştirdiğimden oldu sıkıntı . İstanbuldaki usta babamın tanıdığı bi usta işin ehli gerçekten , izmitteki usta 9 saate trigeri değiştiremezken adam 45 dakikada söküp motoru senteye getirip topladı dedi kapak açılacak . 1200den aşşağğı yapmam dedi iş bitince ama sen canımsın dedi adam 450 lira işçilik aldı , rektefiye vs bir kaç parça onlar hariç onlara ayrı kişilere para verdim sonuçta ama maliyeti çok olmadı
 
Dizelin bakım masrafına bende katılmıyorum.Dizelde extra mazot filtresi var (o da her bakımda değil) diğer her şey aynı. benzinlidede buji var (neredeyse her bakımda)aynı hesaba geliyor.. Benzinlide birde lpg varsa onunda 30 binde bir filtresi var.
 
Tabi abi haklısın dediğim gibi ben aracı izmitten aldım ilk sahibi amcam triger hiç değişmemişti dedi kopar felan değiştir bilmediğim ustaya değiştirdiğimden oldu sıkıntı . İstanbuldaki usta babamın tanıdığı bi usta işin ehli gerçekten , izmitteki usta 9 saate trigeri değiştiremezken adam 45 dakikada söküp motoru senteye getirip topladı dedi kapak açılacak . 1200den aşşağğı yapmam dedi iş bitince ama sen canımsın dedi adam 450 lira işçilik aldı , rektefiye vs bir kaç parça onlar hariç onlara ayrı kişilere para verdim sonuçta ama maliyeti çok olmadı
Sonuçta serbest piyasa ya herkes ne tutturursa bu zaman da tanıdığın bir ustan olması ve araçtan anlamak şart oldu.
 
sonuçta ikiside yakıyor dizelde benzinde arabayı yakıyor diyede öldürmemek gerek arabayı sürüyorsak hakkını vermeliyiz. kuruş hesabı yapmak sadece bizi strese sokar. yeri gelince kmde 1 milyon yaksa değeri tartışılmaz. boşverin her araç kendine göre avantajlıdır. benzinliyi alırken ucuz satarken ucuz dizeli pahalı alıp satarsınız tek mesele bütçe meselesi
 
sonuçta ikiside yakıyor dizelde benzinde arabayı yakıyor diyede öldürmemek gerek arabayı sürüyorsak hakkını vermeliyiz. kuruş hesabı yapmak sadece bizi strese sokar. yeri gelince kmde 1 milyon yaksa değeri tartışılmaz. boşverin her araç kendine göre avantajlıdır. benzinliyi alırken ucuz satarken ucuz dizeli pahalı alıp satarsınız tek mesele bütçe meselesi
çok yaşa toprağım :)
 
sonuçta ikiside yakıyor dizelde benzinde arabayı yakıyor diyede öldürmemek gerek arabayı sürüyorsak hakkını vermeliyiz. kuruş hesabı yapmak sadece bizi strese sokar. yeri gelince kmde 1 milyon yaksa değeri tartışılmaz. boşverin her araç kendine göre avantajlıdır. benzinliyi alırken ucuz satarken ucuz dizeli pahalı alıp satarsınız tek mesele bütçe meselesi
Hay abi ağzından bal damlıyor . Dün gece iş çıkışı bursaya gidip eski sattığım şahin'i geri aldım depoyu doldurdum 53 liraya 25 litre gaz aldı araç . Şimdik diğer aracımızda 2.0 turbo dizel . Lpgnin ucuz olması avantaj geliyor diğer taraftan ben bir kere hesap yapıyorum aracımın basınca ne yaktığını sakin gidince ne yaktığını bileyim yeter hakkını vermek lazım kullandığın aracın her zaman kuruş hesabı nere kadar yapılır ki bir kere yap bitsin
 
Geri
Üst