Fren taş gibi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Spol
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Servise git çözümü rahat bulurlar. Sonra sıkıntı yaşama geç kalmadan
 
Ne yaptınız fren sorununu
 
Merhabalar, çalıştığım firmada 17 tane megane 4 araç var kendimde önce HB ardından Sedan olanını kullanmaktayım şuan.

Bahsi geçen sorun bir ara benimde başıma geldi, servise gittim birşey yok dendi. Bu arada araç reno servisinden kiralık zaten :) Bir süre sonra kendiliğinden düzeldi bendeki.

Bugün başka bi megane aracı aldım şirketten ondada fren olduğu yerde sert. Düz kapalı otoparktada aynı yani.. Enteresan bir sorun
 
Turbo valf değişerek sorun çözülmüştür.
 
Fren sisteminde de kullanılan vakum hattından besleniyor, turbo valfindeki bir kaçak fren servosunun içindeki vakumu kaçırdığı için fren pedalı bir süre sonra sertleşiyor.
 
Frenin sert olması normal bir durum değildir. Araba stop edildikten sonra frene 2-3 kez basılırsa eğer hidrolikler çalışmayacağı için fren sertleşir bu durumda normaldir. Ama frene hiç basılmadığı durumlarda eğer fren sertleşiyorsa bunda bir sıkıntı vardır.
 
Benim aracımdada bir ara ilk çalıştırmada fren sertti,özellikle serviste fren hidroliği değiştirildikten sonra ortaya çıkmıştı,sanırım sistemde hava kalmıştı,tam havasını almamış olabilirler,ama son 1 aydır sıkıntı yok,unutmuşum hatta.
ayrıca turbo ile fren sisteminin birbiri ile alakası olmayan düzenekler.
 
Benim aracımdada bir ara ilk çalıştırmada fren sertti,özellikle serviste fren hidroliği değiştirildikten sonra ortaya çıkmıştı,sanırım sistemde hava kalmıştı,tam havasını almamış olabilirler,ama son 1 aydır sıkıntı yok,unutmuşum hatta.
ayrıca turbo ile fren sisteminin birbiri ile alakası olmayan düzenekler.

Araçlarda birçok sistem birbiri ile bağlantılı çalışır. Aracınızda bulunan turbo sistemi aracınızın motor yük durumunu vakum sisteminden algılıyor. Buna göre çarklarının çeklini değiştiriyor basıncı artırıyor yada azaltıyor. Aynı vakum sistemi fren sistemine de bağlı.
İşte Türkiye deki ustaların en büyük sorunu bu, sistemlerin birbiri ile bağlantılı çalıştıklarını yada bir parçanın arızalı görünmesi o parçanın arızalı olduğu anlamına gelmiyor. O parçadan önceki yada bağlantılı parçalardan birisinde arıza olabiliyor. Bizim ustalarımız şu bozuk değiş olmadı bu da bozuk değiş olmuyor komple sistem değiş :) kolay gelsin.
 
Araçlarda birçok sistem birbiri ile bağlantılı çalışır. Aracınızda bulunan turbo sistemi aracınızın motor yük durumunu vakum sisteminden algılıyor. Buna göre çarklarının çeklini değiştiriyor basıncı artırıyor yada azaltıyor. Aynı vakum sistemi fren sistemine de bağlı.
İşte Türkiye deki ustaların en büyük sorunu bu, sistemlerin birbiri ile bağlantılı çalıştıklarını yada bir parçanın arızalı görünmesi o parçanın arızalı olduğu anlamına gelmiyor. O parçadan önceki yada bağlantılı parçalardan birisinde arıza olabiliyor. Bizim ustalarımız şu bozuk değiş olmadı bu da bozuk değiş olmuyor komple sistem değiş :) kolay gelsin.
Ağzına sağlık . Araştırma yok , inceleme yok değiştir "olmadı bunuda degiselim " ohhh para kendilerinden çıkmıyor ya
 
Geri
Üst