Fluence Hakkında Artılar ve eksiler

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Baki Cali
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Kış lastiklerini yeni aldım, yaza girerken yazlık lastikte alacağım. Lastikleri sıfır ve iyi markalardan almaya çalışırım her zaman bende bu durum takıntı.
Aracı aldığım gibi lastikleri değiştirdiğim için rot balans yeni yapıldı.
Dediğiniz gibi fluence için üretilmiş spor yay ne yazık ki bende bulamadım bulduklarımda yan sanayi ürüne benziyordu.
Aracın yol tutuşu derken demek istediğim dönerken, biraz sert virajlarda araç sağa sola yatıyor gibi geliyor. Spor yay bulamazsam sizin izlediğiniz yolu izleyip yayı kestirme veya presleme işlemi yaptırabilirim.

Lastik konusunda benzer durumdayız. Yaz lastikleriyle yol tutuş artacaktır ama bunu net söyleyebilirim. Bir de bazı model lastiklerin yol tutuşları daha yüksek de olmakta. Umarım burada dengeyi sağlarsınız.

Sert viraj dışında, Fluence yumuşak ve büyük gövdeli bir araç olduğundan sağ sol hareketlerinde veya normal virajda da yatıyor. Daha sert ne şekilde yay koyarsanız bu yatma eğilimi azalır ama daha iyi yol tutar mı bunu bilemeyiz. Büyük ihtimal ama yere yaklaşınca arkadan savrulma (oversteer) azalma durumu olası.

Kişiler karıştı sanırım pres yaptıran @er.tansel ... Ben hiç yaptırmadım. Düşünmem de şahsen.
 
Lastik konusunda benzer durumdayız. Yaz lastikleriyle yol tutuş artacaktır ama bunu net söyleyebilirim. Bir de bazı model lastiklerin yol tutuşları daha yüksek de olmakta. Umarım burada dengeyi sağlarsınız.

Sert viraj dışında, Fluence yumuşak ve büyük gövdeli bir araç olduğundan sağ sol hareketlerinde veya normal virajda da yatıyor. Daha sert ne şekilde yay koyarsanız bu yatma eğilimi azalır ama daha iyi yol tutar mı bunu bilemeyiz. Büyük ihtimal ama yere yaklaşınca arkadan savrulma (oversteer) azalma durumu olası.

Kişiler karıştı sanırım pres yaptıran @er.tansel ... Ben hiç yaptırmadım. Düşünmem de şahsen.

Kusura bakmayın karışıklık olmuş 😅
Yaz lastiklerini alırken dediğiniz gibi yol tutuşu yüksek olan bir lastik alacağım, içime sinmezse uygun bir spor yayı uydurmaya çalışacağım
 
Yakıt ve performans haricinde hiç bi artısı yok bidaha renoultmu bedava verseler almam
 
Yakıt ve performans haricinde hiç bi artısı yok bidaha renoultmu bedava verseler almam
Aracınızdan bu kadar soğudu iseniz hemen değiştirin aracınızı çünkü olası en ufak sorunu bile sizi artık rahatsız eder . Bu olayı marka model bazında düşünmeyin lütfen
 
Değiştirecem zaten satmayı düşüniyorum 2013 model yüzbinde daha sırf kalite olmadığı için değiştircem
 
benim arac 2015 model manueldi, 2 yil kadar kullandim, gozlenimlerim:

artilardan baslayalim

-cekisi, hizlanmasi kucuk/orta sayilabilecek bir motor icin cok iyi.
-yol tutusu kabul edilebilir
-tuketim cok iyi, 6. vites ozellikle otobanda yakit tuketimi icin iyi bir yardimci
-aracin ici genis ve ferah
-yaklasik 100 bin de sattim ve hala orjinal amortisorler ustunde ve iyi durumdaydi.
-parcasi ucuz, ozellikle orjinal parca takintiniz yoksa rahatca bulabilirsiniz degisik kalite ve fiyatlarda parca.

Eksiler
- her dizel sesli calisiyor ama bu bi baska, ozellikle ses yalitimi arac icinde zayif
- malzeme kalitesi dusuk, can skyor bazen gercekten. Ozellikle trim sesleri takintili insanlari yorabilir. Kapi gergileri, konsol vs heryer tikir tikir. 5 yas yasli aldigim Lancer (ki japon araclar da ic kalite bakimindan sikintilidir) daha az ses yapiyor.
- fren disklerini orjinal takmistim fren yapinca titreme sorunu vardi, yeni diskleri taktiktan 3-4 ay sonra ayni sorun geri geldi ( genel bir sorun oldugunu sanmam)
- standard dusuk modeldeki araclarin koltuk kiliflari inanilmaz kalitesiz ve koltuklar uzun yolda rahatsiz ediyor.

Genel olarak az yakip parcasi ucuz olan bir arac, mucize beklememek lazim ancak ses/kalite takintilariniz varsa hic yaklasmayin. Dorduncu Reno`mdu, genelde cogunda benzer durumu yasadim.
 
2015 fluence touch 1.5 90bg Manuel aracıma yaklaşık 7 aylık bir kullanımdan sonra iyice alıştım ve sevdim. Aracın tüm bakımlarını, disk balata, triger, v kayışı, devir daim pompası yağ bakımı bütün filtreleri orjinal parçalar veya en kaliteli parçalar ile değiştirdim yaklaşık işçilik dahil 3000 tl tuttu gerçekten parçasının uygun olduğu kanaatindeyim, parçası gerçekten kolay bulunuyor ancak yan sanayi veya çakma ürün oldukça fazla dikkat edilmeli. Başlarda trim sesleri rahatsız ediyordu silikon sprey ile sorun çözüldü. Yakıt olarak gerçekten harikalar yaratıyor, ilk başlarda aracın virajlarda sağa sola yatması tedirgin ediyordu ama arabayı tanıyıp alışınca aracın uzun yol performansının ve yol tutuşunun gayet tatmin edici olduğu kanısına vardım (lastiklerin burada ki payı oldukça büyük, ilk aldığımda üstünde kalitesiz ve aşınmış lastikler vardı continental. premium contact 6 lastikler ile araç adeta yola yapışıyor). Biraz hızı seven biriyim bu konuda maalesef yetersiz kalıyor uzun yolda 120-130 gayet iyi ancak üstünde gidince gerçekten keyifsiz bir sürüş oluyor. Genel olarak fiyat ve performans olarak max düzeyde bir araç.
 
Herkese merhaba.

Aracım aşağı yukarı 130.000 KM'yi gördü. Araç 5.5 senedir bende ve aracın ilk sahibiyim. Aracın artılarını ve eksilerini, segmentine, üretim yılına, ağırlığına ve fiyatına benzer olan araçlara kıyasen, 5 üzerinden değerlendirdim.

5 - Çok İyi
4 - İyi
3 - Vasat
2 - Kötü
1 - Çok Kötü

Çok İyi
Yakıt Tüketimi
İç ve Bagaj Hacmi

İyi
Yol Tutuş
Mekanik Sorunlar
Motor Performansı

Vasat
EDC Performansı
Motor Sesi Yalıtımı
Lastik Sesi Yalıtımı
Muvazene
Konfor

Kötü
Rüzgar Yalıtımı
Malzeme Kalitesi
Süspansiyon


Aracı aldığım zaman Ford Focus'un powershift dizel arabası yoktu. Keşke olsaydı da alsaydım ya da biraz daha parayı arttırıp da daha iyi bir araba alsaydım.

Aracın en memnun olmadığım yani trim sesi. Bu da malzeme kalitesizliğinden kaynaklanıyor. Trim sesi aşırı olmasa da, çıkan ince sesler sinir bozucu oluyor.

120'den sonra rüzgar sesini çok alıyor araç. Yalıtım zayıf.

Yine de şükür diyorum. En azından bir aracımız var altımızda. Ancak bir daha asla Renault satın almam.

Ayrıca trim sesleri ve yalıtım için önerebileceğiniz, işini oldukça iyi yapabilecek bir yer varsa ve paylaşırsanız sevinirim.

Zira şu sıralar araç değiştirmek çok zor ve bundan sonrasında daha da zor olacak.
 
arkadaşlar sorunum için başlık bulamadım buraya yazmak istedim 1.5 dcı 85 hp fluence aracım gaza dokundugumda ses geliyor ses bir iki metal sürtme sesi gibi özellikle 1-2. viteste devir 1000-2000 fark etmiyor sadece gaza dokunurken ve çekerken devir düşerken ses geliyor sonra kesiliyor daha önce böyle bir problem yaşayan oldu mu ?
 
Sadece beğenmediklerimiz yazabilirim.

1- Araç içi orta konsolu hiç beğenmiyorum. 2015 yılında telefon yokmuş gibi hiç telefonluk bi alan tasarlamamışlar üstüne üstlük tek bardak yeri var. 2. bardak yeri o kadar kötü yere tasarlanmış ki birşey koymanıza imkan yok. Yapmadık denmesin diye zorlama bi yerde duruyor.
2- Araç içinde kapı kolçaları aşırı dandik. Elinizle sıktığınız zaman çıtırtı yapıyor. Biraz sıksanız parçalıycak gibi hissediyorsunuz.
3- Aracım icon model olmasına rağmen orta konsol ekranında çok ucuza kaçılmış. Geniş renkli bir ekran yapmak istememişler. Navigasyon vsyi de geçtim insan oraya renkli geniş bir ekran koyar radyoları müzikleri ordan görürüz. Çok mu maliyetli olacak sanki. Işıklı led le geçiştirmişler.
4- İçeri ses bu tip bi arabaya göre fazla geliyor. Yalıtımsal hataları mevcut.
5- Arka bagaj çok geniş gibi duruyor. Evet geniş aslında ama arka bagaj kapağı demirleri bagajın içine girdiğinden alanınız daralıyor o bölgeye düzgün birşey koyamıyorsunuz. Yoksa bagaj kapanmıyor. Bu kadar mı saçma tasarım olur dedirtecek cinsten bi durum?
6- Müzik ses sistemi çok önemli değil ama çok kötü ya. kelebek cam önlerinde bulunan tiz hoparlörün için BOŞ.. Vallahi boş. Sökün bakın. Sırf dolu olsun diye ekstra para verip oraya hoparlör aldım ama yine kötü yine kötü. İyi ki çok müzik dinleyen biri değilim de sıkıntı olmuyor benim için en azından.

Onun dışında kalan herşeyinden memnunum.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst