Fluence EGR ve sağ üst motor kulagi değişimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan tanseler
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Hocam iyi akşamlar. Egr ile alakalı birşey soracağım. Benim arabanın yakıt sarfiyat göstergesi (x lt/100km) ile pompadan hesaplanan yakıt arasında 1.5-2 lt fark çıkıyor araba 9 gösteriyor pompada 7 çıkıyor (ama sadece şehir içi kullanımda böyle). Egr değiştirdiniz sizde böyle bir fark var mıydı ve egr değişiminden sonra düzeldi mi acaba? Araba ilk 3 vites değişiminde hafif titreme ve ivmelenme tepkimesi biraz geç geliyor gibi bunlardan dolayı mı bilemedim.
 
Hocam iyi akşamlar. Egr ile alakalı birşey soracağım. Benim arabanın yakıt sarfiyat göstergesi (x lt/100km) ile pompadan hesaplanan yakıt arasında 1.5-2 lt fark çıkıyor araba 9 gösteriyor pompada 7 çıkıyor (ama sadece şehir içi kullanımda böyle). Egr değiştirdiniz sizde böyle bir fark var mıydı ve egr değişiminden sonra düzeldi mi acaba? Araba ilk 3 vites değişiminde hafif titreme ve ivmelenme tepkimesi biraz geç geliyor gibi bunlardan dolayı mı bilemedim.

Parcayi degistirdikten sonra benim yakıt yaklaşık 1 litre kadar dustu. Ama su ara olcum yapamıyorum ise gidis 9 km işten dönüş 9 km ve hava sartlari da malum bu aralar 6.5 7.2 civari yakiyor. Sizin bahsettiğiniz pompa farkina gelince söyle bir durum var. Buğra depo kalibrasyonu adi altinda bir video cekmisti ona bir bakin. Ben o ayarlamayi yaptiktan sonra “tuketilen yakıt” kismindaki veri pompayla neredeyse birebir tutuyor. Örneğin bende dijital kadran var. Renault fabrikasyon olarak her bir kutuya farklı litre tanimlamis. Bende bugranin videosuna göre her bir kutuya 7 litre yakıt tuketilince dusmesi talimatini girip sadece en son kutuyu 5 litre yakıt kalinca sön seklinde uyarladim. Bu ayarlamadan sonra örneğin yine tuketilen yakıt kisminda benim dolu depo ile harcadigim yakıt 20 litre gosteriyorsa pompa atana kadar 19 veya 21 litre araliginda yakıt alıyor. Bu ayarlamayi yapmadan önce 4-5 hatta 6 litre kadar sapma oluyordu. Diğer yandan ben hesaplamayi pompadan hiç yapmadim bu ayarlamayi yapmadan önce de araç bilgisayari üzerinden gidiyordum. Ama su bir gerçek egr degisince en az 1 lt yakıt sarfiyati azaldi.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
V power temizleme özellikli mazot kullanın. Zorunlu yolda kalma ihtimali olmadıkça normal mazot almayın. Her 50.000 km bir enjektör temizleme yakıt katkısını uzun yola çıkmadan tam depoya doldurup atın. Mazotta kurum fazla olur temizleme kimyasal katkılı mazotta gecikme fazla olu. Sizin aracınız daha önceki sahibi varsa normal mazot kullandığı için olmuştır.
 
V power temizleme özellikli mazot kullanın. Zorunlu yolda kalma ihtimali olmadıkça normal mazot almayın. Her 50.000 km bir enjektör temizleme yakıt katkısını uzun yola çıkmadan tam depoya doldurup atın. Mazotta kurum fazla olur temizleme kimyasal katkılı mazotta gecikme fazla olu. Sizin aracınız daha önceki sahibi varsa normal mazot kullandığı için olmuştır.

Teşekkürler bilgilendirmeler için araç 1 yıldır 12-13.bin km dir bende. Hep shell v power aldım daha öncede Shell yakıt tanıma vardı arabada hep v power almış olarak düşünüyorum. Bakalım bi temizleme yaptıracağım bakımda enjektör ve egr ye baktıracağım neler çıkacak. Normalde enjektör temizliyecilere inanmazdım ama siz dahil 2-3 tecrübeli arkadaştan duydum demek ki işe yarıyorlar
 
Parcayi degistirdikten sonra benim yakıt yaklaşık 1 litre kadar dustu. Ama su ara olcum yapamıyorum ise gidis 9 km işten dönüş 9 km ve hava sartlari da malum bu aralar 6.5 7.2 civari yakiyor. Sizin bahsettiğiniz pompa farkina gelince söyle bir durum var. Buğra depo kalibrasyonu adi altinda bir video cekmisti ona bir bakin. Ben o ayarlamayi yaptiktan sonra “tuketilen yakıt” kismindaki veri pompayla neredeyse birebir tutuyor. Örneğin bende dijital kadran var. Renault fabrikasyon olarak her bir kutuya farklı litre tanimlamis. Bende bugranin videosuna göre her bir kutuya 7 litre yakıt tuketilince dusmesi talimatini girip sadece en son kutuyu 5 litre yakıt kalinca sön seklinde uyarladim. Bu ayarlamadan sonra örneğin yine tuketilen yakıt kisminda benim dolu depo ile harcadigim yakıt 20 litre gosteriyorsa pompa atana kadar 19 veya 21 litre araliginda yakıt alıyor. Bu ayarlamayi yapmadan önce 4-5 hatta 6 litre kadar sapma oluyordu. Diğer yandan ben hesaplamayi pompadan hiç yapmadim bu ayarlamayi yapmadan önce de araç bilgisayari üzerinden gidiyordum. Ama su bir gerçek egr degisince en az 1 lt yakıt sarfiyati azaldi.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Dediğiniz videoyu izleyerek bende bir çözüm bulamaya çalışacağım araba şehir içinde çok yakiyormus izlenimi verdirerek kendinden soğutuyor ama pompada öyle çıkmıyor. Ben hep full depo sonrasında en az 600-700 km sonra tekrar full yaparım. Yani pompa hesabım hep doğrudur. Hep aynı benzinlik hep aynı pompa hatta
 
Geri
Üst