Fluence edc şanzuman yaği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ceshme
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
11 yıl 3 farklı DSG aracım oldu. Yağ değiştirildi. Kesinlikle EDC içinde yağ değişmeli.
Servisin cebini doldurmayı bırakın. Uzun ömür için yağ değiştirin.

 
11 yıl 3 farklı DSG aracım oldu. Yağ değiştirildi. Kesinlikle EDC içinde yağ değişmeli.
Servisin cebini doldurmayı bırakın. Uzun ömür için yağ değiştirin.


Servis degismez diyor. Muhtemelen fabrikadan aldığı talimatla degismez diyor fakat hiç bir yağ ömürlük değil böyle bir gercekte var. Gunumuz sentetik motor yağları oldukça dayanikli fakat ömürlük değil. Ulke kosullari malesef avrupa ile aynı değil. Örneğin avrupadaki bakım araliklari 30-40.000 lere dayanmisken ülkemizde hala 10-15.000 de bakıma girmesi gerektiği soylenen araçlar var belki ticari politikadir yorum yapamıyorum. Ama konumuza donecek olursak nasıl ki isinan ve soguyan motor yağı ozelligini kaybediyorsa aynı durum örneğin 1 saatlik dur kalk trafikte geçen zaman sonunda şanzıman içinde geçerli ki bazen aşırı uyarısı verip sogutulmasi gerektiği uyarısı verdiginde aslında motordan daha da hassas bi noktada olduğunu biliyoruz. Yani motor 3 saatlik tarfiğe de girseniz ekstrem durumlar olusmadigi sürece hararet yapmıyor. Bu yüzden benimde önceden degisime gerek yok diye savundugum şanzıman yağının belirli araliklarla değişmesi yonunde ki maliyet olarak çok aşırı bir durumda söz konusu değil.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Servis degismez diyor. Muhtemelen fabrikadan aldığı talimatla degismez diyor fakat hiç bir yağ ömürlük değil böyle bir gercekte var. Gunumuz sentetik motor yağları oldukça dayanikli fakat ömürlük değil. Ulke kosullari malesef avrupa ile aynı değil. Örneğin avrupadaki bakım araliklari 30-40.000 lere dayanmisken ülkemizde hala 10-15.000 de bakıma girmesi gerektiği soylenen araçlar var belki ticari politikadir yorum yapamıyorum. Ama konumuza donecek olursak nasıl ki isinan ve soguyan motor yağı ozelligini kaybediyorsa aynı durum örneğin 1 saatlik dur kalk trafikte geçen zaman sonunda şanzıman içinde geçerli ki bazen aşırı uyarısı verip sogutulmasi gerektiği uyarısı verdiginde aslında motordan daha da hassas bi noktada olduğunu biliyoruz. Yani motor 3 saatlik tarfiğe de girseniz ekstrem durumlar olusmadigi sürece hararet yapmıyor. Bu yüzden benimde önceden degisime gerek yok diye savundugum şanzıman yağının belirli araliklarla değişmesi yonunde ki maliyet olarak çok aşırı bir durumda söz konusu değil.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Şanzıman yağı değişmez kaidesi yetkili servislerin garantili araçlara yapmak istememesinden kaynaklanır, 3 sene yada 100bin gibi garanti verilen araçlar bu garanti süresinde mecbur bozulmaması için yetkili servise bakıma giderler. Garanti çerçevesinde değişim talep eden müşteriyi o değişmez diyerek geri çevirmektedirler. Konu böyle gidiyor ama daha önce de dediğim gibi sürekli basınca, sürtünmeye, bir dişli siteminde çalışmaya ve ısıya maruz kalan bu yağın bozulmaması mümkün değildir. Değişmez denmesi tamamen hurafedir. Her 3 normal bakımda 1 kez şanzıman yağını da değiştiririm altı üstü 2 litre çok pahalı olmayan birşey, kaldı ki o kadar basit bir işlem ki, servis normal bakımda onu da değişmek için ekstra bir ücret dahi talep etmiyor çünkü gerçekten inanılmaz basit :)
 
EDC için yağ filtresi oem kodunu bilen varsa paylaşabilir mi?

Yağ ile filtresini de değiştirmekte fayda var. Ben aradım internette bulmadım maalesef.
 
EDC nin yağ filtresi olduğunu sanmıyorum direk içine dolduruyorsun hatta internette değişim videolarında yağı boşaltırlarken içinten tortular ve metal çapakları falan boşalıyor.
 
EDC nin yağ filtresi olduğunu sanmıyorum direk içine dolduruyorsun hatta internette değişim videolarında yağı boşaltırlarken içinten tortular ve metal çapakları falan boşalıyor.

İnşallah vardır filtresi.. Bilen yok sanırım daha önce değiştiren de yok gibi.
Gün içerisinde renault müşteri hizmetlerini arar öğrenirim.
Aracım 52bin km oldu. 60bin'de yağını değiştireceğim, varsa filtre de değiştiririm.

Eğer bu şanzuman filtresiz ise yağ değişimini 30bin'de bir yapmaya başlarım..
 
Bende filtresi olduğunu hiç duymadım açıkçası. Hatta bi kaç başka marka otomatik araçların yağının bosaltilip dolduruldugunu gördüm ama yakinlarinda filtreye benzer bi şey yoktu. Haznenin içerisinde varsa bilemem tabi ama söyle bir durum var düz mantik yola cikarsak örneğin motor yağı kartere ekleniyor filtreden gecerek motora ulasiyor fakat şanzıman yağı doğrudan sanzimanin içine basiliyor veya dolduruluyor bu durumda filtre olması pek mantıklı gelmiyor bana varsa da yagla birlikte haznenin içinde yuzuyor durumda olacak. Zaten şanzıman yağı karter gibi dışarıdan ulasmiyor şanzımana doğrudan içine ekleniyor. Benim fikrim tabi varsa filtre bunu da ogrenelim :)


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Bende filtresi olduğunu hiç duymadım açıkçası. Hatta bi kaç başka marka otomatik araçların yağının bosaltilip dolduruldugunu gördüm ama yakinlarinda filtreye benzer bi şey yoktu. Haznenin içerisinde varsa bilemem tabi ama söyle bir durum var düz mantik yola cikarsak örneğin motor yağı kartere ekleniyor filtreden gecerek motora ulasiyor fakat şanzıman yağı doğrudan sanzimanin içine basiliyor veya dolduruluyor bu durumda filtre olması pek mantıklı gelmiyor bana varsa da yagla birlikte haznenin içinde yuzuyor durumda olacak. Zaten şanzıman yağı karter gibi dışarıdan ulasmiyor şanzımana doğrudan içine ekleniyor. Benim fikrim tabi varsa filtre bunu da ogrenelim :)


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Filtre yok kapalı sistem dişlilerin bir kısmı yağın içinde kalıyor döndükçe yağın içinden geçip yağlanmış oluyor, diferansiyel gibi düşünün aynı. O yüzden yağ bozuluyor dişliler çapak yapabiliyor, değişmesi bu yüzden iyidir.
 
Dsg de filtre vardı. Beraberinde filtre de değişirdi. Neyse yoksa yağ değişimi için 60 bini beklemem artık.

Sent from my RMX2061 using Tapatalk
 
Geri
Üst