- Katılım
- 5 Eki 2016
- Mesajlar
- 1
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
2012 model fluence 1.5 DCI K9K motor 105 HP aracım var.
Aracı alalı bir yıl oldu. ve benden önceki üç yılda kiralık araç olarak kullanılmış ve bakımları çok düzenli yapılmamış. birkaç kazası var. komple boyalı. ben aldığımda 120 bin km deydi. şimdi 137 binde. Rasgele yerden yakıt almam, Çoğu zaman Shell.
2 ay önce aracı yağ ve filtre bakımı için bir ustaya bıraktım. mazot filtresi elinde olmadığından mazot filtresini bir ilaçla temizleyip geri takmış. araba hareket halindeyken zaman zaman kendi kendine atılıyordu.
başka bir özel servise götürdüm mazot filtresini değiştirdiler. delphi marka bir filtre taktılar. ellerinde orijinali yoktu. sonra düzeldi. 2-3 hafta sonra aynı sorun tekrar başladı. Ek olarak sabahları araba ilk çalıştırmada stop ediyor daha sonra tekrar çalıştırdığımda çalışıyordu. bazen tam ısınmadan hareket halindeyken de düşük devirlerde sanki mazot bitmiş gibi stop ediyordu tekrar çalıştırıyordum.
sonra başka bir ustayla görüştüm ve mazot filtresini orijinali ile değiştirdi. hareket halindeyken atılmalar yok denecek düzeye kadar azaldı ama bu arada havaların da soğumasıyla sabahları çalışması çok zorlaştı. bazen 5 dakika boyunca arabayı çalıştırmak için uğraşıyorum. daha fazla sürdüğü de oluyor.
sabahları hava 10 derecenin altındaysa ilk çalıştırmada 5-7 saniye boyunca araba kendi kendine parça parça gaz veriyor. sanki stop etmesin diye uğraşıyor, devir göstergesi 700-1200 arasında gidip geliyor ve stop ediyor. sonraki 3-4 denemenin hepsinde araba çalıştıktan sonra 1-2 saniye içinde stop ediyor. ve arıza lambası(somun anahtarı şeklinde) ve rezistans şeklinde bir uyarı ışığı yanıyor. Araba çalıştıktan sonra stop etmezse bir süre sonra bu ışıklar sönüyor. yaklaşık 5 dakika uğraştıktan sonra motor normal çalışmaya başlıyor ve hiç sorunsuz kullanabiliyorum.
Bir arkadaşın tavsiyesi ile 30-35 litre mazota 1 kutu (300 ml) würth yakıt katkısı kattım (enjektörlerin temizlenmesi için dedi. yan sanayi mazot filtresinden kopan kağıt parçaları yakıt deposuna karışmıştır onlarda enjektörleri tıkıyordur dedi) bu yakıtı bitirdim ama sorunumda hiç bir düzelme olmadı.
bir usta mazot pompası geri kaçırıyor olabilir dedi, yada enjektörler ölmüştür değişmesi gerekiyor olabilir dedi. Ama her söyleyenin her söylediğini yaptırmak da istemiyorum. bu arada yukarıda saydığım tüm aşamalarda araba ısındıktan sonra hiç bir sorun yaşamıyorum, hatta performansı gayet iyi. Ne olmuş olabilir. Ne yapmalıyım? Yorumlarınızı bekliyorum. İlgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
Aracı alalı bir yıl oldu. ve benden önceki üç yılda kiralık araç olarak kullanılmış ve bakımları çok düzenli yapılmamış. birkaç kazası var. komple boyalı. ben aldığımda 120 bin km deydi. şimdi 137 binde. Rasgele yerden yakıt almam, Çoğu zaman Shell.
2 ay önce aracı yağ ve filtre bakımı için bir ustaya bıraktım. mazot filtresi elinde olmadığından mazot filtresini bir ilaçla temizleyip geri takmış. araba hareket halindeyken zaman zaman kendi kendine atılıyordu.
başka bir özel servise götürdüm mazot filtresini değiştirdiler. delphi marka bir filtre taktılar. ellerinde orijinali yoktu. sonra düzeldi. 2-3 hafta sonra aynı sorun tekrar başladı. Ek olarak sabahları araba ilk çalıştırmada stop ediyor daha sonra tekrar çalıştırdığımda çalışıyordu. bazen tam ısınmadan hareket halindeyken de düşük devirlerde sanki mazot bitmiş gibi stop ediyordu tekrar çalıştırıyordum.
sonra başka bir ustayla görüştüm ve mazot filtresini orijinali ile değiştirdi. hareket halindeyken atılmalar yok denecek düzeye kadar azaldı ama bu arada havaların da soğumasıyla sabahları çalışması çok zorlaştı. bazen 5 dakika boyunca arabayı çalıştırmak için uğraşıyorum. daha fazla sürdüğü de oluyor.
sabahları hava 10 derecenin altındaysa ilk çalıştırmada 5-7 saniye boyunca araba kendi kendine parça parça gaz veriyor. sanki stop etmesin diye uğraşıyor, devir göstergesi 700-1200 arasında gidip geliyor ve stop ediyor. sonraki 3-4 denemenin hepsinde araba çalıştıktan sonra 1-2 saniye içinde stop ediyor. ve arıza lambası(somun anahtarı şeklinde) ve rezistans şeklinde bir uyarı ışığı yanıyor. Araba çalıştıktan sonra stop etmezse bir süre sonra bu ışıklar sönüyor. yaklaşık 5 dakika uğraştıktan sonra motor normal çalışmaya başlıyor ve hiç sorunsuz kullanabiliyorum.
Bir arkadaşın tavsiyesi ile 30-35 litre mazota 1 kutu (300 ml) würth yakıt katkısı kattım (enjektörlerin temizlenmesi için dedi. yan sanayi mazot filtresinden kopan kağıt parçaları yakıt deposuna karışmıştır onlarda enjektörleri tıkıyordur dedi) bu yakıtı bitirdim ama sorunumda hiç bir düzelme olmadı.
bir usta mazot pompası geri kaçırıyor olabilir dedi, yada enjektörler ölmüştür değişmesi gerekiyor olabilir dedi. Ama her söyleyenin her söylediğini yaptırmak da istemiyorum. bu arada yukarıda saydığım tüm aşamalarda araba ısındıktan sonra hiç bir sorun yaşamıyorum, hatta performansı gayet iyi. Ne olmuş olabilir. Ne yapmalıyım? Yorumlarınızı bekliyorum. İlgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
Son düzenleme: