Fabrika gezisi sonrası Yeni Clio 4 görüşleri

Yorumlar için teşekkürler Furkan aydınlatıcı olmuş. İcon modeli 10 ekimde satışa çıkmayacak mı?
Bize lansman sunusunda gösterilen fiyat listesinde Icon modeli yoktu, sanırım daha sonra çıkacak.Ben öyle biliyorum en azından :)
 
İç, dış ve motor olarak değerlendireyim.


İç aksamdaki parçaların kalitesi açıkca beni tatmin etmedi ithal bir megane 3 sahibi olduktan sonra fransız yapımı olan kangoo gayet basit gelmişti Clio 4 Kangooyla hemen hemen aynı kalitede diyebilirim.Kapı içlerinin plastik olması, deri ya da kumaş olmaması büyük dezavantaj bana göre.Vitesin 2003te kullanılan Renault modelleriyle aynı olması beni tamamen yıkan ayrı bir durum olmuştu fotoğraflarda gördüğümde.Direksiyon tasarımı kötülenecek kadar vasat değil hoş ancak daha iyi olabilirdi.Gösterge tasarımı her ne kadar dijital gösterge olayını sevmesemde mükemmel olmuş diyebilirim.Ön panel ise Allah'a emanet duruyor gibi görüntü veriyor, dokunmatik ekranın kullanımı zorlayıcı değil, menüsüde araç sahibi olduktan sonra yarım saat içinde çözülecek cinsten.Boyutları beni üzmedi insan içinde sıkışmıyor fazla, ama Clio 4'ü kötüleyen bir insana tek cevap veremeyecek noktam arka kapı camlarının elektrikli olmayışı olurdu.İçinde direksiyon, havalandırma ızgaraları ve kokpitteki renklerin seçilebiliyor olması beni gayet mutlu etti.Hatırladığım kadarıyla, piyano siyahı, fildişi, mavi, kırmızı ve sarı renkler hakim olabiliyor bu bölüme sizin zevkleriniz dahilinde.

Dış bölümde avrupada zorunlu hale gelen gündüz farlarının yer aldığı yer etkileyici olmasada güzel gösteriyor aracı panjurun içinden.Ön farların ilk seriden itibaren karartılmış olması (renault genelde çıkarttığı kasalarda sonradan karartılmış far koyar ülkemizde) güzel bir durum.Orta donanım seviyesinde sis farı olmaması bence ayıptan öte değil.Arkada öne göre daha agresif görünüm aşırı derecede etkileyici ve güzel bir tasarım olmuş.Tek kötü yanı egsoz susturucusunun hafiften görünmesi.Ön panjur, yan kapı çıtalarının üstündeki şerit ve arka bagajdaki şeritte iç aksam gibi renk seçenekleriyle donatılmış.Bunlarda; krom, piyano siyahı, kırmızı vardı hatırladığım kadarıyla birkaç renk seçeneği daha var kanımca.Aynı şekilde aracın dış bölümünde de kaput ve tavana sticker seçenekleri olabiliyor bu da Renault için alışılagelmiş bir olay değil ancak yerinde bir karar.

Motor seçenekleri daha zengin olabilirdi diyerek bir şımarıklık yapmaktan kendimi alıkoyamıyorum malesef :) 1.2 16V 75 hp motorun kullanılması her ne kadar bu motor euro 5 normlarına göre uyarlanmış olsa da 0.9 litre turbo motoru seçeneklerde gördüğünüz anda ilginizi çekmiyor, bana göre filo araçları için uygun olabilir bu motor ben olsam seçeneklerde bile bunun fiyatı ne kadarmış diye bakmam.0.9 lt turbo motor 90 hp gücü ile gayet tatmin edici bir performans sergiliyor kağıt üzerinde, ancak denemeden tam yorum yapamıyorum.3 silindir olması ömür açısından beni düşündürdü ancak Renault motorlarının düzenli bakım yapıldığı ve bilinçli kullanıldığı takdirde çok uzun ömürlü olduğunu söylemeye gerek yok.Bu benzinli motorların haricinde karşımıza K9K kodlu Renault'un en başarılı, belkide dünyanın en başarılı küçük hacimli dizel motorlarından biri geliyor karşımıza.2 güç seçeneğiyle sunulan 1.5 dCi motor 75 hp ve 90 hp energy motorluk modellerle satışta.İkisininde 5 ileri olması hoşuma gitmedi açıkcası.Ve bana göre bu motorun güç seçeneği 75 değilde 90dan başlayıp 110 hplik model ile son bulabilirdi.

Biraz fazla eleştirmemişimdir umarım sadece düşündüklerimi yazdım.Alacak olsam Icon modelinin piyasaya çıkmasını bekleyip 90 hp dCi alırdım diyorum son olaraktan.
Renaultolog - Furkan Çürük :)

Muhteşem açıklamışsın ellerine sağlık kardeşim.. Keyifle okudum yazını...
 
araç dış görünüm olaak gayet hoş yalnız furkanın dediği gibi kapı içleri resmen plastik çok kötü olmuş :berbat arka kampanalar disk olmalıydı ve 4 cam otomatik olmalıydı standart olarak bunların dışında gayet hoş dış tasarıma ön planda tutulmuş her ne olursa olsun arabayı ilk görüşte etkilenmemek mümkün değil alınabilitesi yüksek :D
 
Yorumlar için saolun arkadaslar gerçekten faydalı oluyor, umarım icon 10 ekimde satışa sunulur
 
Merhaba;

Öncelikle Nevuelle CLio 4 estetik açıdan tamamen evrim gecirmiş diyebiliriz.Görünüşü duruşu tasarımı harika olmuş.Sınıfındaki araçlarla artık fazlasıyla yuzlesebilecek karşılaştırılabilecek duruma gelmiş.Yerden yüksekligi 4.5cm daha alçaltılmış yeni clio4 böylelikle yol tutuşundada guven verecek gibime geliyor.Dış kaportada uygulanan kromajlar aracı daha cagdaş göstermiş.Arka tampon altındaki karlık dedigimiz siyah bölge ve yan bariyerlerdeki siyah bölgelerde tamamen piano black.Çok şık ve zarif.Yan bariyerlerin üzerinden de ince ve kibar bir nikelaj geçiyor ki buda çok dikkat cekici kılmış yeni clio 4 ü.

İç tasarıma değinirsek ;
Ön göğüs eski clio lardaki gibi sert plastikten değil audi ford yada fluence de kullandıgı yumuşak dokudan oluşuyor( en boşunda bile bu şekilde ) , piano black kaplamalar aracı daha modernize etmiş.Vites kolu sanki biraz daha kısaymış gibi ama bu onu saran derinin yüksekliginden de bana öyle gelmiş olabilir.Kapı eşigi kromajları da araca sportif bir görüntü katmış.Airbag ve pessenger ikaz lambaları tavan lambasının önüne yerleştirilmiş bu hertaraftan görüşü kolaylaştırmış.Arka kapı kolları gizli hale gelerek güzel olmuş bu içerden hiç bir şekilde etkileme yapmıyor.Döşemelerdeki renk uyumu gayet makul ama kalite dahada arttırılabilirdi.( teflon kumaş vs. )iç hacim olarak ta eski cliodan daha geniş geldi bana.boyum 1.95 olmasına ragmet rahatlıkla sıgabildim .

Orta konsoldaki dokunmatik ekran LG teknolojisi ile güçlendirilmiş.Bu Necvox tan daha iyi bir ekranla karşılaşacagımızın habercisi.
Arca camlarda hala manuel sistem kullanmaları gercekten ağlanılası bir durum.Bu kadar değşiklige arka camları her modelde standart otomatik hale gelmesi beklenirdi.Clio 4 RS in Türkiyeye gelmemeside büyük bir acı kayıp.Bunlar da zayıf yanı diyelim.

Jant secenekleri eski clio lardan kat kat daha güzel sonuc olarak diyebilirimki ilk defa bir clio yu sevdim.Herkese hayırlı ugurlu olsun...

Evren TOPCU

Aynı kanaatteyim
 
4 cam otomatik koymak bu kadar mı zordur be abi.Clio 4 bitmiştir gözümde...
 
Arkada Otomatik cam yok diyede güzelim arabayı hemen silmeyelim :)
 
Merhaba 2 gün önce Opel Corsa ile Renault Clio 4 arasında gidip geldikten sonra Renaulth Clio 4 karar kıldım ve sipariş ettim. Aracın Hem dizelini hem de 90 Hp 3 silindirli motorunu test ettim. Dizel başka tabi ama fiyat farkı-kullanımda bana laım olan alan ve performans göz önüne aldığımda 3 piston 90 Hp Turbo karar verdim. Aracın kasası standart donanımları emsal araçlarda opsiyon olarak sunulması dikkatimi çekti. İcon paketi sipariş etttim full yani. Her şeyi ile pişman olmayacağımı umarak aldım aracı. Bakalım nasip olursa kullanıp göreceğiz.
 
Abi Merhaba Hayırlı İşler hehe
Alt takım ve motor kısmı clio 3 ile birebir aynı. Kupası ve torpidosu değişmiş. Arka tekerler halen kampana. Bu bence ayıp hele ki bu günümüz teknolojisinde. Clio 3 ile f7r nin frenajlarını karşılaştırdığım zaman clio bariz daha zayıf geliyordu ki 4 te de bu durum böyle olacaktır çünkü yürür aynı resmen. Ben şahsım adına konuşacak olursam RS i haricinde clio 4 ün yüzüne dahi bakmam. Çok albenili güzel ama bana göre değil.
 
Abi Merhaba Hayırlı İşler hehe
Başka bir konuda bu durumumdan bahsettim zaten :D Ben gene diyorum bana göre değil ki alacağım araba da bu değildi zaten. Seçeneklerden eşim bunu beğendi diye aldım :) Şu an o bile ufak ufak pişmanlık yaşıyor bu incik boncuk seslerden dolayı. Gerçi zamanla umuyorum ki hepsi hallolacak ama midesi bulandı işte. Ona kalsa benim gibi Renault almayacaktık bi daha ama işte havalı duruyor hesabına alalım dedi :) Yukarıdaki sözlerimin sonuna dibine kadar arkasındayım :D
 
Geri
Üst