Egzoz Emisyonu Kontrol Ettirin ne demek?

Az yakmasi teoriden oteye geçemiyor o zaman, euro 5-6 1.5dci ların. .
Dpf temizlemek icin bilmem kac dakika devirli kullanacagiz da falan fistan.
Bende de gaz emisyonunu kontrol ettirin uyarısı verdi, kendiliğinden kayboldu. Farkli yakitlarla 2 kez yapti bunu.
Gidip bir yere cakacagim arabayi, renonun kapisindan da geçemeyeceğim kafami bozarsa.servis sorun yok deyip gonderiyor.



çok karamsarsınız :)



verilen yöntem olan 4üncü viteste 3000rpmle giderken aracınız modeline göre değişkenlik göstererek 115-125km/h hız yapıyor ve normal kullanımda 5lt yakarken bu şekildede taş çatlasın 6.5lt yakıyor öyle 12lt yakıyor sanmayın :)

ayda bir bunu yaparak ne kaybediliyor anlamadım açıkcası.


genel halkın çoğu bu duruma düşmüyor bile bakınız koca forumda kaç yıldır toplasanız bu konu 5 defa gündeme gelmiştir, çoğu insan zaten standart olarak 1 yada 2 ay içersinde genel günlük kullanım olarak bile kendiliğinden otobana çıkıp uzun sürünce dpf kendi kendini temizliyor özetle bu işlem yoğun olarak trafikte olanlara daha çok baş gösteren bir sorun.

dahada önemlisi bu renault için olan bir durum değilki bu euro5 olan tüm motorlar için olan bir durum ve açıkcası ford,citroen, ve özeliklede vw de çok daha sık ve ciddi şekilde baş gösteren bir sorun.



kendinizin ilerleyen haftalarında programınızda hanım ile farklı bir ile,akraba ziyaretine vs gideceğinizi bilip 30dk otobanda olacağınızı bildiğiniz noktada bu işlemi yaparsınız (oda dediğim gibi sizde varsa bu sorun ve siz genelde şehir içi sürüyorsanız yoksa normal kullan gitsin) .

yakacağınınız 30dk /120km/h ile yani 60km boyunca 100kmde 1.5lt fazlasıki oda 1lt bile yapmaz :) yani özetle planlı programlı olursanız hiçte cep yakan bir durum yok hocam.
 
DPF ile ilgili nerede sürdüğünüzden çok nasıl sürdüğünüz önemli özetle çevre yolu yada şu budan daha farklı detaylar önemli:


1) aracı kaç km sürdüğünüz? (dizel araç 5-10km den önce ısınmıyor bile ve bu durumda limp mode yani koruma modunda daha falza yakıt püskürtür= kurum)

2) sürdüğünüz bu mesafenin kaçı 2200rpm üzerinde kalıyor? (kimi insan evet ama ben tek yön 40km yol yapıyorum diyor, tamamda kardeşim o 40nin tamamıda DPFnin istediğine ters düşer koşullardaysa ne gibi avantajı varki? faydadan çok zararı var)

dpf nin kendini temizlemesi için ısı + basınç lazım, çevre yolunda basmadan sabit hızda birde zaman zaman 1700-1800rpmde kalaarak (85-90km hız / 5inci vites) ve hatta trafiğe kalarak dahada kötü şartlarda çevre yolunun pek bir avantajını göremiyorum.


3) dpf kurum ile tıkanır, aklınıza eski usul 90ların 2000başlarının dizellerini getirin ne zaman egsozdan siyah duman çıkardı?

a) ilk kalkışta
b) sabit hızda giderken birden yüklenmelerde, ara hızlanmalarda
c) çok yüksek hızlarda
d) ağır yüklüyken
e) araç bakımı yaklaşmışken
f) yakıt kaliteli değilken
g) hepsi


özetle aracınız 140kmlede giderken DPF doldurabilir, buna birçok sebeb olabilir yakıt kalitesi,yük,sürüş karakteri vs gibi..



şahsen size diyebilirimki sizin güvenliğinizden çok (euro NCAP vs) aracınızın DPF si daha çok test ediliyor kısıtlanıyor birçok kurum ve bakanca,
toyotada frenler tutmuyordu, kimi markanın direksiyonu yolda giderken kitleniyordu ve insanlar ölüyordu ama kesilen cezalar cuzi oluyordu .

birde VW'ne bakın ne oldu adamlar 18milyar dolar ceza yedi vs vs inanın çevre bakanlığı ve Avrupa bu konuda çok çok çok ciddi ve hassas.


özetle sistemin arıza verdiğini hiç ama hiçbir şekilde sanmıyorum zaten son derecede basit ve keskin çalışan bir sistem, sensörlerin tek okuduğu şey basınç ondada kolay kolay hata yapmazlar çünkü diğer sensörlerin aksine tozdan,kirden ondan bundan etkilenmez temiz olmaları gerekmez direk basınçla LAMBDA olarak çalışırlar.



renaultun tahminimce yaptığını size söylim, ısık temel olarak 40gr kurum dolunca yanmaya programlı ise ve sizin araç 42gr üretip yandı ise yazılım ile sensöre 60gr olunca yan komutu veriliyor programlanıyordur bu okadarki basit ve kolay bir çözüm ha doğrumudur kesinlikle hayır bizim renault yaparmı hemde nee.. :)



özetle yerinizde olsam dediğim gibi gidin kaliteli bir yakıt alın shell v power gibi ve takın 4e sürün 30dk 3000-3300rpm gibi otobanda ve son anlara doğru gazlayıp gazlayıp durun ve akabinde aracı söndürmeden önce rolantide 1-2dk bekleyin turbo soğsun.

çözüm olmaz ise bir kere daha yapın artık olmuyorsa dpf temizliğiniz gelmiş demektir ve doğrusu yazılım ile değilde dpf sökülerek fiziki müdahale ile kimyevi bir çözelti dökülerek basınçla temizlenmesi gerekmektedir.



ha bunu renault yapmaktan nedenmi çok kaçınıyor diye sorarsanız cevabı çok basit kendi motor tasarımı serviste müdahale etmesi muhtemelen en zor tasarımda ondan.

genel önden çekişli motorlar önde yanlamasına dururken genelde emme manifoldu araç kompartmanı tarafına bakan tarafta olur, egsoz manifoldu radyatör tarafına bakan tarafta olur ve turboda orda olur, tabi egsoz orda olduğu içinde dpf de yine radyatör tarafında olur.

burası ulaşması kolay,sökmesi takması basittir.


fakat renault ne akla hizmet neden böyle yaptıysa bunun tersinedir emme radyatör tarafına bakar, egsoz ,turbo ve dpf çok ama aşırı sıkışık bir ortamda motor kompartmanına doğrudur buda onu sökmek için neredeyse komple motoru sökmenin bile daha kolay olacağı kadar zor bir durumda bırakıyor :(

Her gün işe 30 km gidiyorum ve geliyorum yani ortala 60 km sürüyorum. hızım ise 120-160 arası değişiyor bu yolun çoğunda ve genelde de tüm hızlarda seri kullanıyorum devir olarak sıklıkla 2.500 devir üzerinde yani, ayrıca yakıt olarak Türkiye'de kaldırılana kadar Shell GTL kullandım ondan sonra total excellium eurodiesel ve shell nitro diesel aldım yalnızca katkılı dizelleri kullandım yani. Ben bu arızanın sebebinin o olmayabileceğini belirttim sadece :eyv
 
Mr. clio sizi tavsiye ettiğiniz gibi kullandım aracı uyarı söndü fakat 1 hafta sonra tekrar yandı ne yazık ki
 
Mr. clio sizi tavsiye ettiğiniz gibi kullandım aracı uyarı söndü fakat 1 hafta sonra tekrar yandı ne yazık ki


o halde servise başvurup ya sökülerek dpf temizliği yaptırmanız yada yazılım ile uyarıyı sildirmeniz gerekecektir.
 
1.2 benzinli aracım 35.000 km de uyarı mesajı çıktı. Şehir içi kısa mesafe kullanılıyor genelde sanırım ondan. Arkadaşın tavsiyesini deneyeceğim servise göstermeden önce biraz gazlayıp geri dönüş yaparım:)
 
Egr valfi arızası nedeniyle ortaya çıkıyor.bu gün egr vanasinin soketi ni çıkarıp 10 kilometre gittim hemen bu uyarı çıktı.
 
merhabalar 2012 model aracım clio3 90 bg e5 motor ilk önce enjeksiyon kontrol ettir +sonrada gaz emisyonunu kontrol ettir hatası verdi forumlardaki farklı yorumları okudum ve aracın hava akışmetre sensörünü hava ile temizledim sorunum düzeldi uyarı kendiliğinden silindi .başına bu tür birşey gelen arkadaşlar paraları sananayiye götürmeden kendileri bunu denemelerinde fayda var umarım faydalı olur.
 
Arkadaşlar ben de 2011 latitude var.aracin deposunu opetten fulledim sonrasında bu ariza işareti yandı bilmiyorum ne yapmalıyım.acaba önemi bir ariza mi yardımcı olur musunuz
 
Arkadaşlar ben de 2011 latitude var.aracin deposunu opetten fulledim sonrasında bu ariza işareti yandı bilmiyorum ne yapmalıyım.acaba önemi bir ariza mi yardımcı olur musunuz
Toprağım bu arıza bir çok sebepten yanıyor baktırmak da fayda var pislik gelsede yanar enjektör bozulsada yanar sensör okumasada yanar. Ustaya göstermek en iyisi olacaktır
 
Arkadaşlar ddt4all programı ile dpf içindeki kurum miktarını görüntüleyebiliyorum. Baktığımda kurum miktarı 13.09 gramdı. 2 gün sonra otobanda (tavsiye etmiyorum)180-190 km ile 10 dk yol aldım. Eve gelince kontrol ettiğimde 1.03 gram gösterdi. Yani servise veya tamirciye gidip dpf nize dokundurmayın. Benim gibi hız yapmayın ama 30-40 dk. Düşük vites yüksek devirde sürünce de kurumu söker kanaatindeyim. Aracım 2016 icon 1.5 dci 90.

SM-A720F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst