Egzoz Emisyonu Kontrol Ettirin ne demek?

Sorunun keskin bir dil ile şudur diyemiyorum ama %90 bir eminlikle adresi kurum derim hocam, aracınız clio 4 ise veya herhangi bir euro 4, euro 5 standartında 1.5 dci ise aracınızda katalizör diyede adlandırılan ama aslında katalizörden çok doğru adı dizel partiküler filtresi vardır.


bu filtre eski katalizör tip sistemlerinden çok daha karmaşıktır, içi çok daha yoğundur adeta bir süngere benzer ve gazın geçişinde önemli bir engel teşkil eder zira bu yol ile zaten emisyonları düşürür üreticiler özellikle euro 5 motoralr için.


burada normalde dizel partiküler filtresi okdar yoğundurki eski tip katalizörler 150,000kmde bir tıkanırken dizelpartiküler filtreleri 600-800kmde tıkanır ama akabinde bir sıvı yada ısı yardımı ile kendini temizler (katalizörler bunu yapamaz zaten asıl farklarıda budur)


burada kimi üretici ISI olan yolu kullanır oda şu şekilde olur, motora sensör vasıtısıyla komut gider evet tıkandım ben diye ve motor bilerek enjektörden fazla mazot püskürtür burada yanamayan mazot ısı ya sebeb olur, ısı okadar yükseklirki dpf içersindeki tıkanan kurum yavaş yavaş erir ve kurumdan küle dönüşür dpf dibine çöker ve filtreyi açar.


diğer yol ise likid temizlik sıvısı vasıtasıyla temizlenir (renault bu yolu kullanır) ,dpf içersinde bir püskürtme enjektörü vardır oda depomuzun yanında bulunan bizim ulaşamadığımız temizkil likidi deposuna bağladır, bura dpf ben tıkandım diyince oradan sıvıdan alır ve dpf içersindeki kuruma sıkar temizler.



sizin durumunuzda olabilecek 2 şey var:


1) gerek likid ile gerek ısı ile temizlenme sırasında belli bir mesafe yol alınması gerekiyor ve o yol alınamamış ise temizlenme işlemi başarısız oluyor.

şöyle düşünün, 800km oldu dpf tıkandı sensör yıka temiz le dedi ve tam başlayacakken (ki bu işlem 20dk-30dk sürüyor) siz aracı söndürdünüz ohalde işlem yerine getirilemez.


bunu birde birden çok kez yaşanan genelde tek yol 20-30km den az yol alan veya şehiriçinde çok süren sürücüler çok çok daha fazla yakalanmaya açıktır.




tavsiyem servise gitmeden önce aracınızı sabit bir hızda sürebilecek engelsiz olan otobana çıkarıp 4üncü vitesde 3,000rpmde tutarak 30dk yol alınız böylelikle içindeki kurum yavaştan açılacaktır.

zaten serviste aynen bu adımı yapıyor, bu adım sonrası halen açılmıyorsa söküp özel bir sıvı ile garanti altında temizliyorlar ama yerinizde olsam kurcalataıp söktüreceğime dediğim yola ilk etapta baş vururdum.

Abi valla dün beylikduzunden gelirken 20 dk kadar 3000 devir gibi geldik babamda öyle düşündü fakat yine yaniyor benzinliklerin katkısını kullanmak istemiyoruz çünkü önceki aracimizda hiç sorun yokken 10 senelik mazot pompası katkıdan sonra bozulmuştu belki vadesi doldu ama bilemeyiz eğer katkı kat derseniz onerecrginiz bir urun var mi ?
 
Abi valla dün beylikduzunden gelirken 20 dk kadar 3000 devir gibi geldik babamda öyle düşündü fakat yine yaniyor benzinliklerin katkısını kullanmak istemiyoruz çünkü önceki aracimizda hiç sorun yokken 10 senelik mazot pompası katkıdan sonra bozulmuştu belki vadesi doldu ama bilemeyiz eğer katkı kat derseniz onerecrginiz bir urun var mi ?



tamda aksine ben kardeşim şimdiye kadar bildiğin doğrusuymuş zaten ve sakın fikrinizi değiştirmeyin.


dışarıdan alınan würth gibi katkılar inanılmaz derecede aşındırıcıdır zaten bu sayede kurum söker ve ilerlediğin yoldaki mazot pompasına,enjektörlere zarar verir.
zamanında ilk çıktığında carbon clean uygulamaydı,würth katkıydı çok firma/servis kullandı sonrasında bir sürü problem çıktı şimdi aklı selim hiçbir tecrübeli firma önermez.



dpf olayına gelince son birkez süreyi 35-40dkya çıkartıp yine 3000rpm sabit ve 5dkda bir şöyle 20-30sn içinde olsa tam gazlarla gazlayarak bir kere daha deneyin derim.


iyi senaryo eğer halen olmuyorsa ise beyinde basitçe silinmeside gerekiyor olabilir sadece (diğer arkadaşında dediği yazılımsal durum), kötü senaryo okadar tıkalıysa dpf fiziken sökülüp temizlenmesi işlemi gerekebilir.
 
benzinli iaraçlarda oluyormu bu işlem?
 
tamda aksine ben kardeşim şimdiye kadar bildiğin doğrusuymuş zaten ve sakın fikrinizi değiştirmeyin.


dışarıdan alınan würth gibi katkılar inanılmaz derecede aşındırıcıdır zaten bu sayede kurum söker ve ilerlediğin yoldaki mazot pompasına,enjektörlere zarar verir.
zamanında ilk çıktığında carbon clean uygulamaydı,würth katkıydı çok firma/servis kullandı sonrasında bir sürü problem çıktı şimdi aklı selim hiçbir tecrübeli firma önermez.



dpf olayına gelince son birkez süreyi 35-40dkya çıkartıp yine 3000rpm sabit ve 5dkda bir şöyle 20-30sn içinde olsa tam gazlarla gazlayarak bir kere daha deneyin derim.


iyi senaryo eğer halen olmuyorsa ise beyinde basitçe silinmeside gerekiyor olabilir sadece (diğer arkadaşında dediği yazılımsal durum), kötü senaryo okadar tıkalıysa dpf fiziken sökülüp temizlenmesi işlemi gerekebilir.

abi senin bu bilgin forumumuzda çok kişiye yarışacaktır emin ol yardımcı olduğun için gerçekten Allah razi olsun bugün aracı iki kez çalıştırdıktan ve yanmadi hiç inşallah bir daha yanmaz hiçbir katkı vs kullanmadik sadece dün akşam yüksek devir gittik motor sıcak iken fakat benim sorum
Abi araç daha 7 binde bu normal mi peki buna ne diyorsun arac genelde şehir içi 10 km gidiyor haftada birde ya Üsküdar yada Beylikdüzü ne gidiyor yanı dediğin gibi genelde şehir içi bakalım bir daha yakarsa irtibata gecerim yine seninle abim çok saol
 
abi senin bu bilgin forumumuzda çok kişiye yarışacaktır emin ol yardımcı olduğun için gerçekten Allah razi olsun bugün aracı iki kez çalıştırdıktan ve yanmadi hiç inşallah bir daha yanmaz hiçbir katkı vs kullanmadik sadece dün akşam yüksek devir gittik motor sıcak iken fakat benim sorum
Abi araç daha 7 binde bu normal mi peki buna ne diyorsun arac genelde şehir içi 10 km gidiyor haftada birde ya Üsküdar yada Beylikdüzü ne gidiyor yanı dediğin gibi genelde şehir içi bakalım bir daha yakarsa irtibata gecerim yine seninle abim çok saol
işin özeti şeir içinde kullandığın için kurum bağlıyor sensur hata veriyor ayda 1 otobanda arabayı yüksek devirde zorlayarak kullan kurumları atsın aracın solunum yolları açılsın:berbat
 
tavsiyenizi en kısa sürede deneyeceğim gayet bilimsel yardımcı oldunuz teşekkür ederiz denedikten sonra olmazsa eğerki farklı tavsiyelerinizi bekliyoruz:)
 
Az yakmasi teoriden oteye geçemiyor o zaman, euro 5-6 1.5dci ların. .
Dpf temizlemek icin bilmem kac dakika devirli kullanacagiz da falan fistan.
Bende de gaz emisyonunu kontrol ettirin uyarısı verdi, kendiliğinden kayboldu. Farkli yakitlarla 2 kez yapti bunu.
Gidip bir yere cakacagim arabayi, renonun kapisindan da geçemeyeceğim kafami bozarsa.servis sorun yok deyip gonderiyor.
 
Az yakmasi teoriden oteye geçemiyor o zaman, euro 5-6 1.5dci ların. .
Dpf temizlemek icin bilmem kac dakika devirli kullanacagiz da falan fistan.
Bende de gaz emisyonunu kontrol ettirin uyarısı verdi, kendiliğinden kayboldu. Farkli yakitlarla 2 kez yapti bunu.
Gidip bir yere cakacagim arabayi, renonun kapisindan da geçemeyeceğim kafami bozarsa.servis sorun yok deyip gonderiyor.
euro 5 yapalım derken aracı ne hale çevirdilerse :D
 
partikül filtresi doluluğuyla ile ilgili olmayabilir daha önce benim aracımda da oldu ve genellikle çevre yolunda vs sürüyorum hatta ilk olduğunda şehirler arası yolda 140-150 gidiyordum :D şehir içine pek girmiyorum zaten uyarıyı servise götürdüğümde düzelttiler bu uyarıyla beraber 1 kere de esc kontrol ettirin yazdı 2 sini söyledim servise kontrol ettiler ve düzeltildi biri için parça geldi ama hangisi hatırlamıyorum, şu an onun üzerine 5-10bin km yapmışımdır tekrar uyarı gelmedi. Ankaradaysanız benim aracımla ilgilenen servisi belirtebilirim zaten garantiden yapıldı işlemleri.
 
partikül filtresi doluluğuyla ile ilgili olmayabilir daha önce benim aracımda da oldu ve genellikle çevre yolunda vs sürüyorum hatta ilk olduğunda şehirler arası yolda 140-150 gidiyordum :D şehir içine pek girmiyorum zaten uyarıyı servise götürdüğümde düzelttiler bu uyarıyla beraber 1 kere de esc kontrol ettirin yazdı 2 sini söyledim servise kontrol ettiler ve düzeltildi biri için parça geldi ama hangisi hatırlamıyorum, şu an onun üzerine 5-10bin km yapmışımdır tekrar uyarı gelmedi. Ankaradaysanız benim aracımla ilgilenen servisi belirtebilirim zaten garantiden yapıldı işlemleri.



DPF ile ilgili nerede sürdüğünüzden çok nasıl sürdüğünüz önemli özetle çevre yolu yada şu budan daha farklı detaylar önemli:


1) aracı kaç km sürdüğünüz? (dizel araç 5-10km den önce ısınmıyor bile ve bu durumda limp mode yani koruma modunda daha falza yakıt püskürtür= kurum)

2) sürdüğünüz bu mesafenin kaçı 2200rpm üzerinde kalıyor? (kimi insan evet ama ben tek yön 40km yol yapıyorum diyor, tamamda kardeşim o 40nin tamamıda DPFnin istediğine ters düşer koşullardaysa ne gibi avantajı varki? faydadan çok zararı var)

dpf nin kendini temizlemesi için ısı + basınç lazım, çevre yolunda basmadan sabit hızda birde zaman zaman 1700-1800rpmde kalaarak (85-90km hız / 5inci vites) ve hatta trafiğe kalarak dahada kötü şartlarda çevre yolunun pek bir avantajını göremiyorum.


3) dpf kurum ile tıkanır, aklınıza eski usul 90ların 2000başlarının dizellerini getirin ne zaman egsozdan siyah duman çıkardı?

a) ilk kalkışta
b) sabit hızda giderken birden yüklenmelerde, ara hızlanmalarda
c) çok yüksek hızlarda
d) ağır yüklüyken
e) araç bakımı yaklaşmışken
f) yakıt kaliteli değilken
g) hepsi


özetle aracınız 140kmlede giderken DPF doldurabilir, buna birçok sebeb olabilir yakıt kalitesi,yük,sürüş karakteri vs gibi..



şahsen size diyebilirimki sizin güvenliğinizden çok (euro NCAP vs) aracınızın DPF si daha çok test ediliyor kısıtlanıyor birçok kurum ve bakanca,
toyotada frenler tutmuyordu, kimi markanın direksiyonu yolda giderken kitleniyordu ve insanlar ölüyordu ama kesilen cezalar cuzi oluyordu .

birde VW'ne bakın ne oldu adamlar 18milyar dolar ceza yedi vs vs inanın çevre bakanlığı ve Avrupa bu konuda çok çok çok ciddi ve hassas.


özetle sistemin arıza verdiğini hiç ama hiçbir şekilde sanmıyorum zaten son derecede basit ve keskin çalışan bir sistem, sensörlerin tek okuduğu şey basınç ondada kolay kolay hata yapmazlar çünkü diğer sensörlerin aksine tozdan,kirden ondan bundan etkilenmez temiz olmaları gerekmez direk basınçla LAMBDA olarak çalışırlar.



renaultun tahminimce yaptığını size söylim, ısık temel olarak 40gr kurum dolunca yanmaya programlı ise ve sizin araç 42gr üretip yandı ise yazılım ile sensöre 60gr olunca yan komutu veriliyor programlanıyordur bu okadarki basit ve kolay bir çözüm ha doğrumudur kesinlikle hayır bizim renault yaparmı hemde nee.. :)



özetle yerinizde olsam dediğim gibi gidin kaliteli bir yakıt alın shell v power gibi ve takın 4e sürün 30dk 3000-3300rpm gibi otobanda ve son anlara doğru gazlayıp gazlayıp durun ve akabinde aracı söndürmeden önce rolantide 1-2dk bekleyin turbo soğsun.

çözüm olmaz ise bir kere daha yapın artık olmuyorsa dpf temizliğiniz gelmiş demektir ve doğrusu yazılım ile değilde dpf sökülerek fiziki müdahale ile kimyevi bir çözelti dökülerek basınçla temizlenmesi gerekmektedir.



ha bunu renault yapmaktan nedenmi çok kaçınıyor diye sorarsanız cevabı çok basit kendi motor tasarımı serviste müdahale etmesi muhtemelen en zor tasarımda ondan.

genel önden çekişli motorlar önde yanlamasına dururken genelde emme manifoldu araç kompartmanı tarafına bakan tarafta olur, egsoz manifoldu radyatör tarafına bakan tarafta olur ve turboda orda olur, tabi egsoz orda olduğu içinde dpf de yine radyatör tarafında olur.

burası ulaşması kolay,sökmesi takması basittir.


fakat renault ne akla hizmet neden böyle yaptıysa bunun tersinedir emme radyatör tarafına bakar, egsoz ,turbo ve dpf çok ama aşırı sıkışık bir ortamda motor kompartmanına doğrudur buda onu sökmek için neredeyse komple motoru sökmenin bile daha kolay olacağı kadar zor bir durumda bırakıyor :(
 
Geri
Üst