bilalrx
Bilgi Girilmemiş
Re: egsoz alev kiti (alıntıdır)
öncelikle arabanızda olması ve olmaması gerekn şeyler: katalizör varsa iptal edilecek, eğer yoksa halay çekilecek
son susturucu orjinal ise abart veya diğer adıyla performans tipi egsozla değiştirilecek, eğer buda varsa isteğe göre ikinci kez halay çekilebilir
arabanız platinli ateşleme sistemine sahipse (şahin, doğan, kartal, serçe, eski amerikan araçları, v.s.) hamuda kalkmalısınız
elektronik ateşleme sistemine sahipse bi oto elektrikçisine gidip silecek motoruna platin taktırmalısınız ve bunu satın almalısınız. platin 5 ytl çıkma silecek motoru 10 ytl. ve ardından satın almanız gereken şeyler: bobin, 5 bacaklı röle, buji, buji kablosu, buton (düğme), uygun kalınlıkta 5 metre kablo ve tornacıda bujinin dişlerine uygun bir somon yaptırmak eğer hepsini bulamazsanız bulmanıza yardımcı olabilirim. bunlarıda satın aldıktan sonra bi egsozcuya gidip son susturucudan önceki boruya son susturucudan 20-30 cm önceye bir delik açtırıp tornacıda yaptırdığınız somonu kaynattırıyoruz. sonra oto elektrikçisine gitip aynen şunu tarif ediyoruz: "elindeki malzemeleri gösterip; arabanın bobinine giden kabloyu kesiceksin röleyi takıcaksın rölenin bir bacağına içeriye monte edilecek butona bağlayacaksın, bir bacağına elektrik vereceksin diğer bacağınada bagaja bağlayacağın bobine gidecek elektrik kablosunu bağlayacaksın. butona bastığımda arabanın motoruna giden elektrik kesilecek ve arkaya taktığım bobine elektrik gidecek bu şekilde bağlayacaksın." diyeceksin. ve bu işlemleri yaptırdıktan sonra şu şekilde egsozundan alev atıcaksın (yazılanların sırasıyla yapılması gerekiyor yoksa alev çıkmaz.) :
1-Araba dururken: önce gaza basıp deviri artıracaksın devir düşmeden hemen düğmeye butona tutarak gazı pompalayacaksınız ve 1-2 saniye sonra butona basmayı bırakacaksınız bırakacaksınız. eğer çok uzun süre butona basılı tutarsanız devir çok düşer ve motor stop eder. bir daha arabayı çalıştırmanız gerekiyor.
2-Araba yürür haldeyken: arabayı öncelikle hareket ettiriyoruz ve hızınıza uygun vitese takıyoruz devir ne kadar yüksekse o kadar çok alev çıkar. araba vitesteyken düğmeye basılı tutuyoruz ve gazı devamlı pompalıyoruz. arabanın tekrar hızlanmasını istiyorsanız düğmeden parmağınızı çekmeniz yeterli. bunda süre kısıtlaması yok araba durana dek yapabilirsiniz. görenler nos açtığınızı zannedebilir. arkanıza süperspor arabalar takılabilir (m3, lamborghini, porsche, ferrari v.s.) sakın gaza gelip peşlerine takılmayın. LÜTFEN BEYLER BU İŞLEMİ YAPANLARIN VE YAPMAYAN HERKEZİN DİKKATİNE
"KURALLARA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM"
herkeze alevli günler diliyorum...
Önemli:
bu paylaşımıma karşılık işlem yaptığınız arabanın videosunu gönderirseniz çok sevinirim...
http://www.izlesene.com/video/alev-kiti/2130125
not: alıntıdır....
ormana, tarlaya girirpde etrafı yakmayın gençşşler... temammı ...
Performans Egzoz Nedir
Egzoz sistemi modifiyesinin mantığı motorun egzoz subaplarından çıkan atık gazların dışarıya daha kolay atılmasını ve pistonların artık egzoz gazlarını o küçük borulardan ve susturuculardan dışarıya postalamak için uyguladıkları direncin azaltılmasını sağlamaktır.
Standart egzoz susturucuları, adından da belli olacağı üzere motorun, egzoza yansıyan seslerini susturmak için yapılmışlardır. Ama bu susturma işlemi sırasında da egzoz gazlarının çıkışını zorlaştırırlar ve bu da arabanın performansının olabileceğinden daha düşük olmasına sebep olur. İşte bu olayda, modifiyeciler için performans tipi egzoz susturucuları üretilmiştir. Bu susturucular egzoz sesini fazla kesmezler, gaza bastığınızda baya bir bağırırlar, ama aynı şekilde motordan çıkan gazın da dışarıya kolay bir şekilde atılmasını sağlarlar. Aslında çıkardığı ses de çok sportif bir sestir. Malum yarış motosikletlerinin çıkardığı seslere benzer sesleri.
Bir egzoz sistemi üzerinde 2 tane susturucu ve enjeksiyonlu arabalarda bir de katalitik konvertör bulunur. (Egzoz gazını temizleyen bir alet). Bu 2 susturucu, orta susturucu ve arka susturucu olarak adlandırılırlar. Bir egzoz modifiyesinde, öncelikle arka susturucu değiştirilmelidir. Arka susturucuyu değiştirmek, orta susturucuya nazaran daha yüksek performans artışı sağlarlar.
Aslında en iyi performans için komple bir egzoz sistemi uygulaması yapmak gerekir. Bu uygulama, orta ve arka susturucuların, performans tipi susturucularla değiştirilmesi, egzoz borularının daha geniş borularla değiştirilmesi ve katalitik konvertörün iptali ya da performans tipi katalitik konvertörlerle değiştirilmesinden oluşmaktadır. Olayın en sonunda ise Headers denilen, egzoz manifoldu sisteminin değiştirilmesi vardır. Fakat bu olayın maliyeti diğerlerine göre daha yüksek olduğu için genelde en son olarak uygulanır.
Avantajları, Dezavantajları
Ses olayına girmek uygun olmaz. Bu kimisinin rahatsız olacağı, kimisinin ise hoşlanacağı bir durumdur. Fakat ses olayıda susturucu markalarına göre değişebilmektedir. Supersprint susturucularının onaylı olduğu ve az ses çıkardığı bilinmekle beraber, Remus susturucularının da daha fazla performans verdiği fakat yüksek sesinden dolayı başınıza polisleri topladığı bilinmektedir.
Modifiye edilmiş egzoz sisteminin motor performansını etkileme konusuna gelirsek. Performans, farklı devirlerde farklı değişiklikler gösterir. Motor gücünde, yüksek devirlerde (4000 ve üstü) %10'lara kadar varan fark edilir bir artış yaşanmasına rağmen, düşük devirlerde de (3000 ve altı) bir miktar güç düşüşü görülmektedir. Yani bu modifiye sistemini ancak aracınızı devirli olarak kullanıyorsanız uygulamanız mantıklı olur. Aksi takdirde, şehir içi veya sakin kullanımlarda beklediğiniz etkiyi bu sistemden göremezsiniz...
öncelikle arabanızda olması ve olmaması gerekn şeyler: katalizör varsa iptal edilecek, eğer yoksa halay çekilecek



1-Araba dururken: önce gaza basıp deviri artıracaksın devir düşmeden hemen düğmeye butona tutarak gazı pompalayacaksınız ve 1-2 saniye sonra butona basmayı bırakacaksınız bırakacaksınız. eğer çok uzun süre butona basılı tutarsanız devir çok düşer ve motor stop eder. bir daha arabayı çalıştırmanız gerekiyor.
2-Araba yürür haldeyken: arabayı öncelikle hareket ettiriyoruz ve hızınıza uygun vitese takıyoruz devir ne kadar yüksekse o kadar çok alev çıkar. araba vitesteyken düğmeye basılı tutuyoruz ve gazı devamlı pompalıyoruz. arabanın tekrar hızlanmasını istiyorsanız düğmeden parmağınızı çekmeniz yeterli. bunda süre kısıtlaması yok araba durana dek yapabilirsiniz. görenler nos açtığınızı zannedebilir. arkanıza süperspor arabalar takılabilir (m3, lamborghini, porsche, ferrari v.s.) sakın gaza gelip peşlerine takılmayın. LÜTFEN BEYLER BU İŞLEMİ YAPANLARIN VE YAPMAYAN HERKEZİN DİKKATİNE
"KURALLARA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM"
herkeze alevli günler diliyorum...
Önemli:
bu paylaşımıma karşılık işlem yaptığınız arabanın videosunu gönderirseniz çok sevinirim...
http://www.izlesene.com/video/alev-kiti/2130125
not: alıntıdır....

ormana, tarlaya girirpde etrafı yakmayın gençşşler... temammı ...

Performans Egzoz Nedir
Egzoz sistemi modifiyesinin mantığı motorun egzoz subaplarından çıkan atık gazların dışarıya daha kolay atılmasını ve pistonların artık egzoz gazlarını o küçük borulardan ve susturuculardan dışarıya postalamak için uyguladıkları direncin azaltılmasını sağlamaktır.
Standart egzoz susturucuları, adından da belli olacağı üzere motorun, egzoza yansıyan seslerini susturmak için yapılmışlardır. Ama bu susturma işlemi sırasında da egzoz gazlarının çıkışını zorlaştırırlar ve bu da arabanın performansının olabileceğinden daha düşük olmasına sebep olur. İşte bu olayda, modifiyeciler için performans tipi egzoz susturucuları üretilmiştir. Bu susturucular egzoz sesini fazla kesmezler, gaza bastığınızda baya bir bağırırlar, ama aynı şekilde motordan çıkan gazın da dışarıya kolay bir şekilde atılmasını sağlarlar. Aslında çıkardığı ses de çok sportif bir sestir. Malum yarış motosikletlerinin çıkardığı seslere benzer sesleri.
Bir egzoz sistemi üzerinde 2 tane susturucu ve enjeksiyonlu arabalarda bir de katalitik konvertör bulunur. (Egzoz gazını temizleyen bir alet). Bu 2 susturucu, orta susturucu ve arka susturucu olarak adlandırılırlar. Bir egzoz modifiyesinde, öncelikle arka susturucu değiştirilmelidir. Arka susturucuyu değiştirmek, orta susturucuya nazaran daha yüksek performans artışı sağlarlar.
Aslında en iyi performans için komple bir egzoz sistemi uygulaması yapmak gerekir. Bu uygulama, orta ve arka susturucuların, performans tipi susturucularla değiştirilmesi, egzoz borularının daha geniş borularla değiştirilmesi ve katalitik konvertörün iptali ya da performans tipi katalitik konvertörlerle değiştirilmesinden oluşmaktadır. Olayın en sonunda ise Headers denilen, egzoz manifoldu sisteminin değiştirilmesi vardır. Fakat bu olayın maliyeti diğerlerine göre daha yüksek olduğu için genelde en son olarak uygulanır.
Avantajları, Dezavantajları
Ses olayına girmek uygun olmaz. Bu kimisinin rahatsız olacağı, kimisinin ise hoşlanacağı bir durumdur. Fakat ses olayıda susturucu markalarına göre değişebilmektedir. Supersprint susturucularının onaylı olduğu ve az ses çıkardığı bilinmekle beraber, Remus susturucularının da daha fazla performans verdiği fakat yüksek sesinden dolayı başınıza polisleri topladığı bilinmektedir.
Modifiye edilmiş egzoz sisteminin motor performansını etkileme konusuna gelirsek. Performans, farklı devirlerde farklı değişiklikler gösterir. Motor gücünde, yüksek devirlerde (4000 ve üstü) %10'lara kadar varan fark edilir bir artış yaşanmasına rağmen, düşük devirlerde de (3000 ve altı) bir miktar güç düşüşü görülmektedir. Yani bu modifiye sistemini ancak aracınızı devirli olarak kullanıyorsanız uygulamanız mantıklı olur. Aksi takdirde, şehir içi veya sakin kullanımlarda beklediğiniz etkiyi bu sistemden göremezsiniz...
Son düzenleme: