Edc Şanzıman Nasıl Kullanılmalı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Duayen
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Merhaba 3 ay önceye kadar 2009 model laguna 3 kullanıcısıydım. Aracımı satıp fluence 1.5 110 hp edc 2014 model aldım.Bu konuyu çok yararlı buldum.
1- Edc kullanırken yukarda yazılanlardan başka dikkat etmemiz gereken durumlar varmı?
2- uzun dik rampa çıkışlarda yada inişlerde manuel mod kullanılmasının tavsiye edildiğini duymuştum.Doğru mu?
3- Bu şanzımana bakım gerekiyor mu?
 
Merhaba 3 ay önceye kadar 2009 model laguna 3 kullanıcısıydım. Aracımı satıp fluence 1.5 110 hp edc 2014 model aldım.Bu konuyu çok yararlı buldum.
1- Edc kullanırken yukarda yazılanlardan başka dikkat etmemiz gereken durumlar varmı?
2- uzun dik rampa çıkışlarda yada inişlerde manuel mod kullanılmasının tavsiye edildiğini duymuştum.Doğru mu?
3- Bu şanzımana bakım gerekiyor mu?

Yetkili servis yag vs kacak olmadigi surece sanzimana mudahale edilmedigini soyledi. 150.000 i cok rahat deviriyormus. Bu rakam cok gledi bana acikcasi ama kullandikca ogrenecegiz omrunu :) balata degisimi 3-4.000 tl civari bi fiyati varmis. Ama degisim km sini goz onune aldiginizda aslinda abartili bir rakam degil o da..


Hızlı yanıt alabilmek icin alıntı yaparak cevaplayın

Twitter : @tanseler
Instagram : @tanseler
iMessage : tanseler@me.com
 
Bende yetkili servise otomatik şanzıman bakım işini soracaktım iyi oldu öğrendiğim.balata değişim ücreti çok yüksek rakammış.

Yetkili servis yag vs kacak olmadigi surece sanzimana mudahale edilmedigini soyledi. 150.000 i cok rahat deviriyormus. Bu rakam cok gledi bana acikcasi ama kullandikca ogrenecegiz omrunu :) balata degisimi 3-4.000 tl civari bi fiyati varmis. Ama degisim km sini goz onune aldiginizda aslinda abartili bir rakam degil o da..


Hızlı yanıt alabilmek icin alıntı yaparak cevaplayın

Twitter : @tanseler
Instagram : @tanseler
iMessage : tanseler@me.com

 
EDC de 6 dan 5 e düşmede ya da hafif rampada 2 den 1 düştükten sonra hızlanmada sürtünme sesi geliyor mu?

benim aracımda şu anda böyle bir sorun mevcut. 1500 km de henüz. 1.2 120 İcon

Merhaba,

Konu biraz hortlamış olacak ama aynı sorun benim EDC’li Capturda da var. 2 den 1e atınca sanki debriyaja tam basmadan vites değiştirmiş gibi sürtme sesi çıkıyor. Otomatik araçta neden böyle ses çıkar anlamadım. Siz çözebilmiş miydiniz sorunu?
 
Merhaba,

Konu biraz hortlamış olacak ama aynı sorun benim EDC’li Capturda da var. 2 den 1e atınca sanki debriyaja tam basmadan vites değiştirmiş gibi sürtme sesi çıkıyor. Otomatik araçta neden böyle ses çıkar anlamadım. Siz çözebilmiş miydiniz sorunu?

Bu olay bende daha cok 5-6 gecisinde oluyor ozellikle hiz dusukken. Ama biraz sert kullanip 6. Vitese 120 km civari gecerse yapmiyor. Benim arac fluence 100.000 km de baskidan da olabilir ama 60.000 km civari basladi bendeki titreme.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Genel anlamda toparlamak için yazıyorum.
Birincisi gereksiz yere yük bindirme edc ye. En sık yapılan hatadir. Vitesi park aldıktan sonra el freni çekmek vs.
İkinci olarak kesinlikle aracı boşa alma çok zor durumda kalmadığın sürece. Araç hareket halindeyken keza kesinlikle vites n de olmasın. Üçüncü olarak yokuşta isen ayağın kesinlikle fren de olsun. Evet yokuş kalkış desteği var ama sen yine de frenle beklet.
Dördüncü olarak eğer trafikte isen ve bir süre beklemen gerekiyorsa örneğin ışık vs gibi bu süreçte arabayı boşa alabilirsin ayağın frende olmak kaydıyla. Bu şekilde hem turbo gereksiz yağlanmaz (eğer var ise)
 
Arac Hareket halinde neden vites N konumuna alinmaz acaba sebebi nedir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Arac Hareket halinde neden vites N konumuna alinmaz acaba sebebi nedir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Motor yağlamayı keser ama pistonlar araç hareket ettiğinden dolayı çalışmaya devam eder. Bu da motora zarar verir


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Arac isiklarda durdugunda N ye alsak motor yaglamiyormu acaba


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Genel anlamda toparlamak için yazıyorum.
Birincisi gereksiz yere yük bindirme edc ye. En sık yapılan hatadir. Vitesi park aldıktan sonra el freni çekmek vs.
İkinci olarak kesinlikle aracı boşa alma çok zor durumda kalmadığın sürece. Araç hareket halindeyken keza kesinlikle vites n de olmasın. Üçüncü olarak yokuşta isen ayağın kesinlikle fren de olsun. Evet yokuş kalkış desteği var ama sen yine de frenle beklet.
Dördüncü olarak eğer trafikte isen ve bir süre beklemen gerekiyorsa örneğin ışık vs gibi bu süreçte arabayı boşa alabilirsin ayağın frende olmak kaydıyla. Bu şekilde hem turbo gereksiz yağlanmaz (eğer var ise)

Motor yağlamayı keser ama pistonlar araç hareket ettiğinden dolayı çalışmaya devam eder. Bu da motora zarar verir


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

motor çalıştığı andan itibaren yağ pompası görevine başlar, N konumuma alınması motor ve turbo yağlanmasını engellemez. turbo milinin yağlanmasından değil yağsız kalmasından korkulur:)

hareket halinde N'ye alınması hem güvenlik hem arıza verme ihtimaline karşı önerilmiyor
 
Geri
Üst