Edc Şanzıman Nasıl Kullanılmalı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Duayen
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Arkadaşlar bu konuda epey kafam karıştı. Araç dururken vitesi N konumuna mı almam gerekiyor yoksa frene tam olarak basmam yeterli mi? Frene tam basınca balatanın ayrıldığını okudum. Aracın uzun süreli N konumunda çalışmasının da şanzımana zarar verdiğini söyleyenler var. Ne yapacağıma karar veremedim hala. Bunun dışında sıkışık trafikte yokuş aşağı dur kalklarda aracı N konumunda kısa mesafe yürütüp dursam. Yani sadece frene basıp bıraksam bunun bir sakıncası olur mu? Sürat en fazla 5-10 km/h oluyor.
 
Benim edcli arabam olsa normal kullanirim D'de ,baktim uzun sure trafik durucak alirim P'ye yokus yukari durumdada kesinlikle frende tutarim
 
EDC de 6 dan 5 e düşmede ya da hafif rampada 2 den 1 düştükten sonra hızlanmada sürtünme sesi geliyor mu?

benim aracımda şu anda böyle bir sorun mevcut. 1500 km de henüz. 1.2 120 İcon
 
Yokuş aşağı yada yoğun trafikde manuel kullanmak faydalı olurmu.edcden çok fazla şikayet var .tamiri çok pahalı.kimi ücretsiz yaptırabildiğini söylüyor kimide sövüp duruyor.nasıl kullanmalı bu şanzumanı.
 
aracım 1.2 icon edc 120hp,,
1-Araç sıkışık trafikte ve ışıklarda N konumuna alınmalıdır.(Böylece şanzumanın yükü hafiflemiş olur)
2-yokuş inerken D konumunda aracı kendi haline bırakın ayağınız frende olsun.
3-yokuş inerken asla N konumuna almayın.
4-yokuş çıkarken manuel 1. vites çıkabilirsiniz.(isteğe bağlı)
5-eco mod'un edc ile bir bağlantısı yoktur.eco mod ani tepkileri sınırlandırır.(Eco mod'un ekonomi sağladığı yada ne kadar ekonomi sağladığı bana göre hala muamma)
 
bende de bir uyarı yokuş aşağı yada yokuş yukarı aracını park ederken
yükü vitese bindirmeyin.

D yada R konumundayken ayağınız firende olsun.
el frenini çekin sonra aracınız stop ettirin.
sonra P ye alın.

yıllardır otomatik kullanırım
aynı şekilde yaparım.
 
Aracı park ederken park noktasına gelindiğinde öncelikle fren pedalına basarak araç N konumuna alınmalı. Bu esnada ayağımız hala frende olmalı ve araç N konumuna alindiktan sonra el freni çekilmeli. El freni çekildikten sonra ayağımızı frenden çekerek aracın tüm yükü el frenine bırakılmalı. Daha sonra yine fren pedalına basarak vites P konumuna alınmalı ve stop edilmeli.

Park sırasında kesinlikle el freni çekilmeden vites P konumuna getirilmemeli. Yapılan en büyük yanlıştır şanzıman icin.


Hızlı dönüş için alıntı yaparak cevaplayın
Instagram : @flu_e_nce
Twitter : @tanseler
iMessage : tanseler@me.com
 
Aracı park ederken park noktasına gelindiğinde öncelikle fren pedalına basarak araç N konumuna alınmalı. Bu esnada ayağımız hala frende olmalı ve araç N konumuna alindiktan sonra el freni çekilmeli. El freni çekildikten sonra ayağımızı frenden çekerek aracın tüm yükü el frenine bırakılmalı. Daha sonra yine fren pedalına basarak vites P konumuna alınmalı ve stop edilmeli.

kesinlikle doğru bilgi..
 
Aracı park ederken park noktasına gelindiğinde öncelikle fren pedalına basarak araç N konumuna alınmalı. Bu esnada ayağımız hala frende olmalı ve araç N konumuna alindiktan sonra el freni çekilmeli. El freni çekildikten sonra ayağımızı frenden çekerek aracın tüm yükü el frenine bırakılmalı. Daha sonra yine fren pedalına basarak vites P konumuna alınmalı ve stop edilmeli.

Park sırasında kesinlikle el freni çekilmeden vites P konumuna getirilmemeli. Yapılan en büyük yanlıştır şanzıman icin.


Hızlı dönüş için alıntı yaparak cevaplayın
Instagram : @flu_e_nce
Twitter : @tanseler
iMessage : tanseler@me.com
Bir çok insanın yaptığı en büyük hatalardan bir tanesidir bu hatta bir çok arızayada bu sebebiyet veriyor bende yazıcaktım tam siz yazdınız kesinlikle dikkate alınması gereken çok önemli bir bilgi.
 
Eco Mod: Burda bilgi vermek gerekirse EDC için Eco mod şehir içinde D konumunda çok iyi değil 20-25 saniyeden fazla sabit hızda gidemiyosanız Eco mod açık kaldığında sistem EDC beynine hemen üst vitese at ve düşük devir çevirsin az yaksın mantığında çalışıyo fakat siz gaza sabit basmadığınızda ki şehir içinde çok fazla dalgalanmalar oluyor dur kalkta dahil alt devirlerde gezen bir motora hafif gaz verince vites küçültmeyip gazı yedirmeye çalışıyor daha fazla yakıt tüketiyor bu nedenle araç biraz sert basıncada vites düşürüp fırlatıyor arabayı oyuzden şehir içinde sıkışık trafikte yanı burda anlatmak istediğim yavaşlayıp hızlandığınız durup kalktığınız yerlerde eco mod ya kapalı olsun yada edc manuel modda eco mod açık olsun viteside 2000 devirde atın ve devride 1.800 ile 2000 arasında tutun Eco modda D konumunda bunu hiç yapmıyor test edebilrsiniz birde kış aylırnda klimayı auto modda kullanınca AC nin ışığının yanmadığını yani ON konumunda olduğunu görüceksiniz manul modda kullanın ve AC üstünde kırmızı ışık yandığına dikkat edin bu OFF olduğunu söyler
 
Geri
Üst