Duster Yakıt Durumları...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bilalrx
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

bilalrx

Bilgi Girilmemiş
yakıt ortalamaları 4x4, 4x2, 90.ps, 110.ps, 5 vites 6 vites olarak, fiili kullanıcı rakamları nedir.... fabrıka katalog verileriyle farklı gibi...

Dacia Duster Fiyatı Teknik Özellikleri ve Test Sürüşü
...burda özetle söylenen..bunların yanı sıra yeni 6 ileri vites ile aracın ve motorun performansı arttırılmış oluyor. Şehir içinde 9,9 L/100 km ve şehir dışında 6,1 L/100 km yakıt tüketimi ile ortalama 7,3 L/100 km yakıt tüketen Duster’da daha az yakıt tüketimi ve daha fazla performans için her şey düşünülmüş...:confused:

bir başka sitede yazanlar...:o
Bazı Özellikler:
Duster 1.6 16v 105 bg 4x2-----Mak.Hız:165//0-100km/sn hızlanma:11,5//Yakıt tüketimi (l/100 km):Ş.İçi/Ş.Dışı/Ort:9,7/6,4/7,5
Duster 1.6 16v 105 bg 4x4-----Mak.Hız:160//0-100km/sn hızlanma:12,8//Yakıt tüketimi (l/100 km):Ş.İçi/Ş.Dışı/Ort:10,4/7,0/8,0
Duster 1.5 dCi 85 bg 4x2 -----Mak.Hız:155//0-100km/sn hızlanma:13,9//Yakıt tüketimi (l/100 km):Ş.İçi/Ş.Dışı/Ort:5,7/4,9/5,1
Duster 1.5 dCi 110 bg 4x4-----Mak.Hız:168//0-100km/sn hızlanma:12,5//Yakıt tüketimi (l/100 km):Ş.İçi/Ş.Dışı/Ort:6,5/5,3/5,6

doğrusu ortalamsı tam nedir bunların, bilenler htp adresle belirtirse bilgi olur....:eyv

dacıa.com. fabrika verilerinde yazılanlar...:confused::eek: TEKNİK ÖZELLİKLER
MOTOR
VİTES KUTUSU
DİREKSİYON
ÇEKİŞ
JANT VE LASTİKLER
FREN SİSTEMİ
PERFORMANS
AERODİNAMİK
CEE N 99/100 NORMLARINDA TÜKETİM (L/100 KM)
KAPASİTE
AĞIRLIK (KG)

[TD="class: c"] MOTOR TİPİ [/TD]
[TD="class: s"] Duster
[/TD]
[TD="class: s"] Duster
[/TD]
[TD="class: s"] Duster
[/TD]

[TD="class: v"]1.5.dci.90.ps.4x4
[/TD]
[TD="class: v"]1.5.dci.110.ps.4x4
[/TD]
[TD="class: v"]1.6.105.ps.benz.4x2
[/TD]

[TD="class: f"]Vites kutusu[/TD]
[TD="class: v"]Mekanik[/TD]
[TD="class: v"]Mekanik[/TD]
[TD="class: v"]Mekanik[/TD]

[TD="class: f"]Egzos emisyon normu[/TD]
[TD="class: v"]Euro V[/TD]
[TD="class: v"]Euro V[/TD]
[TD="class: v"]Euro V[/TD]

[TD="class: f"]Motor tipi[/TD]
[TD="class: v"]K9K 894[/TD]
[TD="class: v"]K9K 898[/TD]
[TD="class: v"]K4M[/TD]

[TD="class: f"]Silindir hacmi (cm3)[/TD]
[TD="class: v"]1461[/TD]
[TD="class: v"]1461[/TD]
[TD="class: v"]1598[/TD]

[TD="class: f"]Çap x Strok (mm)[/TD]
[TD="class: v"]76 x 80,5[/TD]
[TD="class: v"]76 x 80,5[/TD]
[TD="class: v"]79,5 x 80,5[/TD]

[TD="class: f"]Silindir adedi[/TD]
[TD="class: v"]4[/TD]
[TD="class: v"]4[/TD]
[TD="class: v"]4[/TD]

[TD="class: f"]Sıkıştırma oranı[/TD]
[TD="class: v"]15,7[/TD]
[TD="class: v"]15,7[/TD]
[TD="class: v"]9,8[/TD]

[TD="class: f"]Subap adedi[/TD]
[TD="class: v"]8[/TD]
[TD="class: v"]8[/TD]
[TD="class: v"]16[/TD]

[TD="class: f"]Maksimum güç kW CEE (bg)[/TD]
[TD="class: v"]66 / (90)[/TD]
[TD="class: v"]80 / (109)[/TD]
[TD="class: v"]77 (105)[/TD]

[TD="class: f"]Maksimum güç devri (dev/dak)[/TD]
[TD="class: v"]3750[/TD]
[TD="class: v"]4000[/TD]
[TD="class: v"]5750[/TD]

[TD="class: f"]Maksi tork Nm CEE (m.kg)[/TD]
[TD="class: v"]200[/TD]
[TD="class: v"]240[/TD]
[TD="class: v"]148[/TD]

[TD="class: f"]Maksimum tork devri[/TD]
[TD="class: v"]1750[/TD]
[TD="class: v"]1750[/TD]
[TD="class: v"]3750[/TD]

[TD="class: f"]Enjeksiyon tipi[/TD]
[TD="class: v"]Common Rail Turbo Direkt Enjeksiyon[/TD]
[TD="class: v"]Common Rail Turbo Direkt Enjeksiyon[/TD]
[TD="class: v"]Çok noktalı[/TD]

[TD="class: f"]Yakıt[/TD]
[TD="class: v"]Dizel[/TD]
[TD="class: v"]Dizel[/TD]
[TD="class: v"]Kurşunsuz benzin[/TD]

[TD="class: f"]Kişi sayısı[/TD]
[TD="class: v"]5[/TD]
[TD="class: v"]5[/TD]
[TD="class: v"]5[/TD]

[TD="class: f"]Partikül filtresi[/TD]
[TD="class: v"]S[/TD]
[TD="class: v"]S[/TD]
[TD="class: v"]-[/TD]

[TD="class: v"][/TD]
[TD="class: v"][/TD]
[TD="class: v"][/TD]

[TD="class: f"]Tip[/TD]
[TD="class: v"]TL8[/TD]
[TD="class: v"]TL8[/TD]
[TD="class: v"]JR5[/TD]

[TD="class: f"]Vites sayısı[/TD]
[TD="class: v"]6[/TD]
[TD="class: v"]6[/TD]
[TD="class: v"]5[/TD]

[TD="class: v"][/TD]
[TD="class: v"][/TD]
[TD="class: v"][/TD]

[TD="class: f"]Dönüş çapı (m)[/TD]
[TD="class: v"]10,44[/TD]
[TD="class: v"]10,44[/TD]
[TD="class: v"]10,44[/TD]

[TD="class: f"]Direksiyon turu[/TD]
[TD="class: v"]3,3[/TD]
[TD="class: v"]3,3[/TD]
[TD="class: v"]3,3[/TD]

[TD="class: v"][/TD]
[TD="class: v"][/TD]
[TD="class: v"][/TD]

[TD="class: f"]Ön takım[/TD]
[TD="class: v"]Pseudo-McPherson tip üçgen salıncaklı[/TD]
[TD="class: v"]Pseudo-McPherson tip üçgen salıncaklı[/TD]
[TD="class: v"]Pseudo-McPherson tip üçgen salıncaklı[/TD]

[TD="class: f"]Arka takım: Esnek profilli ve planlı tasarımlı - helezon yaylı H tipi dingil[/TD]
[TD="class: v"]-[/TD]
[TD="class: v"]-[/TD]
[TD="class: v"]S[/TD]

[TD="class: f"]Arka takım: McPherson tip çoğul salıncaklı[/TD]
[TD="class: v"]S[/TD]
[TD="class: v"]S[/TD]
[TD="class: v"]-[/TD]

[TD="class: v"][/TD]
[TD="class: v"][/TD]
[TD="class: v"][/TD]

[TD="class: f"]Jantlar (inç)[/TD]
[TD="class: v"]6,5 J 16[/TD]
[TD="class: v"]6,5 J 16[/TD]
[TD="class: v"]6,5 J 16[/TD]

[TD="class: f"]Ön/arka lastikler[/TD]
[TD="class: v"]215/65 R 16 M+S[/TD]
[TD="class: v"]215/65 R 16 M+S[/TD]
[TD="class: v"]215/65 R 16 M+S[/TD]

[TD="class: v"][/TD]
[TD="class: v"][/TD]
[TD="class: v"][/TD]

[TD="class: f"]Fren devresi[/TD]
[TD="class: v"]Çapraz[/TD]
[TD="class: v"]Çapraz[/TD]
[TD="class: v"]Çapraz[/TD]

[TD="class: f"]Ön:diskler (mm)[/TD]
[TD="class: v"]280[/TD]
[TD="class: v"]280[/TD]
[TD="class: v"]269[/TD]

[TD="class: f"]Arka kampana fren[/TD]
[TD="class: v"]9 inç[/TD]
[TD="class: v"]9 inç[/TD]
[TD="class: v"]9 inç[/TD]

[TD="class: v"][/TD]
[TD="class: v"][/TD]
[TD="class: v"][/TD]

[TD="class: f"]Maksimum hız (km/h)[/TD]
[TD="class: v"]158[/TD]
[TD="class: v"]168[/TD]
[TD="class: v"]165[/TD]

[TD="class: f"]0-100 km/s hızlanma (sn)[/TD]
[TD="class: v"]14,9[/TD]
[TD="class: v"]12,5[/TD]
[TD="class: v"]11,8[/TD]

[TD="class: v"][/TD]
[TD="class: v"][/TD]
[TD="class: v"][/TD]

[TD="class: f"]Cx[/TD]
[TD="class: v"]0,42[/TD]
[TD="class: v"]0,42[/TD]
[TD="class: v"]0,42[/TD]

[TD="class: v"][/TD]
[TD="class: v"][/TD]
[TD="class: v"][/TD]

[TD="class: f"]CO2 (g/km)[/TD]
[TD="class: v"]139[/TD]
[TD="class: v"]137[/TD]
[TD="class: v"]170[/TD]

[TD="class: f"]Şehiriçi[/TD]
[TD="class: v"]5,8[/TD]
[TD="class: v"]5,9[/TD]
[TD="class: v"]9,9[/TD]

[TD="class: f"]Şehirdışı[/TD]
[TD="class: v"]5,2[/TD]
[TD="class: v"]5,0[/TD]
[TD="class: v"]6,1[/TD]

[TD="class: f"]Ortalama[/TD]
[TD="class: v"]5,3[/TD]
[TD="class: v"]5,3[/TD]
[TD="class: v"]7,3[/TD]

[TD="class: v"][/TD]
[TD="class: v"][/TD]
[TD="class: v"][/TD]

[TD="class: f"]Yakıt deposu (l)[/TD]
[TD="class: v"]50[/TD]
[TD="class: v"]50[/TD]
[TD="class: v"]50[/TD]

[TD="class: v"][/TD]
[TD="class: v"][/TD]
[TD="class: v"][/TD]

[TD="class: f"]Boş ağırlık[/TD]
[TD="class: v"]1288[/TD]
[TD="class: v"]1294[/TD]
[TD="class: v"]1160[/TD]

[TD="class: f"]Maksimum römork çekme kapasitesi (frenli römork)[/TD]
[TD="class: v"]1500[/TD]
[TD="class: v"]1500[/TD]
[TD="class: v"]1200[/TD]

[TD="class: f"]Maksimum römork çekme kapasitesi (frensiz römork)[/TD]
[TD="class: v"]680[/TD]
[TD="class: v"]680[/TD]
[TD="class: v"]615[/TD]

[TD="class: f"]Maksimum yükleme[/TD]
[TD="class: v"]1838[/TD]
[TD="class: v"]1844[/TD]
[TD="class: v"]1710[/TD]

[TD="class: f"]Seyir ağırlık[/TD]
[TD="class: v"]3338[/TD]
[TD="class: v"]3344[/TD]
[TD="class: v"]2910
[/TD]
 
benım duster 4x4 1.5.dci.110.ps...rodaj 1.600.km. de benzınlısıne yakın, ort 8,5-9.lt. civarı yakıyor... izahat bilen varmı... :confused::( genelde kısa mesafe... kış ve rodajdandır umarım... 7.lt.ort.fitim...:eek:
 
Son düzenleme:
Fabrika verilerinden daha fazla oluyor yakıt bende de 85lik Clio var şehiriçi 5'in altına düştüğünü görmedim daha...
Kış aylarında biraz daha fazla yakar, kısa mesafe kullanıyorsan daha fazla olur ortalaman...
 
Kış mevsiminde ve kısa mesafe kullanımında 1-2 litre fazla yakması normal...
 
sitenin birinde yakıt için yazanlar ::::
Doğru zamanda vites değiştirin, ekonomik viteste sürün
Birinci vitesi yalnızca otomobili hareket ettirmek için kullanın ve hemen ikinci, üçüncü ve dördüncü viteslere geçin. Vitesler değiştirildiğinde motor devri değişir. Motor devri krank milinin bir dakikada yaptığı devir sayısıdır. 6000 d/d'lik maksimum devir sayısı krank milinin saniyede 100 devir yaptığı anlamına gelir. Her motorun maksimum devir sayısı olduğu gibi en verimli çalıştığı bir devir de vardır. Bu devir otomobilden otomobile değiştiği için teknik verilerine bakıp ya da servislere danışılarak öğrenilebilir. teknik verilerde Maksimum tork adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az tükettiği devirdir. Bu devirde kalacak biçimde vitesler değiştirildiğinde gereksiz benzin savurganlığı önemli ölçüde azalacaktır.
Örneğin: Test edilen otomobilin birinde 100 km uzunluğundaki düz bir yolda 4'üncü vitesle 60 km/s sabit hızda gidildiğinde 5.8 litre/100 km tüketilmiş. Aynı koşullarda 3'üncü viteste 9 litre/100 km tüketim saptanmış. Görüldüğü gibi aynı uzunluktaki bir mesafeyi bir vites küçülterek katetmek 3.2 litre, yani yüzde 55 daha fazla tüketime yol açabiliyor. Aynı otomobille 30 km/s sabit hızla 3'üncü viteste 7 lt/100 km, ikinci viteste aynı hızda ise yaklaşık 10 litre tüketim saptanıyor. Görüldüğü gibi hangi hızda hangi viteste gidilmesi gerektiğini iyi bilmek gerekiyor.
 
duster bence grubunda ekonomik tüketimi olan araçlardan
 
Geri
Üst