Dacia Logan Hararet problemi

vlkn35

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2015
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar. 2006 model 1.4 mpi (Benzin& Lpg) aracımda hararet seviyesi yolda giderken 4. seviyede iken durunca 6. seviyeye yükseldi. 10 sn sonra tekrar 4. seviyeye düştü. Trafik sıkışık olduğu için kenarı çekemedim ara ara tekrarladı. Epey bir dur kalk yaptım. Sonrasında kenarı yanaştım ve rolantide motorun soğumasını bekledim. 10-15 dk bekledikten sonra hareket ettim. Arabayı park edip 3-4 saat sonra dönüş yolunda yine ara ara 6. seviyeye yükseldi.
Arabayı tamirciye götürdüm. Hararet müşürü, termostat değişti. Antifriz eklendi. Usta conta yakmış olabileceğini söyledi. Lakin su ve yağda herhangi bir karışım söz konusu değil.
Araç önceden sabahları ilk çalışmada tekleme ve stop etme sorunu yaşıyordu. Yeni benzin alınca bu sorun düzeldi. Yalnız bugün yeniden hararet 4 den 6. seviyeye yükseldi düştü. Fan çalışıyor problem yok. Soğutma suyunda eksiltme yok. Yağ - Su karışımı yok. Benim merak ettiğim conta yakmış mıdır? Nasıl anlayabilirim?
 
Daha önce motor üst kapağı açıldı mı? Bu motorun üst kapağı açıldıysa takan usta saplamaları düzgün torklamazsa blokta çatlama meydana geliyor. Bu motorda böyle bir huy var. Çatlama sonrası araç conta yakıyor. Aynı motoru kullanan symbol de bu durumu görünce bu durumu öğrenmiştim.

Bu motora sahi aracın üst kapağı açıldıysa aracı satmak bana daha mantıklı geliyor
 
Gostergeyi kontrol eden kablo veya hareret musurunun olduğu kablo da siyrilma olabilir sıcak bir yere degiyorsa yapabilir birde genlesme kavanozu kapağına baktırin
 
Silindir kapak contası yandığında duruma göre bazen yağ ile su karışımı ortaya çıkmayabilir. Ancak yanma odasındaki basınç su kanaları vasıtasıyla soğutma sistemini olumsuz etkileyebiliyor. Sonuç olarak ta aracın motoru zorlandığında kısa sürede hararet problemi ortaya çıkıyor.
 
Valla Ömer hocam onu bilmiyorum. İlk sahibinden aldım aracı. Önceleri hiç problem yoktu. Uzun yol yapıp dönünce bu durum ortaya çıktı. Hararet durmaya yakın veya ağır hareket ederken yükselip düşüyor. Genleşme kavanozu kapağını da değiştirdim. Acaba suyu max seviyeye kadar doldurduğumdan yapabilir mi? Antifriz eklenince arabayla yaklaşık 60 km yol yaptım ve kapta su min seviyeye inmişti. Su eklemeden devam ettim herhangi bir hararet seviyesi yükselmesi olmamıştı. Ben daha sonradan su ekledim tekrar max seviyeye çıkardım. Birde antifriz eklenince termostatın olduğu yerdeki boruda çok hafif sızıntı başladı. Bu da etkileyebilir mi? Araç benzindeyken problem yok ama lpg de kullanınca hararet seviyesinde yükseltme yapıyor.
 
Genleşme kabını maksimum seviyeye kadar doldurmayınız. Hararete neden olabilir.
 
Merhabalar arkadaşlar..
Dacia logan 14.4 mpi 2006 lpg aracimin hararet göstergesi soğuk havayi açtiğimda 20-30 saniyeliğe 4. Kademenin üstünde 3 kademe daha çikmaktadir... Bu durum genelde trafiğin çok sikişik olduğu zamanlarda, dur kalk yaptiğim zamanlarda yine 20-30 saniye 7. Kademeye kadar çikiyor ve iniyor.. Soğuk petek açik olduğunda kapattiğimda hemen iniyor.. Araçta su eksiltme kaçirma, yağ eksiltme kaçirma diye birşey de yok... Hararet müşüründen dediler gittim orjinalini taktim yine ayni... Bilgisayara soktum hiç bir sorun yok... Tesisatlar tikali olabilir dediler özel ilaç ile tesisatlari temizledik yine ayni.. Termostatan olabilir dediler değiştirdik yine ayni... Oto elektrikçi anlar dediler götürdüm; bunlarin fanlari küçük iyi soğutmuyor tofaş fani takiyoruz çözülüyor dedi onu da denedim yine ayni... Servisine gittim sordum yaptiğim ve değiştiğim parçalari tekrar tek tek değiştiririz kendi parçalarimizi deneriz dediler fikir alamadim... Bu araçlarda normalmidir... çok önemli bir sorunmu yoksa lpg li araçlarda oluyormu bu durum... Bu sorunu yaşayanlar lütfen acele yardimci olabilirlermi...
 
Geri
Üst