- Katılım
- 6 Ara 2016
- Mesajlar
- 367
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 36
evet doğru araca belli bir süspansiyon sistemi konuyor ve bu süspansiyon ve ön takım dayanım değerleri ona göre hesaplanıyor. aynı model ve aynı motora sahip 2 araçta hem 15 hem 17 inç jant var mı var. 17 nin tabanı daha geniş mi evet daha geniş. aynı koşullarda daha fazla yakar mı evet daha fazla yakar. bunlar aracın üzerindeki süspansiyonlara ve ön takıma 15 inç olana göre daha çok yük bindirir mi evet bindirir. ha mühendis bunu araca koyarken bu aracın optimum hesaplamalarını yapmış mıdır evet yapmıştır. bu aracın süspansiyon ve ön takımının dayanım gücüne göre en yüksek ölçüyü 205 45 17 olarak belirlemiş midir o da evet... bunun üzerine de kalkıp ben şöyle 18 jant taktım tabanını şöyle genişlettim hiç de yormadı vs. dersen anca kendini kandırırsın. önemli olan aracın dış görünüşü dersen ve senin için tek kriter buysa zaten diyecek birşey yok çamurluklara ve amortisörlere işlem yapıp 20 inç te takabilirsin neticede. sorun bakalım renault a, yakıt tüketimi ortalamalarını belirlerken 17 inç jantla mı denemişler.
ayrıca kimse birbirini kandırmasın şu an gidip 17 jant almaya karar veren adam orjinal jant almak için lastiklerle birlikte 5-6 bin tl(ortalama) harcamaz. gider sanayiye bir jantçıya gözüne kestirdiği ve orjinal alüminyum alaşımlı janta göre 3 kat daha ucuz ancak 2 kat daha ağır çelik jantı alır takar. sadece bu bile 205 45 17 orjinal lastik ölçüsüyle kullansa dahi yakıt tüketimini hem taban genişlemesinden hem de fazla ağırlıktan arttıracak ve ön takımı yoracaktır.
son olarak bu jantı büyütmek isteyen arkadaş 75 hp gücündeki motor kombinasyonuna sahip. 17 inçlik jantlar ise sadece gt line modelinde, yani ya 120 beygir benzinli ya da 90 hp olmasına rağmen 230 tork avantajı ile öne çıkan dizel kombinasyonunda standart. ama elin oğlu gel kardeşim istersen senin atmosferik fındık motorlu aracına da 17 jantlı paketi satarım istersen der tabi, parasını almak koşulu ile elbette.
kendi aracınıza tomarla parayı ben saymadım, alın kamyon lastiği takın isterseniz. yaptırma sebepleriniz de sizi ilgilendirir, sonuçları da.. zaten denklemler herzaman işlemez diyen ama hergün canını emanet ettiği aracının tamamen o denklemler sayesinde biraraya getirildiğinden haberi olmayan biriyle laf dalaşına girmem.
ayrıca kimse birbirini kandırmasın şu an gidip 17 jant almaya karar veren adam orjinal jant almak için lastiklerle birlikte 5-6 bin tl(ortalama) harcamaz. gider sanayiye bir jantçıya gözüne kestirdiği ve orjinal alüminyum alaşımlı janta göre 3 kat daha ucuz ancak 2 kat daha ağır çelik jantı alır takar. sadece bu bile 205 45 17 orjinal lastik ölçüsüyle kullansa dahi yakıt tüketimini hem taban genişlemesinden hem de fazla ağırlıktan arttıracak ve ön takımı yoracaktır.
son olarak bu jantı büyütmek isteyen arkadaş 75 hp gücündeki motor kombinasyonuna sahip. 17 inçlik jantlar ise sadece gt line modelinde, yani ya 120 beygir benzinli ya da 90 hp olmasına rağmen 230 tork avantajı ile öne çıkan dizel kombinasyonunda standart. ama elin oğlu gel kardeşim istersen senin atmosferik fındık motorlu aracına da 17 jantlı paketi satarım istersen der tabi, parasını almak koşulu ile elbette.
kendi aracınıza tomarla parayı ben saymadım, alın kamyon lastiği takın isterseniz. yaptırma sebepleriniz de sizi ilgilendirir, sonuçları da.. zaten denklemler herzaman işlemez diyen ama hergün canını emanet ettiği aracının tamamen o denklemler sayesinde biraraya getirildiğinden haberi olmayan biriyle laf dalaşına girmem.