Clio4 joy a jant almak istiyorum

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan trk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
açıklamanız için sağolun bayağı aydınladım :) peki mesela joy a 16'' takarsam çamurluğa sığmama vs gibi bir durum olurmu ? daha doğrusu şöyle sorayım. joy ile icon un çamurlukları milimi milimine aynımı ? eger öyleyse teknik açıdan sorun olmaz 17'' bile takarım belki :D

Lastik boyutu doğru ayarlandığı sürece çamurluk konusunda sknt yaşamazsınız.
 
Kaporta karoser olarak yeni kasa modelleri tirnagindan dislisine kadar aynidir. Sadece plastik malzemeleri makyajlayip farkli donanim diye satiyolar ( mekanik olarak haric ) 18 bile uygun olur ama hem yakit hem konfor konusunda baya verimsiz olur. Ben 17 kullaniyorum cok ideal bence
 
Kaporta karoser olarak yeni kasa modelleri tirnagindan dislisine kadar aynidir. Sadece plastik malzemeleri makyajlayip farkli donanim diye satiyolar ( mekanik olarak haric ) 18 bile uygun olur ama hem yakit hem konfor konusunda baya verimsiz olur. Ben 17 kullaniyorum cok ideal bence
tüm yardımların için teşekkür ederim kardeşim karlar erisin takıcaz hayırlısıyla :D
 
Daha buyuk jant daha ince yanakli lastik demektir bu da cok daha pahali lastik demektir. Benim 17 inc alma secenegim vardi ancak istemedim ve 16 da kaldim. Zira 17 incte 205 45 17 olculu lastik vardi sanirsam kislik fiyatlarina bakmistim lastik basina 550 tl gibi bir rakamdi. Yeni takacaginiz lastiklerinizin maliyetini ve olasi bir yarilma durumunda kolaylikla yenisini alabilecek durumunuz varsa dusunebilirsiniz, ancak konforunuz daha once de bahsedildigi gibi cok dusecektir. Bence ne idugu belirsiz sirf uciz diye takacaginiz 5 para etmez lastikler yerine daha kalin yanakli ama daha uyguna premium bir lastik alip takmaniz faydaniza olacaktir diye dusunuyorum.
Ayrica ince taban+ince yanak lastikler de her markada bulunmamakta. Demin verdigim ornekte 205 taban ve 45 yanak var, normalde 45 yanakli lastiklerin kolay ve nispeten ucuz bulunabilirligi 215 tabandan baslar. 215 tabanli lastik takarsaniz da araciniz asiri derecede yorulacak, direksiyonu agirlasacak ve kisa sure icinde on takim problemleri yasama ihtimaliniz dogacaktir. Ornegin 185 65 15 lastiklerin tanesi 160 tl iken 195 55 16 (benim olcum) 250 tl civarinda tanesi.. yanak 45 e dusunce daha da pahali oluyor, ha gider riken ne bileyim nexen gibi son derece kalitesiz dogru durust yol bile tutmayan lastikler bulursaniz ucuz olur ama hem yenisini kolay bulamazsiniz hemde yarilma riski cok artar... Ulke yollari malumunuz, 45 yanaga inmek cok mantikli degil kanimca
 
Son düzenleme:
Daha buyuk jant daha ince yanakli lastik demektir bu da cok daha pahali lastik demektir. Benim 17 inc alma secenegim vardi ancak istemedim ve 16 da kaldim. Zira 17 incte 205 45 17 olculu lastik vardi sanirsam kislik fiyatlarina bakmistim lastik basina 550 tl gibi bir rakamdi. Yeni takacaginiz lastiklerinizin maliyetini ve olasi bir yarilma durumunda kolaylikla yenisini alabilecek durumunuz varsa dusunebilirsiniz, ancak konforunuz daha once de bahsedildigi gibi cok dusecektir. Bence ne idugu belirsiz sirf uciz diye takacaginiz 5 para etmez lastikler yerine daha kalin yanakli ama daha uyguna premium bir lastik alip takmaniz faydaniza olacaktir diye dusunuyorum.
Ayrica ince taban+ince yanak lastikler de her markada bulunmamakta. Demin verdigim ornekte 205 taban ve 45 yanak var, normalde 45 yanakli lastiklerin kolay ve nispeten ucuz bulunabilirligi 215 tabandan baslar. 215 tabanli lastik takarsaniz da araciniz asiri derecede yorulacak, direksiyonu agirlasacak ve kisa sure icinde on takim problemleri yasama ihtimaliniz dogacaktir. Ornegin 185 65 15 lastiklerin tanesi 160 tl iken 195 55 16 (benim olcum) 250 tl civarinda tanesi.. yanak 45 e dusunce daha da pahali oluyor, ha gider riken ne bileyim nexen gibi son derece kalitesiz dogru durust yol bile tutmayan lastikler bulursaniz ucuz olur ama hem yenisini kolay bulamazsiniz hemde yarilma riski cok artar... Ulke yollari malumunuz, 45 yanaga inmek cok mantikli degil kanimca
ilginiz için çok teşekkür ederim. Yazınızı güzelce okudum ve dikkate alacağım. hayırlı akşamlar
 
1.2 joy kullanıcısıyım. 16-17-18 jantta kullandım. Hali hazırda 215 35 18 kullanmaktayım. Ne aracı yormakta, nede konfodan ödün vermemektedir.
Yol tutus üst seviyeye cıkmakla beraber ne alt takımda nede direksiyon hususunda bir sıkıntı yaşamadım.
Kullanmadan yorum yapmanın ne gereği var ki?
 
Burada bahsettigim seyler normal olculerine gore da yorucu olacaktir seklindeydi... Araca has bir durum degil fizik kanunlari ve surtunme direnci gibi seylerden bahsediyorum. Misal siz, aracinizla bir ferrariye karsi yarisamayacak oldugunuzu anlamak icin ferrari ile yarisma imkani mi kolluyorsunuz ? Denklem basit, surtunme ve agirlik artarsa direksiyon sertlesir. Bu kadar basit
 
Burada bahsettigim seyler normal olculerine gore da yorucu olacaktir seklindeydi... Araca has bir durum degil fizik kanunlari ve surtunme direnci gibi seylerden bahsediyorum. Misal siz, aracinizla bir ferrariye karsi yarisamayacak oldugunuzu anlamak icin ferrari ile yarisma imkani mi kolluyorsunuz ? Denklem basit, surtunme ve agirlik artarsa direksiyon sertlesir. Bu kadar basit


Yaklasık olarak 27 yıldır sanayiideyim. 18 yıldır işletme sahibiyim. Fabrikasyon olarak 205 45 17 kullanılan bu lastikler 215 oluncamı zorlanacak? Aynı araç, aynı mekanik.
Amacım zaten Ferrari ile yarısmak değil. Öyle olsaydı ona göre bir araba alırdık. Buradaki amaç Görsel olarak en iyiyi yakalayabilmek.
Ne performansından zerre kadar ödün verdi, nede bahsetmiş oldugunuz gibi yorulma baş göstermedi.
Deneyip, kullanıp göreceksiniz. Aksi halde denklemler ıle olmuyor her zaman.
 
peki ne diyim, 120 yıllık tecübe sahibi firmada 150 tane mühendis 28 yıllık sanayideki işletme sahibinden daha iyi bilecek değil neticede ;)
 
arkadaşım merhaba. normalde joy ile icon aynı motora sahip. fakat donanım farkı olduğu için joy da 15" iconda 16" gtline da 17" jantlar tercih edilmiş.
...........................16 yada 17 tercih ederseniz lastikleriniz 16" için 195-55-R16 17" için 205-45-R17 şeklinde lastik ölçüleri.
lastik genişliği ve jant büyüklüğü arttıkca buna oranla yakıtta %3-5 kadar artar. aynı şekilde konfor %20-30 düşer



Daha buyuk jant daha ince yanakli lastik demektir bu da cok daha pahali lastik demektir. ....................215 tabanli lastik takarsaniz da araciniz asiri derecede yorulacak, direksiyonu agirlasacak ve kisa sure icinde on takim problemleri yasama ihtimaliniz dogacaktir. ......................................



Burada bahsettigim seyler normal olculerine gore da yorucu olacaktir seklindeydi... Araca has bir durum degil fizik kanunlari ve surtunme direnci gibi seylerden bahsediyorum. Misal siz, aracinizla bir ferrariye karsi yarisamayacak oldugunuzu anlamak icin ferrari ile yarisma imkani mi kolluyorsunuz ? Denklem basit, surtunme ve agirlik artarsa direksiyon sertleşir. Bu kadar basit



Jantlar, lastik ölçüleri ve araca etkileri konusunda pek bir bilgim yok.

Ancak yorumlardan gördüğüm kadarıyla;

Jant ölçüsü/Lastik ebatları büyüdükçe eğer araç daha çok yoruluyor, daha çok yakıyor, direksiyonu daha çok ağırlaşıyor, konforu düşüyor ve daha kısa sürede ön takım problemleri yaratıyorsa, aynı motora sahip farklı versiyonlar (Joy 15", Icon 16", GTLine 17") arasında

GTLine 17"in (sürtünme ve ağırlığı en fazla), dolayısıyla;

* en çok yakan,
* direksiyonu en ağır/sert,
* ön takım problemi çıkarmaya en yakın ve
* en konforsuz

Joy 15"in (sürtünme ve ağırlığı en az);

* en az yakan
* direksiyonu en hafif/yumuşak
* ön takım problemi çıkarma ihtimali en az ve
* en konforlu

model olması gerekiyor gibi bir mantık çıkıyor ortaya.

Peki, gerçekten öyle midir?

Eğer öyle değilse, şu yorum doğru görünüyor.

Yaklasık olarak 27 yıldır sanayiideyim. 18 yıldır işletme sahibiyim. Fabrikasyon olarak 205 45 17 kullanılan bu lastikler 215 oluncamı zorlanacak? Aynı araç, aynı mekanik.
Amacım zaten Ferrari ile yarısmak değil. Öyle olsaydı ona göre bir araba alırdık. Buradaki amaç Görsel olarak en iyiyi yakalayabilmek.
Ne performansından zerre kadar ödün verdi, nede bahsetmiş oldugunuz gibi yorulma baş göstermedi.
Deneyip, kullanıp göreceksiniz. Aksi halde denklemler ıle olmuyor her zaman.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst