arkadaşım merhaba. normalde joy ile icon aynı motora sahip. fakat donanım farkı olduğu için joy da 15" iconda 16" gtline da 17" jantlar tercih edilmiş.
...........................16 yada 17 tercih ederseniz lastikleriniz 16" için 195-55-R16 17" için 205-45-R17 şeklinde lastik ölçüleri.
lastik genişliği ve jant büyüklüğü arttıkca buna oranla yakıtta %3-5 kadar artar. aynı şekilde konfor %20-30 düşer
Daha buyuk jant daha ince yanakli lastik demektir bu da cok daha pahali lastik demektir. ....................215 tabanli lastik takarsaniz da araciniz asiri derecede yorulacak, direksiyonu agirlasacak ve kisa sure icinde on takim problemleri yasama ihtimaliniz dogacaktir. ......................................
Burada bahsettigim seyler normal olculerine gore da yorucu olacaktir seklindeydi... Araca has bir durum degil fizik kanunlari ve surtunme direnci gibi seylerden bahsediyorum. Misal siz, aracinizla bir ferrariye karsi yarisamayacak oldugunuzu anlamak icin ferrari ile yarisma imkani mi kolluyorsunuz ? Denklem basit, surtunme ve agirlik artarsa direksiyon sertleşir. Bu kadar basit
Jantlar, lastik ölçüleri ve araca etkileri konusunda pek bir bilgim yok.
Ancak yorumlardan gördüğüm kadarıyla;
Jant ölçüsü/Lastik ebatları büyüdükçe eğer araç daha çok yoruluyor, daha çok yakıyor, direksiyonu daha çok ağırlaşıyor, konforu düşüyor ve daha kısa sürede ön takım problemleri yaratıyorsa,
aynı motora sahip farklı versiyonlar (Joy 15", Icon 16", GTLine 17") arasında
GTLine 17"in (sürtünme ve ağırlığı en fazla), dolayısıyla;
* en çok yakan,
* direksiyonu en ağır/sert,
* ön takım problemi çıkarmaya en yakın ve
* en konforsuz
Joy 15"in (sürtünme ve ağırlığı en az);
* en az yakan
* direksiyonu en hafif/yumuşak
* ön takım problemi çıkarma ihtimali en az ve
* en konforlu
model olması gerekiyor gibi bir mantık çıkıyor ortaya.
Peki, gerçekten öyle midir?
Eğer öyle değilse, şu yorum doğru görünüyor.
Yaklasık olarak 27 yıldır sanayiideyim. 18 yıldır işletme sahibiyim. Fabrikasyon olarak 205 45 17 kullanılan bu lastikler 215 oluncamı zorlanacak? Aynı araç, aynı mekanik.
Amacım zaten Ferrari ile yarısmak değil. Öyle olsaydı ona göre bir araba alırdık. Buradaki amaç Görsel olarak en iyiyi yakalayabilmek.
Ne performansından zerre kadar ödün verdi, nede bahsetmiş oldugunuz gibi yorulma baş göstermedi.
Deneyip, kullanıp göreceksiniz. Aksi halde denklemler ıle olmuyor her zaman.