- Katılım
- 13 Şub 2016
- Mesajlar
- 25
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
- Yaş
- 45
Değerli Forum üyeleri abilerim kardeşlerim Herkese selamlar , Yeni Clio 5 1.0 100 HP xtronik ile 3500 Km dir birlikteyiz , uzun yol ve İstanbul şehir içinde sürüş izlenimlerimi paylaşmak istiyorum.
1.0 100 HP olan 2020 Touch paket aracım öncelikle motoru titreşimli çalışıyor , bu titreşimi frenleyip durmaya yakın ayaklarınızda hissedebiliyorsunuz, 3 silindir motor kaputu açınca daha fazla titreşimli , ancak sürüşe geçince sessiz ve titreşim kalmıyor .. ilk aldığımda daha fazla titreşim vardı şimdi sanırım parçaların alışmasındanmıdır bilmyorum ama daha az titreşim var.
Motor oldukça seri ve tatmin edici ... istanbul edirne arasında bin kmden sonra yavaş yavaş hızlanıp 160 a sabitledim ve edirneye kadar neredeyse hiç hız kesmedim , 160 km ile 150 kmlik yolaf 8.1 litre yaktı ( uzun süre klima açıktı )..120 ile sabit silivriye kadar ise 5.5 Litre yaktı.yüksek hızlara istekli çıkıyor , yol tutuşu ise fena değil ,ama kasanın hafifliğini minik bir hatada toparlamanın zor olacağını hissettiriyor. Eco butonu ile araba gaz yemiyor sanki çok büyükde bir tasarruf olduğunu sanmıyorum.. Zira istanbulda bu eco tuşu kullanırsanız trafikte sıkıntı olabilir...
Xtronik Namı değer Cvt geçişsiz hissiz felan diyolar ama sanki Clioda Toyotadaki gibi bir kalkış dişlisi var ,bu çok yavaşlayıp kalmak isterkende aracı 1 e almak ister gibi bir hareketle kendini belli ediyor , bunun dışında 50 yada 60 km hızda bir vites değişim hareketi gibi hareket yapıp devam ediyoruz.. Vites kolunun yanındaki D L N P bunlarda ışık yok , o yüzden Ekrandan takip ediyoruz , ..Tek içime sinmeyen durum ise manevra yaparken çoğu zaman D den N ye aldığımda ve R ye aldığımda tak tuk bi kasıntı olması , araç hemen vitese oturuyor yani EDC deki gibi ayağı frenden kaldırmayı beklemiyor , buda konforu kesen bir hal.. Birde yolda 50 ile ilerliyorsunuz diyelimki gazdan ayağınızı çekip 2-3 sn sonra hafif gaza dokunduğunuzda minik bir ileri atılma hareketi yapıyor , bu sürekli değil ama motor freninden çıkarken bunu yapıyor..Çok dertmi hayır ama konforu etkiliyor açıkçası..Dur kalklarda da şöyle bir durum var , durup 1.2 saniye frene basılı tutunca araç sanki boşa alıyor , Start stop kapalıyken .. Sonra frenden ayağınızı çekince minik bir tıklama yapıp kalkış yapıyoruz yani sanki ileri atılma hareketi gibi ama çok minik ...bu rahatsız ediyor.
Depo minik 40 Litre alıyor. Bagaj derin ve iş görüyor .. Led farlar çok güzel iş yapıyor , Ayrıca alırken arka kamera , ön arka sensör eklettim , harika oldu , ön sensörler sağa sola da inceden bakıyor , buda sürtmeleri engelleyecek umarım. Apple car play standart.. Kabloyu takınca ekranda... Androidi bilmiyorum.
Renault sağolsun aracı teslim ederken şöför kapında dengesizlik olduğunu göstermedi , ve direksiyondada bir miktar açı hatasıyla teslim ettiler , bunu fark etmem 1 hafta sonra oldu , Servis buna bile 40 bahane üretince hiç elletmedim , rot balans için lastiklerin biraz yol yapmasını bekliyorum , ozaman Rotçuda düzeltme yaptıracağım.
Unutmadan son olarak Gizlik özelliklerinide açtıdım , artık RS lerdeki sürüş modları geldi , Spor moda aldığımda devir yükselip direksiyon sertleşiyor , bununla birlikte sinyallerde led kapanması , hırsızlık uyarısı , klima ayarları , arazi eğim modu vs..de eklendi , sanki araba daha hoş oldu.
1.0 kullanıcısı arkadaşlarımızında görüşlerini öğrenmek isterim , Clio 5 güzel bir araç ama alışmamız geekecek sanıyorum .
Kazasız sürüşler dilerim.
1.0 100 HP olan 2020 Touch paket aracım öncelikle motoru titreşimli çalışıyor , bu titreşimi frenleyip durmaya yakın ayaklarınızda hissedebiliyorsunuz, 3 silindir motor kaputu açınca daha fazla titreşimli , ancak sürüşe geçince sessiz ve titreşim kalmıyor .. ilk aldığımda daha fazla titreşim vardı şimdi sanırım parçaların alışmasındanmıdır bilmyorum ama daha az titreşim var.
Motor oldukça seri ve tatmin edici ... istanbul edirne arasında bin kmden sonra yavaş yavaş hızlanıp 160 a sabitledim ve edirneye kadar neredeyse hiç hız kesmedim , 160 km ile 150 kmlik yolaf 8.1 litre yaktı ( uzun süre klima açıktı )..120 ile sabit silivriye kadar ise 5.5 Litre yaktı.yüksek hızlara istekli çıkıyor , yol tutuşu ise fena değil ,ama kasanın hafifliğini minik bir hatada toparlamanın zor olacağını hissettiriyor. Eco butonu ile araba gaz yemiyor sanki çok büyükde bir tasarruf olduğunu sanmıyorum.. Zira istanbulda bu eco tuşu kullanırsanız trafikte sıkıntı olabilir...
Xtronik Namı değer Cvt geçişsiz hissiz felan diyolar ama sanki Clioda Toyotadaki gibi bir kalkış dişlisi var ,bu çok yavaşlayıp kalmak isterkende aracı 1 e almak ister gibi bir hareketle kendini belli ediyor , bunun dışında 50 yada 60 km hızda bir vites değişim hareketi gibi hareket yapıp devam ediyoruz.. Vites kolunun yanındaki D L N P bunlarda ışık yok , o yüzden Ekrandan takip ediyoruz , ..Tek içime sinmeyen durum ise manevra yaparken çoğu zaman D den N ye aldığımda ve R ye aldığımda tak tuk bi kasıntı olması , araç hemen vitese oturuyor yani EDC deki gibi ayağı frenden kaldırmayı beklemiyor , buda konforu kesen bir hal.. Birde yolda 50 ile ilerliyorsunuz diyelimki gazdan ayağınızı çekip 2-3 sn sonra hafif gaza dokunduğunuzda minik bir ileri atılma hareketi yapıyor , bu sürekli değil ama motor freninden çıkarken bunu yapıyor..Çok dertmi hayır ama konforu etkiliyor açıkçası..Dur kalklarda da şöyle bir durum var , durup 1.2 saniye frene basılı tutunca araç sanki boşa alıyor , Start stop kapalıyken .. Sonra frenden ayağınızı çekince minik bir tıklama yapıp kalkış yapıyoruz yani sanki ileri atılma hareketi gibi ama çok minik ...bu rahatsız ediyor.
Depo minik 40 Litre alıyor. Bagaj derin ve iş görüyor .. Led farlar çok güzel iş yapıyor , Ayrıca alırken arka kamera , ön arka sensör eklettim , harika oldu , ön sensörler sağa sola da inceden bakıyor , buda sürtmeleri engelleyecek umarım. Apple car play standart.. Kabloyu takınca ekranda... Androidi bilmiyorum.
Renault sağolsun aracı teslim ederken şöför kapında dengesizlik olduğunu göstermedi , ve direksiyondada bir miktar açı hatasıyla teslim ettiler , bunu fark etmem 1 hafta sonra oldu , Servis buna bile 40 bahane üretince hiç elletmedim , rot balans için lastiklerin biraz yol yapmasını bekliyorum , ozaman Rotçuda düzeltme yaptıracağım.
Unutmadan son olarak Gizlik özelliklerinide açtıdım , artık RS lerdeki sürüş modları geldi , Spor moda aldığımda devir yükselip direksiyon sertleşiyor , bununla birlikte sinyallerde led kapanması , hırsızlık uyarısı , klima ayarları , arazi eğim modu vs..de eklendi , sanki araba daha hoş oldu.
1.0 kullanıcısı arkadaşlarımızında görüşlerini öğrenmek isterim , Clio 5 güzel bir araç ama alışmamız geekecek sanıyorum .
Kazasız sürüşler dilerim.
Son düzenleme: