Clio 4 icon turbo 0.9 90bg stop&start yakit durumu

n olursa olsun ben yeni clio yu ilk gördüğümden beri araba anlayışım değişti 0,9 tce test sürüşü yaptım ve görünüş kadar kullanım özellikleri ve donanımda beni hayli cezbetti,özellikle genelde üst sınıf donanımlarda bulunan güvenlik paketlerinin standart olması beni gerçekten çok etkiledi bayi ile yaptığım görüşmede yakıt sarfiyatı açısından rodaj süresince ortalama tüketimin 6,5-7/100 km olarak görülebileceğini ancak 3000 km den sonra bu ortalamanın 5 ortalamasına falan geleceği söylendi.Ben bu hafta aracın siparişini verdim,artık kullandıkça göreceğiz artık :)
 
Bayilerin sözlerine çok itimat etmeyin. 3000 km olunca ne olacakta yakıt 1.5-2 litre düşecekmiş? Bu hacimdeki bir motor için o söyledikleri çok ama çok zor bence. Zira şöyle bir durum var 90 hp de olsa o 3 silindirin taşıması gereken yaklaşık 1050 kg bir yük var şöförü hariç. Bu birazda şuna benziyor. Tecrübelerimde 1.6 167 hp lik bir honda aracın 2.0 147 hp lik coupe ile denemesinde 200 lere gelindiğinde megane ın yaklaşıp nihayetinde 220 lerde geçtiğini gördüm yaşadım. Yani demek istediğim hacim bu konuda çok önemli ki bahsettiğimiz araç benzinli bir araç uzun yolda belki o rakamları görür ama şehir içinde iddialı konuşuyorum imkansız. Videolu ispat olmadıkça da inanmam kusura bakmayın qw :)
 
cliodan önce kullandığım focus 2,5 1,6 tdci dizel 7,3 ortalamasından sonra ortalaması 6-7 de bile kalsa benzinliye binerim daha iyidir.En azından dizel gürültüsü yerine tatlı bir motor sesi hissedilir tabi clio dizeli hiç incelemedim belki gürültü sorunu olmayabilir de..
 
Arkadaşlar 0,9 hakkında herkeste şöyle bi düşünce var, 4,5 litre anca yakar hadi bilemedin 5 :) Şehir içinden bahsediyorlar bide :) tekirdağda yaşıyorum 1,2 ateş kırmızı touch kullanıyorum en sakin kullanımda 8,4 ün altına düşüremedim ortalama sürat 21 km.. varsa 0,9 tce tekirdağ şehir içi trafiğinde 4,5 litre yakacak buyursun gelsin benzini benden :)

Kusura bakmayın 1.2 benzinli Clio 4 için en yanlış seçim :) Eski teknoloji, beygir gücü ve torku düşük, start&stopta yok. Buraya dikkat 1.2 motor 4 silindir 0.9 motor 3 silindir. 0.9 motor turbo sayesinde çok daha güçlü. 1.2 motorun 0,9 dan çok yakması normal.

1.2 den üstün olduğu gibi 1.5 dizelden de üstün. Motor hacmi düşük olduğu için en alt dereceden vergi ödüyor. Vergi avantajı bir yana motor sesi dizelden daha güzel. Sesi güzel olduğu için bence sürüşü daha keyifli.

Tüm bunları düşündükten sonra karma kullanımda 4.5 lt yakan 0.9 motorun Clio 4 için en iyi tercih olduğunu anlayabilirsiniz. :eyv
 
Son düzenleme:
Kusura bakmayın 1.2 benzinli Clio 4 için en yanlış seçim :) Eski teknoloji, beygir gücü ve torku düşük, start&stopta yok. Buraya dikkat 1.2 motor 4 silindir 0.9 motor 3 silindir. 0.9 motor turbo sayesinde çok daha güçlü. 1.2 motorun 0,9 dan çok yakması normal.

1.2 den üstün olduğu gibi 1.5 dizelden de üstün. Motor hacmi düşük olduğu için en alt dereceden vergi ödüyor. Vergi avantajı bir yana motor sesi dizelden daha güzel. Sesi güzel olduğu için bence sürüşü daha keyifli.

Tüm bunları düşündükten sonra karma kullanımda 4.5 lt yakan 0.9 motorun Clio 4 için en iyi tercih olduğunu anlayabilirsiniz. :eyv
Vergi avantajı var elbette lakin yeni bir motor yeni bir teknoloji bunu da hesaba katalım. Ayrıca o bahsedilen 4.5 litreyi görüp ispatlayabilen bir tek kişi yok. Kağıt üzerindeki değerlere çok aldanmayın. Ama şöyle bir durum var kesin olacakmı bilmem ama 2014 ten itibaren araçlar silindir hacmine göre değil emisyon değerine göre vergi ödeyecek. Eğer ülkemizde hakkıyla uygulanırsa o zaman avantajı olur. Ama yakıttan aradaki farkı karşılarmı onu bilemiyorum.
 
0,9cc test sürüsünde bulundum görüşüm 1,4cc motordan fazla farkı olmadıgını dusunuyrm ama clio 0,9cc alacakmış olsam sırf motor sesini duymak için alırım :) harika bir motor sesi oldugunu dusunuyorum :)
0,9cc şehir içi ortalama 5.lt ve 6.lt arası şehir dışı 4.lt altına kolay kolay düşmiyecegini düşünüyorum ama bu oran kışın daha fazla olabilir..
1.5 dci laguna kullanıcısıyım şehir içi 8.8lt ortalama hız 28km ama kışın bu oran
yazın ise 6.5lt uzun yolda 5.6lt ortala hız 100 ile 120 arası full depo ile 950km gittim çeyrek depo mazotum vardı daha 380km daha giderim diyordu :eyv
 

Vergi avantajı var elbette lakin yeni bir motor yeni bir teknoloji bunu da hesaba katalım. Ayrıca o bahsedilen 4.5 litreyi görüp ispatlayabilen bir tek kişi yok. Kağıt üzerindeki değerlere çok aldanmayın. Ama şöyle bir durum var kesin olacakmı bilmem ama 2014 ten itibaren araçlar silindir hacmine göre değil emisyon değerine göre vergi ödeyecek. Eğer ülkemizde hakkıyla uygulanırsa o zaman avantajı olur. Ama yakıttan aradaki farkı karşılarmı onu bilemiyorum.

Gokhan abi bende aynen senin gibi dusunuyorum , uzun yolda 5 litre falan yakalamak mumkun , ancak ara sokak gibi yerde cayır cayır trafigin oldugu 10 dakkada 1 km bile ilerleyemedigin yerde 5 litre yakacak mümkünatı yok , tekirdağda dizel araclar bile 7.6 yakiyor :)
 
Ocak Ayında 0.9 Tce icon Beyaz aracımı teslim aldım..Araç şu an 1040 km'de.450 kmlik uzun yol deneyimimde 110 km sabit hız ile 5.7 litre yaktım..şehir içinde ise şu an 18 km ortalama hız ile araç 8.8 yakmakta.Sivasta yaşıyorum malum burda kışın araç neredeyse 1 litre fazla yakıyor..en iyi ihtimal ile yazın 7.0 litreyi görücem diye tahmin etmekteyim..öyle şehir içi 6 litreler vs hayal..
 
bu konu içime su serpti diyebilirim iyi bir tercih sanırım bu araç 1.2 75 hp göre
 
0.9 TCe kullanıyorum ş.içi en fazla 6,5 gördüm o da bu karlı kış aylarında Kütahya'da. Pişman değilim :eyv
 
Geri
Üst